rav_elk Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 Witam wszystkich Mam pytanie i problem, Podczas uruchamiania samochodu świeci się kontrolka abs... Przy podłączeniu pod komputer widać błąd abs... Nie potrafię przywołać teraz nr błędu. Mam pytanie do was Panowie, czy jest możliwe że podczas awarii pompy abs nie załącza się turbina? Czy jedno z drugim ma powiązanie? Dodam że mechanik mówi mi że przez niedziałającą pompę abs nie załącza się turbina i trzeba pompę zmienić. Proszę o pomoc, bo niestety nie znam się na tym tak dobrze. Pozdrawiam i dziękuję za Pomoc!
janusz_stg Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 Zmień mechanika.Pompa ABS nie ma nic wspólnego z działaniem turbiny.Przyczyn zapalajacej sie kontrolki ABS może być kilka : zabrudzone czujniki zła odległość czujnika do koronki itp. wszystko na ten temat wie kolega devastation.Natomiast turbina jako taka się nie "załącza" bo ona pracuje stale od pirwszego momentu uruchomienia silnika a sprawność jej wzrasta wraz z szybkością przepływających przez nią spalin. Poszukaj na forum są filmy demonstrujące pracę turbiny. Jeżeli nie bierze silnik oleju to ewentualnie czyszczenie kierownic turbiny. Zapieczone kierownice powodują spadek sprawności turbin ze zmienną geometrią. W twoim przypadku silnik 1z turbina nie ma zmiennej geometri i raczej musiałaby stać zatarta żeby mogła przestać działać
rav_elk Opublikowano 14 Maja 2013 Autor Opublikowano 14 Maja 2013 Dziękuję za odpowiedź, na pewno zmienię mechanika , kierownice turbiny miałem czyszczone... Więc powinna działać prawidłowo, a może ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić czy pompa abs działa prawidłowo, czy nie jest do wymiany? Co mam rozumiec przez to że może być zła odległość czujnika od koronki? Pozdrawiam
janusz_stg Opublikowano 14 Maja 2013 Opublikowano 14 Maja 2013 O ile masz silnik 1z to jakie kierownice miałeś czyszczone? Turbina w 1z nie ma kierownic. A w sprawie ABS to pompa ta współpracuje z czujnikami umieszczonymi tuż przy piastach kół i często są zabrudzone pyłem od klocków hamulcowych i ewentualnie zabłocenie . Czujniki te są umieszczone w pewnej odległości od "koronek" ABS umieszczonych na piastach kół. Często po niefachowych naprawach np. wymiana łożysk kół tylnych może być zła odległość czujnika od koronki i zaczyna się problem. Przeglądnij posty kolegi devastation i tam na pewno znajdziesz odpowiedzi na twoje problemy.
Bartollo Opublikowano 14 Maja 2013 Opublikowano 14 Maja 2013 Jak turbo Ci nie dmucha to musisz zrobić logi dynamiczne grupy 011 i pokazać co tam wyszło:) Obstawiam N75 a wlasciwie spręzynke w zaworku (w AHU 20 min zajmuje naprawa tego z rozebraniem i wsadzeniem) podejrzewam ze więcej jak 120km/h nie idzie A co do ABS'u to koledzy juz powiedzieli wszystko w tym temacie I naprawdę zmień mechanika Jak chcesz wiedzieć więcej to musisz spisać nr błędu
rav_elk Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Opublikowano 15 Maja 2013 Jak turbo Ci nie dmucha to musisz zrobić logi dynamiczne grupy 011 i pokazać co tam wyszło:) Obstawiam N75 a wlasciwie spręzynke w zaworku (w AHU 20 min zajmuje naprawa tego z rozebraniem i wsadzeniem) podejrzewam ze więcej jak 120km/h nie idzie A co do ABS'u to koledzy juz powiedzieli wszystko w tym temacie I naprawdę zmień mechanika Jak chcesz wiedzieć więcej to musisz spisać nr błędu Logi dynamiczne grupy 011 ? N75 to jest jakiś błąd? Podłącze pod komputer i dam znać jakie błędy pokazuje.Dziękuję za POMOC ---------- Post dopisany 15-05-2013 at 06:28 ---------- Poprzedni post napisany 14-05-2013 at 23:00 ---------- Jeszcze jedno pytanie, Panowie czy w jeżeli samochód pracuje w trybie awaryjnym to turbina wtedy się nie załączy?
Bartollo Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 zazwyczaj przy problemach z turbo wywala błąd 575 n75 w twoim wypadku jest to zawór sterujący zaworem upustowym turbo A do logów potrzebujesz Vag'a opis jak zrobić logi dynamiczne znajdziesz w dziale "diagnostyka VAG". Jesli sterownik silnika wpada w awaryjny to turbo dmucha ale komputer ogranicza ciśnienie doładowania A i co najwazniejsze turbo pracuje cały czas od momentu zapalenia silnika Nie ma takiego czegoś ze turbo się "załącza" lub nie czym wyższe obroty tym turbo daje wyższe ciśnienie Jesli nie wierzysz ze turbo bangla już na wolnych wystarczy ściągnąć wąż z turbiny który łączy się z filtrem powietrza i odpalić auto a twoim oczom ukarze się kręcący się wirnik
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się