rav_elk Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 Witam wszystkich Mam pytanie i problem, Podczas uruchamiania samochodu świeci się kontrolka abs... Przy podłączeniu pod komputer widać błąd abs... Nie potrafię przywołać teraz nr błędu. Mam pytanie do was Panowie, czy jest możliwe że podczas awarii pompy abs nie załącza się turbina? Czy jedno z drugim ma powiązanie? Dodam że mechanik mówi mi że przez niedziałającą pompę abs nie załącza się turbina i trzeba pompę zmienić. Proszę o pomoc, bo niestety nie znam się na tym tak dobrze. Pozdrawiam i dziękuję za Pomoc!
janusz_stg Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 Zmień mechanika.Pompa ABS nie ma nic wspólnego z działaniem turbiny.Przyczyn zapalajacej sie kontrolki ABS może być kilka : zabrudzone czujniki zła odległość czujnika do koronki itp. wszystko na ten temat wie kolega devastation.Natomiast turbina jako taka się nie "załącza" bo ona pracuje stale od pirwszego momentu uruchomienia silnika a sprawność jej wzrasta wraz z szybkością przepływających przez nią spalin. Poszukaj na forum są filmy demonstrujące pracę turbiny. Jeżeli nie bierze silnik oleju to ewentualnie czyszczenie kierownic turbiny. Zapieczone kierownice powodują spadek sprawności turbin ze zmienną geometrią. W twoim przypadku silnik 1z turbina nie ma zmiennej geometri i raczej musiałaby stać zatarta żeby mogła przestać działać
rav_elk Opublikowano 14 Maja 2013 Autor Opublikowano 14 Maja 2013 Dziękuję za odpowiedź, na pewno zmienię mechanika , kierownice turbiny miałem czyszczone... Więc powinna działać prawidłowo, a może ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić czy pompa abs działa prawidłowo, czy nie jest do wymiany? Co mam rozumiec przez to że może być zła odległość czujnika od koronki? Pozdrawiam