Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z mocą podczas jazdy


zgnilek

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas jazdy występuje problem: mianowicie auto traci na mocy tak jakby pracowało na 3 garach, jest chwilowe szarpanie bądź przez kilka sekund jeże naciskam pedał gazu np podczas energicznego przyśpieszania, cewki sprawdziłem są dobre ( chociaż 2 z nich mam takie wrażenie ze już się "kończą") moduł zapłonowy został wymieniony jakieś 10tyś km temu, pierwszy raz jak odpaliłem pod vagiem pokazało mi błędy :

17967 - Błąd podstawowego ustawienia przepustnicy, uszkodzona

18010 P1602 Terminal 30 źródła zasilania (B+) – niskie napięcie D

Błędy te pojawiły się jednorazowo i po ich wykasowaniu auto zachowuje się bez zmian,ale błędów już nie pokazuje po ponownym podłączeniu do vaga

Proszę o porady co z tym zrobić, czujnik położenia wałka rozrządu może być do wymiany, ale auto pali normalnie bez problemu, a jezeli czujnik by padl to raczej auto odpaliło by z duzym problemem, takze czy jest w taka możliwość ("kończenia" się cewek) albo jak sprawdzić moduł zapłonowy czy nie jest wadliwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

modul zaplonu czesto daje taki efekt plus to ze rzadko wywala z jego powodu blad w kompie

czujnik halla zwykle ukazuje sie na VAGu jak jest walniety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

modul zaplonu czesto daje taki efekt plus to ze rzadko wywala z jego powodu blad w kompie

nigdy nie widziałem na VAG-inie błedu w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konkretnie jesli chodzi o modul to tak ale on steruje cewkami wiec blad cewki w skrajnym wypadku chyba moze wywalic, a raczej blad typu missfire, chociaz nie wiem czy w AEBie nawet bledy cewek sie zdazaja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bledu cewek i modulu nie wywali ci w vagu nigdy przy aeb. podmien modul i troche polataj. wogole to zloguj auto i bedziesz mial przynajmniej obraz na ktorym garku ci kiepsko chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki w AEB/AJL nie sa monitorowane przez ECU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem przepływomierz, szarpaniem/ problem z mocą w 50 % się zmniejszył, ale nadal czasami występuje, podłączałem komputer u mechanika i jedyny parametr jaki się zmienia podczas spadku mocy w czasie jazdy to parametr "Obciążenie silnika- 6,2(jednostek nie pamiętam) na 0" a reszta jest bez zmian.

Natomiast teraz nagminnie wyskakuje mi błąd na vagu 16497 P0113 Czujnik IAT – Temp. niska – obwód wysoki – G42 A możliwe że to jakiś czujnik padł ? proszę o porady bo naprawdę nie wiem czego i gdzie szukać, zostaje metoda prób i błędów, filtr powietrza, cewki, czyszczenie przepustnicy. ?

---------- Post dopisany at 14:13 ---------- Poprzedni post napisany at 12:41 ----------

Tutaj zamieszczam logi, zrobiłem logi od kanału 1 do 24: proszę o interpretację:

Log (0 - 001,002,003)

Log (1 - 004,005,006)

Log (2 - 010,011,012)

Log (3 - 013,014,015)

Log (4 - 019,020,021)

Log (5 - 016,017,018)

Log (6 - 007,008,009)

Log (7 - 022,023,024)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik IAT to czujnik temperatury zasysanego powietrza - masz go w kolektorze ssącym po prawej stronie przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędu nie pokazuje, ale nadal mam takie szarpanie podczas jazdy/spadki i wzrost mocy- a czy jest taka możliwość ze łopatki turbiny przycinają się podczas nabierania mocy i dopiero jak dostanie więcej powietrza to się odblokowuje?

---------- Post dopisany at 18:19 ---------- Poprzedni post napisany at 16:47 ----------

Przepustnice też wyczyściłem, było trochę nalotu, ale problem nie zniknął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie, jakbys mial tak zajechane lozysko to na pewno turbo juz by dawno powiedzialo papa, obroty rzedu 200tys/minute szybko by usmazyly tak uszkodzony wałek turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już nie wiem czego szukać i gdzie, wszystkie wężyki obejrzałem, opaski dociśnięte czyli teoretycznie i praktycznie układ mam szczelny, pozostaje metoda prób i błędów do wymiany po kolei cewki, moduł (chociaż był nie dawno wymieniany), filtr powietrza ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobny problem...auto odpala i rusza normalnie,turbo zalacza sie kolo 2000ts i ciagnie do okolo 3500 potem kolo 4ts strasznie szarpie strzela w tlumik i czuc nie spalone paliwo,przy 5.0-5.5ts znow ciagnie normalnie do 7ts.cewki podmienialem swiece tez(jezdze na 3elektrodowych sygnowanych AUDI BOSH)..moj silnik jest w wersji AJL 180KM buda w QUATTRO....mam juz dosyc tego auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie wiadomosci na VAG-u ?

logowałes przepływke ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może pompa paliwa siada, slabe ciśnienie paliwa, wtryski petla i zalewają silnik... logi podstawa, grupy 002, 007 i 013 na poczatek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje przyjaciele za zainteresowanie lecz totalnie sie nie znam na wagu(mam interfejs i soft polski wag 2.5 i 4.9)...auto chodzi tak samo na gazie i benzynie....jakis czas temu wyczytalem na wagu cos o koncie przepustnicy czy cos podobnego...pokierujcie jak i od czego zaczac...generalnie podoba mi sie te autko i te quattro ale to co sie teraz dzieje bardzo mnie zniecheca do jazdy

---------- Post dopisany 16-08-2013 at 18:37 ---------- Poprzedni post napisany 15-08-2013 at 23:51 ----------

to sobie narobilem.....szukajac dzis usterek w okolicach zaworkow sterowania turbina i wezykow odkrylem ze waz przykrecony do sprezarki na kabel-oczko i idacy do zaworka sterowania n75 jest kompletnie luzny..palcami mozna bylo wykonac z 5 obrotow spokojnie a wiec mozliwe ze to byla przyczyna..hmmm juz sie cieszylem i wzielem za skladanie lecz wpadlem na jak sie okazalo idiotyczny pomysl przetarcia patyczkiem higienicznym w benz.ekstr. przeplywke i moja magiczna sila palcow go ulamala.....mowie sobie teraz sznurek...pojechalem z kumplem do sklepu i zaprzyjazniony sprzedawca uraczyl mnie zla nowina...kuzwa czy to naprawde takie drogie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ta same przygodę z tym ze ja naprawdę tylko ja dotknalem

szukaj uzywki, w silniku poprzecznym o kodzie AGU była ta sama przeplywka, ja kupiłem za 50zl uzywke i smiga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...