Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Dziwny odgłos z napinacza


DejwB5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów

Mam mały problem po wymianie paska wielorowkowego zaczął brzeczęc napinacz tak w wartości obrotów 1100-1250.wymieniłem napinacz bo myslałem ze ustawia sie w innej pozycji i dlatego brzeczy ale niestety było fajnie i cicho bardzo krótko i jest znowu tosamo i mam pytanie czy jest jeszcze jakiś napinacz który moze brzęczeć

zgóry dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego wymieniałeś pasek? Ja przed wymianą rozrządu miałem pod maską świerszcza i gdy robiłem rozrząd wymieniłem napinacz paska i pasek alternatora. Po dwóch dniach jeżdzenia pod maską pojawił sie taki odgłos brzęczenia połączonego z chrobotaniem trudno to opisać. Powodem tych odgłosów było to, że wymieniłem tylko pasek i napinacz a do wymiany kwalifikowało się te koło ze sprzęgiełkiem i wymiana łożysk w alternatorze które to elementy przy starym rozciągnietym pasku i jego świergotaniu nie było tak słychać ale przy nowym napinaczu i pasku natychmiast się uaktywniły. Po remoncie alternatora jest cisza. Przypuszczalnie możesz mieć ten sam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączę się..pod temat...

przy wimianie rozrządu wymieniem też pasek micro i napinacz żeby mieć spokój- (rolka chyba została ta sama)-za napinacaz zapłaciłem okoiło 120 pln, po około 2 miesiącach pojawiły sie niepokojące dzwięki (jakby metaliczne stukanie) ale tylko na 2 minuty przy rozruchu, potem cisza- no i stało sie -strzelił mi pasek na trasie 50 km od domu :angry:, założyłem nowy pasek i przwez jakies 3 tygodnie znowu cisza, teraz znowu słuszę te dzwięki ....co robić ?? wymienić napinacz na orginalny czy może sa jakieś inne powody stukania i spadanie paska??

http://www.moto.allegro.pl/item402110070_nowy_napinacz_paska_oryginal_vw_passat_audi_a4_.html

czy można wieżyć że to orginał?? i czy warto- może jakiś dobry zamiennik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po takich przygodach na twoim miejscu bym nie kombinował już z zamiennikami i kupił oryginalny urwany pasek może dostać się Ci pod osłonę rozrządu i spowodować przeskoczenie paska rozrządu a wtedy koszty mogą być zdecydowanie większe. Mój znajomy kupował ostatnio już trzeci napinacz (poprzednie dwa to były zamienniki) u tego allegrowicza

http://moto.allegro.pl/item400235576_napinacz_paska_alter_audi_passat_1_9_tdi_97.html

jest to identyczny z tym który kupowałem w ASO z tą różnicą, że mnie kosztował 350 zł a jego 240 zł. Sprawdź sobie też kółko ze sprzęgiełkiem w alternatorze które może też być przyczyną zrywania się paska. Ja jak nie wymieniłem tego kółko to po uruchomieniu bardzo telepało paskiem i tym napinaczem. Łatwo możesz sprawdzić co ci stuka, niech ktoś uruchamia silnik a ty zobacz co się dzieje i co tak stuka. Powodzenia :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napinacz był orginalny kosztował 335złoty a jesli chodzi o te sprzegiełko w alternatorze to moze ktos mi pokazac jak to wyglada bo jak zmieniałem ten napinacz to demontowałem alternator i zadnego sprzegiełka nie widziałem a alternator pracował poprawnie wiec gdzie tego szukać

dzieki serdeczne pozdro[br]Dopisany: 27 Lipiec 2008, 10:44 _________________________________________________ pasek wymieniłem bo po pierwsze chciałem miec pewnosc ze nie strzeli a ten co miałem to juz był zuzyty tak wygladałna zewnatrz a jak sie okazało przy wymianie był w gorszym stanie niz myslałem [br]Dopisany: 27 Lipiec 2008, 10:47 _________________________________________________jedną dziwną sprawą jest dlamnie ze te brzeczenie zaczeło sie po wymianie własnie paska wielorowkowego wcześniej tego nie było

a mam takie pytanie bo poszukałem tu i tam i juz powoli wiem o co chodzi ale mam pytanie moze ktos z kolegów wie ile te sprzegiełko moze kosztować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy. Nie wiem czy to akurat to moze piszczec. Ale sa 2 rodzaje paskow. Zawsze gdy wiymieniam to zwracam na to uwage. Jeden jest calkowicie gumowy i to on nawet w pierwszym dniu zaczyna piszczec. Jest tez pasek, przypominajacy szmaciany. On nie ma prawa wogole zapiszczec. Sprawdz to. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak z tymi paskami to miałem w poprzednim samochodzie golf III TD ale teraz jest to napewno nie pasek,bo dziś sprawdzałem to sprzegiełko na alternatorze i prawdopodobnie ono jest do wymiany bo dziwnie stuka i chyba przeskakuje na tym sprzegiełku.w środe jade do mojego brata do serwisu bo niestety w domu niemam mozliwości tego zrobić i bede je wymieniał żeby mieć pewność.jak zrobie to napisze tak dla informacji wszystkim pozdro koledzy i dzięki za podpowiedzi . :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce mi sie komentowac... :guma:

oryginalne napinacze rolki oraz sprzeglo alternatora sa tylko firmy INA, obojetnie czy kupujecie w pudle Ruville, czy SKF czy INA w srodku jest INA.

wszelkie inne produkty to podroby,

podobnie paski - tylko CONTITECH lub GATES

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do paska to wiem zakładam zawsze contitech

natomiast co do napinacza ja załozyłem hans prisa tak mi doradził mechanik i kumpel,p[odobno hans pris to sa tylko orginalne czesci ale z tego co piszesz to juz sam niewiem [br]Dopisany: 29 Lipiec 2008, 13:31 _________________________________________________witam ponownie kolegów

chciałem tylko napisac ze swoja usterke usunełem sam droga dedukcji i szperania gdzie sie da a wiec to co tak dziwnie brzeczało to nie było napinacz ani kolo od alternatora tylko o dziwo opuszczony tłumik na jednej z gum podtrzymujacych go.To głupie ale nigdy bym nie pomyslał ze to własnie tłumik a wykryłem to jak wlazłem do kanału i uruchomiłem silnik tylko wtedy było widac co sie dzieje.dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast co do napinacza ja załozyłem hans prisa tak mi doradził mechanik i kumpel,p[odobno hans pris to sa tylko orginalne czesci ale z tego co piszesz to juz sam niewiem

Hans Pries i oryginał ? Chyba tylko leżały koło oryginalnych części.

Potwierdzam to co napisał Musashi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...