Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Srebrny by Kuklex, niżej i głośniej - F*cking Classy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Choroba zwana Audi Mania (ja zaraziłem brata A4, on zaraził mnie TDI) pogłębia się i dzięki niej stałem się właścicielem kolejnego B5 2000, tym razem z silnikiem AHU. Przebieg to podobno (:P) 170k mil (ok 272k km). Starałem się unikać AHU bo jest zbyt wolny ale tego kupiłem przez przypadek - nie do końca znałem różnicę miedzy AHU a AFN i stwierdzając po tym jak jedzie myślałem że to AFN... Dopiero w domu przypomniałem sobie o naklejce na obudowie rozrządu a później o innej turbinie.

Samochód kupiłem w słabym stanie ale za śmieszne pieniądze i z fajnym wyposażeniem i uznałem że warto. Samochód po kupnie wyglądał tak:

5d7ba7455a1d532fm.jpg97ce1ea963e503acm.jpg1c3302912348f577m.jpg147314c95f15077dm.jpg5e1b6da7a14219e0m.jpg

Histeryjka:

Samochód jest poobijany, wymaga wymiany maski i zderzaków ale to jeść nie woła.

Wcześniej mówiłem że pomyliłem AHU z AFNem sądząc po mocy. AHU sądząc po czasie do 100ki (13.6s) powinien być wolniejszy od mojego poprzedniego A4 1.6 (11.6 do 100) a tu zonk. Auto rwie jak szalone, na autostradzie przy przyspieszeniu od 150km/h brat nie potrafił uciec mi swoim B5 AJM a przy 180km/h zacząłem go jeszcze dochodzić. Dodam że silnik w jego A4 jest naprawdę w dobrym stanie i ma 230kkm. Wychodzi na to że ktoś modził w mapach bo przy pełnym obciążeniu puszcza dymka ale nie jest to turbo, wtryski czy pompa, po prostu Irlandzcy Tjunerzy nie do końca znają określenie "bezdymny program". Być może grzebał w nim jakiś znawca i pod domem próbował wycisnąć 150km z AHU bez żadnych modów (a słyszałem o takich). Tragedii nie ma, po prostu lubi puścić bąka. Póki co nie mogę nagrać filmu jak to idzie bo dwumasa skończyła swój żywot a jakaś uszkodzona sprężyna tłucze się tak że boje się o skrzynie więc autko czeka do następnego tygodnia (egzaminy...)

Moc szacuje na 115km (bo tyle ma AJM) ale jest to wartość całkowicie zgadywana, hamowni raczej nie będzie ale postaram się sklecić graf na podstawie logów z VAGa.

Jak do tej pory w samochód zostało włożone dużo czasu i pieniędzy ale uważam że warto bo autko będzie służyć długo. Wszystkie hamulce były zardzewiałe i zapieczone więc trzeba było rozebrać i czyścić, ale dzięki temu wiem że nie zawiodą.

Zaraz po kupnie zostało wymienione:

- wszystkie wahacze górne i lewy banan (SWAG)

- tuleje belki (SWAG)

- hamulce tył (Delphi + Maff)

- świece żarowe (Bosh)

- olej Liqui-Moli 5W40 (505.0)

W chwili obecnej samochód wygląda tak: (14/05/2013)

1c2d2a5b58e0fb59m.jpgaf2eb9a02948f1fcm.jpg2ee53d673c604c58m.jpg421e52fea8ecd4f6m.jpg528bf664a11fa0a1m.jpg417fc9675f163409m.jpg

23/08/2013

1861b646a393aed9m.jpg95971452b736f139m.jpgacf98b2f961098f6m.jpg4555fab8586166d5m.jpg4017af7927bf8402m.jpg

24/02/2014

e4f3e207a08ef728m.jpg92f409dfe527d26dm.jpg223a0d5dec2b14e3m.jpg9aeda53e91eda54dm.jpg7b67921adca38fd1m.jpge09a0a825cad5fbam.jpg

Wyposażenie:

- 4 poduszki powietrzne

- klimatyzacja

- elektrycznie podgrzewane lusterka

- wszystkie elektryczne szyby

- lusterko fotochromatyczne

- oryginalny pakiet chromu

- składana tylna kanapa

- wnętrze w kolorze Royal Blue

- gazowe amortyzatory KYB

- brak skórzanej kierownicy (co trochę mnie zdziwiło)

Mody:

- felgi Mercedesa 17x8.5j ET35 z oponkami 225/45 zrobione

- zaciski pomalowane na czerwono (ładnie komponuje się z tymi felgami) zrobione

- rury wypolerowane na lustro (dużo lepiej wygląda niż usyfione dwururki) zrobione

- żółte żarówki w długich :Pzrobione

- naklejki na tylnej szybie zrobione

- poprawa stanu wizualnego (wymiana maski i zderzaków)

- przyciemnić tylne boczne szybki

- LEDowe podświetlenie tablicy i bagażnika (już w drodze) zrobione

- HIDy 8000k zrobione

- może jakaś gleba

- głośniki na przód Power Bass + subwoofer VIBE z poprzedniego A4

- mody z TDI (turbo, wtryski etc)

- naprawa podłokietnika zrobione

- oryginalne chlapacze Audi zrobione

Pozdro

Opublikowano

Uwazaj zeby ta moc sie nie brała z lejacych wtryskow.Wtedy tez auto dziwnie dobrze idzie.Niekiedy sie konczy dziura w tłoku.

Opublikowano
Uwazaj zeby ta moc sie nie brała z lejacych wtryskow.Wtedy tez auto dziwnie dobrze idzie.Niekiedy sie konczy dziura w tłoku.

Też brałem to pod uwagę ale raczej z lejącymi wtryskami spalanie idzie mocno w górę i wtryski się tłuką. Dźwiek wydaje się być w normie, typowy klekot a spalanie chyba dobre bo w granicach 6.5-7l w cyklu bardziej miejskim. Ale z racji iż jest to moje pierwsze TDI to zagłębie się w temacie i spróbuje sprawdzić. Dzięki.

Pozdro

Opublikowano

Ładny wóz, chociaż fakt, troche zaniedbany jak na taki rocznik. Powodzenia przy modzeniu :wink:

A powiedz mi, zderzaki zamierzasz wymienić na jakieś S4 czy na standardowe? Bo moim zdaniem nie wyglądają tak źle i wystarczyło by je polakierować. Kupisz inne i też będziesz musiał lakierować więc na jedno wyjdzie w zasadzie.

Opublikowano
Ładny wóz, chociaż fakt, troche zaniedbany jak na taki rocznik. Powodzenia przy modzeniu :wink:

A powiedz mi, zderzaki zamierzasz wymienić na jakieś S4 czy na standardowe? Bo moim zdaniem nie wyglądają tak źle i wystarczyło by je polakierować. Kupisz inne i też będziesz musiał lakierować więc na jedno wyjdzie w zasadzie.

Tylny zderzak jest z przed lifta (brak przetłoczenia), maska też. Tych elementów będę szukał na szrocie pod kolor lakieru bo w zasadzie naprawa + malowanie wyjdzie mnie podobnie cenowo a czasu idzie na to dużo. Czasem można trafić części w całkiem dobrym stanie, tylko później wypolerować całość by ładnie się komponowało.

Zderzaki raczej będą oryginalne, S4 zbyt drogi, natomiast brat podsunął mi pomysł dokładek zamiast czarnych list na dole zderzaków - zobaczymy.

Pozdro

---------- Post dopisany 23-08-2013 at 18:53 ---------- Poprzedni post napisany 14-05-2013 at 13:20 ----------

W temacie dość długo była cisza z powodu najpierw padniętego sprzęgła, później silnik skończył swój żywot. No ale powoli prace ruszają do przodu. Narazie są to małe detale. Oryginalne chlapacze Audi, LEDowe oświetlenie tablicy i bagażnika, carbon na konsoli środkowej i naprawiona klapa podłokietnika. Do tego Na tylnej szyby zagościły naklejki - będzie jeden pasek na cała długość szyby.

1861b646a393aed9m.jpg95971452b736f139m.jpgacf98b2f961098f6m.jpg4555fab8586166d5m.jpg4017af7927bf8402m.jpg

W przyszłym tygodniu samochód zostanie odmalowany gdzie trzeba i dostanie nową maskę i zderzak przedni. Wpadnie też czarny mieszek z gałką zmiany biegów i granatowa kierownica.

Co do mocy to miałem rację. Kolega wgrał mi program który okazał się lipą (dym + mniej mocy). Po powrocie do poprzedniego programu okazało się że turbo dmucha 1.05bar i dawki paliwa są zwiększone więc moc szacowana jest na około 115bhp.

Pozdro

---------- Post dopisany 24-02-2014 at 22:28 ---------- Poprzedni post napisany 23-08-2013 at 20:53 ----------

Długa cisza, ale prace wrą pełna parą. Przeprowadzone mody:

- Wymienione maska na polifta i przedni zderzak na przedlifta (tył też przedliftowy) i pomalowane pod kolor

- Obniżenie -40

- Znaczek na masce czarny mat

- Nowe tablice "German Style"

- Boost Gauge (mus po ostatniej przygodzie z N75), miał być na wzór licznika, no ale ;)

- Głośniki z przodu Fli Comp6 + wygłuszone drzwi

e4f3e207a08ef728m.jpg92f409dfe527d26dm.jpg223a0d5dec2b14e3m.jpg9aeda53e91eda54dm.jpg7b67921adca38fd1m.jpge09a0a825cad5fbam.jpg

Samochód w końcu wygląda jak należy. Niedługo zajmę się modem ori-halo z polifta do tych zderzaków.

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...