Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Trudno odpala


henrykiii

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedzcie jak moge sprawdzić czy cofa mi sie paliwo? Mam taki problem z odpalaniem, ze jak długo postoi to musze za dwa razy po 3-4 sekundy kręcić rozrusznikiem zeby zaskoczył i jak go zgasze powiedzmy po 30 sekundach pracy silnika, to odpala juz szybko (po 2-3 sekundowym kręceniu). Powiedzmy, że im dłużej postoi tym dłużej muszę kręcić żeby odpalił. Sprawdzałem vagiem też statyczny kąt wtrysku i ustawiony jest on u mnie na 74. Jaka w moim silniku powinna być prawidłowa wartość tego kąta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie jak moge sprawdzić czy cofa mi sie paliwo? Mam taki problem z odpalaniem, ze jak długo postoi to musze za dwa razy po 3-4 sekundy kręcić rozrusznikiem zeby zaskoczył i jak go zgasze powiedzmy po 30 sekundach pracy silnika, to odpala juz szybko (po 2-3 sekundowym kręceniu). Powiedzmy, że im dłużej postoi tym dłużej muszę kręcić żeby odpalił. Sprawdzałem vagiem też statyczny kąt wtrysku i ustawiony jest on u mnie na 74. Jaka w moim silniku powinna być prawidłowa wartość tego kąta?

Mam kolego ten sam problem. A wyrzuca ci jeszcze jakieś błędy na Vagu??? U mnie kąt jest na 73.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych błędów nie ma. Sprawdzałem sam, a żeby to potwierdzić byłem u speca od elektronicznej diagnozy aut i tez błędu nie znalazł, a na dodatek powiedział ze kąt wtrysku jest ok :) (ale wydaje mi sie ze powinien być koło 54) i że dawka rozruchowa tez niby jest ok. Sam nie wiem co to może być z tym odpalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w V-kach nie sprawdza sie kata wtrysku w grupie 000.

Wystarczt poszukac troche na forum:

Kąt początku wtrysku

To zagadnienie, które spędza najczęściej sen z powiek właścicielom 2.5TDI V6 po wymianie rozrządu.

Sprawdzenie kąta początku wtrysku dokonujemy w grupach:

- 004;

- 004BS.

Audi AG zakłada, iż wzorcowy kąt to 2*ATDC [nachOT, zaGZP] na Late przy 100% wysterowaniu pompy VP44.

Dopuszczalny zakres kąta to +/- 2*ATDC, co daje efektywnie zakres od 0* do 4* ATDC.

Ustawienie to sprawdzamy w grupie 004BS przy temperaturze płynu chłodzącego powyżej 86*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych błędów nie ma. Sprawdzałem sam, a żeby to potwierdzić byłem u speca od elektronicznej diagnozy aut i tez błędu nie znalazł, a na dodatek powiedział ze kąt wtrysku jest ok :) (ale wydaje mi sie ze powinien być koło 54) i że dawka rozruchowa tez niby jest ok. Sam nie wiem co to może być z tym odpalaniem.

U mnie wyrzuca Vag błąd czujnika wzniosu igły (G80) - znajduje sie on we wtryskiwaczu sterującym. Właśnie go zamówiłem i bede wymieniał - zobaczymy czy to to jest problemem. Po wizycie w warsztacie stwierdzono że to napewno wtrysk sterujący. Wymienimy zobaczymy. Ale moim skromnym zdaniem to raczej wina ustawień wtrysku. Chyba że ktoś miał podobne jaja z wtryskiem steryjącym???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam taki sam problem z odpalaniem.I teraz moje pytanie czy ktoś z forum może mi sprawdzić VAG -iem samochód bo już nie wiem co mu jest podpinałem do do kompa u trzech gości i żadnych błędów nie pokazuje a VAG -a to nikt nie ma wymieniłem już pompę wtryskową świece,,zawór zwrotny,nowy filtr paliwa,rozrusznik i gość co robił mi pompę twierdzi że ustawił kąt wtrysku.A inni mechanicy mogą mi poszukać co mu jest ale nie ma pewności czy coś znajdą a zapłacić trzeba 200 zł.Może jest ktoś z okolic Bochni lub Krakowa ,Tarnowa kto mi to sprawdzi.Aha jeden gość może mi zmienić ustawienia pompy (mapę zmienić czy coś takiego) ale to jest takie obejście problemu a nie rozwiązanie.Dzięki za info.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyrzuca Vag błąd czujnika wzniosu igły (G80) - znajduje sie on we wtryskiwaczu sterującym. Właśnie go zamówiłem i bede wymieniał - zobaczymy czy to to jest problemem. Po wizycie w warsztacie stwierdzono że to napewno wtrysk sterujący. Wymienimy zobaczymy. Ale moim skromnym zdaniem to raczej wina ustawień wtrysku. Chyba że ktoś miał podobne jaja z wtryskiem steryjącym???

tzn. zamówiłeś cały wtrysk ?? Czasami zdarza się , że jest uwalony i silnik może szarpać na 3,4,5 biegu . Oczywiście ma też za zadanie podać aktualny kąt początku wtrysku i ECU dzięki jemu i sygnałowi z czujnika G28 ( czujnik obr. silnika) może go regulować

Witam

Mam taki sam problem z odpalaniem.I teraz moje pytanie czy ktoś z forum może mi sprawdzić VAG -iem samochód bo już nie wiem co mu jest podpinałem do do kompa u trzech gości i żadnych błędów nie pokazuje a VAG -a to nikt nie ma wymieniłem już pompę wtryskową świece,,zawór zwrotny,nowy filtr paliwa,rozrusznik i gość co robił mi pompę twierdzi że ustawił kąt wtrysku.A inni mechanicy mogą mi poszukać co mu jest ale nie ma pewności czy coś znajdą a zapłacić trzeba 200 zł.Może jest ktoś z okolic Bochni lub Krakowa ,Tarnowa kto mi to sprawdzi.Aha jeden gość może mi zmienić ustawienia pompy (mapę zmienić czy coś takiego) ale to jest takie obejście problemu a nie rozwiązanie.Dzięki za info.

Pozdrawiam

odezwij się do użytkownika TomTDI , jest z Wieliczki i dobrze zna się na vagu i interpretacji danych ;)

http://forum.vwgolf.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=14105 niestety :P musisz się zalogować na forum golfa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn. zamówiłeś cały wtrysk ?? Czasami zdarza się , że jest uwalony i silnik może szarpać na 3,4,5 biegu . Oczywiście ma też za zadanie podać aktualny kąt początku wtrysku i ECU dzięki jemu i sygnałowi z czujnika G28 ( czujnik obr. silnika) może go regulować

TAK. dzisiaj przyszedł. Błąd który wyrzuca mi VAG mówi o czujniku zamontowanym we wtrysku sterującym nierozbieralnie, stąd konieczność wymiany całego. Autko mi nie szarpie, ładnie idzie w pełnym zakresie obrotów, tylko chyba pali ok. 1-1,5 litra za dużo.

Wtrysk wymieniam bo VAG tak pokazuje, ale do konca nie jestem przekonany że problem z odpalaniem to wina wtrysku sterującego. raczej mam źle ustawiony wtrysk. Tak mi sie wydaje :) Ale może niech ktoś inny spojrzy na pomiary (próby statyczne)

MB Gr 000: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4ad3732d657d47b8.html

MB Gr 004: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a92775f16969977.html

BS Gr 004: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f58e0f8987c8b559.html

HELP :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopóki nie będzie sprawnego wtryskiwacza sterującego to nie sprawdzisz kąta wtrysku :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje AFB ma 1,6 - 1,8 ATDC przy 100,2% W basic settings Early 14,4 przy 28%. Dawka startowa 4,7mg/R. Pali ładnie od strzała.

Co jednak mnie zastanawia jeszcze klika miesięcy temu kąt wtrysku w grupie 004 oscylował między 1,8 - 2,0 ATDC. Skąd ta różnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie tak do końca. Trzeba sprawdzić na VAG-u. Tylko trzeba koniecznie go odpalić.

A wcześniej jak było ciepło to dymił? Akumulator jest dobry, dobrze kręci? Paliwo lałeś na dobrej stacji?

Przyczyn może być sporo. Dlatego koniecznie sprawdzić na VAG-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był podobny problem.

Przy temperaturze ok -15st C musiałem go kręcić ok 15 sekund aby odpalił.

Przy temp do -10st C bez problemu.

Tak wiec wybralem sie do znajomego mechanika, który stwierdził że 3 z 4 świeć żarowych są przepalone. :thumbdown:

HEHE. Najlepsze w tym w szystkim jest to że powiedział, ze muszę mieć naprawde dobry silnik (czyt. dobre sprężanie) skoro na jednej świecy żarowej odpala przy -15st C.

Świece kupiłem dzis i jutro jade wymienić.

Zobaczymy jak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:polew:

i tyle płacisz :shocked:

sił mi brakuje jak ludzie są rozrzutni, za podłączenie do kompa 150 a sam kabel można mieć za 100 a za 50 :drunk:

SebMis :mysli: chyba się skończy vagowanie z friko na spotach :tongue4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopóki nie będzie sprawnego wtryskiwacza sterującego to nie sprawdzisz kąta wtrysku :(

Witam!!!

Właśnie wymieniłem wtryskiwacz sterujący i chyba jest lepiej, chociaż rano musze go pokręcić. Może mam coś z ustawieniami wtrysku. To logi po wymianie:

Group A: '000

TIME

STAMP

0 32 60 0 19 99 213 64 180 124 63

1,34 32 59 0 19 99 214 64 180 124 58

2,7 32 60 0 19 99 213 64 180 124 60

4,06 32 60 0 19 99 214 64 180 124 62

'004

Engine speed Spec, start Actual start Cold start valve

3800-4200 rpm 8-12 *BTDC 6-14 *BTDC

/min °ATDC °ATDC %

742 2 2 69

742 2 2,2 68,3

742 2 2 68,6

742 2 1,8 69,4

004 BS: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4318bd09495ab2a3.html

i co sądzicie o takiej korelacji wtrysków, przed wymianą wariowały mi we wszystkie strony od -3,5 do +3,5

a teraz:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/99b3fd6e51a04606.html

Gdzie szukać przyczyny tego kiepskiego palenia autka???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...