hektor1990dzn Opublikowano 31 Maja 2013 Opublikowano 31 Maja 2013 Witam serdecznie wszystkich Pisze dlatego iż nie umiem poradzić sobie z problemem przygasających i mrugających zegarów.Problem wystąpił po umyciu auta... okazało się że w komorze grodziowej miałem pozapychane przeloty ponieważ zebrało się dużo wody. Gdy wyjechałem z myjni świecił sie abs chociaż nie zawsze gdy przygazowałem problem na chwile znikał jednak ze środka dobiegał dziwny dźwięk trajkotania.Szybko pojechałem do domu by coś temu poradzić jak wyżej napisałem były zaszlamione odpływy.Jednak po tej operacji Samochód troszkę gorzej zapala... i zegarki mi mrugają i nie mogę się domyśleć co to może być chociaż nasuwa mi się myśl iż pasek od alternatora może być mokry i to dlatego bo nawet po otwarciu drzwi lampka też przygasa... Koledzy poratujcie mnie P.s Liczę na szybką odpowiedź
edekxp Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Rozbierz obudowę ECU i wysusz wszystko, oraz kostki potraktuj jakimś kontaktem Dodatkowo sprawdź masę akumulatora, nie zaszkodzi odkręcić i przeczyścić
hektor1990dzn Opublikowano 1 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2013 ale jesli to jest a4 b5 to powinno dac rade....?? jak odpalam samochod to na chwile gasna zegary a czy po odłączeniu ecu nic nie bedzie trzeba robic?? ??
edekxp Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 ale jesli to jest a4 b5 to powinno dac rade....?? jak odpalam samochod to na chwile gasna zegary a czy po odłączeniu ecu nic nie bedzie trzeba robic?? ?? Nic się nie stanie to tak jakbyś odłączył akumulator Długo masz auto Czy to nie jest przygasanie w czasie kręcenia rozrusznikiem, bo jeśli tak to tak ma być tzw przekaźnik X, odłacza odbiorniki w czasie kręcenia, światła radio itp
hektor1990dzn Opublikowano 1 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2013 no własnie jechałem dzisiaj autem podjechałem pod górke... i zapaliło mi się air bag rano patrzyłem tez pod obudowę komputera i okazało się ze jest sucho.. bo chyba nie ma w tej obudowie jakiegoś odpowietrznika czy cos... za komputerem mam taki kabelek.... i ten kabelek byl mokry jest on poza komputerem wytarłem auto w ogóle bardzo powoli sterowało wycieraczkami... migacze bardzo powoli migały wydaje mi się że to może być aku ale nie musi po wczorajszym zapaleniu sie abs pojechałem do domu i wyciągnałem wszystką wodę z przegrody grodziowej i zauważyłem też że auto nie zamyka bagażnika no chyba nie powiecie mi że to ecu.. wszystkie kostki suche w obudowie ecu były... wcisnąłem je jeszcze z czuciem by niczego nie uszkodzić.Jak na razie ładuje akumulator i zobaczymy
hektor1990dzn Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2013 ale skad ta kontrolka abs?? to jesli aku byłby za słaby to np nie miał by siły by otworzyć wszystkie drzwi?? ---------- Post dopisany at 13:35 ---------- Poprzedni post napisany at 13:30 ---------- do auta nigdzie sie nie leje.... filtr w srodku jest dobry kabinowy wymieniłem rynienka nad nim wporządku jedynie martwi mnie fakt tej kontrolki abs ?? czy to normalne że po umyciu przy zapchanych otworach mogło gdzieś się coś zalać? Przepraszam ze tak chaotycznie pisze ale meczy mnie to strasznie ---------- Post dopisany 02-06-2013 at 02:16 ---------- Poprzedni post napisany 01-06-2013 at 13:35 ---------- Moja sprawa wygląda tak że naładowałem akumulator wszystko okej odpalam jeźdze stoje slucham radia potem po 20 km gasze samochod ale w miedzy czasie w drodze migają mi lekko zegary potem po postoju zapalam samochód ale przychodzi mu to z lekkim oporem potem jednak auto jedzie wyskakuje bład air bag ale jade dalej wszystko ok potem szybki postój musiałem kolegę wysadzić a potem jade jakies 500metrów znów wysadzam drugiego kolege auto zaczyna swirowac prawie zgasly wszyskie podswietlenia zegarów. Po przyjechaniu do domu auto juz nie chciało odpalic.... potem wsiadlem w drugie auto... pojezdzilem troche wróciłem do audi i auto o dziwo zapalilo choc z uporem... pojezdzilem troche bylo ok do pewnego znów momentu gdy radio klima i jeszcze pare innych rzeczy bylo wlaczonych auto po zwolnieniu zaczelo jakby gasnac.... ale wylaczylem klime oraz dolne halogeny i auto ruszylo jak wryte choc po ujechaniu kolejnych metrow znow zaczeła sie parodia... przyduszania oraz prawie gasniecia... zatrzymuja sie tez wskazówki ktore pokazuja obroty oraz predkosc wydaje mi sie ze gdzies moze nie dochodzic napięcie lub jest zwarcie.... a moze to alternator?? nie doladowuje kurcze pomocy... wczesniej nie mialem tego problemu auto normalnie odpalalo oraz jezdzilo bez problemow problem pojawil sie po umyciu auta przy przypchanych odplywach.... pisze tego posta gdyż czytajac wczesniejsze choc sa chaotyczne mozna je jakos posklejac w pelna calosc czyzby komputer ale wątpie gdyz pod klapka tego komputera jest sucho... pojawiala tez sie kontrolka (!) oraz akumulatora.... nie wiem co mam z tym zrobic pomocy:(;( Audi A4 b5 2000rok ARG benzyna
edekxp Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Sprawdzałeś połączenia akumulatora z masą, oraz pomiędzy silnikiem i karoserią?
hektor1990dzn Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2013 a jak to mam sprawdzic? bo masa przeciez jest przykręcona a masa silnika gdzie sie znajduje?
edekxp Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 a jak to mam sprawdzic? bo masa przeciez jest przykręcona a masa silnika gdzie sie znajduje? Mówie o masie karoserii, odkrecić przyczyścić.Masa silnika gdzieś na dole może koło rozrusznika Pożycz od kogoś akumulator i sprawdzisz czy to nie on jest winny Tapatalk
hektor1990dzn Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2013 czyli rozumiem ze tak odłaczyc aku odkrecic - od karoseri bo jeden minus idzie do aku a drugi do karoserii tak? akumulator podmienie tylko od 1.8turbo bo akurat taki ma moja mama nie bedzie on za duzy napięciowo do mojej audi ?? sprobuje odkrecic aku mase od karoserii i osusze i wyczyszcze wszystko... czytalem na innym portalu ze winna jest wlasnie czasem masa za rozladowanie akumulatora.... jesli cos myle prosze mnie szybko poprawic.. ---------- Post dopisany at 13:03 ---------- Poprzedni post napisany at 12:51 ---------- bo jesli masa sie np zamoczyla to tez moze byc to przyczyna ze nie ma odpowiedniego styku?? ---------- Post dopisany at 15:30 ---------- Poprzedni post napisany at 13:03 ---------- a więc tak wyciscilem koncowke kabla - ktora jest przyłączona do karoseri śruba 14 i wyczyscilem wszystko odpalilem samochod wlaczylem wszystko... i auto dziwnie sie zachowywalo... wskazówki po przygazowaniu tzn obrotomierz sie zatrzymywaly jakos tak dziwnie drgały... akumulator wczoraj nie chcial zapalic... a dzisiaj odpalil z uporem... wjechalem na podwórko wziałem sie do pracy wszystko łącznie z ogniwami + i - na aku wyczyscilem ten kabel ktory jest przykrecony do karoserii i aku wyczyscilem i nadal to samo... auto wczesniej nie mialo zadnych problemow jednak po umyciu go poprostu gdy woda byla w komorze grodziowej zaczelo sie cos knocic... pomocy co jescze mogłbym zrobic?? czy aku 66Ah nie bedzie za duzy do tego silnika??
edekxp Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Na sprawdzenie to i 80Ah możesz wstawic. Ja obstawiam na akumulator Trzeba było zmierzyć napiecie w czasie rozruchu na ile voltów spada Tapatalk
hektor1990dzn Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2013 kurcze mam miernik znaczy multimetr taki zwykly... i nie wiem jak to ogarnac... hmmm a ten drugi ładuje... a ta masa karoseria silnik jest od strony pasazera bardziej przy przodzie?? bo jest taki kabel przypięty do części silnika i karoseri... z prawej strony u dolu.. od dołu super go widac... i przykrecony jest do silnika srubą a do karoseri nakrętką z łepkiem.... ---------- Post dopisany at 16:29 ---------- Poprzedni post napisany at 16:28 ---------- bo w ogóle było tak ze obie klemy były mokre.... a gdyby był alternator to cos by sie świeciło?? czy nie?? bo wczoraj zapalil sie tez akumulator.... ale po przygazowaniu zgasło... ---------- Post dopisany at 17:40 ---------- Poprzedni post napisany at 16:29 ---------- teraz jest cos takiego ze miga mi auto z kluczykiem przeciez nic nie grzebalem zobaczylem jeszce raz pod obudowe ecu probowalem tez wczesniej podlaczyc ten akumulator mocniejszy i nie odpalil.... potem wpiąłem ten stary ktory mialem i teraz sobie miga kluczyk zapalam auto i gaśnie odrazu super poprostu to mnie tak ratuje ze nie wiem co robic widze ze chyba sie narazilem na koszta..... no ale coz chyba mądry polak po szkodzie.... nic w komputerze nie bylo odpinane ani nic juz nie wiem co mam z tym robic głupie umycie samochodu i zapchane odplywy mi tak zapaskudziły zywot i ucieche z auta ktore mam krotko... co sie moglo stac ? ?? rozkodował sie kluczyk a drugiego niestety nie mam i co ja teraz poczne....
edekxp Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Bez paniki Czesto przy stacyjce nie łaczy cewka immo.Postukaj w okolice stacyjki, chyba że masz słaby akumulator to też może sie tak dziać. Mierzyłeś napięcia na akumulatorze. Ten drugi akumulator masz dobrze naładowany? Jak odpalasz to rozrusznik dobrze kręci-szybko? Weź kogoś do pomocy niech zmierzy napięcie a ty kręć rozrusznikiem Sprawdź napiecie na akum na klemach potem sprawdz śruba alternatora i masa auta,mają być identyczne Myłeś silnik? Tapatalk
hektor1990dzn Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2013 nie myłem silnika... w przegrodzie grodziowej była woda po myjni bo myłem auto i woda zamiast spływac dołem zostawała... woda była dojechalem do domu w panice bo po umyciu pojawiła mi sie kontrolka abs szybko zajechalem do domu odblokowałem odpływy i problemy nie ustępowały samochód cięzko palił i moja diagnoza jest taka iz albo alternator nie ładuje albo akumulator jest zbyt słaby ale włożylem potem nie naładowany aku myslalem ze odpali... ale coż bez skutecznie zrobilem to dzisiaj.. i jednak poszedlem do piwnicy podłaczyc go pod prostownik w tej chwili aku sie ładuje... i planuje po naładowaniu go a jest to 66 Ah włożyc do tego auta w celu sprawdzenia wszystkiego... martwi mnie jednak sprawa migającego auta z kluczykiem i pojawienie sie ludzika z pasem co wczesniej mi sie nie zapalało.... jednak uważam iż wina musi leżeć po akumulatorze ktory posiadam od samego kupna tego samochodu że podświetlenie np klimatronika tych cyferek czy cos bardzo słabo świeciło moge rzec że nawet wcale... ale dmuchawa chodziła Czy w tych autach po kazdej wymianie aku trzeba jedzic do mechanikow zeby uruchamiali swojego magicznego vaga?? bo gdzies czytałem ze komputer jakos zapisuje sobie parametry danego akumulatora i jesli nie sa one zgodne to sa jakies problemy nie wiem martwie sie bo moja mama miala b5 95 i nie bylo zadnych cyrkow..... czy brat tez mial i tez nic nie bylo..... a co do mycia auta to na myjni bezdotykowej sam mylem a bylem drugi raz... akurat z tym autem... i mylem okolice wycieraczek szyby przedniej i wgl... ale nie silnik ani zadnych takich innych operacji sama karoseria... w ogóle to były mokre klemy jak wszystko wycierałem... możliwe zwarcie?? i pewnie poszlo lewe napiecie na kompa albo cos.. kurde nie wiem rózne cuda sie dzieją a jak ustawic multimetr na napiecie stale 20v?? czy jakos tak wstyd mi przyznac ale nie pamietam jak to bylo.... z tymi napieciami
edekxp Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Tak multimetr na 20V stałe Pewnie akumulator jest padnięty i tyle Naładuj go i spróbuj ale pewnie trzeba bedzie kupić nowy myślę że 55 lub 60Ah bedzie dobry Po podłączeniu akumulatora nic nie trzeba robić vagiem chyba że skasowanie błedów - brak napięcia i adaptacja przepustnicy. Adaptację możesz zrobic bez vaga - po podłączeniu aku. przekręć kluczyk na zapłon bez odpalania i poczekaj- nie dotykaj pedału gazu Bedzie słychać przepustnicę, jak ucichnie to masz zrobione Na przyszłość kup sobie interfejs bo może się nie raz przydać.Koszt około 50zł
hektor1990dzn Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2013 i to taki z kością do komputera?? pytam bo wczesniej jezdzilem Seatem Cordobą I a ta przepustnice bedzie slychac jakis buczenie jak np pompy czy cos ??. Mam rozumiec ze jezeli auto nie ma naladowanego aku to sa rozne cuda wianki?? troszke sie uspokoilem mam nadzieje ze bede mogl do ciebie zwrocic sie o pomoc:)? ---------- Post dopisany at 22:03 ---------- Poprzedni post napisany at 21:21 ---------- a jakie błędy masz na myśli ?? czyli mam rozumiec ze tak jak pisze w sam naprawiam każdorazowe odłączenie aku powoduje kasowanie wszelkich ustawien lub radia i w ogole? ---------- Post dopisany at 22:17 ---------- Poprzedni post napisany at 22:03 ---------- Dobrze to pokolei co jesli kluczyk mi bedzie migał ? czy po podłączeniu musze zrobic operacje polegająca na włożeniu kluczyka do zamka i przekęceniu czy to wszystko sie samo ustawi dwa co z przepustnica? co z nowym aku ? ecu zakoduje je sobie sam czy trzeba robic cos?? przepustnica nie skacze więc twój sposób zadziała kurcze zmieszany jestem bo juz duzo dzisiaj robilem zeby uruchomic to auto wyczyscilem miejsce masy akumulatora... bo byl bialy nalot wszystko starłem nalot wyglądał na stary... nie była to reakcja ultlenionego metalu.. boje sie jedynie o to ze nie bede mogl wszystkiego dokonac... jesli mógłbym cie prosic rozpisz mi wszystko... a co do akumulatora mam zamiar podpiac 66ah z 1.8turbo bo stał i był naładowany ale sie rozładował z powodu nie uzywania auta.... a z tego co wiem to adaptacje trzeba zrobic vagiem ale czy mozna to jakos ominąć. a czy kontrolke abs czy (!) na 1/2 fis mozna traktowac jako błąd? Prosze mam nadzieje ze dasz rade mi pomoc... a te akcje z vaga opisane sa gdzies na forum gdzie mogłbym to kupic? Prosze o szybką odpowiedz
edekxp Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Kolego nie panikuj i gdybaj. Podłacz akumulator potem się zobaczy,nie martw się na wyrost. Kto Ci takich bzdur naopowiadał że ecu koduje sobie akymulator?:confused: Interfejs poszukaj u viakena, ale to potem bo widze że się pogubiłeś i dopiero poznajesz auto. Wszystko po kolei Tapatalk
hektor1990dzn Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2013 No tak poznaje auto... Akumulator naładowany włożony ale auto z kluczykiem nadal miga i nie da sie odpalic... i teraz pewnie musze szykowac sie na jakies koszta;( ---------- Post dopisany at 06:19 ---------- Poprzedni post napisany at 06:11 ---------- teraz nawet po otwarciu drzwi te dwa cyfrowe wskaźniki dnia godziny i nabitych kilometrów nie świecą...
edekxp Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 próbowałeś postukać w obudowę kiery? Włóż kluczyk odwrotnie Czemu zaraz koszta? Rozrusznik dobrze kręci, akumulator sprawny (nie chodzi czy ładowany), jakie ma napięcie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się