Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Elektryka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie. Mam małe pytanko. Czy wie ktoś może, co może być przyczyną ciągłego świecenia się guzików do szyb, nawet gdy wyciągnę kluczyk ze stacyjki, zamknę centralny, one ciągle są podświetlone. Wydaje mi się, że tak nie powinno być. Co to może być za przyczyna?

Opublikowano

Po 1. to nie ten dział.

Po 2. Przez pewien czas (chyba 15 minut) mogą się świecić - wy tym czasie masz możliwość sterowania szybami od wewnątrz.

Opublikowano

Po zamknięciu drzwi na centralny nie powinny się świecić. Czy światło w kabinie też Ci się świeci?? Były robione jakieś modyfikacja np światła do jazdy dziennej z automatycznym modułem??

---------- Post dopisany at 11:36 ---------- Poprzedni post napisany at 11:34 ----------

Wygląda że krańcówka w zamku nie dobija lub komfort został podtopiony (o ile występuje)

Vag w łapkę i pokaż błędy z moduł komfortu albo centralnego zamka

Opublikowano

Tak jak koledzy ci mówią sprawdź jeszcze czy jak zamkniesz drzwi i samochód to czy światło na podsufitce gaśnie jak nie to coś nie odbija zobacz może i przekaźniki bo chyba jakiś od tego był :)

Opublikowano

przepraszam, że nie w tym dziale napisałem. Poprzedni właściciel wymieniał deskę rozdzielczą od rocznika 99 i montował światła LED do jazdy dziennej odpalane razem z przekręceniem zapłonu i gaszone gdy włączam światła. Lampka górna gaśnie, ale zdarzało się, że zapalała się w nocy, gdy samochód stoi zamknięty.

Opublikowano

to znaczy że masz coś z elektryką namieszane :) U mnie akurat poprzedni właściciel grzebał przy pompie i musiałem na nowo wszystko sprawdzać roboty co nie miara, jedyna rada to musisz po kablach iść i zobaczyć gdzie jest spaprane jak nie bawiłeś się z elektryką nigdy to raczej będziesz miał ciężko to ogarnąć, najbardziej wkurzające jest to że za elektrykę biorą się ludzie którzy nie mają zielonego pojęcia w ogóle o elektryce nauczy się taki jeden z drugim oznaczenia na mierniku i już niby "elektronik". Kolego jedyna rada to idź po wiązce i posprawdzaj w jakim stanie są przewody albo zobacz jeszcze w drzwiach kierowcy przy centralnym zamku jest coś na zasadzie wyłącznika może to tylko on szwankuje posprawdzaj też te wyłączniki co są w drzwiach może któryś z nich. Przy elektryce jest dużo roboty i dlatego jak najmniej się w nią ingeruje, a jak się już ingeruje to chociaż trzeba umieć schematy czytać żeby zrobić to jak należy :) Więcej nie za bardzo wiem co ci doradzić, jak coś nie będziesz wiedział to pisz narazie zacznij od tych wyłączników. I podłącz VAG tak jak koledzy mówili może sterownik komfortu (jak masz) lub sterownik od centralnego coś powie i mniej więcej będzie wiadomo co się dzieje :)

---------- Post dopisany at 23:33 ---------- Poprzedni post napisany at 23:26 ----------

Może poproś moda o przeniesienie wątku do działu elektryka tam podejrzewam, że najprędzej ci ktoś pomoże :)

---------- Post dopisany at 23:40 ---------- Poprzedni post napisany at 23:33 ----------

a w sprawie tych świateł dziennych to nie rozumiem po kigo ptaka ludzie je w ogóle montują ani to ładne ani użyteczne rozumiem w oryginale jak inżynierowie to ulokują wygląda pięknie ale jak ktoś to włoży to do niczego nie pasuje, niektórzy twierdzą że mniej prądu biorą (co prawdą jest) i mniej im samochód pali (co jest bujdą) albo słyszałem już opinie że akumulator chronią ale takie osoby nie wiedzą że prąd idzie z alternatora :)Jak ktoś chce mieć LED z przodu to niech kupi sobie b7 albo chociaż lampy z diodami to już inaczej wygląda niż te śmieszne dwie listewki :)

Opublikowano

Ale się kolega rozpisał. Lampy led to akurat moim zdaniem fajne rozwiązanie ominięcia głupich przepisów, zależy jak zamontowane ja u siebie mam zamiast halogenów, bo paski zamontowane gdzieś na kratkach wyglądają beznadziejnie (moim zdaniem innym może się to podobać), ale nie o tym temat.

Wyłączniki o których kolega napisał znajdują się w zamku w każdych drzwiach. Ale problem moim zdaniem nie będzie w mikrostykach (bo tak one się nazywają), jeżeli światło górne gaśnie.

1. Podepnij Vag-a żeby wyeliminować błędy modułów

2. Jeżeli VAG nic nie pokaże, to problem może dotyczyć świateł pozycyjnych/mijania (on odpowiada za całe sterowanie oświetleniem nawet w kabinie, oświetlenie kratek i przycisków). Zacznij od przełącznika świateł (tego pokrętnego). Wyjmij, zdejmij obudowę i przeczyść. Światła do jazdy dziennej mogą mieć moduł załączania automatycznego, możliwe że on jest źle podłączony (możliwe że został podłączony pod przełącznik nie z tej strony styku)

3. Jeżeli była wymieniana deska możliwe że moduły zostały źle zaprogramowane, wystarczy przekodować na odpowiednią wersję. Czy deska zapala Ci się po przekręceniu kluczyka, czy po załączeniu świateł?? Możliwe że została zaprogramowana tak że po przekręceniu kluczyka się podświetla ktoś gdzieś się pomylił i źle podpiął deskę i to ona podaje +12 na oświetlenie.

Niestety jak ktoś coś grzebał będzie teraz ciężko dojść co jest nie tak.

---------- Post dopisany at 09:49 ---------- Poprzedni post napisany at 09:44 ----------

PS Jeżeli Vag nic nie pokaże a przeczyszczenie styków nic nie da lepiej podjedź do elektryka który będzie w stanie ogarnąć też temat licznika (czyli musi wiedzieć jak kodować moduły)

Opublikowano

Wene jakąś złapałem :) Przypomniało mi się ile ja miałem roboty bo jakiś niewydarzony elektro mechanik immo chciał ominąć i mi poje... całą instalację :) Życzę powodzenia w naprawie :)

Opublikowano

VAG na 99.9% nie połączy się z modułem komfortu w tym roczniku, bo moduł w tym roczniku nie ma diagnozy po VAG.

Opublikowano

tablica podświetla się dopiero, gdy zapale światła. ehh..jak tak to czytam, to łapie się za głowę. Elektryka to nie moja mocna strona, więc chyba będę zmuszony wyciągnąć zaskórniaki ze skarpety i udać się do elektryka :D

Opublikowano
tablica podświetla się dopiero, gdy zapale światła. ehh..jak tak to czytam, to łapie się za głowę. Elektryka to nie moja mocna strona, więc chyba będę zmuszony wyciągnąć zaskórniaki ze skarpety i udać się do elektryka :D

Tak jest OK

Opublikowano
VAG na 99.9% nie połączy się z modułem komfortu w tym roczniku, bo moduł w tym roczniku nie ma diagnozy po VAG.

Bo go nie ma, ale jest centralny zamek. Jedno lub drugie występuje w tych rocznikach. Wyjątkiem może być a4 która nie ma regulowanych szyb, ale takiej wersji jeszcze nie widziałem. Co najmniej dwie przednie są w elektryce.

Opublikowano
VAG na 99.9% nie połączy się z modułem komfortu w tym roczniku, bo moduł w tym roczniku nie ma diagnozy po VAG.

Bo go nie ma, ale jest centralny zamek. Jedno lub drugie występuje w tych rocznikach. Wyjątkiem może być a4 która nie ma regulowanych szyb, ale takiej wersji jeszcze nie widziałem. Co najmniej dwie przednie są w elektryce.

Komfort jest w pompce centralnego, ale już pisałem, że w tym roczniku nie da się połączyć ani z alarmem (jeżeli jest), ani z centralnym zamkiem.

potwierdzona również na stronie Ross-Tech: VAG-COM: Audi B5 VAG-COM Info :

35-Central Locks: -- KWP-1281

VCDS Works fine (note: pre-'97 A4's may not have this module).

45-Int. Monitor: -- KWP-1281

VCDS Works fine (note: This is tied in with 35-Central Locking so it may not work with pre-'97).

Opublikowano

To dziwne bo ja się łączyłem z 95 roku w A4. Pewnie było coś przerabiane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...