wojtek88998899 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Witam. Wytłumaczy mi ktoś jak jest dokładnie rozwiązany napęd pompy oleju w b7 2.0 tdi brf 2006r.? Czytałem że nie ma już tam łańcucha, lecz są zębatki i w takim przypadku co należało by wymienić aby nie oczekiwać na oil pressure? Tylko imbusik czy coś jescze? Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam:) Ps. Szczególnie proszę o fotki tego rozwiązania. (w indeksie zaznaczyłem bre bo to podobno ten sam silnik tylko brf ma programowo ograniczoną moc do 136km, proszę o sprostowanie jeżeli sie mylę)
gelo_leczna Opublikowano 21 Czerwca 2013 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Ja w niedawnym czasie własnie wymieniłem imbusik w BRF. Po przelocie 162k był dość mocno podjechany. Imbusik był z końcówką A , teraz założony z końcówką F. Koszt tego badziewia w Aso 18 zł a roboty przy tym całą dniówe
wojtek88998899 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2013 Kolego gelo_leczna rozbierałeś przód i rozrząd czy dostałeś się do niego tylko przez miskę?
thenaturat2 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Mam Bre i tam są koła zębate, nie ma łańcuszka
gelo_leczna Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 łańcuszka nie ma , ale ten felerny imbus jest
sebasz1987 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Potwierdzam to co piszecie, wczoraj wymienialiśmy imbus w BRF. Silnik ma koła zębate, wymiana nie jest tragicznie trudna, trzeba zdjąć miskę. My do tego opuściliśmy zawieszenie, można też podnieść silnik jak kto woli, problematyczne jest tylko wykręcenie 2 śrub miski pomiędzy silnikiem a skrzynią - zasłania je dwumas. Cała operacja zamknęła się w 4 godzinach, ciekawostką był stan imbusa 198tyś przebiegu i nie był zaokrąglony, posiadał tylko minimalne ślady nacisku gniazda.
niestandardowy Opublikowano 25 Czerwca 2013 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Pierwsze wersje silnikow mialy walki wyrownowazajace napedzane lancuszkiem z napinaczem gdziefelerny byl takze napinacz. pozniej to zmieniono i zastapiono lancuszek kolem zembatym. Ty masz juz naped kolem zebatym ( to na plus ) ale zostal jeszcze imbusik. i to powinienes zmienic. Ja u siebie zmienilem takze walki wyrownowazajace z przerobionym glebszym gniazdem i tym samym dluzszym i okolo 2 cm imbusem. w sumie wiecznosc... ale gdybym mial naped lancuchem zrobilbym swapa wedlug opisu jaro...
przemek4net Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 kze napinacz. pozniej to zmieniono i zastapiono lancuszek kolem zembatym. Ty masz juz naped kolem zebatym ( to na plus ) ale zostal jeszcze imbusik. i to powinienes zmienic. Ja u siebie zmienilem takze walki wyrownowazajace z przerobionym glebszym gniazdem i tym samym dluzszym i okolo 2 cm imbusem. w sumie wiecznosc... zycie zweryfikuje... prawdopodobnie masz gmiazdo poglebione tak by wszedl w nie dluzszy zmodyfikowany w koncowce 2009r zabierak (77mm->100mm)... jednak w oryginale jest nie tylko glebsza dziurka i dluzszy precik... producent zmienil takze same walki jak i pompe oleju... nie mowie, ze jest co nie tak! W przypaku auta co ma 200tys przebiegu nawet zalozenie ponownie tych samych czesci tez byloby "na cale zycie" auta pewnie
midoz Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Dzisiaj oderbrałem moje B7 z motorem BPW po wymianie rozrządu i imbusika. Auto ma pokonane prawie 189 000. Imbusik był z końcówką "A" więc prawdopodobnie był od nowości (poprawcie mnie jak źle piszę). Zamieszczam kilka fot jak wyglądał u mnie.
przemek4net Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Dzisiaj oderbrałem moje B7 z motorem BPW po wymianie rozrządu i imbusika jak widac rogi imbusika sie "podjechaly".... zapewne gniezdo walka tez pewnie jest podniszczone bo ciezko oczekiwac, ze imbusik sie wytarl a gniazdo nieruszone.... wiec nowy zabierak nie przywraca stanu do "jak z fabryki"
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się