Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] olej shell 5w30???


kula

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie kupiłem sprowadzoną z Niemiec B6 z silnikiem AWX. Samochód był użytkowany w Berlinie - głównie miasto i zgodnie z historią uzyskaną w AUDI był zalewany w ASO co 25tyś. km olejem "5W30A HELIX VX" (cytat z historii serwisowej). Zgodnie z info ze strony producenta ojej spełnia normy:

VW 507.00 (Diesel),

VW 506.01,

VW 506.00,

VW 505.00,

VW 503.01,

VW 503.00,

VW 502.00

ale nie 505.01 :(

W związku z tym pytanie czy któraś z powyższych norm jest także OK dla pompowtrysków w AWX??? Zaraz zbliża sie kolejna zmiana (jeżdżę głównie po Warszawie) i zastanawiam się czy zostać przy tym oleju i jaki okres wymian zachować. Dodam, że przed zakupem na VAGu wyszło, że przy przebiegu 122tyś. km pompowtryski są w perfekcyjnym stanie. Będę wdzięczny za wszelkie opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syntetyczny olej do silników samochodów osobowych.

Shell Helix Ultra VX 5W-30 to syntetyczny olej na wydłużone przebiegi dla silników benzynowych i silników Diesla w samochodach osobowych marki Volkswagen, spełniający wymagania najnowszych norm Volkswagena VW 504.00 i VW 507.00.

Zastosowanie

We wszystkich samochodach marki VW z systemem LongLife Service wymagających produktu spełniającego wymagania normy VW 504.00 (benzyna) lub VW 507.00 (Diesel), VW 506.01, VW 506.00, VW 505.00, VW 503.01, VW 503.00, VW 502.00. W innych samochodach wymagających olejów paliwooszczędnych ACEA A3/B4.

Zalety eksploatacyjne

Najnowsza technologia i specjalna formulacja; low SABS zapewniają idealną ochronę najnowocześniejszych silników samochodów osobowych.

Dzięki doskonałej płynności doskonale chroni silnik od momentu jego startu.

Ułatwia rozruch silnika w warunkach najniższych temperatur.

W silnikach VW z systemem Longlife pozwala na wydłużenie okresu pomiędzy wymianami do 30.000 km w silnikach benzynowych i 50.000 km w silnikach Diesla.

Spełnianie specyfikacji i norm technicznych producentów

SAE J 300 5W-30; ACEA A3/B4, VW 504.00, 507.00.

Z tego co wyczytałem to: VW 506.00 to norma dla silników wysokoprężnych a VW 506.01 to norma dla silników wysokorpężnych wolnowtryskowych w samochodach VW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Kula - jeżeli zależy Ci na długiej eksploatacji swojego AWXa - możesz zostać przy dowolnym oleju z normą 507.00, ponieważ jest to aktualnie najlepszy produkt do TDi znajdujących się we wzorowym stanie techicznym. W tym przypadku akurat opis "reklamowy" potwierdza się w 100% z prawdą.

Jest tylko jeden niezbywalny warunek sukcesu i celowości w takim działaniu : Olej 507.00 należy wymieniać nie rzadziej niż 15000 km. , czyli trzeba zapomnieć o "systemie serwisowym LL" , pomimo nieznacznie wyższej ceny od np. 505.01 ... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jak wlejesz markowy olej zgodny z 505.01 to będzie zupełnie wystarczające. Naprawdę nie ma co prowadzić dysput nad wyższością Motul-a albo Liqui Moly nad Mobilem czy Castrolem bo żeby ją zauważyć to trzebaby eksplowatować samochód jak PKS stare Jelcze czyli robić miliony kilometrów. A już tym bardziej jeśli wymieniamy co 15kkm. Moja śliczności jeździła od nowości na Shell 0w-30 LL i teraz wlałem Castrola 5W-40 do TDi zgodny własnie z 505.01. Jak dla mojego samochodu to 0w-30 jest z leksza za rzadki bo już podbiera, mam nadzieję że się polepszy przy trochę gęstszym mazidle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z Kolegami.Sukces to zapomniec o long life,wymieniac co 15kkm i przestrzegac podstawowych zalecen odnosnie silnikow TDI,a bedą się długo odwdzieczac:)Pozdrawiam!

Ps:Odnosnie wyzszosci olejow nad olejami to czytalem,ze tylko motul,liquid M i chyba mobil robią prawdziwe syntetyki.Reszta to są "syntetyki z domieszką mineralnego".Na forum mozna znalesc ten artykul,bardzo ciekawy zresztą.Polecam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pierdzielę... kolega nie bardzo nawet wie co to jest LL, a Wy mu tu "nie jeździj na LL" :decayed:

kula, miałeś wlany dobry olej, ale zapewne auto jeździło w trybie/serwisie LL.

Czyli tak zwany wydłużony czas przeglądów, stosuje się wtedy właśnie olej zgodny z normą 506.01.

Teraz możesz zrobić tak jak już wyżej napisali, czyli śmiało lać podobny olej, tyle że zmieniać co 15tys km.

Albo przejść na olej spełniające normę 505.01 i również zmieniać co 15tys km.

Ten 505.01 jest tańszy i spokojnie Ci wystarczy.

Oczywiście musisz zmienić w komputerze tryb serwisowy (vag-com wystarczy do tego)

zajrzyj do działu warsztat, gdzie po krótce są te normy wyjaśnione, trochę Ci się rozjaśni wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to git. Dzięki za info. Kupuję Motula, filtry Knechta i powinno być super. Możecie mi jeszcze doradzić gdzie tanio i bezpiecznie (bez podróB) można kupić powyższe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...