ganjaq Opublikowano 15 Czerwca 2013 Opublikowano 15 Czerwca 2013 Witajcie, cały dzień szukam i nadal nie mam pojęcia co zrobić, znajomy wracając z Niemiec zagotował auto, wrócił na lawecie do Polski. Chciałbym je kupić i przełożyć motor ale nigdzie nie mogę znaleść silnika ANB, jaka jednostka napędowa podejdzie zamiast tego bez większych problemów, wszędzie pełno jest np. APU albo AEB ale czy wtedy wystarczy kupić goły silnik czy trzeba szukać całego z osprzętem? Jak to tam wygląda
pioteros Opublikowano 15 Czerwca 2013 Opublikowano 15 Czerwca 2013 blok taki sam byl w AEB, APU, AJL, ANB, glowice mial juz nowsze takie jak w AWT chyba, nowy typ cewek i odma polaczona przez pokrywe zaworow, reszta ta sama chyba jak zagotowa auto? moze dol jest zdrowy a tylko gora sie ugotowala? jak tak to remontuj, wymienia prowadnice, dotra zawory, wymienia uszczelniacze i bedzie hulal
ganjaq Opublikowano 15 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2013 Auto stoi u znajomego mechanika, sprawdzał ciśnienie i stwierdził że bardzo słabe i że lepszym rozwiązaniem będzie poszukanie silnika niż kapitalny, od samego początku auto trochę dostało bo jeździł na przytkanym kacie + cały czas bucior = zarżnięty motor Czyli co, da rade przełożyć głowice o ile się nadaje z ANB do jakiegokolwiek bloku np. AEB ogólnie postykać z dwóch jeden? Bo jeśli tak to który silnik najlepiej się do tego nadaje
pioteros Opublikowano 15 Czerwca 2013 Opublikowano 15 Czerwca 2013 szukaj jakiegokolwiek slupka APU lub AEB, same gole bloki i glowice podejda (od AEBa bedzie najlepsza ze wzgledu na szersze kanaly w dolocie), co nie bedzie pasic czy to pokrywa zaworow czy cokolwiek przelozysz od siebie z ANB, wszystko powinno smigac ps. jesli kat byl przytkany to uszczelnienia turba tez mogly ostro dostac po tylku
ganjaq Opublikowano 19 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2013 Dzięki pioteros, na szybko wstawiłem na avatara zdjęcie autka które próbuje ratować, mam jeden silnik na oku ale musze jutro do kolesia dzwonić bo nie wiem jakie oznaczenie, mam nadzieje że coś koło APU albo AEB Dzwoniłem dziś do kolesia, nie podał mi oznakowania silnika bo nie ma go na miejscu, już mniejsza o to że to handlarzyk typowy w każdym razie wiem więcej, silnik pochodzi od passata i z tego co się zorientowałem w paskach wkładano tylko dwa motory 1.8T ANB co by było strzałem w dziesiątkę i APU czyli mniejsze zło (dane zaczerpnięte z tabeli kodów silnika Kody silników ť Audi Klub Polska) ale na jednej aukcji gdzie oferują turbiny wypisują że pasuje do m.in. passata AEB co by się ze sobą gryzło bo w tabeli silników nie ma paska z AEB. Tak czy siak nie wiedząc co to za silnik, pocieszam się tym, że możliwości wiele nie ma ANB, może APU, kto wie może nawet AEB. Jedno jest pewne, blok i głowice już praktycznie mam Musze Wam zapodać jakieś zdjęcia, uwierzcie mi musze zrobić wszystko żeby żeby to dalej jeździło. ---------- Post dopisany 19-06-2013 at 10:58 ---------- Poprzedni post napisany 16-06-2013 at 01:11 ---------- Witajcie, kupiłem silnik, tak troche mi się poszczęściło bo się okazało że musiałem jechać po niego aż 10 km, czasami to czego szukasz jest tuż pod nosem ale nie o tym będę nawijał. Koleś twierdził że silnik pochodzi z 1999 roku ale to by się akurat nie zgadzało bo to AEB produkowany do 1998 r. Dałem za niego 800 zł ze skrzynią biegów, silnik jest sprawny, ma przejechane 140000 km do tego turbina za 200 zł i jak to mi zagra wszystko to chyba z butów wyskocze. Autko stoi w kolejce u mechanika, czeka na przekładkę, wymianę rozrządu, filtrów i olei. Jak go odpale to napisze coś więcej. Pozdro dla wszystkich
pioteros Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 W paskach były aeby do 99 roku tylko i wyłącznie, po 99 wsadzali apu i anb Może w 99 parę aebow jeszcze sie zalapalo Silnik za taka kasę to naprawdę okazja
ganjaq Opublikowano 19 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2013 Ale czy nie będzie problemów z instalacją elektryczną, sterownikiem biorąc pod uwagę fakt że: Silnik 1,8T wyposażony był w dwa typy sterowników. Do 99 roku - Motronic M3.8.2 (AEB). Po 99 roku - Motronic ME7.5 (ANB, AWT, APU, AWM).
pioteros Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Nie bo mechanicznie pasują więc jeśli przelozysz sam słupek, a napinacz walkow, sonda, przeplywka itd zostaną twoje z anb to będzie wszystko działać ---------- Post dopisany at 12:47 ---------- Poprzedni post napisany at 12:47 ---------- Asory napinacze chyba są te same, bez wtyczki
ganjaq Opublikowano 19 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2013 A co jeśli spróbuje podpiąć cały silnik tak jak go kupiłem podmieniając tylko pokrywę zaworów i koło od rozrządu (pokrywa lekko zgięta na wysokości koła rozrządu, koło rozrządu lekko pęknięte, najprawdopodobniej passat uderzony lekko w przód
pioteros Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Nie pamiętam czy wiazka od anb jest taka sama, ale chyba nie bo w anb map sensor już byl i nowy typ sterownika a aeb jest goly
ganjaq Opublikowano 19 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2013 Czyli lipa nie ma mowy o plug&play, możesz napisać mniej więcej co trzeba przełożyć, mechanik będzie to robił ale możliwe że się skapnie dopiero jak silnik włoży i będzie musiał wyciągać go z powrotem (mam nadzieje że bardziej ogarnięty ode mnie) Lepiej by mi się spało gdybym wiedział czy dużo z tym zabawy, wstępnie chce za przekładkę 600 zł ale jak mu przyjdzie silniki rozkładać oba to może policzyć x2
pioteros Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Przeloz blok z korbami wałem tlokami, można może zostać twoja bo nie wiem czy te same są, i głowice też całą możesz przełożyć prócz dekla którego weź z anb, aha kolektor ssacy zostaje z anb
ganjaq Opublikowano 19 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2013 Praktycznie zostaje zdjąć czape z ANB z całymi rupieciami dorzucić ssący, sonde, przepływke. A jak jest z przepustnicą której w silniku AEB który kupiłem nie ma, nie jest inaczej sterowana? Bo coś kiedyć słyszałęm że jedne elektrycznie inne mechanicznie
pioteros Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Przepustnica jest na linke więc i tak musialbys swoją elektroniczną wrzucić
stomi Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 A jaką masz przepustnice w tym anb, elektroniczną?
pioteros Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 w anb jest na potencjometr, w AEB i AJL były mechaniczne na linkę
ganjaq Opublikowano 19 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2013 Mam przepustnice, mam. Będzie turbo na sprzedaż bo mam dwa a resztę z silników raczej wywale bo ANB ugotowany
stomi Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Żeby przerobić z mechanicznej na elektroniczna pewnie sterownik silnika i wiązkę trzeba wymienić?
pioteros Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 żeby wsadzić, tak, a jak już zmienisz wiązke i kompa to i reszte rzeczy typu sonda, map sensor, przepływka itd itp, jednym slowem bez sensu
ganjaq Opublikowano 20 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2013 A jak sprawa wygląda z powrotem paliwa, w ANB podobno go nie ma w odróżnieniu od AEB gdzie powrót jest
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się