daniel01 Opublikowano 9 Czerwca 2013 Opublikowano 9 Czerwca 2013 Witam wszystkich ostatnio byłem na przeglądzie zauważyłem że mam wyciek dziś ściągnąłem plastik i zauważyłem że wyciek mam z samej góry na zdjęcia jest pokazane z skąd miał ktoś coś podobnego ? Z góry dziękuje za zainteresowanie się wątkiem
nastradamus Opublikowano 9 Czerwca 2013 Opublikowano 9 Czerwca 2013 norma, egr puszcza oliwę z pod gruchy (są tam takie dwie dziurki) - trzeba wymienić egr lub go zaslepić i będzie git
soszi Opublikowano 9 Czerwca 2013 Opublikowano 9 Czerwca 2013 Czy taki cieknący EGR przekłada się jakoś na spadek mocy silnika itp. ?
marekg Opublikowano 9 Czerwca 2013 Opublikowano 9 Czerwca 2013 Czy taki cieknący EGR przekłada się jakoś na spadek mocy silnika itp. ? tak bezpośrednio to nie. EGR będzie miał negatywny wpływ na pracę silnika w momencie, kiedy zacznie się zacinać. Sam wyciek oleju nagromadzonego w dolocie poprzez nieszczelność zaworu EGR niczego nie pogarsza.
daniel01 Opublikowano 9 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2013 Czy taki cieknący EGR przekłada się jakoś na spadek mocy silnika itp. ? Masz to samo i brak mocy ? Kolego dziękuje za szybką odpowiedź powiedz mi jaki jest koszt (czy się oriętujesz) ? I czy nagły spadek mocy może być przyczyną tego ? bo mi autko moje kochane jedzie do 120 i nagle za muł i nie reaguje na nic..
marekg Opublikowano 9 Czerwca 2013 Opublikowano 9 Czerwca 2013 Czy taki cieknący EGR przekłada się jakoś na spadek mocy silnika itp. ? Masz to samo i brak mocy ? Kolego dziękuje za szybką odpowiedź powiedz mi jaki jest koszt (czy się oriętujesz) ? I czy nagły spadek mocy może być przyczyną tego ? bo mi autko moje kochane jedzie do 120 i nagle za muł i nie reaguje na nic.. blokujący się EGR bardzo często skutkuje dławieniem się samochodu na niskich obrotach, łatwo go zdusić przy ruszaniu i przy zmienie biegów dostaje muła i reaguje z opóźnieniem na gaz. To co ty opisuszej przypomina natomiast wpadanie w tryb awaryjny a więc może dziać się coś z turbiną (VGT) albo samym sterowaniem kierownicami - w tych samochodach dobrze jest po tych 10-ciu czy więcej latach zrobić kapitalny remont układu podciśnieniowego. Tobie na początek przyda się porząda diagnostyka VAGiem żeby spradzić czy turbina prawiłowo ładuje. Co do samego EGR to wymiana może kosztować od ok 500 do 900 w zależności gdzie kupisz sam zawór. Ale w pierwszej kolejności odłącz wężyk z EGR i go zaślep, pojeździj i zobacz czy jest różnica. Wtedy bedziesz wiedział czy praca EGR jest prawidłowa czy nie (jeśli auto będzie chodzić zdecydowanie lepiej to znaczy, że EGR albo jego sterowanie działały nieprawidłowo. Tak turbo jak EGR oraz klapa gasząca są sterowane zaworami podciśnieniowymi stąd moja rada o remoncie całej instalacji. Tam są 3 zawory elektropneumatyczne, które wieczne nie są. oprócz tego są węże gumowe któe też z latami tracą swoje właściwości.
daniel01 Opublikowano 9 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2013 Okej VAG to są w wolnym tłumaczeniu logi ? Ciężko jest wymienić taki EGR ? można to samemu wymienić będąc zielonym ? Taki remont układu podciśnieniowego ile może kosztować ?
marekg Opublikowano 9 Czerwca 2013 Opublikowano 9 Czerwca 2013 Okej VAG to są w wolnym tłumaczeniu logi ? Ciężko jest wymienić taki EGR ? można to samemu wymienić będąc zielonym ? Taki remont układu podciśnieniowego ile może kosztować ? Z tym VAG to się zgadza. Generalnie chodzi o porządną diagnostykę komputerową czyli logi gdzie fachowe oko jest w stanie wyłapać niedomagania w pracy silnika i osprzętu. Od tego trzaby zacząć zanim zaczniesz wydawać konkretne pieniądze. Wymiana samego EGR to żadna filozofia więc każdy kogo nie parzy w rękę klucz czy śrubokręt powinien dać radę. Remont podciśnieniówki może szarpnąć po kieszeni, w sumie najdroższe to są tam chyba te 3 zawory, każdy po około 50 euro w ASO ale da się kupić taniej poza siecią serwisową, na przykład Pierburg. Do tego wężyki (nie mam pojęcia po ile, ale powiedzmy, że koszt nie zwala z nóg), jakiś zaworek zwrotny. Ale zacznij od diagnostyki a jeśli podciśnienie jeszcze dobrze działa to możesz zaczekać, nie każdy ma luźną gotówkę żeby remonotwać na zapas.
daniels Opublikowano 9 Czerwca 2013 Opublikowano 9 Czerwca 2013 jeśli ten EGR się nie zacina co sprawdzisz po demontażu to zmień czarny oring i zieloną uszczelkę na szybkozłączce,wyczyść go i jakiś czas bedzie sucho,docelowo go zaślep wtedy zdecydowanie na przyszłość mniej się poci
marekg Opublikowano 9 Czerwca 2013 Opublikowano 9 Czerwca 2013 jeśli ten EGR się nie zacina co sprawdzisz po demontażu to zmień czarny oring i zieloną uszczelkę na szybkozłączce,wyczyść go i jakiś czas bedzie sucho,docelowo go zaślep wtedy zdecydowanie na przyszłość mniej się poci zacinanie się EGR czuć po samochodzie bardzo wyraźnie, więc jeśli faktycznie się zacina to wystarczy zdjąć z niego wężyk i się przejechać. Jeśli auto nagle odżywa po takim prostym zabiegu to sprawa jest jasna nawet bez demontażu
daniel01 Opublikowano 9 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2013 Dokładnie czuć jak się zacina bo auta nagle tak szarpnie .. i nie ma mocy. Jest u nas w klubie kolega co ma sprzęt do pełnej diagnostyki to pewnie pomoże mi to zobaczyć i zrobi ten patent z tym wężem, ale jeżeli będzie to wina tego zacinającego się EGR to jest on do wymiany? A tak swoją drogą to wyciek może iść z tego EGR ?
daniels Opublikowano 9 Czerwca 2013 Opublikowano 9 Czerwca 2013 jeśli ten EGR się nie zacina co sprawdzisz po demontażu to zmień czarny oring i zieloną uszczelkę na szybkozłączce,wyczyść go i jakiś czas bedzie sucho,docelowo go zaślep wtedy zdecydowanie na przyszłość mniej się poci zacinanie się EGR czuć po samochodzie bardzo wyraźnie, więc jeśli faktycznie się zacina to wystarczy zdjąć z niego wężyk i się przejechać. Jeśli auto nagle odżywa po takim prostym zabiegu to sprawa jest jasna nawet bez demontażu u mojego kolegi zacinał się i raz było ok a raz kupa,ale po demontażu zaspawaliśmy górę i dół EGR wywalając bebechy od sterowania,pozostała tylko klapa gaszenia i kumpel nie poznaje auta ---------- ---------- zaspawanie kosztowało 20zł,uszczelki 25zł+5 browarów i 2h roboty z podjechaniem do gościa który spawa amelinium po tym zabiegu zero pocenia,zero dodatkowych spalin w dolocie,silnik ma czysty tlen
daniel01 Opublikowano 9 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2013 Tylko na tym trzeba się znać a ja nie mam kompletnego pojecia...
marekg Opublikowano 9 Czerwca 2013 Opublikowano 9 Czerwca 2013 Tylko na tym trzeba się znać a ja nie mam kompletnego pojecia... odłącz wężyk na początek i zatkaj go jakąś śrubką. Na początek wystarczy.
daniel01 Opublikowano 9 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2013 Ok to tak uczynnie z kolegą z forum który będzie mi logi robił ogarniemy to mam nadzieje
mycha1236 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Czy taki cieknący EGR przekłada się jakoś na spadek mocy silnika itp. ? Masz to samo i brak mocy ? Kolego dziękuje za szybką odpowiedź powiedz mi jaki jest koszt (czy się oriętujesz) ? I czy nagły spadek mocy może być przyczyną tego ? bo mi autko moje kochane jedzie do 120 i nagle za muł i nie reaguje na nic.. blokujący się EGR bardzo często skutkuje dławieniem się samochodu na niskich obrotach, łatwo go zdusić przy ruszaniu i przy zmienie biegów dostaje muła i reaguje z opóźnieniem na gaz. To co ty opisuszej przypomina natomiast wpadanie w tryb awaryjny a więc może dziać się coś z turbiną (VGT) albo samym sterowaniem kierownicami - w tych samochodach dobrze jest po tych 10-ciu czy więcej latach zrobić kapitalny remont układu podciśnieniowego. Tobie na początek przyda się porząda diagnostyka VAGiem żeby spradzić czy turbina prawiłowo ładuje. Co do samego EGR to wymiana może kosztować od ok 500 do 900 w zależności gdzie kupisz sam zawór. Ale w pierwszej kolejności odłącz wężyk z EGR i go zaślep, pojeździj i zobacz czy jest różnica. Wtedy bedziesz wiedział czy praca EGR jest prawidłowa czy nie (jeśli auto będzie chodzić zdecydowanie lepiej to znaczy, że EGR albo jego sterowanie działały nieprawidłowo. Tak turbo jak EGR oraz klapa gasząca są sterowane zaworami podciśnieniowymi stąd moja rada o remoncie całej instalacji. Tam są 3 zawory elektropneumatyczne, które wieczne nie są. oprócz tego są węże gumowe któe też z latami tracą swoje właściwości. Dzis mnie cos takiego spotkalo jak opisujesz Marku zatkam ten wezyk od egr i zobacze co sie dzieje
soszi Opublikowano 10 Czerwca 2013 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Panowie rozwiązanie , które tu polecacie tzn. zaślepienie EGR'a jest dobre i tanie ale nie życzę kontroli w Niemczech podczas której okazałoby się , że auto nie spełnia norm czystości spalin.
marekg Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Panowie rozwiązanie , które tu polecacie tzn. zaślepienie EGR'a jest dobre i tanie ale nie życzę kontroli w Niemczech podczas której okazałoby się , że auto nie spełnia norm czystości spalin. póki co to polecamy odłączenie jako próbę zdiagnozowania problemu. Sposób jego rozwiązania pozostawiam do oceny najbardziej zainteresowanego.
mycha1236 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Sposób jest bardzo szybki i bezproblemowy dzięki niemu zdiagnozowałem zawieszający się egr choć cały czas myślałem ze zalewa mi ecu... dzięki ci Marku za tego posta , bo na pewno dalej bym szukał problemu w ecu...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się