Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubywa płynu chłodniczego delikatnie po za minimum, kopci na biało na zimnym silniku.


Ccartmanek

Rekomendowane odpowiedzi

To że Ci dymi może być spowodowane czarnym paliwem w zbiorniku, jeżeli olej przedostaje się tam w bardzo dużych ilościach.

Jak wygląda zużycie oleum ?

Poza tym pompowtryski w BRD są bardzo czułe na jakość paliwa , sadza i inne zanieczyszczenia z oleju mogą się przyczyniać do ich niepoprawnej pracy.

Jeżeli kolor paliwa wróci do normy, to wskazane by było wrzucić pompki do myjki ultradźwiękowej :eusathink:

Przydało by się na początek sprawdzić chociaż korekcje i bipy, a najlepiej zlogować furacza, dało by to nam jakąś wiedzę o ogólnym stanie motorówki, który jak podejżewam nie jest najlepszy , co przy braku DPF-a daje taki efekt na końcu wydechu:naughty:

W końcu to diesel jest i przy sporym przebiegu ciężko o "górskie powietrze" z rury wydechowej :decayed:

Wrzuć może na YT jak wygląda to dymienie na zimnym i gorącym silniku :whistling:

P.S. A chłodziwa chociaż już nie ubywa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to teraz ja ponawiam pytanie do autora tekstu,czy nie ubywa teraz płynu chłodniczego,i czy gdy pierw jak ubywało płynu to w zbiorniku były czarne osady maści?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już masz w zbiorniczku czrarny, mazisty osad i wywala płyn spodem zbiorniczka , to na bank przedostają się tam spaliny:naughty:

Czyli czpka w górę i jak będziesz miał farta to się skończy na uszczelce pod głowicą :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie tak lepiej przyjrzałem to sam płyn jak sie weźmie na palec i skapie z palca jest jasny na powierzchni płynu pływają jakby oczka i powierzchnia jest mętna a scianki są oblepione suchą czarnym nalotem ale fakt spód zbiornika był trochę przymoczony. Czy jest możliwe aby za usterkę w najprostszym wariancie była odpowiedzialna chłodniczka oleju,jeśli tak można ja odpiąć i pominąć ale czy bez niej da sie nachwile jeździć aby stwierdzić usterkę lub czy w momencie jej odpięcia po krótkiej jeździe stwierdzić że z niej wydobywa sie olej czyli że jest nieszczelna,no tak oby jak już maksymalnie skonczyło sie na uszczelce narazie z tą maścią to przesadziłem nie obadałem tego w dobrym świetle jest tak jak napisałem w tym poście na początku.

Aha i na korku oleju od spodu są krople wody czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłodniczka czyli wymienik ciepła miedzy olejem a p.chłodzenia. skoro to było by trafione to napewno by ci nie wyrzucało płynu i nie kopcił na biało.... mieszał by sie olej z chłodzeniem i na odwrót... sam fakt kopcenia na biało- woda/chłodziwo... nieżycze ci tego ale i tak sie skonczy na podniesieniu głowicy a jesli do tego dojdzie to zycze ci uszczelki pod czapka...pewnie standardowo bedzie nieszczzelnosc na 3 lub 4tym cylindrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłodniczke oleju pominelismy w obiegu chłodzenia i nic z niej oleju sie nie wydobywa czyli szczelna ale co najgorsze wiem ze chłodniczka niema z tym nic wspólnego po pominieciu chłodniczki auto straciło moc chodzi troszku inaczej bardziej w trakcie jazdy dudni i czuc dziwny smierdzacy zapach tak jakby nie mógł sie wydobyć poza silnik dodam ze jak ją kupiłem to kopciła na czarno przy przyspieszaniu i turbo sie załączało za poźno spróbowaliśmy zaslepic egr blaszką i auto super odżyło zero kopcenia i turbo wczesniej wstawało czyli coś musiało w tym egr byc nie tak ale to zaslepienie blaszką egr niema chyba nic wspólnego z olejem w chłodziwie i to ze teraz auto traci moc i inaczej chodzi,czy mozliwe ze robi sie wieksza nieszczelnośc np w uszczelce głowicy i cylinder przez to niedomaga ze taki pojawił sie objaw ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłodniczke oleju pominelismy w obiegu chłodzenia i nic z niej oleju sie nie wydobywa czyli szczelna ale co najgorsze wiem ze chłodniczka niema z tym nic wspólnego po pominieciu chłodniczki auto straciło moc chodzi troszku inaczej bardziej w trakcie jazdy dudni i czuc dziwny smierdzacy zapach tak jakby nie mógł sie wydobyć poza silnik dodam ze jak ją kupiłem to kopciła na czarno przy przyspieszaniu i turbo sie załączało za poźno spróbowaliśmy zaslepic egr blaszką i auto super odżyło zero kopcenia i turbo wczesniej wstawało czyli coś musiało w tym egr byc nie tak ale to zaslepienie blaszką egr niema chyba nic wspólnego z olejem w chłodziwie i to ze teraz auto traci moc i inaczej chodzi,czy mozliwe ze robi sie wieksza nieszczelnośc np w uszczelce głowicy i cylinder przez to niedomaga ze taki pojawił sie objaw ?

Jak zrobiłeś bajpasa chłodnicy oleju, to się nie dziw że chodzi inaczej i śmierdzi, bo się oleum gotuje :decayed::facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm dwóch mechaników twierdzi ze bez niej da sie jeżdzić,że przy dłuższej jeżdzie w ciągłych wyższych temp mogą sie dziać rózne rzeczy temp na wskaźniku w liczniku ciągle 90st niec więcej ale napewno jest sucha więc sprawna ale fakt można ją zapiąć z powrotem może akurat ta dziwna praca motoru ustanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać na Twoim przykładzie, da się :decayed:

Pytanie jak długo przy takich temperaturach :whistling:

Chłodnice oleju montowali już w 90-cio konnych ALH, jak myślisz tylko dla tego że mieli takie widzimisię ?

BRD ma prawie drugie tyle kucy ,a w tłokach są specjalne kanały, do których w DMP wtryskiwany jest olej do ich chłodzenia.

Tylko gdzie olej ma to ciepło oddać, jak chłodnica odłączona :facepalm:

Zmień mechaników :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to teraz ja ponawiam pytanie do autora tekstu,czy nie ubywa teraz płynu chłodniczego,i czy gdy pierw jak ubywało płynu to w zbiorniku były czarne osady maści?

Nie ubywa płynu wszystko dobrze, głowica cala uszczelka wymieniona. Tak jak była pęknięta uszczelka zawalilo mi zbiorniczek czarym osadem (spaliny)

To że Ci dymi może być spowodowane czarnym paliwem w zbiorniku, jeżeli olej przedostaje się tam w bardzo dużych ilościach.

P.S. A chłodziwa chociaż już nie ubywa ?

Nie ubywa :)

Uporałem się z brudnym paliwem w baku, przyczyną były pęknięte oringi. Chociaż nadal mam problem z dymieniem auta na biało na wolnych obrotach ( gdy się rozgrzeje przestaje dymić, jednak śmierdzi spalinami dość ostro). Nie wiem już co mam dalej robić :/ ręce opadają....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moja dziwna praca silnika po odłączeniu chłodniczki oleju była jednak spowodowana odłaczeniej jej tak jak pisał piotrsob1 połączyłem ją i praca ok na silniku hmm no u mnie tez własnie taki osad na sciankach zbiornika i oka na powierzchni płynu płyn z czarnym osadem oby uszczelka auto mam z 10.07r niby mówią że wtedy juz głowice poprawione liczę na to, spawanie głowicy w mikołowie u jurgala 1200zł a w krakowie u papieża 500zł róznica duża ale podobno jakość naprawy dużo lepsza u jurgala oby szczelna była,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to teraz ja ponawiam pytanie do autora tekstu,czy nie ubywa teraz płynu chłodniczego,i czy gdy pierw jak ubywało płynu to w zbiorniku były czarne osady maści?

Nie ubywa płynu wszystko dobrze, głowica cala uszczelka wymieniona. Tak jak była pęknięta uszczelka zawalilo mi zbiorniczek czarym osadem (spaliny)

To że Ci dymi może być spowodowane czarnym paliwem w zbiorniku, jeżeli olej przedostaje się tam w bardzo dużych ilościach.

P.S. A chłodziwa chociaż już nie ubywa ?

Nie ubywa :)

Uporałem się z brudnym paliwem w baku, przyczyną były pęknięte oringi. Chociaż nadal mam problem z dymieniem auta na biało na wolnych obrotach ( gdy się rozgrzeje przestaje dymić, jednak śmierdzi spalinami dość ostro). Nie wiem już co mam dalej robić :/ ręce opadają....

Masz miarodajne informacje na temat przebiegu swojego auta?

Bo może ma nakręcone parę setek tysięcy i trudno się spodziewać górskiego powietrza z rury wydechowej :decayed:

Jak poza tym lekkim dymieniem wszystko O.K. to ja bym się nie przejmował, tylko przeszedł nad tym do porządku dziennego :wink:

Tak z ciekawości nagraj to dymienie, wrzuć na YT i daj linka tutaj, niech no oblukamy :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

Podziele sie tym co bylo w moim audi :) wymiana uszczelka 3 razy, glowica testy szczelnosci plus te wszystkie planowanie etc 2 razy i tak jezdzila audica na wode. Problem rozwiazal sie po wymianie chlodniczki spalain koszt kolo 500 zl ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HELP....... a z moja niunia mam taki problem ubywa mi chłodziwa i kopci na biało po wywaleniu dpfu a obiawy są takie

Audi A4 2.0 TDI B7 BRD - YouTube

POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pęknięta głowica lub uszczelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to sprawdzić uszczelka czy głowica

Musisz zdjąć głowicę i zawieźć do firmy która zajmuje się naprawą, sprawdzą i powiedzą. Przy okazji zrobią szlif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze to być chłodnica spalin?

Mało prawdopodobne. Masz twarde węże z wody? Gorzej odpala jak postoi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...