jaro4444 Opublikowano 22 Lipca 2008 Opublikowano 22 Lipca 2008 Szanowni koledzy mam następującą koncepcje na dłubniecie A4 B5 FL z AJM: - zmiana "słupka" silnika na ASZ po 60 kkm (przełożenie miski i smoka od wzdłużniaka) - na "+" mamy mocny wał, tłoki, korbowody i pomki BA (niestety nie AL bo to model 2005 i pompki ma już takie jak BLT), - wymiana turbiny na fabrycznie nową od AWX - plusy znane i oczywiste,, - wymiana całości dolotu powietrza (obudowa filtra, przepływomierz, rura do turba, całość dolotu turbo-> IC, IC, IC-> kolektor dolotowy) wszystko od AWX - wszystko na większym przekroju, - wymiana kolektora dolotowego - ładne, duże kanały, - zmiana sanek, skrzyni, rozrusznika, wybieraka - wszystko pod 6 skrzynię - inne przełożenia, 6 bieg, mocne sprzęgło, - wymiana chłodnicy oleju na tą z ASZ/AWX, - wywalenie kata Do tej pory wszystko jest niby proste poza kosztami i robotą. Schody zaczynają się tu - SMIC/FMIC? Problem polega na obecności halogenów w zderzaku. Robił ktoś FMIC w takiej opcji? Alternatywą jest SMIC od AWX i nadkole od S4. Program oczywiście do całości pisać bedzie "jedyny słuszny" Towarzysz Witek Czy widzicie jakieś słabe punkty w koncepcji albo przeinwestowanie?
spanky Opublikowano 23 Lipca 2008 Opublikowano 23 Lipca 2008 Czy widzicie jakieś słabe punkty w koncepcji albo przeinwestowanie? ja to bym od razu wlozy caly silnik ASZ albo od razu AWX a najlepiej ARL ... a ze slabych punktow to ten IC-ek .... tylko FMIC ...
jaro4444 Opublikowano 23 Lipca 2008 Autor Opublikowano 23 Lipca 2008 ja to bym od razu wlozy caly silnik ASZ albo od razu AWX a najlepiej ARL ... A czym różni się ASZ (z pompkami BA) od AWX? Słupek ARL = ASZ (ten z pompkami AL). Więc tak naprawdę ASZ=ARL=AWX=AVF (poza róznicą w pompkach, misce olejowej, smoku pompy olejowej) Więc jak włożę ASZ z miską od wzdłużnego + turbo i orurowanie od AWX to wyjdzie mi DOKŁADNIE AWX (ale rok produkcji 2005 i z pewnym przebiebiegiem 60 kkm)
spanky Opublikowano 23 Lipca 2008 Opublikowano 23 Lipca 2008 A czym różni się ASZ (z pompkami BA) od AWX? Słupek ARL = ASZ (ten z pompkami AL). Więc tak naprawdę ASZ=ARL=AWX=AVF (poza róznicą w pompkach, misce olejowej, smoku pompy olejowej) Więc jak włożę ASZ z miską od wzdłużnego + turbo i orurowanie od AWX to wyjdzie mi DOKŁADNIE AWX (ale rok produkcji 2005 i z pewnym przebiebiegiem 60 kkm) jeden jest poprzeczny drugi wzdluzny ... [napisane w kontekscie nie jebania sie z misa i reszta podczas swapowania] ... a co do ARL ... to jest mocniejszy dół [a to juz spora roznica ]
jaro4444 Opublikowano 23 Lipca 2008 Autor Opublikowano 23 Lipca 2008 a co do ARL ... to jest mocniejszy dół [a to juz spora roznica ] Błąd Szanowny Kolego - ARL i ASZ, BLT, BTB, BPX mają te same wały, tłoki, korby, głowice, .... Tak samo jest na 99% z AWX/AVF. Jedynym wyjątkiem jest ASZ montowany w Golfie IV do 2002 roku włącznie, gdzie były stosowane słabsze wały oraz ARL ma seryjnie mocowane mocniejsze śruby głowicy. Dla odmiany ASZ w Audi A3 były od początku z grubym wałem. Co to pierdzielenia się z michą i smokiem to trwa to parę minut a motor ma oryginalne nalatane 60 kkm więc to nie ból
spanky Opublikowano 23 Lipca 2008 Opublikowano 23 Lipca 2008 Błąd Szanowny Kolego - ARL i ASZ, BLT, BTB, BPX mają te same wały, tłoki, korby, głowice, .... T jestes tego na 100% pewien ... ? p.s przeczytalem jeszcze raz plany na mody ... turbo od AWX-a tez bym zmienil na cos wiekszego ... chociaz na ta z [2.0 170 PS] ... dmuchajac 1.55 bara [granica bezpieczenstwa/rozsadku dla GT17VA] cala reszta bedzie sie marnowac ....
sokolnh Opublikowano 23 Lipca 2008 Opublikowano 23 Lipca 2008 chociaz na ta z [2.0 170 PS] ciezko je dorwac
jaro4444 Opublikowano 23 Lipca 2008 Autor Opublikowano 23 Lipca 2008 jestes tego na 100% pewien ... ? Na 99% tak. Co to turbo to można dać hybrydę tylko jakoś nie mam zaufania do polskich wytwórców tego typu urządzeń. GT1749VA będzie za to fabrycznie nowa z roczną gwarancją więc niech sobie potyra troszkę GT1749VC z 2.0 TDI 170 KM jest produkcji KKK i ma słaby cienki wałek. Chodzą słuchy z serwisów, że padają jak muchy jesienią
spanky Opublikowano 23 Lipca 2008 Opublikowano 23 Lipca 2008 Na 99% tak. Co to turbo to można dać hybrydę tylko jakoś nie mam zaufania do polskich wytwórców tego typu urządzeń. GT1749VA będzie za to fabrycznie nowa z roczną gwarancją więc niech sobie potyra troszkę GT1749VC z 2.0 TDI 170 KM jest produkcji KKK i ma słaby cienki wałek. Chodzą słuchy z serwisów, że padają jak muchy jesienią a w jakie moce chcesz celowac .... ? p.s nie pomylilo Ci sie z silnikiem 140 PS ... [tam to padaly na potege] ale o slabosciach suszarek w 170 PS to nie slyszalem .... p.s 2. GT1749VC jest z poprzecznych silnikow razem z kolektorem i to jest Garret ... do Ciebie pasuje 03G 145 702HV350 i to jest KKK ....
Jarol Opublikowano 23 Lipca 2008 Opublikowano 23 Lipca 2008 Jak dla mnie troszke bez sensu ładować tyle kasy i robić te zmian w silniku żeby włożyć do tego turbo z AWX. Na tej turbinie zrbisz niewiele ponad 170km a tyle wytrzyma seryjny AJM. Lepiej chyba wymienić tylko turbo pompki i IC i też osiągniesz podobną moc. Chyba że planujesz w przyszłości zrobić więcej km ale wtedy będą też wydajniejsze pompki potrzebne bo na BA zrobisz max 180-190km.
sokolnh Opublikowano 23 Lipca 2008 Opublikowano 23 Lipca 2008 do Ciebie pasuje 03G 145 702HV350 i to jest KKK .... to jest nr turbo z BRD, czyli one są lipowate ?
spanky Opublikowano 23 Lipca 2008 Opublikowano 23 Lipca 2008 do Ciebie pasuje 03G 145 702HV350 i to jest KKK .... to jest nr turbo z BRD, czyli one są lipowate ? nic mi o tym nie wiadomo ...
ctv Opublikowano 23 Lipca 2008 Opublikowano 23 Lipca 2008 zrobil bym program i jezdzil dopuki rudy nie zje fury
spanky Opublikowano 23 Lipca 2008 Opublikowano 23 Lipca 2008 zrobil bym program i jezdzil dopuki rudy nie zje fury :polew: :polew: spadlem z krzesla ....
jaro4444 Opublikowano 23 Lipca 2008 Autor Opublikowano 23 Lipca 2008 Jak dla mnie troszke bez sensu ładować tyle kasy i robić te zmian w silniku żeby włożyć do tego turbo z AWX. Na tej turbinie zrbisz niewiele ponad 170km a tyle wytrzyma seryjny AJM. Lepiej chyba wymienić tylko turbo pompki i IC i też osiągniesz podobną moc. Chyba że planujesz w przyszłości zrobić więcej km ale wtedy będą też wydajniejsze pompki potrzebne bo na BA zrobisz max 180-190km. Celuję w moc właśnie ok 165 - 170 KM więc turbo AWX jest ok. Ma małego laga a motor całkiem użytkowy jest wówczas. Ładować się w robotę ma sens bo przerzut nastąpi z motoru op rzelocie 170 kkm na 60 kkm, skrzynia z 5 na 6, sprzęgło pójdzie nowe kompletem, turbo też nowe, całe orurowanie do IC grubsze... BA stykną wydajnością, a zawsze mam mocniejszy wał, tłoki, korbowody i lepsze samopoczucie Powiedzcie lepiej jak ogarnać FMIC przy przeciwmgielnych z przodu.
krzyniek Opublikowano 23 Lipca 2008 Opublikowano 23 Lipca 2008 Powiedzcie lepiej jak ogarnać FMIC przy przeciwmgielnych z przodu. przed chłodnicą tak jak większość kolegów z forum ma, popatrz są opisy ze zdjęciami :gwizdanie:
jaro4444 Opublikowano 23 Lipca 2008 Autor Opublikowano 23 Lipca 2008 przed chłodnicą tak jak większość kolegów z forum ma, popatrz są opisy ze zdjęciami Kolego naprawdę wiem jak się robi FMIC-e Dodatkowo znam wszystkie wątki dotyczące FMIC na tym forum. Jednak wszędzie są zderzaki bez halogenów. Moje pytanie jest konkretne - czy halogeny przeciwmgielne nie przeszkadzają w poprowadzeniu rur 50 mm mijających podłużnice?[br]
adamooo Opublikowano 23 Lipca 2008 Opublikowano 23 Lipca 2008 czytając temat proponuje założyć fmica(z halogenami nie będzie problemu) włożyć turbo awx i pd od awx albo AL(droższa opcja) i będzie 170 koni spokojnie..w większe modyfikacje się nie baw..szkoda kasy, czasu i zdrowia.. CTV dobrze mówi..dalsze mody to więcej problemów a nie przecież o to tu chodzi..autem trza jeździć
spanky Opublikowano 24 Lipca 2008 Opublikowano 24 Lipca 2008 dalsze mody to więcej problemów a nie przecież o to tu chodzi..autem trza jeździć cos o tym wiesz .... a co do halogenow to nie powinno byc problemow ...
jaro4444 Opublikowano 24 Lipca 2008 Autor Opublikowano 24 Lipca 2008 Mam takie dość nietypowe pytanie - czy ktoś montował intercooler od B6 AWX (wymiary rdzenia 220x215x62 mm) do B5 FL (oryginalny IC ma rdzeń 240x175x62 mm)? Na moje oko powinno to pasować szczególnie, że B6 1.8 T ma IC o rdzeniu 240x175x67 mm.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się