Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[b7 brf] Jaki napęd pompy oleju?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wytłumaczy mi ktoś jak jest dokładnie rozwiązany napęd pompy oleju w b7 2.0 tdi brf 2006r.?

Czytałem że nie ma już tam łańcucha, lecz są zębatki i w takim przypadku co należało by wymienić aby nie oczekiwać na oil pressure?

Tylko imbusik czy coś jescze?

Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam:)

Ps. Szczególnie proszę o fotki tego rozwiązania.

(w indeksie zaznaczyłem bre bo to podobno ten sam silnik tylko brf ma programowo ograniczoną moc do 136km, proszę o sprostowanie jeżeli sie mylę)

Opublikowano

BRF to to samo co BLB I BRE :wink:

Opublikowano

Ja w niedawnym czasie własnie wymieniłem imbusik w BRF. Po przelocie 162k był dość mocno podjechany. Imbusik był z końcówką A , teraz założony z końcówką F. Koszt tego badziewia w Aso 18 zł a roboty przy tym całą dniówe :facepalm:

Opublikowano

Mam Bre i tam są koła zębate, nie ma łańcuszka

Opublikowano

łańcuszka nie ma , ale ten felerny imbus jest

Opublikowano

Potwierdzam to co piszecie, wczoraj wymienialiśmy imbus w BRF. Silnik ma koła zębate, wymiana nie jest tragicznie trudna, trzeba zdjąć miskę. My do tego opuściliśmy zawieszenie, można też podnieść silnik jak kto woli, problematyczne jest tylko wykręcenie 2 śrub miski pomiędzy silnikiem a skrzynią - zasłania je dwumas. Cała operacja zamknęła się w 4 godzinach, ciekawostką był stan imbusa 198tyś przebiegu i nie był zaokrąglony, posiadał tylko minimalne ślady nacisku gniazda.

Opublikowano

Pierwsze wersje silnikow mialy walki wyrownowazajace napedzane lancuszkiem z napinaczem gdziefelerny byl takze napinacz. pozniej to zmieniono i zastapiono lancuszek kolem zembatym. Ty masz juz naped kolem zebatym ( to na plus ) ale zostal jeszcze imbusik. i to powinienes zmienic. Ja u siebie zmienilem takze walki wyrownowazajace z przerobionym glebszym gniazdem i tym samym dluzszym i okolo 2 cm imbusem. w sumie wiecznosc... ale gdybym mial naped lancuchem zrobilbym swapa wedlug opisu jaro...

Opublikowano
kze napinacz. pozniej to zmieniono i zastapiono lancuszek kolem zembatym. Ty masz juz naped kolem zebatym ( to na plus ) ale zostal jeszcze imbusik. i to powinienes zmienic. Ja u siebie zmienilem takze walki wyrownowazajace z przerobionym glebszym gniazdem i tym samym dluzszym i okolo 2 cm imbusem. w sumie wiecznosc...

zycie zweryfikuje... prawdopodobnie masz gmiazdo poglebione tak by wszedl w nie dluzszy zmodyfikowany w koncowce 2009r zabierak (77mm->100mm)... jednak w oryginale jest nie tylko glebsza dziurka i dluzszy precik... producent zmienil takze same walki jak i pompe oleju... nie mowie, ze jest co nie tak!

W przypaku auta co ma 200tys przebiegu nawet zalozenie ponownie tych samych czesci tez byloby "na cale zycie" auta pewnie

Opublikowano

Dzisiaj oderbrałem moje B7 z motorem BPW po wymianie rozrządu i imbusika. Auto ma pokonane prawie 189 000. Imbusik był z końcówką "A" więc prawdopodobnie był od nowości (poprawcie mnie jak źle piszę). Zamieszczam kilka fot jak wyglądał u mnie.

DSC06416.jpg

DSC06419.jpg

DSC06420.jpg

DSC06421.jpg

Opublikowano
Dzisiaj oderbrałem moje B7 z motorem BPW po wymianie rozrządu i imbusika

jak widac rogi imbusika sie "podjechaly".... zapewne gniezdo walka tez pewnie jest podniszczone bo ciezko oczekiwac, ze imbusik sie wytarl a gniazdo nieruszone.... wiec nowy zabierak nie przywraca stanu do "jak z fabryki"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...