Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0tfsi BPJ olej na cewkach


Młody_drog

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj zmieniałem świecę i zauważyłem, że na każdej cewce jest trochę oleju a na 4tej jest go sporo! Czy to wina uszczelki pod pokrywą zaworów? Dużo jest roboty z jej wymianą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie tak... Wymiana tej uszczelki to prosta sprawa, kilka śrub i pokrywa zdjęta, dobrze wyczyść, uważaj żeby odwrotnie uszczelki nie założyć i skręć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+ silikon dobrze jest dać, czasem po założeniu nowej uszczelki bez silikonu pokrywa poci się nadal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma jak doradzanie, albo silikon albo uszczelka, silikon uszkodzi tylko uszczelke ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka uszczelek w taki sposób wymieniałem i nie pamiętam, żeby któraś uszkodziła się przez cieńką warstwę doszczelniającą silikonu. O puszczaniu oliwy po tym zabiegu także można było zapomnieć więc nie demonizujmy, poza tym silikon temperaturowy do takich uszczelnień jest stworzony, ma wypełniać przestrzeń, gdzie uszczelka nie ułożyła się dobrze z różnych powodów, uszkodzona pokrywa, słaba jakość uszczelki itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silkon sie w lazience stosuje, po za tym dodatki silikonu przyspieszaja korozje elementów poczytaj, a nie doradzaj głupot ludziom, chcesz to sobie nawet na kropelce elementy sklejaj stosowanie silikonu jest nie poprawne tym bardziej na nowe uszczelki, silikon na temp stosuje sie tam gdzie wlasciciel nie ma na normalna uszczelke .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silikon to w MZ tce się stosowało :) Żeby nieciekło to trzeba śruby odpowiednią kolejnością przykręcać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silikon uszczelniajacy stosowany jest tam gdzie uszczelka nie ma szans przylgnac, np. kąt prosty, wiec nie gadajcie glupot ze jest to rodzaj fuszerki

sa pokrywy mniej, i bardziej skomplikowane ksztaltem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnej uszczelki nie docisniesz tak mocno oby przywarla w kącie prostym, chyba że ją dowalisz na maksa ale wtedy ją pogniesz albo zdeformujesz bo są miękkie, albo alu albo plastikowe, instrukcje serwisowe mówią wyraźnie o silikonie w newralgicznych miejscach, w nowych autach jest to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniałem uszczelkę bez silikonu. Dwa razy dałem uszczelkę nie orginalną i dalej ciekło. Zadzwoniłem do kumpla co pracuje w serwisie tu w IRL i powiedział mi że tylko uszczelka z serwisu i rzeczywiście po założeniu tej z serwisu przez mojego kolegę nic nie cieknie i nie ma żadnego silikonu.

Silikon zakładają mechanicy partacze co nie wiedzą że musi byc ori uszczelka i że dokręca się śruby w odpowiedniej kolejności momentem 10Nm, a przedtym trzeba dobrze odtłuścić miejsca styku z uszczelką.

A uszczelka jest tak skonstruowana że wszędzie ma przylegać dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie uszczelka z ASO kompletna kosztuje ok 100zl. Jak sie starannie oczysci powierzchnie przylegania i da uszczelke ORI to nic nie ma prawa sie pocic. Na zamiennikach czesto sie poci mimo wymiany. Bez sensu oszczedzac na uszczelce i jeszcze wklejac ja na uszczelniacz. Przerabialem temat i pod dekiel tylko ori uszczelka. Zeby nie cieklo to przy kazdym zdejmowaniu dekla musi pojsc nowa uszczelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz, zapomnialem o tym temacie, uszczelka kupiona (taka sama jak w golfie GTI) oryginalna, zmieniona i nic sie nie poci :):hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakie momęty dokręcenia śrub przy wymianie uszczelki pokrywy zaworowej. Zakupiłem oryginalną usczelkę. JakieS TIP-y co to wymiany uszczelki  ? Na cos szczególnie trzeba zworcicć uwagę ? Może od razu zrobić przegląd wałka rozrzudu pod kątem zżycia ? W jakiś sposób można to sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, baloquattro napisał:

Panowie jakie momęty dokręcenia śrub przy wymianie uszczelki pokrywy zaworowej. Zakupiłem oryginalną usczelkę. JakieS TIP-y co to wymiany uszczelki  ? Na cos szczególnie trzeba zworcicć uwagę ? Może od razu zrobić przegląd wałka rozrzudu pod kątem zżycia ? W jakiś sposób można to sprawdzić ?

Krzywki obejrzyj. Glownie ta na ktorej pracuje szklanka pompy paliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...