Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9TDI - nie osiąga temperatury 90*C


cabanmat

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę że tak bo każdy aso ma swoje ceny.

Dzwonilem po różnych aso w sprawie np. wymiany paska zebatego, pompy wody oraz rolek do mojego auta i tak:

Audi aso 1900

Vw aso 1700

Skoda aso 1500

Także widać różnice są duże

Gesendet von meinem LT28h mit Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że tak bo każdy aso ma swoje ceny.

Dzwonilem po różnych aso w sprawie np. wymiany paska zebatego, pompy wody oraz rolek do mojego auta i tak:

Audi aso 1900

Vw aso 1700

Skoda aso 1500

Także widać różnice są duże

Gesendet von meinem LT28h mit Tapatalk 2

to prawda ale ogólnie autorud ma dobre ceny :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztomel możesz zapodać jakiś fajny poradniczek jak wykonać logi które wyżej zaleciłeś wykonać ?

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/ :co:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw łączymy laptop i gniazdo diagnostyczne w samochodzie kablem diagnostycznym. Włączamy zapłon i odpalamy na kompie Vaga. Po wyświetleniu się głównego okna dialogowego Vaga klikamy na ikonkę "Select" i mamy do dyspozycji interesujące nas sterowniki w samochodzie (nie każde auto posiada wszystkie sterowniki jakie są dostępne w Vagu). Chcąc wejść w sterownik silnika klikamy na ikonkę "01 Engine" a następnie klikamy na "08 Meas. Blocks" czyli bloki wartości mierzonych i wpisujemy w górne okienko (jedno z 3 dostępnych) grupę 007 z klawiatury kompa albo klikamy na ikonkę "Up" przy tym okienku aż pokaże grupę 007 i odczytujemy wartość w okienku opisanym jako "Coolant temp." czyli wartość podawaną z czujnika G62. Następnie wychodzimy ze sterownika silnika klikając na ikonkę "Go Back" aż dojdziemy do okna dialogowego ze sterownikami i wtedy klikamy na ikonkę "17 Instruments" i wchodzimy wtedy w sterownik zegarów. Dalej klikamy na ikonkę "08 Meas. Blocks" i wybieramy identycznie jak poprzednio tylko, że już grupę 003 a nie 007 i w pierwszym polu od lewej mamy wskazania z czujnika G2. To jest tylko podgląd w wartości z tych czujników a jeśli chcemy wykonać log tych grup to w prawym dolnym rogu okna dialogowego jest ikonka "Log" więc klikamy na nią a nastepnie na ikonkę "Start" na środku u dołu okna dialogowego i logujemy przez dowolny czas każdą z tych grup - można logować daną grupę od zupełnie zimnego silnika aż do czasu kiedy powinien już uzyskać temperaturę roboczą czyli najlepiej logować ją w trakcie jazdy bo na postoju to długo można czekać zanim się silnik zagrzeje. Jak chcemy zakończyć log to tylko klikamy na ikonkę "Stop" a następnie "Done Close" i log już jest zapisany w folderze "LOGS" programu Vag-Com. Jedyny mankament jest taki, że nie da się logować jednocześnie grup z różnych sterowników więc nie zlogujemy tych grup razem. Przecież jest to wszystko opisane w poradzie, której link zamieściłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik był wymieniany :)

Oryginalny czy zamiennik? Jak zamiennik to też mimo wymiany może wskazywać błędne dane. Generalnie takie części powinno się wymieniać w oryginale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik był kupowany zamiennik za jakieś 70zł.

łukasz1986, kupowałeś ori w ASO czy jakiś zamiennik typu BEHR,WAHLER,VERNET ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w jakiej cenie jeśli można wiedzieć ? ten WAHLER oczywiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to było tak...

Już po kupnie auta i powrocie do domu widziałem że coś jest nie tak.. bo silnik nagrzewał się do 80 stopni w czasie jazdy.

Później mnie nie było w domu i Audi jeździł trochę ojciec.

Powiedział mi że jeździł w trasę 100km w jedną i rzekomo wskazówka nawet nie drygał (cały czas leżała na 60 stopniach).

Skazałem mu wstąpić do elektryka...

Elektryk podłączył pod kompa posprawdzał licznik czy silniczki we wskazówkach działają i zdiagnozował uszkodzony czujnik wody.

Zamontowali drugi a ori przywiózł do domu, później mierzyłem ori omomierzem i niby wartości były poprawne :kwasny:

U mnie jest typowo bo silnik podczas jazdy nagrzewa się do 80 stopni i nie chce więcej... najwyżej jak nie ma wielkich mrozów to jak stanę na światłach to wskazówka podskoczy do 90 ale jak ruszę to od razu opada na 80 stopni.

Kiedyś nawet porównywałem ze wskazaniami z klimatronika ale nawet gdy licznik pokazywał 90 stopni to klima tronik nie pokazywał więcej niż 78 stopni

Rozumiem że termostat do TDI musi mieć temperaturę otwarcia 87 stopni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mi wskazowka pokazywala temperature ok 70* i ciezko bylo zeby poszla jeszcze cos wyzej,i automatycznie poszlo spalanie w gore na ok 6.8l/100km a wczesniej bylo 5.5-6/100km. myslisz ze to przez niedogrzany silnik palilo wiecej?a jak mozna sprawdzic temp. na climatroniku? na termostacie pisalo 87st takze to jest pewnie temp otwarcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest opisane na necie "ukryte funkcje klimatroniku"

To widzisz u Ciebie to można powiedzieć że termostat był winowajcą bo łapał max 70 stopni.

Możliwe że niedogrzanie było winowajcą większego spalania.

Później wędrujesz na 49C i masz odczyt temperatury wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ogarniesz jak włączyć to mogę Ci wieczorem nagrać manuala :wink:

Musisz popatrzeć jakie są kody... i do czego służą... Możesz zrobić żeby Ci pokazywał prędkość obrotową, prędkość jechania, różne temperatury itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowali drugi a ori przywiózł do domu, później mierzyłem ori omomierzem i niby wartości były poprawne :kwasny:

U mnie jest typowo bo silnik podczas jazdy nagrzewa się do 80 stopni i nie chce więcej... najwyżej jak nie ma wielkich mrozów to jak stanę na światłach to wskazówka podskoczy do 90 ale jak ruszę to od razu opada na 80 stopni.

Kiedyś nawet porównywałem ze wskazaniami z klimatronika ale nawet gdy licznik pokazywał 90 stopni to klima tronik nie pokazywał więcej niż 78 stopni

Rozumiem że termostat do TDI musi mieć temperaturę otwarcia 87 stopni ?

Sprawdź wskazania grup zgodnie z poradą kolegi Sztomela natomiast termostat zawsze zdążysz wymienić. Możesz go sam sprawdzić nagrzej silnik do temp. 90 stopni i sprawdź czy dolny wąż masz zimny jak zimny to termostat sprawny jak ciepły to przepuszcza. To, że pomiary czujnika wykazały prawidłowe jego działanie nic nie znaczy miałem taki przypadek, że po zwykłym wyjęciu czujnika było identycznie. Okazało się, że czujnik wskazywał raz 70 stopni a po chwili pojawiało się wskazanie - 11. Dało się to dopiero zdiagnozować podczas jazdy z podpiętym VAG-iem. Ze swojej strony polecam stosowanie oryginalnych części gdyż problemy będą się powtarzać co sam przerabiałem osobiście ale to już twoja wola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodów już nie pamiętam... może ktoś ogarnięty powie na jakim kanale sprawdzić temperaturę silnika ?

Bo z tego co pamiętam to były dwie wersje...

---------- Post dopisany at 16:38 ---------- Poprzedni post napisany at 13:40 ----------

Podsyłam manual świeco co kręcony :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...