swiezak84 Opublikowano 8 Lipca 2013 Opublikowano 8 Lipca 2013 w skrócie opis sytuacji. bateria siedziala w aucie w momencie jak je zakupilem czyli 2007r - kiedy byla wstawiona nie wiem. jakies dwie zimy temu zaczela troche gorzej sie sprawowac ( w duzy mróz jak stal na dworzu to tak niechetnie krecil - na codzien auto bylo garazowane), ale dolewanie wody i ladowanie prostownikiem utrzymywalo ja przy zyciu. wróciłem autem w czwartek rano (04/07), zjechalem do garazu i chcialem odpalic dopiero w sobote - nie dalo rady. kontrolki ledwo co sie swiecily, centralny zglupial i sie otwieral i zamykał, rozrusznik nawet nie jeknal. wczoraj ok 22 wyjalem z auta aku i podpialem pod ladowarke (wczesniej sprawdzilem, cele byly pelne nie musialem dolewac wody, elektrolit ladny klarowny). najpierw na wyswietlaczu prostownika pojawil sie komunikat ze akumulator mam do wymiany albo naprawy ale po chwili ladowarka zaczela pracowac pokazujac a to napiecie 14,6v, po chwili 13,coś tam i tak na zmiane. po 3 godzinach zajrzalem do środka i tak: w 5 celach sie gotowalo i elektrolit sie zrobil jak błoto, ostatnia cela, przy plusie, była jak przed ladowaniem - elektrolit stal i był przezroczysty. mam ladowac dalej i próbowac wsadzic do auta czy od razu moge sie skierowc do sklepu?
grippen Opublikowano 9 Lipca 2013 Opublikowano 9 Lipca 2013 Najpierw naładuj do pełna i później sprawdź miernikiem jaki ma prąd aku i tak sprawdzaj co kilka godzin i patrz czy będzie ubywało prądu jeśli tak to aku do wywalenia. Ja miałem tak że Aku miał dwa lata ale nie trzymał prądu naładowałem na fuul a już rano miernik pokazywał 10V i nie uznali gwarancji i trza było nowy kupić
swiezak84 Opublikowano 9 Lipca 2013 Autor Opublikowano 9 Lipca 2013 dzis rano podlaczylem ladowarke, chwile pochodzila ale wyskoczyl komunikat ze bateria do wymiany i przestalo ladowac, takze chyba juz mam odpowiedz
Fido Opublikowano 9 Lipca 2013 Opublikowano 9 Lipca 2013 takze chyba juz mam odpowiedz Nie chyba, tylko na pewno.
pakotomasz Opublikowano 9 Lipca 2013 Opublikowano 9 Lipca 2013 Nie ma się co zastanawiać. Kupuj nowy, bo ten może cię kiedyś odmówić posłuszeństwa w najmniej odpowiednim momencie.
swiezak84 Opublikowano 9 Lipca 2013 Autor Opublikowano 9 Lipca 2013 no juz kupilem. gosciu w sklepie powiedzial ze to sa objawy zwarcia na jednej celi
gerlinski Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 Na przyszłość wystarczy zmierzyć miernikiem prąd przejścia z komory do komory,ale u Ciebie na 100% jedna komora jest walnięta w starym aku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się