Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek mocy : prośba o ocenę logów statycznych oraz dynamicznych


soszi

Rekomendowane odpowiedzi

VAG-COM sprawdzisz tylko kąt synchronizacji wałka rozrządu z wałem korbowym. Miałem źle ustawiony rozrząd i zamontowaną złą pompę wody, ale gdy pojechałem do właściwego już warsztatu gdzie mi to ogarnęli to niestety zbiegło się to ze zrobieniem pompek więc nie wiem czy mogłaby być odczuwalna różnica gdyby najpierw zrobili pompki i przejechałbym się autem, a dopiero później po zrobieniu rozrządu.

Dla porównania wrzucę wartości grupy 004:

1. Żle ustawiony rozrząd:

Statyczny: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Dynamiczny: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

2. Dobrze ustawiony:

Statyczny: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Dynamiczny: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Fakt faktem dałoby się go jeszcze ustawić tak, żeby w dynamicznych było cały czas zero, ale już nie chciałem znów tracić auta na kilka dni :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem wstępnie umówiony z mechanikiem na sobotę w celu sprawdzenia ustawień rozrządu. Z tym , że mechanik powiedział mi po zdjęciu osłony rozrządu , że jest on ustawiony na znakach w 2 miejscach (jedno widać od razu a drugie sprawdził przez lusterko) i jak już to tylko może być to kwestia tego , że została założona nieprawidłowa pompa wody lub rozrząd jest przesunięty tylko na pompie wody. Pompa wody wg oznaczenia ( Graf PA878 ) jest prawidłowa i przeznaczona do tego silnika więc raczej zostaje tylko opcja, że rozrząd jest przesunięty na pompie. Czy jest w ogóle możliwość przestawienia rozrządu w silniku 1.9 TDI PD AWX tylko na pompie wody przy zachowaniu poprawnych ustawień w pozostałych miejscach ? Bardzo proszę o odpowiedź. Nie mogę już spać przez ten spadek mocy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej opcji by źle ustawić rozrząd tylko na pompie wody. Przy ustawieniu rozrządu patrzy się na kolejność otwarcia/zamknięcia popychaczy zaworów ssących i wydechowych oraz na znak na kole zamachowym. Gdzie ten mechanik przez lusterko widział kiedy się otwierają i zamykają zawory ssący i wydechowy pod pokrywą zaworów na pierwszym cylindrze. Mechanik niech zdejmie najpierw pokrywę zaworów i potem patrzy na resztę znaków a kąt synchronizacji to już zupełnie co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wizytą u mechanika możesz jeszcze raz rzucić okiem czy jest dobrze ustawiony, ale napisałeś, że Twój kolega sprawdzał:

A13_0349.jpg

[TABLE=class: cc einzug-standard abstand-standard]

[TD=class: einzug-liste]– [/TD]

Obrócić wał korbowy w położenie GZP.

[/TABLE]

[TABLE=class: cc abstand-standard einzug-standard]

[TD=class: einzug-liste]

[/TD]

Przestrzeń pomiędzy obydwoma występami -1- na kole sygnałowym wałka rozrządu musi znaleźć się naprzeciw oznaczenia „4Z“-poz. 2- na tylnej części osłony paska zębatego.

[/TABLE]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej opcji by źle ustawić rozrząd tylko na pompie wody. Przy ustawieniu rozrządu patrzy się na kolejność otwarcia/zamknięcia popychaczy zaworów ssących i wydechowych oraz na znak na kole zamachowym. Gdzie ten mechanik przez lusterko widział kiedy się otwierają i zamykają zawory ssący i wydechowy pod pokrywą zaworów na pierwszym cylindrze. Mechanik niech zdejmie najpierw pokrywę zaworów i potem patrzy na resztę znaków a kąt synchronizacji to już zupełnie co innego.

Nie spotkałem się żeby ktokolwiek zdejmował pokrywę zaworów przy wymianie rozrządu. Podejrzewam , że mechanik też tego nie robił. Czy jest w ogóle opcja żeby rozrząd był przesunięty skoro zgrywa się na tym znaku 4Z ? Dodam , że silnik chodzi właśnie tak jakby rozrząd był przesunięty o 1 ząbek a problem ze spadkiem mocy wystąpił idealnie po wymianie rozrządu.

---------- Post dopisany 02-07-2013 at 00:35 ---------- Poprzedni post napisany 26-06-2013 at 11:25 ----------

Panowie a czy logi , które wkleiłem nie pokazują czasem problemu ??

Zerknijcie proszę na początek mojego posta logi : Dynamiczne 008 , 010 , 011 przy utrzymywaniu ok. 3000 RPM

Log 008 : IQ driver's req

Log 008 : IQ via MAF

Log 010 : MAF

Log 010 : Intake air press

Log 011 : Actual intake press

Czy te wartości są na pewno prawidłowe ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie są prawidłowe, ale nie miałeś gazu na maksa wciśniętego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że za spadek dynamiki będzie jednak odpowiedzialny N75 (prawdopodobnie minimalnie nie domaga). Dzwoniłem dzisiaj do ASO Katowice na Rozdzieńskiego i krzyknęli 250 zł na N75. Z tego co się orientowałem to są 2 lub 3 rodzaje tego zaworu. Czy ktoś może mi podać kod (oznaczenie ) zaworu który powinien być zamontowany w moim aucie ? Silnik 1.9 TDI AWX , rok prod. : 2002 , nr VIN : WAUZZZ8E42A253172.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki , zamówiłem sobie za 163 zł Pierburga o nr : 7.22903.19.0 co odpowiada numerowi oryginału VW-Audi : 8e0 906 627 a - jak po wymianie nic się nie poprawi to zostanie do podmiany gruszka/sztanga i coraz bardziej zastanawiam się nad czujnikiem ciśnienia doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie poprawi po wymianie N75. Kupisz również czujnik ciśnienia doładowania G71 i też nic się nie poprawi. Jedyne co się poprawi, jak sprawdzisz gruchę ze sztangą i zmienną geometrię turbo, to regulacja ciśnienia doładowania ale z pewnością nie główny powód tego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie podejrzewam, ze podmiana N75 coś zmieni ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie będzie to N75 to pozostanie podmiana gruszki, sztangi i ew. czyszczenie turbiny. Choć spadek dynamiki przy uszkodzonym N75 raczej występuje w B5 TDI ( zawór N75 - brak mocy, przymulone auto problem z wkręceniem sie na obroty | Forum Turbodiesel | moteo.pl) , w B6 z tego co wyczytałem raczej uwalony N75 przeładowuje od razu i jest tryb awaryjny ... Podmienię i zobaczymy. Żadnych innych pomysłów poza układem gruszka/sztanga/geometria już nie mam.

Zanim rozbiorę turbo w celu wyczyszczenia geometrii chciałem jeszcze zapytać o takie sprawy :

- śruba maksymalnego położenia łopatek - czy jest coś takiego w tej turbinie, jak sprawdzić czy jest to poprawnie ustawione ?

- kierownice turbiny - czy jest taka opcja , że zapieczone kierownice mogą się (zamiast zacinania) nie otwierać w pełni i nie będzie tego widać w logach ?

- sztanga - są jakieś wytyczne jak ma być ustawiona - ile obrotów, odległość itp. ?

---------- Post dopisany 15-07-2013 at 12:48 ---------- Poprzedni post napisany 09-07-2013 at 15:20 ----------

Wczoraj ponownie grzebałem przy aucie i wydaje mi się , że zlokalizowałem winowajcę. Sztanga przy gruszce porusza się tylko o 2-3 mm. Próbowałem ją rozruszać , ściągnąłem gumowy wąż który biegnie do filtra powietrza aby mieć lepszy dostęp. Spryskałem WD40 , nałożyłem smaru miedzianego ale to nic nie pomaga. Jak ściśnę sztangę kombinerkami to przy wykonywaniu sillnych ruchów góra-dół udaje się ją poruszyć o jakieś 1,5 cm - jest przy tym duże skrzypienie i idzie to naprawdę opornie. Natomiast ruch sztangi który jest wywoływany przez podciśnienie będzie miał jakieś 2-3 mm maxymalnie. Jak odpiąłem wężyk od N75 zostawiając go jednocześnie wpiętego do gruchy która steruje łopatkami i próbowałem zassać powietrze ustami to ruch sztangi wynosi ok 2mm, więc chyb realnie tyle się będzie ruszała jak jest sterowana podciśnieniowo ... Jak to możliwe , że tak się zapiekł mechanizm ? Czy teraz zostaje tylko wymiana czy też może jest jakiś sposób aby to "rozruszać" ?

Zamawiam jutro nowy regulator turbiny (gruszka ze sztangą) - mam nadzieję , że wymiana rozwiąże problem ...

---------- Post dopisany 07-10-2013 at 14:16 ---------- Poprzedni post napisany 15-07-2013 at 12:48 ----------

Panowie byłem ostatnio z moim problemem braku mocy u kolejnego mechanika , pokazałem mu logi , poinformowałem że sprawdziłem praktycznie cały osprzęt. Popatrzył , posłuchał motoru i powiedział , że za twardo chodzi i jego zdaniem może być przesunięty rozrząd na klinie lub klin może być oberwany.. Zapomniałem dopytać czy chodziło mu o klin wałka rozrządu czy wału korobwego (nie wiem nawet czy w tym silniku są te kliny). Fachowiec stwierdził , że trzeba zdjąć przód i dopiero wtedy da się sprawdzić czy nie ma przesunięcie na tym klinie. Ponoć jest możliwa sytuacja , że rozrząd się zgrywa na znakach a mimo wszystko może być przesunięty - właśnie na tym klinie. Wydaje mi się , że jest taka możliwość w moim przypadku bo problem spadku mocy wystąpił właśnie po wymianie rozrządu. Co o tym sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież znalazłeś przyczynę. Sztanga nie może się ruszać 3mm!

Wyciagaj turbo i do czyszczenia. Po odpieciu sztangi geometria musi chodzić na tykniecie palcem. Bez żadnych oporów. Być może grucha turbo się rozleciala. A może sprytny mechanior podmienil całe turbo ???

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...