Gość Lokiszta Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Witam padła mi turbina w której dość mocno został uszkodzony wirnik dolotowy praktycznie go nie było .Kupiłem używaną w bardzo dobrym stanie z ciekawości sprawdziłem jak wygląda wirnik i się trochę zdziwiłem ponieważ końcówki łopatek są znów lekko uszkodzone.Turbina na razie pracuje normalnie w ogóle jej nie słychać zaraz po tym wszystko wyczyściłem co jest przed nią razem z przewodem z odmy.Jest wszystko wyczyszczone,nowy filtr pytanie czy to mogło być przyczyną czy mam coś jeszcze zrobić żeby spać spokojnie czy np.ciśnienie oleju miało by na to wpływ ,że uszkadzają się łopatki lub cokolwiek co miało by mieć z tym uszkodzenie coś wspólnego.Proszę o radę.
Tobike Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Masz zdjęcie tego uszkodzenia. Są dwa główne typy uszkodzeń, pierwszy spowodowany luzem na łożyskach osi wtedy wirnik obija się o muszlę, drugi typ uszkodzenia wirnika to ciało obce które dostanie się na część ssącą strony zimnej turbiny, wtedy uszkadzają się łopatki wirnika od strony wlotu powietrza. Za małe ciśnienie oleju miało by wpływ na uszkodzenie łożysk turbiny a w efekcie jak wyżej.
Gość Lokiszta Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 w starej uszkodzonej turbinie nie miałem żadnego luzu a wirnik zniszczony na ament i to mnie bolało bardzo właśnie na pewno nie było to skutkiem uszkodzenia łożyska i obijania się wirnika w tej nowej używanej stan jak dla mnie luzów wirnika wzdłużnego i poprzecznego idealny praktycznie żadnych więc to na pewno nie tu pies pogrzebany.Jak napisałem wcześniej wyczyściłem wszystko pooglądałem żadnych uszkodzeń nie widziałem plastików z dolotu lub np.nieszczelności.Liczę,że był stary filtr i po tym czyszczeniu sprawa zostanie zamknięta.Pytanie jak wyżej czy coś jeszcze mogę sprawdzić albo jest przyczyną uszkodzenia wirnika.
Sztomel Opublikowano 12 Czerwca 2013 Opublikowano 12 Czerwca 2013 Kupując tą używaną turbinę miała ona widoczne ślady uszkodzenia wirnika strony sprężającej czyli po stronie zimnej - jestem przekonany, że nie bo inaczej byś jej nie kupił. Jeśli nie miała a teraz ma i to nie Ty zakładałeś to obecne turbo do silnika to najprawdopodobniej zje...bał je ktoś kto to turbo montował bo gdyby coś u Ciebie w dolocie powietrza zasysanego do turbo ciągle jeszcze tkwiło i obecnie uszkodziło skrzydełka tego wirnika to za***nym obowiązkiem montażysty obecnego turbo jest to sprawdzić. Wiem, że identyczne cyrki miałeś z poprzednią turbosprężarką. Nie pozostaje zatem nic innego jak sprawdzić cały dolot powietrza począwszy od obudowy filtra powietrza a obecnie aż po intercolooler (bo pewnie na nim zatrzymało się ciało obce - o ile jeszcze obstało - które uszkodziło wirniki w obydwu turbosprężarkach).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się