Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem ze zmianą biegów


ali1983

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam taki problem, że (czasami) ciężko zmienić bieg lub wrzucić wsteczny, a czasem wszystko działa bez problemów. wszystko zaczęło się jak dałem żonie się przejechać i przy redukcji z 2 na 1 stwierdziła, że bieg nie wchodzi. skasowałem luz na krzyżaku, ale to nie pomogło. pod skrzynia nie ma żadnych wycieków, czasem (zwłaszcza zimą) odzywało się łożysko oporowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz żonie że 1-dynkę wrzuca się na postoju a nie podczas jazdy. Sprawdź wysprzęglik, pompę sprzęgła, odpowietrz układ sprzęgła, jeśli nie pomorze to winny jest docisk pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozebrane. okazała się padnięta dwumasa... tarcza wytarta do nitów. luz po obwodzie na kole zamachowym ok 5cm, wyczuwalny luz osiowy.

pytanie czy można złożyć zwykłe sprzęgło ze zwykłym kołem tak aby to grało?

---------- Post dopisany 10-08-2013 at 12:00 ---------- Poprzedni post napisany 09-08-2013 at 20:04 ----------

post pod postem ale...

w internecie znalazłem info na forum passata, że zmieniano (w silniku ahl) dwumasę na sprzęgło ze zwykłym kołem zamachowym, ale od silnika adp. czy ktoś jeszcze próbował takich praktyk?

podobno też dwumasa od tdi pasuje (róznica w twardości sprężyn). używaną znalazłem za 120zł.

i jeszcze jedno pytanie: sachs czy luk? 335zł sachs, ~550zł luk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozebrane. okazała się padnięta dwumasa... tarcza wytarta do nitów. luz po obwodzie na kole zamachowym ok 5cm, wyczuwalny luz osiowy.

pytanie czy można złożyć zwykłe sprzęgło ze zwykłym kołem tak aby to grało?

---------- Post dopisany 10-08-2013 at 12:00 ---------- Poprzedni post napisany 09-08-2013 at 20:04 ----------

post pod postem ale...

w internecie znalazłem info na forum passata, że zmieniano (w silniku ahl) dwumasę na sprzęgło ze zwykłym kołem zamachowym, ale od silnika adp. czy ktoś jeszcze próbował takich praktyk?

podobno też dwumasa od tdi pasuje (róznica w twardości sprężyn). używaną znalazłem za 120zł.

i jeszcze jedno pytanie: sachs czy luk? 335zł sachs, ~550zł luk.

Oczywiście że Luk, Schas jest wykonany z gorszego rodzaju stopu, sam jestem teraz po wymianie sprzęgła skontaktuj sie z TOM77 zrobi napewno niższą cenę za komplet. Pamiętaj również o wymianie śrub mocujących dwumase do wału jest ich 6 koszt jednej w ASO to 11zł i 6 śrub mocujących tarcze są one mniejsze i w ASO kosztują 2 zł szt. Wymień też uszczelniaczy tylny wraz z uszczelką która jest pomiędzy uszczelniaczem, a blokiem silnika koszt w ASO 12 zł za uszczelke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam pytanie małe jak zmieniam biegi to na początku jak gazu dodaje to mi drży gałka biegów a potem już przestaje przy każdym przełączeniu biegu jak puszczam sprzęgło i dodaje gazu to drży zawsze gałka jak dodaje gazu to tak ja ciągnie trochę do góry a później jest już ok co to może być??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i pozbyłem się dwumasy

założone koło sztywne od 1,6adp + sprzęgło sachs.

za jakiś czas napiszę jak to się sprawuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozebrane. okazała się padnięta dwumasa... tarcza wytarta do nitów. luz po obwodzie na kole zamachowym ok 5cm, wyczuwalny luz osiowy.

pytanie czy można złożyć zwykłe sprzęgło ze zwykłym kołem tak aby to grało?

---------- Post dopisany 10-08-2013 at 12:00 ---------- Poprzedni post napisany 09-08-2013 at 20:04 ----------

post pod postem ale...

w internecie znalazłem info na forum passata, że zmieniano (w silniku ahl) dwumasę na sprzęgło ze zwykłym kołem zamachowym, ale od silnika adp. czy ktoś jeszcze próbował takich praktyk?

podobno też dwumasa od tdi pasuje (róznica w twardości sprężyn). używaną znalazłem za 120zł.

i jeszcze jedno pytanie: sachs czy luk? 335zł sachs, ~550zł luk.

Oczywiście że Luk, Schas jest wykonany z gorszego rodzaju stopu, sam jestem teraz po wymianie sprzęgła skontaktuj sie z TOM77 zrobi napewno niższą cenę za komplet. Pamiętaj również o wymianie śrub mocujących dwumase do wału jest ich 6 koszt jednej w ASO to 11zł i 6 śrub mocujących tarcze są one mniejsze i w ASO kosztują 2 zł szt. Wymień też uszczelniaczy tylny wraz z uszczelką która jest pomiędzy uszczelniaczem, a blokiem silnika koszt w ASO 12 zł za uszczelke.

w zyciu sie z tym nie zgodze ze luk jest lepszy od sachs. nie raz widzialem ze sachs wytrzymywal wiekszy moment obrotowy w tdi od luka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawie rok już się bujam bez dwumasy. sprzęgło (sachs) twardsze, także pedał trzeba puszczać w miarę powoli. pozatym nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sachs nie jest aż taki twardy wiadomo jest odczucie jak się założy z oryginalnego ale minimalne. Audi samo w sobie zawsze łapie szybko i jak puścisz delikatnie sprzęgło to jedzie do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam pytanko:Po wpadnięciu w dołek wyskoczył mi bieg,niestety gdy próbowałem zapiąć 2 okazało się że biegi zniknęły,po kilku próbach udało mi się wrzucić 3-kę ,ale nie ruszyłem ,kolejne próby i weszła 2-ka,jakoś ruszyłem i 0,5 km przed bramą na podwórko biegi zaczęły wchodzić,ale czuć że coś jest źle,wchodzą ciężko (nie płynnie) czy skrzynia padła?czy może to sprzęgło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze tarcza złapała ,moze pusci,rozrusza sie ale to takie dmuchanie na zimne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może prościej wymiana płynu na początek niby się nie wymienia ale po wymianie podobno jest różnica. Jeśli nie to pewnie wina sprzęgła albo docisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...