Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po umyciu auto nie zapala..


Zioba

Rekomendowane odpowiedzi

Drugi raz po umyciu auta mam całkiem rozładowany akumulator.. A sprawdziłem voltomierzem to było 12,3V a na zapalonym 13,8-13,9.. Gdy odlaczylem kleme od minusa i wpielem szeregowo amperomierz to pokazywalo 0.8 ampera i spadało do 0,2..

Byłem u jednego elektryka to mówił ze akumulator a drugi ze alternator? Co zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myłeś po wierzchu, czy w komorze silnika terz ?

Te 0,2A to przy zamkniętym aucie i po uśpieniu elektryki ?

Te 12,3V to Ci pokazywał wtedy jak kręcił czy był rozładowany ?

Ładowanie trochę niskie, ale w normie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myłem tylko po wierzchu.

Drzwi były wszystko było powyłączane drzwi przymknięte itd ale ogólnie był otwarty jeżeli chodzi o centralny zamek.

Te 12,3 pokazywało jak nie zapalał.

Mechanik też powiedział że niskie i że trzeba alternator zrobić, a drugi mierzył i powiedział, że w normie i że to akumulator.. A ja się zastanawiam co mogło go rozładować w trakcie mycia. Raz jak mierzyłem ładowanie to włączyłem klime na maksa radio światła itd to mi pokazywało ładowanie 13,7V.

Akumulator był kupiony 11.2009r Moll..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma alternator do rozladowania akumulatora? Jezeli jest ladowanie to alternator jest ok. Woda sie gdzies dostala i zrobila zwarcie wyczerpujac tym akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mechanik twierdził ze to nie miało nic związku z myciem auta tylko ze powoli sie rozladowywal przez słabe ladowanie i tak akurat trafiło.. A ostatnio drugi raz potwierdziło mi sie ze po umyciu nie zapala..

Nie wiem kompletnie czego szukać.. Gdzie to zwarcie.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powoli sie rozladowywal przez słabe ladowanie i tak akurat trafiło

To akurat można sprawdzić miernikiem.

Odpalić auto i zmierzyć.

Aku też można sprawdzić pod kątem napięcia rozruchu ale do tego trzeba już specjalny przyrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. napięcie ładowania masz za małe -14,2-14,4v takie ma być , 2. alternator jak najbardziej może być przyczyną rozładowania akumulatora. Na początek doprowadź ładowanie do normy dopiero wtedy można szukać dalej. Do sprawdzenia kontrola spadków napięcia między alternatorem a akumulatorem , sprawdzenie masy , jeżeli takie zjawisko nie występuje to alternator do sprawdzenia\naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdzić napięcie wychodzące z alternatora? Tam z tylu na króćcach?

---------- Post dopisany 22-07-2013 at 16:35 ---------- Poprzedni post napisany 21-07-2013 at 22:04 ----------

Byłem sprawdzić testerem aku to powiedział ze 40% pojemności zostało a jak opornikiem mierzył tak jakby rozruch to 8,5V tzn ze akumulator do wymiany i dlatego wilgoć nie pozwala mu zapalić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...