Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana/poziom oleju


Dajmon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tyle jest postów i wątków odnośnie ALT'a A4 B6, że nie sposób przeczytać wszystkie naraz.

Chciałbym ustalić konkretnie, kiedy należy sprawdzić poziom oleju i ile ma go być na bagnecie. Dodam, że wymieniłem olej na świeży i chciałbym raz na zawsze przyjąć zasadę pomiaru. Zapytanie to wynika z pojawiającej się kontrolki "oil min". Nie chcę jednak w tym temacie poruszać wogóle tematu kontrolki, tylko się dowiedzieć ILE OLEJU ma być na BAGNECIE po wymianie na nowy i kiedy go badać - czy badać poziom oleju po 15-stu minutach od zgaszenia rozgrzanego silnika (przykładowo z trasy) ?

Poniższą informację pisałem już w innym temacie: http://a4-klub.pl/2-0-219/kontrolka-oleju-268468/, jednak na potrzebę tego postu przypomnę:

Dotychczas od ponad roku czasu jeździłem na Cstrolu Magnatec 10W/40. Zmieniałem olej co około 8-10tys. km. Jako, że aktualnie zrobiłem już około 30 tys. km od zakupu maszyny, więc zmieniałem już 4 razy olej, licząc pierwszy raz na samym początku. Teraz przejechałem od ostatniej wymiany jakieś 7800km. Podjechałem do "olejarza" na zmianę oleju. Stary olej - Castrol, zlewał się tak około 10min. Kolor zlewanego oleju był ciemny (myślę, że przepalony). Po spuszczeniu starego oleju i wymianie starego filtra oleju (nie wiem jaki tam ostatnio montowałem, może Filtron), na nowy Knechta, następnie zakorkowaniu miski na dole, olejarz nalał nowego oleju. Nalał z początku tak około 3.3litra, po czym poprosił o odpalenie samochodu na moment, tak aby olej przepchał silnik i nowy filtr oleju. Dolał kolejne 500ml oleju i poprosił o ponowne uruchomienie silnika na moment. Po tym dolaniu na bagnecie miałem 1/2 miarki czyli połowę. Weszło więc 3.8litra oleju do silnika. Pozostałe 1.2litra Motula Synergi 6100 10W40 zabrałem ze sobą do bagażnika.

Następnego dnia przed jazdą do roboty, przed uruchomieniem silnika (po nocy) na bagnecie miałem pełny stan, tzn. max. Po uruchomieniu silnika na moment i zgaszeniu, na bagnecie poziom oleju przyjął wartość min. Po przyjechaniu do roboty, po 25km, zgaszeniu silnika, i sprawdzeniu stanu oleju - poziom na miarce bagnetu w okolicach 1/4 a 1/3. Po piętnastu minutach od wyłączenia maszyny poziom na miarce bagnetu w okolicach 1/3 a 1/2. Po kolejnych piętnastu minutach, czyli po 30min. od przyjazdu, wskazanie bagnetu na poziomie 3/4.

Podsumowując:

Mógłbym pewnie jeszcze wlać oleju do silnika, powiedzmy 200ml lub mniej lub więcej, jednak tyle aby stan oleju po 15min. od wyłączenia maszyny z trasy przyjmował powiedzmy poziom 3/4 lub prawie max.

Piszę, że mógłbym pewnie jeszcze dolać tego oleju, sugerując się lub opierając się na gdzieś tu na forum wyczytaną informacją, że w instrukcji obsługi tegoż AUDI A4 B6 z tym typem silnika ALT, pojemność oleju wynosi 4.2litra. Patrząc na moje wlane do silnika dotychczasowe 3.8litra oleju i odczytana przeze mnie wartość na podziałce bagnetu 1/4 a 1/3 po 15minutach od wyłączenia rozgrzanej maszyny, podpowiadałoby mi że: można by jeszcze oleju uzupełnić ale, tu ważne ! - nie na pałę do 4.2litra, tylko do wspomnianej ilości 3/4 lub max na bagnecie po 15 minutach od wyłączenia rozgrzanej maszyny. Nie wiem (nie doczytałem), czy te wymienione/podane 4.2litra oleju w instrukcji AUDI nie wchodzi na nowy silnik montowany we fabryce, gdzie nie wszystkie obrzeża, itp. bloki silnika są zalane.

Co myślicie więc Panowie na temat ilości oleju jaką należy wlać do ALT, jaki przyjąć poziom oleju na bagnecie i czy badać ten poziom rzeczywiście po 15-stu minutach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniam olej co ok. 12tyś. km w tym silniku. Leję Motula 6100 10W40, oleju nie bierze (albo jak kto woli w znikomej ilości - ok. 200-300ml od wymiany do wymiany). Zawsze nalany do kreski MAX na bagnecie. Jak mi w serwisie oddają bańkę (5 litrowa) to mam w niej niecały litr (pewnie - 800-900ml), czyli wchodzi do silnika tyle ile podaje specyfikacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli, że nalali Ci w serwisie oleju tyle, ile powiedzmy pisze w instrukcji, tj. ok. 4.2litra. W twoim przypadku byłoby to, jak piszesz, dokładnie ok. 4100ml...4200ml (bo zwrócili Ci 800...900ml oleju z bańki 5000ml/5litr). Jestem więc bardzo ciekawy jak to jest w Twoim przypadku kolego "kiko70", tzn. ile masz rano na bagnecie oleju przed uruchomieniem maszyny (po ścieknięciu oleju z nocy) ?

Hm.

Czy wówczas wart jest czegoś/"przysłowiowego szylinga" ten pomiar ? Czy raczej nic on Nam nie powie dotąd, dopóki się nie sprawdzi, ile jest na bagnecie oleju ale po tych mówionych/pisanych 15-stu minutach od wyłączonego ZAGRZANEGO silnika, powiedzmy, że po przejechanej trasie.

Gdyby badać ilość oleju bagnetem przed pierwszym porannym uruchomieniem sinika, przyjmując wlane 4.1...4.2litra, to na bagnecie będzie wówczas dużo, dużo ponad kreską max. Ja jak pisałem powyżej, mam max. na bagnecie po nocy, a wlałem 3.8litra oleju. Rozumując ten stan rzeczy po wlaniu 4.1....4.2litra oleju do silnika, to: odczytana wysokość oleju na bagnecie dużo dużo większa od max. przed porannym odpaleniem silnika, nie spowoduje negatywnego wpływu na silnik, a raczej będzie miała pozytywny wpływ z uwagi na to, że:

- pompa olejowa musi olej wtłoczyć i rozprowadzić po całym silniku, czego następstwem będzie ubytek początkowo zimnego oleju w misie oraz należy przyjąć jeszcze bardzo ważne założenie, że ten pobrany/obracany olej musi się w końcu rozgrzać w silniku do pewnej konkretnej wartość temperatury, przy której należy wykonać prawidłowy/dla Nas ważny wówczas pomiar oleju bagnetem po odczekaniu 15-stu minut od wyłączenia silnika.

Z uwagi na powyższe rozumowanie - kontrolka oleju, o której nie chcę tutaj pisać, świeci się wielu użytkownikom ALT, również mi się zaświecała do tej pory, bo mieli Oni/miałem i ja rzeczywiście za mało nalanego oleju (pomijam fakt świecenia się kontrolki wynikający ze zjadanego oleju przez silnik). Należy więc analizować stan oleju na bagnecie po czasie 15-stu minut od zgaszenia rozgrzanej maszyny.

To by pewnie było tyle tego rozumowania. Czujnik poziomu oleju będzie pewnie w jak najlepsiejszym porządku w każdym samochodzie ALT, więc żadna jego wymiana, czy na oryginalny lub zamienny produkt nie zmieni dalej faktu świecenia się niemiłej kontrolki oil min. jeśli oleju jest za mało dolane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mierzę poziom "na zimno" to na pierwszy rzut oka zawsze mam podobny poziom, czy to po nocy czy 3 godziny po jeździe. Nigdy nie miałem takiej sytuacji że poziom waha się od MIN do MAX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli, że nalali Ci w serwisie oleju tyle, ile powiedzmy pisze w instrukcji, tj. ok. 4.2litra. W twoim przypadku byłoby to, jak piszesz, dokładnie ok. 4100ml...4200ml (bo zwrócili Ci 800...900ml oleju z bańki 5000ml/5litr). Jestem więc bardzo ciekawy jak to jest w Twoim przypadku kolego "kiko70", tzn. ile masz rano na bagnecie oleju przed uruchomieniem maszyny (po ścieknięciu oleju z nocy) ?

Hm.

Czy wówczas wart jest czegoś/"przysłowiowego szylinga" ten pomiar ? Czy raczej nic on Nam nie powie dotąd, dopóki się nie sprawdzi, ile jest na bagnecie oleju ale po tych mówionych/pisanych 15-stu minutach od wyłączonego ZAGRZANEGO silnika, powiedzmy, że po przejechanej trasie.

Gdyby badać ilość oleju bagnetem przed pierwszym porannym uruchomieniem sinika, przyjmując wlane 4.1...4.2litra, to na bagnecie będzie wówczas dużo, dużo ponad kreską max. Ja jak pisałem powyżej, mam max. na bagnecie po nocy, a wlałem 3.8litra oleju. Rozumując ten stan rzeczy po wlaniu 4.1....4.2litra oleju do silnika, to: odczytana wysokość oleju na bagnecie dużo dużo większa od max. przed porannym odpaleniem silnika, nie spowoduje negatywnego wpływu na silnik, a raczej będzie miała pozytywny wpływ z uwagi na to, że:

- pompa olejowa musi olej wtłoczyć i rozprowadzić po całym silniku, czego następstwem będzie ubytek początkowo zimnego oleju w misie oraz należy przyjąć jeszcze bardzo ważne założenie, że ten pobrany/obracany olej musi się w końcu rozgrzać w silniku do pewnej konkretnej wartość temperatury, przy której należy wykonać prawidłowy/dla Nas ważny wówczas pomiar oleju bagnetem po odczekaniu 15-stu minut od wyłączenia silnika.

Z uwagi na powyższe rozumowanie - kontrolka oleju, o której nie chcę tutaj pisać, świeci się wielu użytkownikom ALT, również mi się zaświecała do tej pory, bo mieli Oni/miałem i ja rzeczywiście za mało nalanego oleju (pomijam fakt świecenia się kontrolki wynikający ze zjadanego oleju przez silnik). Należy więc analizować stan oleju na bagnecie po czasie 15-stu minut od zgaszenia rozgrzanej maszyny.

To by pewnie było tyle tego rozumowania. Czujnik poziomu oleju będzie pewnie w jak najlepsiejszym porządku w każdym samochodzie ALT, więc żadna jego wymiana, czy na oryginalny lub zamienny produkt nie zmieni dalej faktu świecenia się niemiłej kontrolki oil min. jeśli oleju jest za mało dolane.

ok, trochę zaintrygował mnie ten post i poszedłem zerknac na bańkę z resztka oleju. Po wymianie zostało w bańce ok. 1100ml, czyli weszło do silnika jakieś 3900ml. Ale stan jak bym nie mierzył zawsze jest MAX (po nocnym postoju jak również jakiś czas po skończeniu jazdy). Jeżdżę na silniku ALT już prawie 6 rok i nigdy nie wyświetlił się komunikat OIL MIN. Może wiąże się to z tym, że należę do wąskiego grona osób na tym forum, które nie mają problemu "brania" oleju przez ten silnik. Nie wiem, nie znam się, tylko stwierdzam fakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie chcę ale muszę napisać, że po przejechaniu równo 181km od wymiany oleju przeprowadzonej przed wczoraj wg opisu powyżej, zapaliła mi się ta nieszczęsna kontrolka. Przez nią mam znacznie wyższe ciśnienie i sam nie wiem jak dalej podejść do tego skurw....ństwa. Z jednej strony niech to sz... to trafi. Z drugiej strony jak sprawdziłem stan oleju na bagnecie, to miałem zaraz po zgaszeniu samochodu na poziomie 1/4. Ten poziom jest zgodny z poziomem oleju jaki miałem do tej pory i który Wam forumowicze przedstawiałem powyżej. Kontrolę poziomu oleju na bagnecie przeprowadziłem bezszmerowo z uwagi na już zdobyte w tej kwestii roczne doświadczenie. Po otwarciu machy, wyciągnąłem bagnet, wyczyściłem go chusteczką, po czym z powrotem włożyłem i wyciągnąłem do wglądu (1/4 na miarce). Bagnet włożyłem, machę zamknąłem. Chwila, moment i olej sprawdzony. Czynność tą przeprowadziłem poniżej 1minuty, no może w okolicach 30...40sek. Przekręciłem następnie kluczyk na zapłon, ale nie uruchomiłem jeszcze silnika. Na FIS'ie pojawiła się dalej ta kochana kontrolka przeraźliwym dźwiękiem mnie informując. Czujnik klęknięty, przewody połączeniowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewody sprawdz a jak bedzie ok to wymien czujnik ja tez tak mam jezdze do wymiany i wymieniam czujniik teraz mi sie swieci caly czas ze jest minimum a dolewalem wczoraj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, tylko jak sprawdzić przewody, które idą od czujnika pod spodem silnika, zakrytego osłoną silnika. Jeżeli przewody od czujnika idą do góry komory silnika, że widać je będzie pod maską, np. gdzieś za zbiorniczkiem płynu wyrównawczego, to jestem w stanie tam gdzieś podjść, coś wymontować, odkręcić i sprawdzić. Inaczej musiałbym na warsztat podjechać, furę na podnośnik, ściągnąć osłonę w moim przypadku spiętą "trutkami plastykowymi" i dopiero wtedy analizować przewody od samego czujnika. Może macie jakieś doświadczenie z tymi przewodami. Gdzie się one pokazują górą ? Może jakieś odpowiedzi, może jakieś zdjęci, linki.

Proszę jeszcze o odpowiedź na pytanie dotyczące kasowania kontrolki. Jak wyżej pisałem, po otwarciu machy i sprawdzeniu oleju przez wyciągniecie bagnetu, zauważyłem, że kontrolka nie zgasła. Kontrolę oleju musiałem przeprowadzić ponownie jeszcze raz. Czyli kontrolka mi zgasła na FIS'ie jak ponownie podniosłem machę i sprawdziłem bagnetem olej. Zauważyłem jeszcze, że u mnie samo podniesienie machy nie kasuje kontrolki nawet jeśli macha dłuższą chwilę jest podniesiona (nawet kilka minut). Dopiero jak bagnet wyciągnę i włożę to kontrolka się zgasi/wyłączy. Nie analizowałem dotąd ile potrzebuje komputer czasu podczas badania oleju bagnetem, żeby wykasował kontrolkę na FIS'ie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forumowicze gdzieś tutaj pisali, o mikroswitchu umieszczonym w zamku klapy. Ja myślę, że mam czujnik przy bagnecie. Proszę spójrzcie czy to nie jest czujnik ?

Detektor_bagnetu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz profilaktycznie sprawdzić czujnik znajdujący się w zamku maski; ja tam miałem problem bo jeden z kabelków był urwany- OIL MIN też na FISie świrował i nie za bardzo chciał gasnąć. Po zlutowaniu kabelka przy czujniku problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiazka od czujnika idzie do przodu silnika, kable wychodza obok alternatora. Wiazka od czujnika oleju polaczona jest z wiazka od czujnika temperatury w chodnicy, wiec latwo ja wysledzic. W silniku tym nie ma zadnego czujnika bagnetu, wiem bo niedawno wymienialem caly silnik i stary mam w garazu. Jak zapali ci sie kontrolka oil min , zrob tak zgas silnik i wyciagnij kluczyk ze stacyjki, otworz maske (tylko pociagajac za raczke) i drzwi ale nie wysiadaj z auta. Zobacz czy na fisie masz informcje o otwartch drzwiach i masce. Odczekaj max 1min , i przekrec zaplon. Jesli ponownie zapali sie oil min wyciagnij kluczyk , i po paru sekundach ponownie przekrec zaplon. U mnie za kazdym razem ta metoda dzialala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przy każdym otwarciu maski masz komunikat na fisie że jest otwarta, błąd poziomu oleju kasuje własnie otwarcie maski :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja nie mam zadnego czujnika od otwarcia maski i nic mi sie nie wyswietla na fisie olej w normie a dalej mi pokazuje olej min na vagu natomiast nic nie wyszlo jak to wytlumaczycie????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadam na zapytanie dla kolegi: "ucho.77"

Przy każdym otwarciu maski mam komunikat na fisie, że jest otwarta!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damian też tak miałem że się komunikat oleju pojawiał,wymienili mi czujnik z misy i jak rękom odjoł:wink:

3340684515

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damian też tak miałem że się komunikat oleju pojawiał,wymienili mi czujnik z misy i jak rękom odjoł:wink:

http://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/33/40/68/45/3340684515

Powiedz mi, czy ten czujnik będzie wspólny dla kilku silników, czy powiedzmy do 2.0 ALT będzie inny niż np.: do Twojego silnika? Z ciekawości jaki jest koszt takiego czujnika (z tego co widzę na Twojej fotce to miałeś ori)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widze w centrali ASO cena ok 310zl.

to jest hela a koszt mnie wyszedł coś ponad 2stówki nie brałem w aso mi mechanik zamówił:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forum Audi A6 Klub :: Zobacz temat - [3.2 FSI] Kontrolka poziomu oleju, paliwo w oleju

---------- Post dopisany at 07:55 ---------- Poprzedni post napisany at 07:40 ----------

ściągnijcie sobie książkę

---------- Post dopisany at 08:04 ---------- Poprzedni post napisany at 07:55 ----------

print screen

Czujnik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...