Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Trudno odpala


henrykiii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

A4 kupiłem w tym tygodniu. Niestety ciężko odpala, za 3-4 razem przy temp. 5 st. C, poza tym leci wtedy biały dym z rury wydechowej. Jak ciepły to odpala bez problemu. Po przeszukaniu forum znalazłem jedynie sugestie sprawdzenia świec. Czy macie jakieś inne sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

henrykiii, pod kompa podłącz i sprawdz 01-04-004.

Moze to byc uszkodzona pompa wtryskowa. :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy masz to tylko po nocy czy problem sie pojawia także w ciągu dnia :?: Jeżeli tylko po nocy to najpierw sprawdź kąt wtrysku , póżniej wymieni filtr paliwa , później sprawdź czujnik temperatury , później popatrz czy nieciągnie ci gdzieś powietrza w układ paliwowy lub niecofa ci sie paliwo do zbiornika to częsta przypadłość tego auta. Ostateczność to może być oczywiście pompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

henrykiii, pod kompa podłącz i sprawdz 01-04-004.

Moze to byc uszkodzona pompa wtryskowa. :sad:

A jakie są objawy uszkodzonej pompy?ja po kupieniu A4 postawilem je do warsztatu i okazalo sie ze z pompy wtryskowej cieknie paliwo,wyjeli i zrobili, owszem nic juz nie wycieka, ale jesli chodzi o odpalanie to jest tak jak bylo, po 3-4 sekundach,zakreci raz,czasem drugi i zaskoczy,odpali zawsze,ale...wymienilem czujnik temperatury- nic nie zmienilo,filtry-nic,moze cos nie tak z rozrusznikiem i alternatorem albo aku,odpuscilem bo uslyszalem, ze "niektore diesle tak maja", ale jednak wiekszosc pali na dotyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wooojtus, podepnij pod kompa, sprawdz kat wtrysku i inne parametry. Nic z tego co napisales raczej nie da sie wywrozyc.

Co do tego, ze nie ktore maja trudny rozruch to chodzi o cieply silnik. Niemcy spaparali mape rozruchu, czy jak to sie tam zwie. Nie iwem dokladnie w jakich silnikach, czy rocznikach ejst ten blad.

Mozna to oczywiscie poprawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

A4 kupiłem w tym tygodniu. Niestety ciężko odpala, za 3-4 razem przy temp. 5 st. C, poza tym leci wtedy biały dym z rury wydechowej. Jak ciepły to odpala bez problemu. Po przeszukaniu forum znalazłem jedynie sugestie sprawdzenia świec. Czy macie jakieś inne sugestie?

biały dym z dwururki tuz po ciezkim odpaleniu na zimnym to na 90 % przestawiony kat wtrysku ... podpiac pod Vag'a i sprawdzic blok 000 (basic setting) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj w serwisie, podpieli do kompa:

- kąt wtrysku ok

- żadnych błędów

- świece żarowe ok

- układ zasilania paliwa szczelny

- przepływomierz do wymiany - daje 500 na max a powinien ok 800

Zrobili adaptacje elementów (jak dla mnie ściema), gość też zalecił przeczyszczenie wtryskiwaczy - już jeżdzę na jakimś dodatku - bo na jednym wtryskiwaczu była dużo większa dawka.

Po tych zabiegach oczywiście dalej problemy przy odpalaniu na "zimno" - za trzecim czwarty razem - po kreceniu 3-4s. Na rozgrzanym silniku odpala "od doknięcia".

Serwisant sugerował (bez przekonania), że wadliwy przepływomierz może mieć wpływ na trudności przy odpalaniu. Jaka jest wasza opinia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływomierz do wymiany - daje 500 na max a powinien ok 800

w 2.5 silnikach nie jest tak jak w 1.9....

Poza tym przepływomierz sprawdza raczje się w grupie 008, nie 003... (wynik podajesz z grupy 003)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by była jakaś dziwna usterka :wink: Co zmierzy przepływomierz w trakcie pierwszych kilku obrotów wałem? Może problem nie wiąże się z temperaturą tylko czasem. Gdzieś przedostaje się powietrze i paliwo się cofa :?: Jeśli w serwisie nie odstał nocy to mogli tego nie zauważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawki po 1 (wpisać odpowiednią jednostkę - ml lub mg - nie pamiętam) na wszystkich, tylko na jednym 4. Dlatego sugerował płukanie (dwa baki).

Co do grup przepływomierza to nie wiem o czym do mnie mówicie, ufam że koleś miał jakieś pojęcie i zrobił poprawne odczyty. Jeździł też nim i stwierdził, że "muli" - ja nie mam porównania bo mam go od tygodnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawki po 1 (wpisać odpowiednią jednostkę - ml lub mg - nie pamiętam) na wszystkich, tylko na jednym 4. Dlatego sugerował płukanie (dwa baki).

To obawiam się że masz jednak problem :sad: Prawdopodobnie chodzi o tzw. dawki korekcyjne (zapewniają równą pracę silnika). 4mg/skok (i przy takiej różnicy w stosunku do pozostałych cylindrów) to sporo. Czyszczenie wtrysków chyba nie jest najlepszym rozwiązaniem. Może lepiej podjedź do dobrego serwisu żeby sprawdzili te dawki (to są bloki 013 i 014 na vagu - będą wiedzieć o co chodzi). Jeśli wyjdzie 4mg, to poproś o zamienienie miejscami tego wtrysku z którymś z pozostałych. Jeśli dawka będzie wędrować z wtryskiem, to będzie on raczej do wymiany. Jeśli nie, to kiszka :sad: Może to być wtedy problem z pompą a w czarnym scenariuszu z kompresją na tym cylindrze.

Co do grup przepływomierza to nie wiem o czym do mnie mówicie, ufam że koleś miał jakieś pojęcie i zrobił poprawne odczyty. Jeździł też nim i stwierdził, że "muli" - ja nie mam porównania bo mam go od tygodnia.

Jeśli faktycznie nie mierzy więcej niż 500mg/skok to zapewne będzie ograniczał dawkę paliwa. O ile się nie mylę, to przepływomierz nie jest mocną stroną tego motoru. Najlepiej wymienić tak, żeby mieć gwarancje na wypadek gdyby nowy szybko się zepsuł. Przed wymianą jednak warto zrobić pełną diagnozę, zwłaszcza sprawdzić czy turbina dobrze pompuje powietrze (inaczej nie da się pewnie zdiagnozować przepływomierza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj w serwisie, podpieli do kompa:

Serwisant sugerował (bez przekonania), że wadliwy przepływomierz może mieć wpływ na trudności przy odpalaniu. Jaka jest wasza opinia?

Na 100% przepływomierz i uwierz mi jeźdz go wymień ale tylko w ASO i problem zniknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi sie wierzyć zeby to przeplywka byla.

Na jalowym nawet cieniutka przeplywka daje rade, wiec ja bym szukal problemu gdzie indziej.

Zrob logi i dawaj na forum cos bedziemy myslec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi sie wierzyć zeby to przeplywka byla.

Na jalowym nawet cieniutka przeplywka daje rade, wiec ja bym szukal problemu gdzie indziej.

Zrob logi i dawaj na forum cos bedziemy myslec.

a co powiesz na to ze ja od jakiegoś czasu miałem podobny problem a po zmianie przepływki problemu niema

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiesz na to ze ja od jakiegoś czasu miałem podobny problem a po zmianie przepływki problemu niema

hmmmmmmmmmmmmm

Dziwna sprawa. Widocznie Twoje nawet na jalowym ograniczala dawke, tak byla zdechnieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiesz na to ze ja od jakiegoś czasu miałem podobny problem a po zmianie przepływki problemu niema

hmmmmmmmmmmmmm

Dziwna sprawa. Widocznie Twoje nawet na jalowym ograniczala dawke, tak byla zdechnieta.

Na to wygląda też bym w życiu nieprzypuszczał ale po wymianie przepływki auto pali od pierwszego zakręcenia wału a wcześniej miał problem i tez tylko jak byl po nocy. Myśle że dostawał jakies głupie informacje od IMO przy odpalaniu i ograniczał dawki. Sam wiesz jak moja przepływka wyglądała :mrgreen: i co robiła z moim v6 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...