Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie przy ruszaniu na zimnym silniku


tomiqu

Rekomendowane odpowiedzi

Egr mam zaślepiony przy kolektorze blaszka z dziurka fi8 jeśli to coś zmienia w twojej podpowiedzi :)

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak kolego, zregenerowalem turbo, wymienilem komplet dwumas plus sprzęgło, wymienilem poduszki silnika i skrzyni, dalej szarpalo,

W koncu padl mi synchronizator 2go biegu, kupilem inną skrzynie i wymieniłem profilaktycznie polosie od exeo, stary dwumas zostawiłem a kupilem nowe sprzeglo Sachs. I przestalo szarpać. Podejrzewam skrzynie ale moglo to być rownie dobrze krzywe sprzeglo, polosie po wyjeciu nie mialy zadnych luzow

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez piotrekrkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuu :D to grubo lepiej już nic nie pisz bo nie pójdę spać :) będę próbował z tym egr i doczytalem o filtrze paliwa że on też może być winny :)

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To napisze Ci jeszcze tyle, filtr też wymieniłem, naturalnie knecht

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha okej :D ciekawi mnie dlaczego dzieje się to tylko na zimnym silniku [emoji844]

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie moze mieć to związek z turbo, a konkretnie mogą być usyfione kierownice vnt, przecinają się na starcie. Kiedy turbo sie nagrzeje pracują troche inaczej. Ale to tylko teoria. U mnie szarpalo na goracym przeważnie więc inna kategoria

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos może w tym być bo Turbo nie ruszane od wieków a autem robię coraz mniej kilometrów długodystansowych bo mam firmowe autko... A teraz tak sobie przypominam ostatnio wyjezdzalem tyłem pod ostrą górkę i nie mogłem wyskoczyć na krawężnik gdy już się to udało pamiętam dziwny smród spalonego chyba sprzęgła, pierwszy raz mi się zdarzyło mieć taki problem jak i smrod nieznany, coś moglem tam popsuć

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypaliles sprzęgło, pytanie tylko jak bardzo

jak coś to masz odpowiedź

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli tylko przypaliles to raczej nie, ale jesli mocno to bardzo możliwe. Ogolnie przegon samochod jak piszesz, ze jezdzisz ostatnio na krotkich odcinkach. I zobacz, moze to tylko vnt.

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli tylko przypaliles to raczej nie, ale jesli mocno to bardzo możliwe. Ogolnie przegon samochod jak piszesz, ze jezdzisz ostatnio na krotkich odcinkach. I zobacz, moze to tylko vnt.

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Przegonilem fure i problem ustal:) dzięki :)

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich !

u mnie sprawa z szarpaniem była od początku jak kupiłem swoją Audiczkę , skrzynię biegów i sprzęgło zmieniłem kiedy audi osiągnęło 230 na blacie i 3 bieg umarł a szarpanie pozostało ale tylko do wczoraj. Wracając wieczorem z zakupów pod samym domem spadł mi pasek wielorowkowy , koło napinacza dziwnie chodziło więc kupiłem paski koło i zmieniłem wszystko, okazało się że po założeniu paska , napinacz jest dziwnie wykrzywiony. Z bliska okazało się że blokuje wiskozę i jak rano auto było zimne a olej gęsty to napinacz który był zblokowany blokował przez pasek koło pasowe i miałem kangury a jak się zagrzał silnik miał więcej siły i problemu nie było. Kupiłem Maxgera za 100 pln pasek za 35 zł i od razu pasek do klimy koło 30 pln. walczyłem z tym 7 miesięcy , zmieniłem przeguby , poduszki pod silnikiem i skrzynią , czyszczony nastawnik i nic. a teraz jak ręką odjął. Może komuś to pomoże. Aha napinacz złamał się na pół dosłownie , sprężyna która w nim tkwiła byłą już starta od ciągłego obrotu, zdjęcia mogę wrzucić jakby ktoś chciał zobaczyć.


Dodam jeszcze że auto wolno się nagrzewało ale nawet tego nie zauważyłem bo dopiero jak naprawiłem napinacz to się okazało że jak przejadę 5 km to leci już ciepłe a wcześniej nie. i rano jak jest mróz to pali teraz od strzała bez problemu gdzie poprzednio z 3 obroty rozrusznikiem lub 4 zanim załapał. Pozdrawiam

D...pa kangury wróciły po dwóch dniach , wszystko jest na swoim miejscu. poddaje się.

Edytowane przez Kamper ahu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sam problem nadal trwa, od zakupu auta ponad 4 lata. Na zimnym poszarpuje, na ciepłym jest o wiele lepiej. Nikt nie zna odpowiedzi, nikt tego nie rozwiązał, nikt tego nie zbadał :D Dodam, że luzów gdziekolwiek brak, poduszki sprawdzone - jak żyć..

 

Edit: 

Tak się złożyło, że padło sprzęgło LUK'a - rozsypało się coś w środku i zjechało tarcze docisku? w stożek. Założone nowe tym razem z sachs'a - szarpnie ustało, wyciszył się na trasie. Mechanik obstawia wadę fabryczną. Po założeniu LUK'a 3 lata temu prawie, nie było idealnie, ale było lepiej odnośnie szarpania. Nadal jednak wibrowało wszystko i błędnie postawiłem na skrzynię czekając dnia kiedy padnie. Wyszło zupełnie inaczej. Nie dość, że kupi się nową część to jeszcze tandeta jakość.

Edytowane przez piciuok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema Pany. Na wstępie to mój pierwszy post ;-P temat umarł kilka lat temu lecz ku mojej nadziei 3-ech lat walki z tym problemem Wysiadam nie ma sensu wymiany wszystkich części bo nikt by nie uwierzył bynajmniej zaczynajac od kompletu zawieszenia plus gwint po wszystkie poduszki pod cała jednostka po turbo, pompę podciśnienia, pompę w baku, wymiana podkładek i oringow na pompkach, czujnikach przepływach CIAGLE TO SAMO.

Jesli tam jesteś proszę pomóż FC513C6C-40B5-450E-B750-535C37B78CF6.thumb.jpeg.db68983cad11a2b497404bf42c3059b3.jpeg3B7D01A3-12E3-456E-A87B-9C643108DC26.thumb.jpeg.495f0ede9a73ca686b054976fa4e6588.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dalej ktoś ma z tym problem to po dwóch latach znalazłem rozwiązanie!
Objawy występujące u mnie:

Zostawiałem auto na noc, rano podczas ruszania były wyczuwalne szarpania tylko przy 1 lub 2 ruszeniu, wystarczyło przejechać 500m i objawy ustępowały. Szarpanie nasilało się w zimne dni lub w typową zimę. Były to strasznie irytujące bo, nie dało się samochodem normalnie ruszyć, a z biegiem czasu kangury były coraz większe. Podkreślam, ze objawy w ogóle nie występowały na ciepłym silniku. 
Diagnostyka:

W pierwszej kolejności, zdjęto skrzynie i okazało się, ze koło dwumasowe nadaje się powoli do wymiany. Także zostało zamontowane nowe kompletne sprzęgło LUK. Samochód wrócił na drogi, ale kangury dalej występowały. Co prawda w polowe mniejszym nasileniu ale były dalej.
Rozwiązaniem problemu okazały się uszczelniacze pompowtryskiwaczy! Co prawda nie wyglądały na zużyte, ale profilaktycznie zostały wymienione, ponieważ nie było już pomysłu, co to może być. Po wymianie kompletu problem znikł, a samochód rusza jak nowy!  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...