Mosiadz Opublikowano 21 Czerwca 2013 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Witam. Mam obecnie 1BA i za niedługo będę zmieniał koła na 17" oraz zawieszenie na niższe o 30 mm. Czy będe musiał zmienić geometrię ? Podejżewam że trzeba będzie przejśc na nastawy 1BV 1BE Zgadza się ?
marian2007 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Po każdej ingerencji w zawieszenie powinno się ustawiać zbieżność (teoretycznie) albo poczekaj az zacznie opony ciąć wybór należy do ciebie pozdzr.
kaczmar13 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Opublikowano 23 Czerwca 2013 geometria może ulec zmianie nawet po wymianie wahacza. Jak dajesz zawiechę w dół to ustawiaj. Nie ma co żałować 100-150 zł bo opony sa droższe nie mówiąc o prowadzeniu auta
Mosiadz Opublikowano 25 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2013 Panowie źle się wyraziłem. Wiel że na konieć będę robić zbierzność. Chodzi mi na jakie nastawy ja ustawić. Bo inne są dla normalnej A4 a inne dla S4 itd. Ja obniżam samochód o 30 mm. Więc podejrzewam że trzeba będzie ustawić geometrie dla S4. Moje pytanie brzmi do osób które obniżały zawieszenie. Jaką ustawialiście geometrie zawieszenia ?
Bulik Opublikowano 25 Czerwca 2013 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Panowie źle się wyraziłem. Wiel że na konieć będę robić zbierzność. Chodzi mi na jakie nastawy ja ustawić. Bo inne są dla normalnej A4 a inne dla S4 itd. Ja obniżam samochód o 30 mm. Więc podejrzewam że trzeba będzie ustawić geometrie dla S4. Moje pytanie brzmi do osób które obniżały zawieszenie. Jaką ustawialiście geometrie zawieszenia ? ale czym Ty się martwisz ,obniż furę, a zbieżność ustaw w zakładzie gdzie się tym zajmują ,Ty będziesz miał problem z głowy a na usługę dostaniesz gwarancję
Johny_92 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Czyli z tego co piszecie wynika, ze po wymianie wahacza tez powinno sie ustawiac zbieznosc?
Bulik Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Czyli z tego co piszecie wynika, ze po wymianie wahacza tez powinno sie ustawiac zbieznosc?przynajmniej sprawdzić
Lukaszxxx Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Co wy za bzdury opowiadacie... Możecie całe zawieszenie ściągnąć( no oprócz drążków kierowniczych) i zbierzność sie nie przestawi bo niby co sie przestawi i w którym miejscu?? przecież na każdym awchaczu jest sworzen i wraca w swoje miejsce..
Johny_92 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 No to jak wkoncu? Bo niedlugo wymiana calego zawieszenia i niewiem czy leciec ustawiac Wczesniej przy wymianach pojedynczych nie robilem tego, jedynie po wymianie drażków
Bulik Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Co wy za bzdury opowiadacie... Możecie całe zawieszenie ściągnąć( no oprócz drążków kierowniczych) i zbierzność sie nie przestawi bo niby co sie przestawi i w którym miejscu?? przecież na każdym awchaczu jest sworzen i wraca w swoje miejsce.....dzięki takim klientom mam robotę :notworthy: ..... nigdy nie założysz całego zawieszenia (nawet tego samego) w taki sam sposób jak było przed demontażem. różnice nie będą kolosalne ale na pewno będzie wymagana korekta zbieżności. przykład: 1-jedz sprawdzić zbieżność , 2-później (wróć) zdemontuj i załóż całe zawieszenie (oprócz drążków kierowniczych)tak jak piszesz, 3- jedz sprawdzić zbieżność ,i napisz na forum ...kolega i tak zrobi jak zechce
Lukaszxxx Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Nie no jasne, wiec dam ci przykład... zbieżność miałem spoko, wymieniłem maglownice ( ci co robili to wiedza ze trzeba wykręcic zawieszenie od strony kierowcy, a bynajmniej amora z wachaczami górnymi) ja jednak odkreciłem calą zawieche od kierowcy i pojechałem na zbieżnośc i jak sie okazało zupełnie nie potrzebnie bo wszystko jest spoko wiec??
Bulik Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 możemy się tak przebijać (przykładami) postami i każdy z nas zawsze wyciągnie "coś" gdzie będzie miał racje ... a nie oto chodzi. Kolega napisał ze będzie obniżał furę,a nie wymieniał wahacze ,więc poprawka go nie minie .Koniec
Mosiadz Opublikowano 28 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2013 Moje zdanie jest takie. Każda ingerencja w zawieszenie wymaga kontroli i w razie potrzeby korekty geometrii. Teoretycznie jeżeli nie zmienia się długości drążków kierowniczych to zbieżność powinna zostać ta sama. Ale kąty już nie... Z przodu jak mi się wydaje jest kąt bez regulacji z tyłu jest z regulacją. Więc wymagana jest korekta. Jedni będą kontrolować inni nie. Ja tam wole zrobić kontrole bo lepiej jest wydać pare dych niż później mieć dziwne odczucia z jazdy i szybsze zużywanie sie opon. Mi chodzi o to ze jak przejdę na niższą wysokość to ustawić ustawić geometrie dla 1BE ?
Lukaszxxx Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Jak zmienisz zawieche na nizsza to jasne ze jedz na geometrie bo kąty sie zmienia (chociaż i tak ich nie ustawią bo z przodu nie da sie ustawic, no chyba ze cale sanki przesunąć bo inaczej to nie ma opcji..)
vokotibi Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 widzę że zawodowy mechanik z ciebie:facepalm:
Lukaszxxx Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Mówisz do mnie?? Jeśli tak to prosze cie wytłumacz mi jak wg ciebie mozna ustawić kąt pochylenia koła w audi a4 1995-2008?? ---------- Post dopisany at 20:52 ---------- Poprzedni post napisany at 19:47 ---------- vokotibi co jest zawodowy mechaniku??
vokotibi Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Co wy za bzdury opowiadacie... Możecie całe zawieszenie ściągnąć( no oprócz drążków kierowniczych) i zbierzność sie nie przestawi bo niby co sie przestawi i w którym miejscu?? przecież na każdym awchaczu jest sworzen i wraca w swoje miejsce.. Zawsze masz jakiś luz na śrubach tulei od wahacza, a że wahaczy jest 8 to różnica może się zrobić spora. A z tym kątem pochylenia... załóżmy że auto jest po dzwonie i na jednym kole jest 2stN...no i co?
Lukaszxxx Opublikowano 30 Czerwca 2013 Opublikowano 30 Czerwca 2013 chlopie nie szukaj luzów tylko powiedz mi gdzie sie ustawia kąt pochylenia kół w a4?? bo o tym rozmawiamy...Ja twierdze ze sie nie ustawia, (ewentualnie sankami) a ty mnie wysmiałeś więc powiedz gdzie wg ciebie sie ustawia?? ---------- Post dopisany at 03:11 ---------- Poprzedni post napisany at 03:04 ---------- i nie mów o autkach po dzwonie bo to calkiem inny temat... Powiedz mi gdzie sie ustawia pochylenie kola w a4?? lub lepiej szybko przyznaj sie do błędu że cie ponioslo:)
vokotibi Opublikowano 30 Czerwca 2013 Opublikowano 30 Czerwca 2013 No właśnie wyśmiałem cie za tą cytowaną wyżej wypowiedz, że sie zbieżność nie przestawi po wymianie zawieszenia co jest totalną bzdurą i potwierdzeniem tego,że nie znasz się na rzeczy.
Lukaszxxx Opublikowano 30 Czerwca 2013 Opublikowano 30 Czerwca 2013 czytaj ze zrozumieniem oke?? Powiedziałem ze się kątów nie da ustawic! Wiec pytam Cie po raz n jak ustawić kąty w audi a4?? Odpowiedz mi na to pytanie?? A że sie zbieżność sie nie przestawi po rozebraniu i złożeniu swojej zawiechy (nie wymiany na sportowe) to juz inna sprawa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się