A4-Tomek Opublikowano 23 Maja 2013 Opublikowano 23 Maja 2013 Dzisiaj usłyszałem że coś haczy w prawym kole. Domyślam się że to obciążnik na feldze o zacisk bo mam hample 288 a przy 15" felgach to idzie na styk. Do rzeczy a mianowicie zauważyłem łapiąc rękami za koło u góry i szarpiac od siebie i do siebie że jest luz na piaście sprawdzałem śruby koła i są OK, sprawdziłem śrubę piasty i też jest OK ale luz nadal jest jakieś 2 lata temu zmieniałem łożysko w tym kole na SKF. Jest to możliwe żeby zepsute łożysko miało luz nie bucząc? Bo w kole nic nie buczy. ---------- Post dopisany at 21:53 ---------- Poprzedni post napisany at 21:49 ---------- Dodam że przez zimę zostały wymienione wszystkie wahacze z prawej strony więc chyba zwrotnica nie ma luzu.
stomi Opublikowano 23 Maja 2013 Opublikowano 23 Maja 2013 jest możliwe, u szwagra tak dwie opony zjechalo jak był luz na łożysku i to sam kancik, zauważył dopiero jak kapcia złapał Wymieniaj łożysko i to szybko ma nie być żadnych luzów.
A4-Tomek Opublikowano 25 Maja 2013 Autor Opublikowano 25 Maja 2013 No wczoraj zrzuciłem zacisk i tarczę żeby dobrać się do piasty. Jest luz ok 1mm w pionie tak jakby wyrąbało się na jakiejś dziurze do tego zarzeło coś chrobotać (jakby metal zahaczał o metal). Więcej nie kupię łożyska SKF ponad 2 lata wytrzymało tylko a przejechałem przez ten czas ok 30tys km Prawda to że lepiej kupić lożysko FAG niż SKF? Czy może ktoś jakąś inną firmę poleca
stomi Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 Wiesz co w b6 wlasnie drugie wymieniam na przodzie wcześniej wziąłem skf i był w środku skf, teraz wziąłem trochę tańszego faga i w środku jest skf. Ogólnie skf, fag, ina to jest chyba jedna firma także bierz co najtańsze. Fag jest tańszy od skfa:whistling:
A4-Tomek Opublikowano 25 Maja 2013 Autor Opublikowano 25 Maja 2013 Wiesz co w b6 wlasnie drugie wymieniam na przodzie wcześniej wziąłem skf i był w środku skf, teraz wziąłem trochę tańszego faga i w środku jest skf. Ogólnie skf, fag, ina to jest chyba jedna firma także bierz co najtańsze. Fag jest tańszy od skfa:whistling: aha dobry numer no nic trzeba zaryzykować mam nadzieje że nowe łożysko pojeździ więcej niż stare badziewnie wykonane
majk8_6 Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 a wymieniałeś łożyska sam? Idzie to zrobić bez wyciskania prasą?
A4-Tomek Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Opublikowano 28 Maja 2013 a wymieniałeś łożyska sam? Idzie to zrobić bez wyciskania prasą? lożysko idzie wbić nie trzeba wprasowywać ale nie radzę uderzać młotkiem po zewnętrznej tulei. Ja używałem tulei ze starego łożyska przyłożyłem do nowego i trzymałem żeby się nie przemieszczało i tak pobijałem młotkiem po troche z każdej strony po krawędzi i ładnie weszło bez praski oczywiście wcześniej przesmarowałem lekko olejem hydraulicznym żeby lepiej szło ale z piastą był probem bo jak chciałem ją wbić to druga część lożyska wypadła musiałem podstawić coś pod łożysko od dołu na wewnętrzym pierścieniu żeby miało podparcie a potem praską wcisnąłem piastę i gra gitara
wiatrol Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 ja z przodu zakładałem łożyska BTA mało znana firma ale polecana przez kilku mechaników ja bym nie polecał wbijania bardzo łatwo wypchnąć środek łożyska prasa w pierwszym lepszym warsztacie 2h na wymontowanie zwrotnic 50 zł i bez stresu że coś nie wyjdzie :-)
majk8_6 Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 dzięki za info. Rozumiem że po takiej operacji geometria kół obowiązkowa?
A4-Tomek Opublikowano 29 Maja 2013 Autor Opublikowano 29 Maja 2013 dzięki za info. Rozumiem że po takiej operacji geometria kół obowiązkowa? ja myśle że nie trzeba skoro wahacze są nie są regulowane a końcówkę drążka odkręcasz na główce ja przynajmniej nie robiłem bo nie widzę sensu (mogę się mylić)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się