Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie o awaryjnośc turbo w b5 1.9 tdi afn/avg


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, chcę kupić audi a4 b5 i dowiedzialem się, że najmniej awaryjne są silniki 90konne i 110 konne,

jednak ostatnio spotkałem znajomego mechanika, który powiedział mi, że silniki 110 koni maja awaryjne turbo, bo ono tam jest chyba kilku łopatkowe i one lubią się psuć i jak turbo w tym aucie poleci to cały silnik poobno idzie do wymiany bo coś tam na tłoki niby ma się dostać gdy się turbo posypie..

i jeszcze mi powiedział, że dwumasa jest dośc awaryjna,

co o tym mam myslec ? bo trochę mnie przestraszył szczerze mówiąc..

Opublikowano

Po pierwsze ten mechanik jest niedoinformowany. Po drugie 110 konna jednostka rozni sie od 90 konnej tym ze ma turbine ze zmienna geometria lopatek. Te oto lopatki to male elementy w srodku turbiny ktore czasami sie lubia zapiec ALE.... Da sie temu bardzo latwo zapobiec jak i bardzo latwo uporac sie z tym jak juz problem wystapi. Wcale turbina nie jest zepsuta a w najgorszym wypadku trzeba ja otworzyc i przeczyscic co kosztuje grosze w porownaniu do chociazby regeneracji turbo. Wiadomo ze w koncu kazdej turbinie konczy sie zywot w zaleznosci od tego jak byla eksploatowana i jak o nia dbano ale niczym nie rozni sie od turbiny 90 konnej pod tym wzgledem. Przede wszystkim turbo ze zmienna geometria nie lubi stylu jazdy emerytow, tj 1500 obrotow i zmiana biegu oraz jazda w przedziale 1200-1600. Musisz czasami ja przedmuchac, niekoniecznie musisz przy tym niewiadomo jak zapierniczac i lamac przepisy, wystarczy ze od czasu do czasu mu wrzucisz troche wiecej koksu, chyba ze duzo jezdzisz w trasy po drogach expresowych czy autostradach. Co do tego ze caly silnik leci przy padnietym turbo.... Troche to przekolorowane aczkolwiek zdazaly sie takie przypadki ale wynikaly z duzego zaniedbania auta, glownie jak ktos kupil auto gdzie juz byly zapieczone lopatki od paru lat i nagle dal mu do pieca ale nawet wtedy nie zawsze tylko 1 na ilestam przypadkow.

Reasumujac, jak masz wybor to biez 110 KM bo ma wiekrzy potencjal, mniej pali no i oczywiscie wiecej chomikow biega w srodku ;]

Dodam jeszcze ze sam mam 110km, kupilem auto z zapieczonymi lopatkami (Handlarz myslal podobnie jak ten mechanik wiec kupilem auto za grosze :polew: ) mimo ze robilem to pierwszy raz to sam dalem rade je wyczyscic kozystajac z forumowych poradnikow, od tamtej pory stosuje sie do tego co sam ci powiedzialem i turbinka smiga jak marzenie a siedzi w aucie od fabryki. (Tak przypuszczam bo ORI a aso tez nic nie wspominalo o wymianach :decayed: )

Opublikowano

To przy tym turbo nie wskazana jest jazda na niskich obrotach?

bo ja przeważnie tak biegi w dieselach zmieniam przy 1800 - 2000 tys obrotów , jezdzę raczej też tak w tym przedziale obrotów, wiadomo też, że zdaża mi się dać trochę w pedał ;] ale ogólnie lubię spokojną jazdę.

A spalanie własnie jest duzo mniejsza jak się jezdzi tą tzw. jazdą emerytów?

Opublikowano

W/g srednich raportow spalania to wychodzi okolo 0,5l na 100km mniej wiec bez fajerwerkow aczkolwiek przy naszych cenach paliwa kazde pol litra mniej sie liczy. Jednak sam fakt ze silnik 20 koni silniejszy jest bardziej ekonomiczny zachowujac przy tym niezawodnosc 90 konnej jednostki dziala znacznie bardziej na plus. ~2k obrotow to moim zdaniem najlepszy zakres w miescie i na troche wiekrzych odcinkach bo spalanie jest optymalne a w razie czego auto blyskawicznie reaguje na wcisniecie gazu bo turbo juz przyzwoicie dmucha przy tej ilosci obrotow. Jak jade spokojnie (Albo na rezerwie ;] ) to przewaznie tez zmieniam bieg przy 2k obrotow i staram sie trzymac jak najblizej 2k.

Opublikowano

ja mam afn'a 6 lat, przez ten czas zrobiłem nie za duzy przebieg 95kkm i turbo działa jak działało :) teraz mam przelot 294tysie. lac dobry olej, nie butować zimnego silnika, chłodzić przed zgaszeniem i co jakis czas przedmuchac turbo z sadzy. wiecej nie trzeba nic robic :wink:

Opublikowano

Słuchajcie a mam jeszcze jedno pytanie

byłem oglądać jedno auto u znajomego, wszystko mi niby o nim powiedział, przejechałem się i przy gaszeniu silnika lekko przyszarpało autem

Zapytałem się właściciela czy tak powinno być, to mówił, że przy gaszeniu trzeba sprzęgło wciskać..

Zapytałem się o to znajomego mechanika to mówił, że dwumasa jest na wyczerpaniu dlatego tak szarpie i trzeba wciskać sprzęglo

Prawda to?

Opublikowano

Ja zawsze gasze na wciśniętym sprzęgle i nic nie szarpie, możliwe że dwumas na wykończeniu ale niech się wypowiedzą osoby bardziej ogarniające temat:wink: Ja bym Ci jeszcze zaproponował by szukać wersji 115konnych na pompowtryskach, spalanie w meiście przy w miare dynamicznej jeździe z klimą to okolice 6 - 7l, awaryjność taka jak w wersji 90 i 110 konnej:wink: Aha i zmieniłbym mechanika bo widać ten albo słabo ogarnia temat albo poprostu naciąga na większe koszta :facepalm:

Opublikowano

Ja też bym brał 115ke:whistling: jeśłi stawiasz na dynamikę auta to jest bez porównania do VP

Opublikowano

nie kupuj z turbem,turbo to zło,tuning to zło...

Opublikowano
Słuchajcie a mam jeszcze jedno pytanie

byłem oglądać jedno auto u znajomego, wszystko mi niby o nim powiedział, przejechałem się i przy gaszeniu silnika lekko przyszarpało autem

Zapytałem się właściciela czy tak powinno być, to mówił, że przy gaszeniu trzeba sprzęgło wciskać..

Zapytałem się o to znajomego mechanika to mówił, że dwumasa jest na wyczerpaniu dlatego tak szarpie i trzeba wciskać sprzęglo

Prawda to?

Afn (110km) zawsze sie zabuja przy gaszeniu, poniewaz nie ma klapy gaszacej jak w nowszych tdi.

Opublikowano
Ja zawsze gasze na wciśniętym sprzęgle i nic nie szarpie, możliwe że dwumas na wykończeniu ale niech się wypowiedzą osoby bardziej ogarniające temat:wink: Ja bym Ci jeszcze zaproponował by szukać wersji 115konnych na pompowtryskach, spalanie w meiście przy w miare dynamicznej jeździe z klimą to okolice 6 - 7l, awaryjność taka jak w wersji 90 i 110 konnej:wink: Aha i zmieniłbym mechanika bo widać ten albo słabo ogarnia temat albo poprostu naciąga na większe koszta :facepalm:

Ta jasne, AJM równie niezawodny co AFN czy 1z:grin:

Opublikowano
Ja zawsze gasze na wciśniętym sprzęgle i nic nie szarpie, możliwe że dwumas na wykończeniu ale niech się wypowiedzą osoby bardziej ogarniające temat:wink: Ja bym Ci jeszcze zaproponował by szukać wersji 115konnych na pompowtryskach, spalanie w meiście przy w miare dynamicznej jeździe z klimą to okolice 6 - 7l, awaryjność taka jak w wersji 90 i 110 konnej:wink: Aha i zmieniłbym mechanika bo widać ten albo słabo ogarnia temat albo poprostu naciąga na większe koszta :facepalm:

Ta jasne, AJM równie niezawodny co AFN czy 1z:grin:

A cos sie w nim psuje? tylko prosze nie pisz ze pompowtryski:facepalm: dół silnika taki sam, turbo takie samo... sprzęgło takie samo:whistling:

Opublikowano

taaa najlepsza jednostka to AFF ,nie jakies 1Z to gowno psuje sie na potege :decayed:

Opublikowano

wracajac do tematu zmien mechanika gosc jest dupny:decayed: ja mam afn i naklepane ponoc 378tys ostatnio czyscilem turbo i luzy w normie jak sie dba to sie ma :whistling:

Opublikowano

najlepsze jest 1.9SDI u siebie będę swapa robił

Opublikowano
:polew:
Opublikowano
:decayed: a co? że za mocny 1.9SDI do b6,może jakos ogarnę tą moc
Opublikowano

jechalem kiedys takim to uwazaj na 4biegu podloga i ciezko kiere utrzymac, a bica mam niemalego :decayed:

Opublikowano

nie wiem czy zapodać 1.9SDI czy 1.4TDI ale 1.4 raczej odpada gdyż panicznie boję się turbin :bag: a bic u mnie tyż niczego sobie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...