Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 dużo wody z tłumika


aro1220

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od jakiegoś czasu mam problem z moją A4 ''leje się woda jak z kranu'' z tłumika wiem jest to normalny objaw gdy samochód dłużej stoi i nie jeździ lub są to krótkie odcinki do pracy z niedogrzanym silnikiem natomiast w moim przypadku tak nie jest tak czy tak woda cały czas się skrapla z tłumika. Byłem dziś u mechanika z pytaniem czy tak ma to być czy ja już jestem przewrażliwiony mechanik jednoznacznie stwierdził, że jest jej napewno zbytnio za dużo wiec zostawiłem samochód i powiedział, że podepniemy go pod komputer więc żadnych błędów nic nie było lecz jak podniósł maskę zobaczył, że sonda lambda była lutowana --> Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting lecz pod komputerem wszystko jest ok z sondą jedziemy dalej co może być następnego. Doszliśmy to tej kostki --> Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting przed tą niebieską kostką była koloru zielonego po wyciągnięciu mechanik pokazał mi, że kostka była ubrudzona z oleju i przewody nie pasowały kolorami więc zostały przewody wyciągnięte z kostki i sprawdzenie czy wyskoczy jakiś błąd natomiast czy były podłączony czy też nie żadnej reakcji nie było w komputerze mechanik na pierwszy rzut wymienił tą kostkę i wyszły jakieś parametry ja się na tym nie znam więc nie wiem co wyskoczyło :). Mechanik patrząc na tą kostkę zobaczył obok przewód czarny do niczego nie podłączony i teraz pytanie po co on jest ?

jak narazie wszystko tak jak było tak jest woda do okoła tłumika --> Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting --> Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting

Dziś natomiast myślałem, że wszystko już się ustabilizowało wody w tłumiku suchutko lecz coś mi strzeliło do głowy i schyliłem się pod spód samochodu a tam woda kap kap :) woda zaczęła się skraplać koło złącza elastycznego. Czy przerwane złącze miało by coś z tym czynnikiem wspólnego ?

Z góry dziękuje za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam u siebie w 1.8 ten sam objaw i z tego co wiem to jest normalne - jednym z produktów spalania jest para wodna i dlatego tak cieknie. Gadałem już o tym z paroma osobami i to raczej nic poważnego:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Miałem 1.6 i było dość podobnie, niezależnie od temperatury otoczenia, rodzaju benzyny czy ilości przejechanych kilometrów. Na standardowym tłumiku woda po chwili kapała z tłumika i było tak cały czas, gdy dawało mu się w palnik to na chwile się uspokajało, przy spokojnej jeździe znowu lało. Natomiast gdy zmieniłem tłumik końcowy na przelotowy z kominami zagiętymi do góry to przy spokojnej jeździe za wkładkami (bufflo) zbierało się tyle wody że przy wkręcaniu w obroty potrafiło chlapnąć nawet na 60cm wodą. Czasami po emeryckiej jeździe i daniu w palnik przez chwile dymu było jakby padła uszczelka, później przechodziło.

Gdzieś czytałem że to wina kata, że wycięcie go pomoże ale nigdy tego nie robiłem.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to normalne

do katalizatora wlatują spaliny zawierające takie związki toksyczne jak: HC- węglowodory , CO - tlenek węgla , NOx - tlenki azotu , po ich przejściu przez katalizator otrzymujemy: CO2 - dwutlenek węgla, NO2 - dwutlenek azotu, H2O - WODA :decayed: inaczej nie chce być ! więc jak leje się woda z wydechu to znaczy że katalizator pracuje prawidłowo :wink:

jak komuś to przeszkadza, bo jednak przez te wode duzo szybciej szlak trafi tłumiki a najszybciej środkowy, to wystarczy wyciąć kata :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wycięcie kata nic nie daje..

kiedyś czytalem że przyczyną moga być lejące wtryski. Sprawdzić nie zaszkodzi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do katalizatora wlatują spaliny zawierające takie związki toksyczne jak: HC- węglowodory , CO - tlenek węgla , NOx - tlenki azotu , po ich przejściu przez katalizator otrzymujemy: CO2 - dwutlenek węgla, NO2 - dwutlenek azotu, H2O - WODA :decayed: inaczej nie chce być ! więc jak leje się woda z wydechu to znaczy że katalizator pracuje prawidłowo :wink:

Dokładnie tak. Im lepsze dopalanie w katalizatorze, tym więcej wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do katalizatora wlatują spaliny zawierające takie związki toksyczne jak: HC- węglowodory , CO - tlenek węgla , NOx - tlenki azotu , po ich przejściu przez katalizator otrzymujemy: CO2 - dwutlenek węgla, NO2 - dwutlenek azotu, H2O - WODA :decayed: inaczej nie chce być ! więc jak leje się woda z wydechu to znaczy że katalizator pracuje prawidłowo :wink:

Dokładnie tak. Im lepsze dopalanie w katalizatorze, tym więcej wody.

:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to aż to tak nie przeszkadza ale szkoda tłumika i całego wydechu bo jednak ta woda cały czas się gromadzi ale zauważyłem napewno, że zmiana stacji benzynowej nie ma znaczenia przy tym temacie. Zauważyłem również, że przy temperaturze na dworze ok 25C wody w tłumiku nie ma a gdy tak jak dziś 12C to woda leje się jak z kranu :) może być ta woda w tłumku związana z uszkodzeniem termostatu ? gdyż mam do wymiany termostat w temacie Układ chłodzenia A4 B5 jest opisana przez mnie usterka.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...