Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ESP - Nurtujące pytanie ( włączone czy nie )


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ujmę to tak , z włączonym ESP czasami na 3 biegu samochód ciągnie mi do 3,5 tyś obrotów i czuje że jest już odcięcie i że nie pojedzie ! gdy wyłączam ESP samochód potrafi dobić do 5 tyś bez problemu jednak zdarzyło mi się także ze z włączonym ESP dobiłem do 5 tyś... normalnie tak nie kręcę ale wdałem się w dyskusje z kolegą i testowaliśmy i tutaj było moje pytanie czy ESP ma jakiś wpływ na przyśpieszanie samochodu.

Opublikowano

podłącz komputer i sprawdź błędy. Masz benzynę czy diesla?

Opublikowano
podłącz komputer i sprawdź błędy. Masz benzynę czy diesla?

Diesel 1,9 TDI 101 chip na 155 ( turbina jest nowa więc nie ma szans aby nawalała )

Opublikowano

Zmiłuj się nad swoim silnikiem... Diesla do 5 tys obrotów? Zacznij od diagnostyki sterownika silnika i ABSu. Geometria ustawiona? samochód prosto jeździ? Podczas przyspieszania auto traci przyczepność?

Opublikowano

OT:

Bobikos:

Nic mu się nie stanie. Na forum od golfa stare AAZ 1.9 TD z 75 km na 130 wyciągali i kręcą je pod 5k rpm i te silniki żyją do dziś. TDI tak łatwo nie zabijesz. Nawet czasem jest na plus chwila jazdy przy takich obrotach, a nie non stop dziadkowa jazda do 1,5 k rpm.

Opublikowano
OT:

Bobikos:

Nic mu się nie stanie. Na forum od golfa stare AAZ 1.9 TD z 75 km na 130 wyciągali i kręcą je pod 5k rpm i te silniki żyją do dziś. TDI tak łatwo nie zabijesz. Nawet czasem jest na plus chwila jazdy przy takich obrotach, a nie non stop dziadkowa jazda do 1,5 k rpm.

Nie dyskutujemy tu o starych golfach na pompie mechanicznej i nie tego dotyczy wątek.

Opublikowano
Zmiłuj się nad swoim silnikiem... Diesla do 5 tys obrotów? Zacznij od diagnostyki sterownika silnika i ABSu. Geometria ustawiona? samochód prosto jeździ? Podczas przyspieszania auto traci przyczepność?

Gdybyś czytał dokładniej to napisałem "że nie kręcę tak silnika" ponieważ kręciłem go teraz tylko do testów z ESP... , diagnostyka jest w porządku , geometria wczoraj była ustawiana i samochód jeździ prosto , podczas przyspieszania samochód nie traci przyczepności trzyma się bardzo dobrze drogi , opony 18 ( 225/45 )

co do tego silnika z 101 da rade zrobić 220 przy dobrej gotówce ;)

Opublikowano

Sprawdź co pokazuje czujnik kąta skrętu przy prostych kołach. I zaraz znowu dostane baty. ;-)

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Opublikowano
Sprawdź co pokazuje czujnik kąta skrętu przy prostych kołach. I zaraz znowu dostane baty. ;-)

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

nie mam możliwości sprawdzić tego ponieważ nie mam Vaga , wczoraj samochód miał wymieniane gałki z przodu , hamulce , stabilizatory oraz ustawianą zbieżność więc wszystko jest ok :)

Opublikowano

Właśnie niekoniecznie musi być ok. Jeśli kierownica była zdejmowana i krzywo założona później to możesz mieć zły kąt. Na geometrii tego nikt nie sprawdza. Załatw sobie VAG bez tego będziemy wróżyli.

Opublikowano
Właśnie niekoniecznie musi być ok. Jeśli kierownica była zdejmowana i krzywo założona później to możesz mieć zły kąt. Na geometrii tego nikt nie sprawdza. Załatw sobie VAG bez tego będziemy wróżyli.

ale co to ma wspólnego z ESP ? kierownica jest prosta , samochód jedzie prosto.... a pytanie było skierowane tylko o ESP czy wpływa to na przyspieszenie samochodu

Opublikowano

ale co to ma wspólnego z ESP ? kierownica jest prosta , samochód jedzie prosto.... a pytanie było skierowane tylko o ESP czy wpływa to na przyspieszenie samochodu

To tylko przypuszczenia ale jeśli sterownik ABS/ESP dostaje info że masz cały czas skręcone koła a ich prędkość obrotowa jest taka sama, bo samochód jedzie prosto, to może moc jest ograniczana przez komputer (pomimo że kontrolka nie świeci się). Dlatego wróżymy trochę i VAG byłby przydatny w tej sytuacji. Kojarzę podobny temat ale pozostawiony bez odpowiedzi i konkretnych rozwiązań.

Normalnie włączone ESP nie powinno wpływać na przyspieszenie więc coś jest na rzeczy.

Opublikowano

ale co to ma wspólnego z ESP ? kierownica jest prosta , samochód jedzie prosto.... a pytanie było skierowane tylko o ESP czy wpływa to na przyspieszenie samochodu

To tylko przypuszczenia ale jeśli sterownik ABS/ESP dostaje info że masz cały czas skręcone koła a ich prędkość obrotowa jest taka sama, bo samochód jedzie prosto, to może moc jest ograniczana przez komputer (pomimo że kontrolka nie świeci się). Dlatego wróżymy trochę i VAG byłby przydatny w tej sytuacji. Kojarzę podobny temat ale pozostawiony bez odpowiedzi i konkretnych rozwiązań.

Normalnie włączone ESP nie powinno wpływać na przyspieszenie więc coś jest na rzeczy.

i o taka odpowiedz jak ostatnie zdanie mi chodziło :) następnym razem gdy coś będę robił z samochodem poproszę znajomego mechanika żeby zrobił wgląd Vagiem czy wszystko jest ok

Opublikowano

żeby ocenić czy kąt jest dobry trzeba wejść w bloki pomiarowe w ABSie, błędu może nie być. Jeśli mechanik jest ogarnięty to będzie wiedział gdzie sprawdzić

Opublikowano
żeby ocenić czy kąt jest dobry trzeba wejść w bloki pomiarowe w ABSie, błędu może nie być. Jeśli mechanik jest ogarnięty to będzie wiedział gdzie sprawdzić

Nie jestem pewien ale chyba świeciła by się kontrolka na zegarach jak by kąt był źle ustawiony.

Opublikowano

Dokladnie

Opublikowano
Dokladnie

Tomku,nie koniecznie,przy ustawieniu do 10st i częstym kręceniu kierą np. jazda po mieście błędu jak i kontrolki ESP nie będzie ale jadąc po trasie powyżej 5 min. ESP na zegarach będzie widniało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...