darudek Opublikowano 24 Lipca 2013 Opublikowano 24 Lipca 2013 Witam od niedawna jestem posiadaczem A4-ki 2.0 tdi PD 140km. Jakiś tydzień temu zapchał mi się filtr cząstek stałych do tego stopnia, że trzeba było wypalać go w serwisie po przez uruchomienie serwisowego czyszczenia przez VAG (świeciły się kontrolki DPF sprężynka i check). Czyszczenie to zmniejszyło zapchanie filtra do 1%. Po przejechaniu około 300-400 km tylko po mieście zapaliła się ponownie kontrolka DPF. Wyskoczyłem więc na trasę i na trójce z prędkością około 60 km obroty 2500 na tempomacie przy podwyższonym spalaniu co świadczy o włączeniu wypalania przejechałem około 30 km bez przerwy w takich warunkach jakie zaleca się po czym zapaliła się dodatkowo sprężynka a spalanie spadło. Rozumiem że filtr nie wyczyścił się a procedura wypalania została zakończona. Zastanawiam się teraz nad wycięciem tego ustrojstwa. Dzwoniłem do mechanika, który proponuje mi jeszcze jedną próbę czyszczenia (kolejne 200 zł) i dolanie jakiegoś szuwaksu, który to niby pomoże dokładniej wyczyścić filtr. Wycięcie z tego co się orientowałem kosztuje około 600-800 zł. Nie wiem czy jest sens czyścić to tym bardziej że za tydzień wyjeżdżam z rodzinką na urlop i boje się że w trasie znowu mi wyskoczy błąd. Gdzieś czytałem również, że konsekwencją pojawienia się kontrolki check jest wejście samochodu w tryb serwisowy i ograniczenie prędkości do 80 km/h prawda to? bo nie uśmiecha mi się wracać z nad morza z taką zawrotną prędkością. Poradźcie proszę co zrobić wycinać i mieć święty spokój czy bawić się jakieś próby czyszczenia? A może macie jakiś dobry warsztat do polecenia który mi pomógł?
Tommy Gun Opublikowano 24 Lipca 2013 Opublikowano 24 Lipca 2013 Mrmotors.pl Wywal to dziadostwo bo tylko rozrzedza olej paliwem.
rob555 Opublikowano 24 Lipca 2013 Opublikowano 24 Lipca 2013 Mozna jeszcze sprawdzic czujnik roznicy cisnien. Najczesciej on powoduje problemy z dopalaniem i rozne fixacje. Ale ... to tak samo jak bolacy zab. Jak wyrwiesz zapominasz o problemie
MaciejK Opublikowano 26 Lipca 2013 Opublikowano 26 Lipca 2013 Dwa dni temu wywaliłem u siebie DPF auto zrobiło się żywsze, zyskało 9KM i 20nM spalanie. Jedyny problem to czarny dym jak się depnie mocniej. Ale jak przeczyszczę zawór ERG to może będzie mniej dymił.
MaciejK Opublikowano 26 Lipca 2013 Opublikowano 26 Lipca 2013 Program był wgrany wcześniej, jakieś 3 miesiące temu.
Dev Opublikowano 26 Lipca 2013 Opublikowano 26 Lipca 2013 Widocznie trzeba robic poprawke albo wywala stary syf z wydechu
Tommy Gun Opublikowano 26 Lipca 2013 Opublikowano 26 Lipca 2013 Słuchajcie, tak z ciekawości ile jest wart wykruszony wkład dpf z 3.0 tdi ??
adrian998998 Opublikowano 26 Lipca 2013 Opublikowano 26 Lipca 2013 Wykruszony dpf mało jest wart. Za puche ze srodkiem pare talarów byś dostał
fafik.bham Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 witam, jestem nowy na stronie i pisze do was bo mam problem. Mechanik usunal DPF i zrobil softa. Po 2 dniach wlaczyla sie kontrolka silnika. Powiedzial ze to wina czujnika roznicy cisnien. Jak zajrzalem pod maske to tam nie ma wezykow zeby podlaczyc owy czujnik. Nie wiem czy mu wierzyc bo nie jestem zadowolony z wynikow jego pracy, np. podczas hamowania przy duzej predkosci czuje stukaine pod maska. Dodam, ze to firma ktora okresla sie mianem profesjonalnej i dziala od 1995r. Zajmuja sie tylko wydechami. moje auto to A4 B8 2008 2.0tdi 160000 przebiegu.
adrian998998 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Co to za firma. Błedy wali z czujnika bo żle usunął dpf-a
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się