Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja przestała chłodzić (świeżo nabita, nowy osuszacz itd.)


Rychu132

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam dziwny problem, jakiś czas temu (około 2 tygodni) pojechałem napełnić klime,

okazało się, że przetarty jest aluminiowy kawałek węża między osuszaczem a sprężarką.

Przewód został zespawany, plus wymieniona część gumowa węża, do tego nowy osuszacz,

potem okazało się, że zatarta jest sprężarka więc została wymieniana (na używaną) po czym

cały układ został napełniony. klima chłodziła jak szalona, w nawiewie mechanik zmierzył przy mnie 5,7 stopnia.

3 dni temu wymieniłem jeszcze pasek, bo zaczął piszczeć tak, że aż zęby bolały..

tego samego dnia po południu jechałem w trasę ok 240 km gdzieś w połowie drogi klima ustawiona na "Lo"

zaczęła słabo chłodzić, właściwie nie dało się odczuć różnicy miedzy nawiewem a klimą, potem bez względu czy silnik był ciepły czy zimny czy na postoju czy w czasie jazdy wiało takie "letnie" powietrze..

co mogło się stać? jutro podłącze VAGa i sprawdzę błędy. jakiś czas temu sprawdzałem i pokazało ze czujnik temperatury wewnętrznej jest walnięty, ale nie wydaje mi się, żeby to mogło być przyczyną..

---------- Post dopisany 21-05-2013 at 11:52 ---------- Poprzedni post napisany 19-05-2013 at 22:29 ----------

nikt nic ?

szkoda..

w razie gdyby ktoś zainteresował się tematem..

z tego co wyszperałem w necie może być to wina wiatraka elektrycznego (lewy kiedy stoimy przodem do auta)

zauważyłem, że się nie włącza, wcześniej przy wysokiej temperaturze włączał się chwile po uruchomieniu klimy..

na VAGu pokazuje tylko czujnik temp. wewnętrznej (wiatrak chodził już wcześniej kiedy to pokazywało)

sprawdziłem bezpiecznik pod kierownicą - jest OK

wiatrak podłączony "na krótko" do akumulatora śmiga aż miło..

co może być przyczyną?

może przekaźnik? jak mogę go sprawdzić bo jeśli chodzi o elektrykę to trochę jeszcze kuleję :kwasny:

i jak go znaleźć? :facepalm:

miło by było gdyby jednak ktoś zechciał mi choć trochę pomóc :naughty:

pozdro :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na VAGu pokazuje tylko czujnik temp. wewnętrznej

Mimo wszystko proponuję skupić się na tym :wink:

Dławik wymieniłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.. podejrzewam, że nie wymienili jak było robione wszystko bo okazało się że to troche papudroki bo nawet paska nowego nie założyli odrazu chociaż już był ostro wyciągnięty..

gdzie ten dławik się znajduje, może sam bym go wymienił, i czy wiesz gdzie jest ten czujnik, czy trzeba demontować panek klimatronika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dławik 4B0 820 177

Znajduje się w przewodzie aluminiowym zaraz za zaworkiem, koszt ok 8-10zł (czemu nikt tego nie wymienia...)

Czujnik temperatury wewnętrznej nie wiem dokładnie gdzie się znajduje ale okolice kratki nad panelem klimatronika i chyba(?) jeszcze w słupkach środkowych (góra), jak dokładnie brzmi błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator obrotów do wiatraka(opornica) znajduje się pod prawą podłużnicą taka aluminiowa obudowa, jakby hid. Wydaje mi się że testem w vagu byś go sprawdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAGiem sprawdziłem błędy i "test wyjść" i jeden z testów powinien uruchomić wiatrak ale wiatrak nie ruszył..

jak sprawdzić ten regulator obrotów ? używam PolskiVag 4.9 ale ogarniam go tak tyle o ile..

sokal jak sprawdze jeszcze raz, to napiszę dokładnie ten błąd.

---------- Post dopisany at 23:27 ---------- Poprzedni post napisany at 22:28 ----------

Błąd brzmi dokładnie tak:

Czujnik temperatury środek-G191

przerwa lub zwarcie do plusa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdź na VAG'u bloki wartości mierzonych, w jednej z grup (chyba 007) powinieneś mieć odczyt z czujnika G191 który znajduje się (na 99%) w konsoli środkowej (za kratką pomiędzy panelem klimy a radiem)

yaEUI47RwF.JPG

bild-47914.jpg

---------- Post dopisany at 09:22 ---------- Poprzedni post napisany at 09:17 ----------

Generalnie jeżeli ten czujnik będzie Ci podawał temperaturę wewnątrz auta "minus milion" stopni, to tak na chłopski rozum reszta będzie myślała że w aucie jest na tyle zimno że nie trzeba nic schładzać :wink:

Ale na przyszłość pamiętaj o wymianie dławika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda na VAGu, to chyba o to chodziło, tylko te nazwy mi nie pasują :kwasny:

Bez_tytu_u.jpg

z tego co zauważyłem to realna temp. otocznia w granicach 23 stopni

a temperatura silnika było okolo 70 stopni.

nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale patrzac no to co pokazał komputer to on coś ściemnia.. :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeee nie wiem :decayed:

odpal vag-com'a :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda na VAGu, to chyba o to chodziło, tylko te nazwy mi nie pasują :kwasny:

http://s21.postimg.org/6u1nt5rtv/Bez_tytu_u.jpg

z tego co zauważyłem to realna temp. otocznia w granicach 23 stopni

a temperatura silnika było okolo 70 stopni.

nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale patrzac no to co pokazał komputer to on coś ściemnia.. :kwasny:

Wygląda na nie działający czujnik o którym była mowa. Przerwa w wiązce lub uwalony termistor NTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory ze dopiero ale nie miałem za bardzo czasu

tak to wygląda w vag-com

g191.jpg

tak wygląda błąd ale nie za bardzo go czaje :kwasny:

01296 - Sensor for Vent Temperature: Center (G191)

30-00 - Open or Short to B+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałeś już odpowiedź, czujnik nie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podaje temperaturę -53 stopnie to klima się nie włączy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podaje temperaturę -53 stopnie to klima się nie włączy

no domyślam się :naughty:

zna ktoś może nr tego czujnka?

bo znalazłem na alledrogo ale nie wiem czy to jest to bo jeszcze nie rozbierałem tego :wink:

to to 4A0 820 545 ?

mvw-00070-4A0820545.jpg

:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tylko sam silniczek z wiatraczkiem i to z golfa, passata. Do A4 prawdopodobnie nie pasuje. Czujnik jest oddzielnie i nie wiem czy można go kupić. Wyciągnij cały panel klimy i zobacz jak to wygląda, może coś się odłączyło od termistora:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[/color]

Dławik 4B0 820 177

Znajduje się w przewodzie aluminiowym zaraz za zaworkiem, koszt ok 8-10zł (czemu nikt tego nie wymienia...)

byłem dziś w ASO i podałem mu nr dławika tak jak napisałeś, tylko że cena 104 zł za dławik. mam nadzieje że sie pomylił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...