Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek mocy : prośba o ocenę logów statycznych oraz dynamicznych


soszi

Rekomendowane odpowiedzi

Uprzejmie proszę o analizę poniższych logów - zostały wykonane ponieważ jakiś miesiąc temu doszło do spadku mocy silnika w moim samochodzie : A4 B6 1.9 TDI PD AWX 2002 rok, przebieg 230 tyś. Problemu do dzisiaj nie wyjaśniłem. Do zrobienia logów wykorzystałem interface Viaken oraz soft VAG-COM wersja 409.1.

Statyczne oraz BS :

Log (0 - 011)

Log (1 - 001)

Log (2 - 000)

Log (3 - 004)

Log (4 - 018)

Log (5 - 023)

Log (6 - 003,003)

Log (7 - 007)

Log (8 - 013)

Dynamiczne (logowanie każdej grupy odbywało się w przedziale 1500 - 4000 RPM ) :

Log (0 - 001)

Log (1 - 000)

Log (2 - 011)

Log (3 - 008)

Log (4 - 003)

Log (5 - 004)

Log (6 - 010)

Dynamiczne 008 , 010 , 011 przy utrzymywaniu ok. 3000 RPM :

Log (0 - 008)

Log (1 - 010)

Log (2 - 011)

Bardzo proszę o analizę, mam nadzieję , że w tych logach będzie widać przyczynę spadku mocy silnika. Z góry dziękuje za pomoc wszystkim ludziom dobrej woli :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może być przyczyną przycinającej się geometrii i jak takowy problem rozwiązać ? Może to być kwestia jakiegoś wężyka (np. biegnącego do N75 lub N18) , ew. jakiegoś zaworu (N75 , N18) )? Wydawało mi się , że jak geometria się przycina to auto powinno wpadać w tryb serwisowy z powodu przeładowania. U mnie nic takiego się nie dzieje ... jest po prostu słabsze w każdym zakresie obrotów (szczególnie na 3 i 4 biegu - nie ma takiego "odejścia" jak miało jeszcze miesiąc temu). Czy mogę we własnym zakresie zdiagnozować czy praca N75 jest prawidłowa ? (czytałem coś o podmianie N75 z N18 - czy te zawory mają dokładnie taką samą charakterystykę pracy ? ). Problem pojawił się po wymianie rozrządu - cały czas wydaje mi się , że mechanik coś popierdzielił. Do tej pory poprawiłem po nim kąt synchronizacji - był 1.7 i czasem skakał powyżej 2 - teraz jak ustawiłem 0.0 to jest cały czas 0.0 (zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat synchronizacji zaczyna Ci skakać powyżej 2 tyś obrotów widać to w kogu 004 dynamicznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 2 tyś. faktycznie delikatnie skacze (0,5 - 1.1) ale przy 3500 i powyżej 4000 znowu jest 0.0. Jestem pewien na 100 % że spadek mocy na pewno nie jest przez kąt synchronizacji bo jego aktualne ustawienie jest bliskie idealnemu ... Z tego co się orientuje po przeczytaniu wszystkich postów na ten temat to jest to normalne.

W którym konkretnie logu widać przycinającą się geometrię ? Jaki parametr to pokazuje ? Chce się zainteresować geometrią bo tutaj zaczynam upatrywać przyczyny spadku mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 2 tyś. faktycznie delikatnie skacze (0,5 - 1.1) ale przy 3500 i powyżej 4000 znowu jest 0.0. Jestem pewien na 100 % że spadek mocy na pewno nie jest przez kąt synchronizacji bo jego aktualne ustawienie jest bliskie idealnemu ... Z tego co się orientuje po przeczytaniu wszystkich postów na ten temat to jest to normalne.

W którym konkretnie logu widać przycinającą się geometrię ? Jaki parametr to pokazuje ? Chce się zainteresować geometrią bo tutaj zaczynam upatrywać przyczyny spadku mocy.

Geometria nie ma nic wspolnego ze spakiem mocy w Twoim przypadku

W logach nie widac nic co by moglo wskazywac na jakas usterke , wiec albo przyzwyczailes sie do mocy albo powoli cos mechanicznie zaczyna szwankowac (uklad paliwowy) i nie bedzie tego widac w logach .

Zrob jeszcze dynamiczne 007 i kiedy wymieniales filtr paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa wymieniany 2 miesiące temu BOSCH - kupowałem w Intercars, przy okazji wymieniłem pozostałe filtry : powietrza, oleju , kabinowy - wszystko BOSCH. Olej Motul. Po wymianie filtra paliwa auto miało moc , na 100% nic nie zapowietrzyłem. Nie jest to kwestia przyzwyczajenia się do mocy - po prostu auto osłabło i nie mogę zlokalizować przyczyny takiego stanu rzeczy. Przebieg 230 tyś jest oryginalny - potwierdzony zarówno książką serwisową , wydrukami TUV , bazą danych ASO AUDI oraz podpięciem pod komputer (nie pamiętam już w której grupie było to sprawdzane ale na 100 % było). Filtry , które były zamontowane przed wymianą były w super stanie - wszystkie Knecht z 2012 roku. Problem pojawił się jakiś miesiąc temu dokładnie po wymianie rozrządu. Aby wykluczyć na 100 % , że to rozrząd został źle zmieniony byłem u innego mechanika , który potwierdził , że rozrząd jest poprawnie ustawiony na znakach. Jestem na 99,9% pewien , że to mechanik który wymieniał rozrząd coś spieprzył ale nie umiem mu tego udowodnić i znaleźć przyczyny spadku mocy. Auto jeździ prawie tak jakby nie miało turbiny - nie ma tego "odejścia", szczególnie na 3 i 4 biegu. Ostatnio podmieniałem przepływomierz z innego AWX-a ale nie było żadnej poprawy. EGR jest upaprany olejem ale w tych silnikach to norma. Na wszelki wypadek odłączałem też wężyk od EGR - również brak poprawy. Skończyły mi się pomysły co jeszcze można zrobić. Nadmienię jeszcze , że jak odbierałem auto po wymianie rozrządu to po przejechaniu 5 metrów puściło wielką czarną chmurę , wpadło w tryb serwisowy i zgasło ( przeładowanie). Mechanik stwierdził , że musiał mu się gdzieś uszkodzić wężyk łączący EGR z N75. Oryginalny był w oplocie bawełnianym , wymienił na jakiś gumowy. Po tej wymianie samochód wrócił do życia ale nie odzyskał już nigdy pełnej mocy, którą miał zanim oddałem go na wymianę rozrządu. Dodam jeszcze, że z tym uszkodzonym wężykiem auto chodziło na biegu jałowym jakieś pół godziny po wymianie rozrządu bo się odpowietrzało po wymianie płynu chłodniczego - może to miało wpływ na powstanie takowego problemu ? Generalnie kończą mi się już pomysły , wężyki wszystkie dociskałem po kilka razy , jak można sprawdzić ich stan aby być na 100 % pewnym , że są drożne i nie przepuszczają - czy wystarczy odpiąć i przedmuchać silnym strumieniem sprężonego powietrza z kompresora i obserwować czy gdzieś nie ucieka ? Mam konkretną sprężarkę w garażu więc mogę je sprawdzić na dużym ciśnieniu ale czy to ma w ogóle sens ? Sprawdzam codziennie interfacem , nie pojawia się błędy. jeden jedyny jaki się pojawił kilka dni temu to błąd czujnika Halla : G40 : out of range. Wykasowałem go i do dzisiaj się nie odnowił.

Kolego piszesz, że może układ paliwowy szwankuje - czy nie byłoby to widoczne w logach ? Zrobiłem przecież grupy 13 (korekcja dawek paliwa), 18 (stan elektrozaworu pompowtrysków) oraz 23 (BIP-y) i wszystkie wyniki są bardzo dobre lub w najgorszym wypadku dobre. Czuję podczas jazdy , że uciekło mi minimum 100 Nm. A tak z innej beczki - który czujnik/zawór/wężyk przy uszkodzeniu będzie dawał spory spadek mocy a pomimo tego logi będą wychodziły prawidłowo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2-2,2 tyś obrotów jest na chwilę przeładowanie potem się stabilizuje. W logu 003 widać jak otrzymywałeś obroty na 1500 i EGR był wtedy otwarty, pytanie do kolegów czy tak powinno być. Spróbuj go zaślepić i sprawdź klapę gaszącą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do EGR-a rozumiem, że przez zaślepienie rozumiesz zdjęcie wężyka i zatkanie czymś tego wlotu do którego był podłączony wężyk ? W jaki sposób mam sprawdzić klapę gaszącą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeżeli wartości w grupach 013, 018, oraz 023 są wzorowe to nie musi wcale oznaczać, że pompki są ok. Sam się o tym przekonałem; Po logach nie mogłem dojść co jest nie tak, kombinowałem z N75, przepływomierzem, ale po oddaniu pompek do sprawdzenia okazało się, że to one są winne braku mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się wierzyć , że pompki źle działają ale jak nie znajdę innej przyczyny to sprawdzę pompki na specjalistycznym sprzęcie. Póki co zabieram się jutro za gruntowną weryfikację i czyszczenie EGR bo jest zarzygany olejem. Chcę go również testowo zaślepić i sprawdzić klapę gaszącą - w jaki sposób to zrobić - ma ktoś jakieś doświadczenia z tym związanie ? Chcę również przyjrzeć się odmie - w jaki sposób zweryfikować czy wszystko z nią OK ? Jak starczy czasu to jeszcze dokładnie przejrzę dolot. Mimo wszystko uważam , że to właśnie gdzieś tu będzie przyczyna spadku mocy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejm przewód który idzie do egr i zaślep go jakąś śrubką żeby podciśnienie nie spierdal... a co do klapy to niech jedna osoba gasi silnik, a ty obserwuj czy sztanga od klapy gaszenia porusza się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - tak zrobię - rozumiem ,że przy prawidłowo działającej klapie sztanga ma się poruszać ? Czy wystarczy zatkać ten cienki wężyk do EGR aby był on całkowicie pominięty w obiegu ? Nie trzeba zaślepiać nic więcej ? Chcę sobie przy okazji sprawdzić odmę ale nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapa gasząca powinna zamknąć się na trzy sekundy podczas gaszenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaobserwowałem dzisiaj niepokojącą rzecz. Zbiorniczek podciśnienia, który znajduje się obok N75 ma "luz" - lekko się rusza na boki - dodatkowo część jego obudowy (ta powleczona tym sreberkiem) obraca się o kilka cm. Czy też tak macie w swoich B6 TDI ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez przesady Łukaszu, jaka to jest niepokojąca rzecz ? Jak się rusza do dokręć a sreberko zostaw w spokoju - może się i obracać w koło. Grunt aby nie spadło bo wtedy nie będzie ekranować gruchy od wysokiej temperatury turbo i ta zaczęłaby się smarzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro twierdzisz, że auto wcześniej jeździło lepiej to znaczy, że coś jednak jest nie tak. Sprawdzałeś pompki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po sprawdzeniu pompek w specj. serwisie - uznali , że mają delikatne korekcje ale jeszcze polatają min. 100 tyś bez żadnej ingerencji (były demontowane i sprawdzane na maszynie). Wymienili tylko jakieś podkładki - zdaniem speca od pompek auto może mieć przesunięty rozrząd minimalnie (być może na pompie wody). Da się jakoś samemu dojść do tego w którym miejscu jest przesunięty bez zdejmowania przodu ? Kilka dni temu kolega sprawdzał "na lusterko" to stwierdził , że widzi , że w 2 miejscach jest na znakach czyli OK. Mam zamontowane takie części :

Febi 21722 (napinacz, tłumik drgań paska rozrządu)

AUDI 038198119 (rozrząd)

Ruville 55464 (rolka napinacza paska wielorowkowego)

Ruville 55480 (napinacz paska wielorowkowego)

Graf PA878 (pompa wody)

Może któraś z tych części jest wadliwa i daje to takie objawy ? W weekend jadę do mechanika i pozostaje tylko jeszcze raz ściągać przód w celu sprawdzenia czy wszystko jest dobrze ustawione. Posprawdzałem już wszystko co było możliwe (w tym cały dolot, wyczyściłem zawór EGR na wysoki połysk, wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia, podstawiałem inną przepływke) został tylko rozrząd. Czy da się VAG-iem sprawdzić ustawienie rozrządu ? Był odpinany też ten gruby wąż od turbo żeby sprawdzić jak auto jedzie bez niego - i jedzie dramatycznie. Kolega mówi , że powinno bez turbo jechać zdecydowanie lepiej i ,że to nie jest na 100% problem podciśnienia. Wydaje im się , że problem będzie po stronie rozrządu widzę 2 opcje :

1. Złe ustawienie (przesunięty - kwestia w którym miejscu)

lub

2. Nieprawidłowe działanie (wadliwy) któryś z wymienionych elementów rozrządu - ale jak go poznać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...