milart Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 A więc chciałbym przedstawić nowy rodzinny nabytek. W grę wchodziło Audi Q5, BMW X5 i Mercedes ML. Niestety audice były nie dość że z masakrycznymi przebiegami to jeszcze dość biednie wyposażone. Jak już mi się udało znaleźć taką z B&O, dwu lub trzy strefową klimatyzacją, szklanym dachem, drive select(na tym mi bardzo zależało) to miały np manualnie regulowane fotele, 200000km przebiegu nastukane w 2 lub 3 lata i masakrycznie zasyfione wnętrze. A nie wyobrażam sobie kupić biedę i później wymienić 4/5 samochodu żeby podnieść jego standard. Tak więc szukałem Q5 ok 8 miesięcy. Jeździłem , oglądałem aż w końcu sobie odpuściłem. Właściwie to może i dobrze bo zawziąłem się na Q5 bardziej z zamiłowania do AUDI niż rozsądku bo niestety jeżeli chodzi o napęd to zbiera baty od xDrive i 4Matic'a a ten samochód ma jeździć głównie w wiejskich klimatach gdzie zima nie oszczędza. W każdym z samochodów w grę wchodził silnik 3.0 Tdi. Faworytem oczywiście było BMW ze swoim 286 konnym biturbo(po kilku zabiegach 410km i ponad 800NM) i xDrive ale jak już je znalazłem to się okazało że jest największe i będzie problem z wjazdem do garażu:facepalm: W taki oto sposób skończyło się na ML-u:decayed: Z głównych elementów wyposażenia posiada m.in: - siedmiostopniowa automatyczna skrzynia 7G-Tronic - zawieszenie AIRMATIC z regulowanym prześwitem(można podnieść o 9 cm) i regulowaną twardością (tryb sport, comfort i auto); - asystent podjazdu pod strome wzniesienia; - asystent zjazdu w trudnych warunkach; - limiter prędkości; - tempomat; - ksenony; - czujnik zmierzchu; - dwu strefowy klimatronic; - duży kolorowy system nawigacji z możliwością odtwarzania DVD i zestawem głośnomówiącym bluetooth; - pakiet dodatkowego oświetlenia wnętrza; - pakiet sportowych elementów dekoracyjnych wnętrza; - podgrzewane i el. regulowane fotele; - fotochromatyczne lusterka; - szyberdach; - alufelgi 19"; no i pewnie jeszcze kilka rzeczy o których zapomniałem napisać. Samochód oczywiście przeszedł długi i pracochłonny zabieg przywracający blask lakieru który widać na poniższych zdjęciach i filmikach. Jak na mercedesa przystało oczywiście nie trzymał serii ale to zostało delikatnie poprawione: Kilka zdjęć samochodu: Krótkie wideo jak się prezentuje w towarzystwie mojej B8 i jak działa zawieszenie AIRMATIC: Z planów to jak na razie muszę założyć hak i światła jazdy dziennej led z wersji 2011 które pasują plug&play w miejsce halogenów.
KOval81 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Mam prawie bliźniaka w rodzinie, tylko z jasną skórką wewnątrz i muszę przyznać szczerze, że bardzo fajne auto:thumbup1: Mnie pozytywnie zaskoczyła praca silnika i wyciszenie auta - o wiele ciszej i kulturalniej to chodzi niż stare poczciwe BMK w A6. Dodatkowo w porównaniu do konkurencji ML jest bardzo ładnie wykończony:wink: Niestety w moim przypadku były ciągłe problemy z elektryczną klapą bagażnika, z którą trzeba było jeździć kilka razy do ASO, którego pracownicy nie za bardzo ogarniali temat. Jak dla mnie wielkim minusem auta jest ilość miejsca w środku i bagażnik - dla 4 osób max ok, ale w pięć gdziekolwiek jechać to koszmar:decayed:
milart Opublikowano 1 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2013 Wyciszenie auta jest niesamowite. Praktycznie nic nie słychać. Silnik też ładnie pracuje i tak na dobrą sprawę jak ktoś nie wie to ciężko się zorientować że to diesel:wink: ASO mietka niestety jest kiepskie ale jak by coś się kiedyś działo to mam swojego magika który specjalizuje się w głównie w MB, Audi, VW, BMW, Porsche i jak na razie jeszcze mnie nie zawiódł. A i muszę przyznać że jak na ponad dwie tony to całkiem fajnie się zbiera i nie ma takiego tragicznego spalania.
KOval81 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 No fakt - idzie ładnie i do samego końca - miałem już okazję jeździć zdrowo ponad 200km/h i robi to bez zadyszki:decayed: zadowalając się spalaniem (przy w/w prędkościach) w okolicach 15-16l/100km. Kultura pracy silnika jest w moim odczuciu wyższa niż 3.0tdi (nie wiem, jak z B8, czy A6 lift, ale starsze wersje były głośniejsze). Kurna - jak na tego ML'a patrzę, to przypomina mi się historia, jak jechałem z żoną do Krakowa i przy prędkości autostradowej otwarła mi się klapa na maxa, "wypluwając" dwie walizki - na szczęście się nie rozpieprzyły na drodze:polew:
milart Opublikowano 1 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2013 Niezła akcja. Co do spalania to musze powiedziec że po programie troche spadło. Oczywiście w mieście jak go katowałem przez pierwszy tydzień to wyszło ok 17 ale z trasy 480km jadąc głównie ok 120 miałem srednia 8,7 co wydaje mi się super osiągnięciem jak na tego kloca:) Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk ---------- Post dopisany at 22:53 ---------- Poprzedni post napisany at 22:51 ---------- A co do jazdy z większymi prędkościami to do 170 km/h jest ok ale później szum wiatru robi się upierdliwy. Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk
KOval81 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Przy 120km/h to bardzo możliwe, później zaczyna siorpać coraz więcej, bo taką prędkością na trasie auto szkoda męczyć Mi w mieście - Legnicy (praktycznie bez korków, ale ciągle niedogrzany motor) wychodziło około 14l/100km z dystrybutora:wink:
milart Opublikowano 1 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2013 Nie ma co się oszukiwać. 2200 kg i napęd 4x4 musi swoje spalić co nie zmienia faktu że przy tym co samochód oferuje jest to w pełni akceptowalne. Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk
pawel1380 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Właściwie to może i dobrze bo zawziąłem się na Q5 bardziej z zamiłowania do AUDI niż rozsądku bo niestety jeżeli chodzi o napęd to zbiera baty od xDrive i 4Matic'a za duzo youtube ogladasz
jedrekx Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 wygląda całkiem, całkiem. nasz księgowy ma takiego ML350 w benzynie. sam też o takim przez moment myślałem 2 lata temu, ale ze względu na akcyzę temat odpuściłem który to rok? a o Q7 nie myślałeś?
milart Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2013 wygląda całkiem, całkiem. nasz księgowy ma takiego ML350 w benzynie. sam też o takim przez moment myślałem 2 lata temu, ale ze względu na akcyzę temat odpuściłem który to rok? a o Q7 nie myślałeś? O Q7 chwilę myślałem ale niestety jest zdecydowanie za duży. ML jest z końca 2008r.
milart Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2013 Dzięki. Trochę się przy nich napracowałem. Zabawa przy lakierze i wnętrzu samochodu zaczęła mnie od jakiegoś czasu naprawdę pasjonować. Co prawda do tej pory nie używałem kosmetyków najwyższej klasy ale teraz jestem w trakcie doboru zestawu Zymol dopasowanego dokładnie do lakieru i innych elementów.
GRYFI Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 No można na takie rzeczy na prawdę wydać majątek.
milart Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2013 To fakt. Ale jak sobie pomyślę że taki zestaw starczy na kilka ładnych lat to chyba warto. Jedynie obawiam się dekapitacji jak kiedyś żona dowie się ile to kosztowało:decayed:
carrera369 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 - zawieszenie AIRMATIC z regulowanym prześwitem(można podnieść o 9 cm) i regulowaną twardością (tryb sport, comfort i auto) Jak będziesz robił jeszcze zdjęcia to zrób proszę porównanie jak stoi max podniesiony i max opuszczony.
milart Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2013 - zawieszenie AIRMATIC z regulowanym prześwitem(można podnieść o 9 cm) i regulowaną twardością (tryb sport, comfort i auto) Jak będziesz robił jeszcze zdjęcia to zrób proszę porównanie jak stoi max podniesiony i max opuszczony. Widać to w miarę na filmiku ale następnym razem zrobię takie porównanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się