Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Koncepcja na dłubnięcie parcha


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowni koledzy mam następującą koncepcje na dłubniecie A4 B5 FL z AJM:

- zmiana "słupka" silnika na ASZ po 60 kkm (przełożenie miski i smoka od wzdłużniaka) - na "+" mamy mocny wał, tłoki, korbowody i pomki BA (niestety nie AL bo to model 2005 i pompki ma już takie jak BLT),

- wymiana turbiny na fabrycznie nową od AWX - plusy znane i oczywiste,,

- wymiana całości dolotu powietrza (obudowa filtra, przepływomierz, rura do turba, całość dolotu turbo-> IC, IC, IC-> kolektor dolotowy) wszystko od AWX - wszystko na większym przekroju,

- wymiana kolektora dolotowego - ładne, duże kanały,

- zmiana sanek, skrzyni, rozrusznika, wybieraka - wszystko pod 6 skrzynię - inne przełożenia, 6 bieg, mocne sprzęgło,

- wymiana chłodnicy oleju na tą z ASZ/AWX,

- wywalenie kata

Do tej pory wszystko jest niby proste poza kosztami i robotą. Schody zaczynają się tu - SMIC/FMIC? Problem polega na obecności halogenów w zderzaku. Robił ktoś FMIC w takiej opcji?

Alternatywą jest SMIC od AWX i nadkole od S4.

Program oczywiście do całości pisać bedzie "jedyny słuszny" Towarzysz Witek :evil:

Czy widzicie jakieś słabe punkty w koncepcji albo przeinwestowanie?

Opublikowano

Czy widzicie jakieś słabe punkty w koncepcji albo przeinwestowanie?

ja to bym od razu wlozy caly silnik ASZ albo od razu AWX a najlepiej ARL ...

a ze slabych punktow to ten IC-ek .... tylko FMIC ...

Opublikowano

ja to bym od razu wlozy caly silnik ASZ albo od razu AWX a najlepiej ARL ...

A czym różni się ASZ (z pompkami BA) od AWX? :polew:

Słupek ARL = ASZ (ten z pompkami AL). Więc tak naprawdę ASZ=ARL=AWX=AVF (poza róznicą w pompkach, misce olejowej, smoku pompy olejowej)

Więc jak włożę ASZ z miską od wzdłużnego + turbo i orurowanie od AWX to wyjdzie mi DOKŁADNIE AWX (ale rok produkcji 2005 i z pewnym przebiebiegiem 60 kkm) :decayed:

Opublikowano

A czym różni się ASZ (z pompkami BA) od AWX? :polew:

Słupek ARL = ASZ (ten z pompkami AL). Więc tak naprawdę ASZ=ARL=AWX=AVF (poza róznicą w pompkach, misce olejowej, smoku pompy olejowej)

Więc jak włożę ASZ z miską od wzdłużnego + turbo i orurowanie od AWX to wyjdzie mi DOKŁADNIE AWX (ale rok produkcji 2005 i z pewnym przebiebiegiem 60 kkm) :decayed:

jeden jest poprzeczny drugi wzdluzny ... :wink4:

[napisane w kontekscie nie jebania sie z misa i reszta podczas swapowania] ... :wink4:

a co do ARL ... to jest mocniejszy dół [a to juz spora roznica :naughty:]

Opublikowano

a co do ARL ... to jest mocniejszy dół [a to juz spora roznica :naughty:]

Błąd Szanowny Kolego - ARL i ASZ, BLT, BTB, BPX mają te same wały, tłoki, korby, głowice, .... Tak samo jest na 99% z AWX/AVF. Jedynym wyjątkiem jest ASZ montowany w Golfie IV do 2002 roku włącznie, gdzie były stosowane słabsze wały oraz ARL ma seryjnie mocowane mocniejsze śruby głowicy. Dla odmiany ASZ w Audi A3 były od początku z grubym wałem. :wink4:

Co to pierdzielenia się z michą i smokiem to trwa to parę minut a motor ma oryginalne nalatane 60 kkm więc to nie ból :wink4:

Opublikowano

Błąd Szanowny Kolego - ARL i ASZ, BLT, BTB, BPX mają te same wały, tłoki, korby, głowice, .... T

jestes tego na 100% pewien ... ?

p.s przeczytalem jeszcze raz plany na mody ... :wink4: turbo od AWX-a tez bym zmienil na cos wiekszego ... chociaz na ta z [2.0 170 PS] ... dmuchajac 1.55 bara [granica bezpieczenstwa/rozsadku dla GT17VA] cala reszta bedzie sie marnowac .... :wink4:

Opublikowano

chociaz na ta z [2.0 170 PS]

ciezko je dorwac :disgust:

Opublikowano

jestes tego na 100% pewien ... ?

Na 99% tak.

Co to turbo to można dać hybrydę tylko jakoś nie mam zaufania do polskich wytwórców tego typu urządzeń. GT1749VA będzie za to fabrycznie nowa z roczną gwarancją więc niech sobie potyra troszkę :kox:

GT1749VC z 2.0 TDI 170 KM jest produkcji KKK i ma słaby cienki wałek. Chodzą słuchy z serwisów, że padają jak muchy jesienią :polew:

Opublikowano

Na 99% tak.

Co to turbo to można dać hybrydę tylko jakoś nie mam zaufania do polskich wytwórców tego typu urządzeń. GT1749VA będzie za to fabrycznie nowa z roczną gwarancją więc niech sobie potyra troszkę :kox:

GT1749VC z 2.0 TDI 170 KM jest produkcji KKK i ma słaby cienki wałek. Chodzą słuchy z serwisów, że padają jak muchy jesienią :polew:

a w jakie moce chcesz celowac .... ?

p.s nie pomylilo Ci sie z silnikiem 140 PS ... [tam to padaly na potege] ale o slabosciach suszarek w 170 PS to nie slyszalem ....

p.s 2. GT1749VC jest z poprzecznych silnikow razem z kolektorem i to jest Garret ... do Ciebie pasuje 03G 145 702HV350 i to jest KKK ....

Opublikowano

Jak dla mnie troszke bez sensu ładować tyle kasy i robić te zmian w silniku żeby włożyć do tego turbo z AWX. Na tej turbinie zrbisz niewiele ponad 170km a tyle wytrzyma seryjny AJM. Lepiej chyba wymienić tylko turbo pompki i IC i też osiągniesz podobną moc. Chyba że planujesz w przyszłości zrobić więcej km ale wtedy będą też wydajniejsze pompki potrzebne bo na BA zrobisz max 180-190km.

Opublikowano

do Ciebie pasuje 03G 145 702HV350 i to jest KKK ....

to jest nr turbo z BRD, czyli one są lipowate ? :chytry:

Opublikowano

do Ciebie pasuje 03G 145 702HV350 i to jest KKK ....

to jest nr turbo z BRD, czyli one są lipowate ? :chytry:

nic mi o tym nie wiadomo ...

Opublikowano

zrobil bym program i jezdzil dopuki rudy nie zje fury

Opublikowano

zrobil bym program i jezdzil dopuki rudy nie zje fury

:polew: :polew: :polew: :polew: spadlem z krzesla ....

Opublikowano

Jak dla mnie troszke bez sensu ładować tyle kasy i robić te zmian w silniku żeby włożyć do tego turbo z AWX. Na tej turbinie zrbisz niewiele ponad 170km a tyle wytrzyma seryjny AJM. Lepiej chyba wymienić tylko turbo pompki i IC i też osiągniesz podobną moc. Chyba że planujesz w przyszłości zrobić więcej km ale wtedy będą też wydajniejsze pompki potrzebne bo na BA zrobisz max 180-190km.

Celuję w moc właśnie ok 165 - 170 KM więc turbo AWX jest ok. Ma małego laga a motor całkiem użytkowy jest wówczas.

Ładować się w robotę ma sens bo przerzut nastąpi z motoru op rzelocie 170 kkm na 60 kkm, skrzynia z 5 na 6, sprzęgło pójdzie nowe kompletem, turbo też nowe, całe orurowanie do IC grubsze...

BA stykną wydajnością, a zawsze mam mocniejszy wał, tłoki, korbowody i lepsze samopoczucie ;)

Powiedzcie lepiej jak ogarnać FMIC przy przeciwmgielnych z przodu. :wink4:

Opublikowano

Powiedzcie lepiej jak ogarnać FMIC przy przeciwmgielnych z przodu. :wink4:

przed chłodnicą tak jak większość kolegów z forum ma, popatrz są opisy ze zdjęciami :gwizdanie:

Opublikowano

przed chłodnicą tak jak większość kolegów z forum ma, popatrz są opisy ze zdjęciami

Kolego naprawdę wiem jak się robi FMIC-e ;) Dodatkowo znam wszystkie wątki dotyczące FMIC na tym forum. Jednak wszędzie są zderzaki bez halogenów.

Moje pytanie jest konkretne - czy halogeny przeciwmgielne nie przeszkadzają w poprowadzeniu rur 50 mm mijających podłużnice?[br]

Opublikowano

czytając temat proponuje założyć fmica(z halogenami nie będzie problemu) włożyć turbo awx i pd od awx albo AL(droższa opcja) i będzie 170 koni spokojnie..w większe modyfikacje się nie baw..szkoda kasy, czasu i zdrowia..

CTV dobrze mówi..dalsze mody to więcej problemów a nie przecież o to tu chodzi..autem trza jeździć :cool1:

Opublikowano

dalsze mody to więcej problemów a nie przecież o to tu chodzi..autem trza jeździć :cool1:

cos o tym wiesz .... :wink4:

a co do halogenow to nie powinno byc problemow ...

Opublikowano

Mam takie dość nietypowe pytanie - czy ktoś montował intercooler od B6 AWX (wymiary rdzenia 220x215x62 mm) do B5 FL (oryginalny IC ma rdzeń 240x175x62 mm)?

Na moje oko powinno to pasować szczególnie, że B6 1.8 T ma IC o rdzeniu 240x175x67 mm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...