wojt_O Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Witam, może ktoś wie do czego służy klapka znajdująca sie tuż pod filtrem pyłkowym w kanale dolotowym ? Z góry mówię ze nie chodzi o klape obiegu wewnętrznego która jest niżej, w nagrzewnicy. Klapka ta stoi u mnie cały czas w pionie i jak narazie nie udało mi sie jej "ruszyć" .. Gdzieś mi sie obilo o uszy ze ona sie zamyka przy dużych prędkościach aby zredukować ilośc powietrza ..
l3l0 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 pod filtrem jest recyrkulacja właśnie na 1000000% bo po naciśnięciu obiegu wewnętrznego się zamyka VW AUDI itp wszędzie tak samo
wojt_O Opublikowano 28 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2013 Zgadza się, dolna klapka jest od obiegu wewnętrznego i zamyka się ona po naciśnięciu cyrkulacji na panelu. Ale u mnie zaraz pod filtrem a nad klapa cyrkulacji jest klapa ktora stoi nieruchomo. W ASO goscie powiedzieli że występuje ona tylko w wersjach z klimatronikiem, bo pytałem o jej wymiane bo poprostu zgniła na niej gąbka, ale nie potrafili sprecyzować do czego właściwie służy .. Dzisiaj postaram się zrobić zdjęcie, może to pomoże w jej identyfikacji. ---------- Post dopisany at 21:52 ---------- Poprzedni post napisany at 07:10 ---------- Udało mi się zrobić zdjęcia. Obie klapki zarówno od obiegu wewn. jak i tą niewiadomą obkleiłem białą gąbką bo ta która była oryginalna zgniła i wyleciała nawiewami na raty :]
maciucha512 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 To, co na zdjęciu to jest klapka obiegu wew. Dziwne jest, że u mnie ma ona kształt ćwierć kuli i tak jakby przy zamykaniu wysuwa się wzdłuż przedniej krawędzi.
wojt_O Opublikowano 29 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2013 To co zaznaczone jest na czerwono to klapa obiegu wewnętrznego i u mnie ona sie nie wysuwa tylko podnosi jak zawias przytykajac kanał dolotowy w którym znajduje sie ta niewiadoma klapa .. Miałby ktoś jeszcze jakieś sugestie ??
Bartollo Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Podłącze się pod pytanie Tez ostatnio rozkminiałem co to za klapa jest i nic nie wymyśliłem Może w B5 była opcja taka jak w a6 lub touaregu z czujnikiem świeżości powietrza który po wyczuciu że powietrze jest choojowe zamyka dopływ powietrza przez filtr i otwierał dopiero jak się powietrze poprawiło??
monsiejowa Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Dzisiaj uszczelniałem silikonem obudowę filtra kabinowego i przyglądałem się tej klapce. Od obiegu wew. jest inna klapka, trochę niżej i działa bez zarzutu ale ta od samej góry to w sumie nie wiem po co jest???
wojt_O Opublikowano 29 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2013 Nie no chyba raczej aż takiego bajeru to w B5 nie ma przynajmniej tak mi sie wydaje .. Najrozsadniejsza opcja jest dla mnie to ze zamyka się ona przy dużych prędkościach aby zredukować ilośc powietrza wpadajacego do wnętrza .. ---------- Post dopisany at 22:44 ---------- Poprzedni post napisany at 22:41 ---------- Dzisiaj uszczelniałem silikonem obudowę filtra kabinowego i przyglądałem się tej klapce. Od obiegu wew. jest inna klapka, trochę niżej i działa bez zarzutu ale ta od samej góry to w sumie nie wiem po co jest??? A w jakiej pozycji ona u Ciebie stoi ?
wojt_O Opublikowano 30 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2013 W pionie jest ustawiona.\A zauważyłeś żeby kiedykolwiek była ona w poziomie (zamknięta) ? Jak tak to w jakich okolicznościach zmieniła ona pozycje
monsiejowa Opublikowano 30 Czerwca 2013 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Właśnie nie zauważyłem żeby była kiedykolwiek w innej pozycji ale można nią poruszać tak aby zmieniła swoje położenie Nie widziałem również czy jest jakiś silniczek, który mógłby nią sterować.
wojt_O Opublikowano 1 Lipca 2013 Autor Opublikowano 1 Lipca 2013 U mnie z kolei nie da sie jej ruszyć ręką bo jest jakby zablokowana albo trzyma ją silniczek. Znajduje się on po prawej stronie od dmuchawy patrząc od wnętrza ale dostęp do niego jest masakryczny bo między nim a słupkiem jest może z 5 cm . Dzisiaj rano tak mnie olśniło że może ta klapa zmienia pozycję w zależności od temperatury na zewnątrz dzięku czemu dławi i ogranicza wlot powietrza bo rano jak wsiadłem do auta przekreciłem kluczyk to któryś z silniczków nagrzewnicy zaczął buczeć a nic nie zmianiałem w "ustawieniach" nawiewu a temperatura na zewnątrz była 9 st ... Może to to
Krumak Opublikowano 2 Lipca 2013 Opublikowano 2 Lipca 2013 Klapę trzyma silniczek obiegu nawiewów. Po wyłączeniu auta zamyka on dopływ powietza do środka, a po odpaleniu samochodu słyszysz jak otwiera on dopływ powietrza do wnętrza auta.
horny devil Opublikowano 2 Lipca 2013 Opublikowano 2 Lipca 2013 To ja wam powiem że ta klapa się u mnie zamyka jak wyłączę klimę na śnieżynce. a nawiewy dalej dmuchają na maxa bez zamykania obiegu wewnętrznego. Teraz nie jestem w 100% pewny ale chyba tak jest iż jeśli we wnętrzu samochodu jest chłodniejsze powietrze niż na zewnątrz a mamy dalej temp ustawioną np na 20stopni to ona się w tedy zamknie i nie należy tego mylić z obiegiem zamkniętym. Kurcze nie pamiętam dokładnie teraz ale wiem że jak robiłem pewne kombinacje przy odgrzybianiu klimy to się mi ona zamknęła
wojt_O Opublikowano 18 Lipca 2013 Autor Opublikowano 18 Lipca 2013 No u mnie na pewno nie działa w taki sposób, może jest poprostu uwalona .. ---------- Post dopisany 18-07-2013 at 14:51 ---------- Poprzedni post napisany 02-07-2013 at 14:38 ---------- Niewiem do czego jest ta klapka :/ rozkładam ręce, poddaje się
karaluch8 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 A jak używacie spryskiwacza może się zamyka? xd
vwiater Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 (edytowane) Ooo ciekawe, sprawdze i dam znac EDIT.Wytargałem całą deske i tą obudowę nagrzewnicy i tak:dolna klapka działa poprzez grzybek podciśnieniowy, włącza ją elektrozawór po wciśnięciu obiegu zamkniętego przy czym auto musi być odpalone żeby wytworzyło to podciśnienie. Zamyka szczelnie wlot do wentylatora.Górna klapka zaś sterowana jest silnikiem elektrycznym, który u mnie jest uwalony. Nie wiem kiedy się załącza, na pewno nie razem ze spryskiwaczami. Ciekawe jest to, że nawet w przypadku jej zamknięcia nie jest w stanie zamknąć całego wlotu tylko częściowo. Zastanawiam się nad wyrzuceniem tej klapki skoro silnik i tak nie działa. Wiem na pewno, ze ta klapka ma jakiś związek z klimatyzacją, bo wystepuje tylko w climatroniku. Ma ktoś jakieś info kiedy ona się włącza/wylacza? Edytowane 25 Sierpnia 2016 przez vwiater
piotrbundz Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 Odświeżam i Podłączam się do pytania autora tematu Po co jest ta klapka? i dlaczego cały czas jest w pozycji pionowej??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się