Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chevrolet CORVETTE C6 6.0 Z51 Targa / FILM !!


Nowak_zg

Rekomendowane odpowiedzi

Corvette C6 LS2 Z51 6.0 iForged Wheels on Vimeo <-- taki oto film na poczatek :)

Miało nie być tematu ... ale jednak założe:

Po przygodach z Audi ( A4 b5 1.9TDI 140KM, TT 1.8T 180KM, S6 C5 4.2 340KM, S6 C6 5.2 435KM, A8 D3 4.2 334KM )

Przyszedł czas na zmianę marki ...

Ogólnie miał być Viper SRT-10 8.4 505KM ... dowiedziałem się wszystko o tym aucie, zaakceptowałem nawet chore spalanie ale po przejechaniu się czar prysł. I pomyślałem może by tak Corvette C6. Pojechałem obejrzałem jakieś tam egzemplarze.

Przez chwile był szatański pomysł na wersje Z06 ... ale stwierdziłem, że bez sensu aż tak nadwyrężać budżet skoro zwykła 6.0 Ls2 jeździ całkiem przyzwoicie. Automat nie wchodził w grę więc szukałem manuala.

Corvette zyskuje przy bliższym poznaniu, po przejechaniu się itp. Na zdjęciach nie robi takiego wrażenia jak Viper. Natomiast Viper to auto fajne na filmikach i na zdjęciach natomiast na żywo Corvette jest dużo przyjemniejsza oraz lepiej wykonana.

Po sprawdzeniu dużej ilości egzemplarzy udało się znaleźć auto które jako nowe przyjechało z USA do Szwajcarii. Miało tam jednego właściciela od 0km do 50 tyś km. Carfax oczywiście sprawdziłem.

Jest to Corvette C6 2005r LS2 z pakietem Z51 6.0. Auto jest serwisowane do końca, kupiłem z przebiegiem 50 tys km. Natomiast ostatni serwis był przy przebiegu 48 tys km w Szwajcarii.

Zostały wtedy wymienione wszystkie filtry, płyny, oleje w skrzyni, silniku i napędzie... więc pakiet startowy na te auto wynosił 0 zł :). Oczywiście poza CŁEM, AKCYZĄ, opłatami rejestracyjnymi i ubezpieczeniem.

Szukałem auta, które nigdy nie miało ruszonej ramy, ani żadnej przeszłości powodziowej lub powypadkowej czy to w USA czy innym kraju i udało się takie znaleźć.

Ogólnie strasznie ciężko znaleźć bezwypadkowa Corvette z małym przebiegiem... na szczęście się udało.

Wyposażenie jest całkiem ok: ( w sumie to brakuje tylko szklanej targi no i automatu którego nie chciałem )

- Targa ( metalowa )

- ESP

- el fotele z pamięcią dla 2 osób

- wyświetlacz na szybie Head-up który pokazuje obr/min, prędkość, przeciążenia, poziom płynów

- 2 strefowa klimatyzacja

- podgrzewane fotele

- czerwona skórzana tapicerka

- el szyby i lusterka

- domykanie klapy bagażnika

- dotykowe radio z DVD

- navigacja

- czujnik zmierzchu

- czujnik deszczu

- tempomat

- felgi firmy Iforged Wheels ( iForged Performance Wheels - The next generation in forging technology )

- nagłośnienie BOSE

- kompas :D

- fotochromatyczne lusterka zew

- fotochromatyczne lusterko wew

- "odpalanie bez kluczyka"

- xenon

- pakiet Z51

- nawiercane tarcze przód tył

- 4 poduszki powietrzne

- 2 cup-holdery

Podstawowe dane są takie:

poj: 6.0

moc: 405KM

moment obr: 543Nm

masa: 1470kg

napęd: RWD

0-100: ~4.1s

0-200: ~14.8

v-max: 305km/h

skrzynia: manualna 6b

Jako ciekawostki:

- spokojnie można ruszać z 4 biegu :)

- na 6 biegu przy 180km/h jest 2800obr/min

- całe nadwozie jest z plastiku

- da się jeździć na co dzień

- pali dokładnie połowę tego co Viper

- pali mniej niż a8 d3 4.2 ... a to ze względu na to, że: moment jest bardzo nisko dostępny i nie trzeba auta kręcić, jest dużo lżejsza, napęd tylko na jedną oś, no i manual.

- miasto spalanie przy normalnej jeździe 17L-18L co uważam za wynik rewelacyjny

- na trasie jadąc do 120km/h spalanie wynosi ok 9L / 100km :D i jest to spalanie rzeczywiste sprawdzone z tankowań :)

- da się jeździć tym na co dzień

- materiały nie są wcale takie złe :)

- części eksploatacyjne są tańsze niż do a8 d3

- z przodu są 18" felgi a z tylu 19" felgi.

- silnik jest z przodu, skrzynia jest między tylnymi kołami dlatego rozkład mas to 50:50

- komfort jest całkiem znośny

- licznik jest wyskalowany w MPH ale można przedstawić go w opcjach na KMH i wtedy skala pokazuje normalnie prędkość w km/h a licznik jest wyskalowany do 200 :)

- po przestawieniu jednostek na "Metric" zmieniają się właśnie wskazania z mph na kmh oraz temperatury na klimatroniku z Fahrenheita na stopnie Celsjusza oraz temperatury na wyświetlaczu head-up

- na fotkach nie widać szerokości i "niskości" tego auta.

- na fotkach robi średnie wrażenie ale na żywo jest całkiem OK :)

- wersje Z06 i ZR1 rozpędzają się na pierwszym biegu do ponad 100km/h ( w manualu oczywiście ) ( LS2 niestety tylko do ~80km/h )

- w środku nie ma klamek. Jest przycisk a drzwi działają na elektromagnes. Przy dywaniku jest oczywiście manualne otwieranie drzwi jakby magnes się zepsuł.

- tak samo bak paliwa działa na elektromagnes. W bagażniku jest linka i można otworzyć bak ciągnąc za nią jakby elektromagnes od klapki się zepsuł.

- W aucie jest tylko jedna dziurka na kluczyk. ( nie ma przy kierownicy ani w drzwiach ). Znajduje się ona w tylnym zderzaku.

- W razie rozładowania akumulatora wkładamy klucz w tylny zderzak nad tablice rej. co pozwala otworzyć bagażnik. Następnie ciągniemy za linkę która otwiera drzwi kierowcy mechanicznie. Następnie możemy otworzyć maskę i wymienić akumulator. :)

Zakup kontrolowany z S5, M6, Corvette C6, RR Sportem:

Zakup kontrolowany - Odcinek 177 - S11E177 - tvn player

Fotki:

31k9.th.jpg t9jd.th.jpg dbu0.th.jpg ezin.th.jpg

oivx.th.jpg sxui.th.jpg rbv.th.jpg 6xvl.th.jpg

ioxw.th.jpg lkie.th.jpg 57s3.th.jpg 5ohk.th.jpg

izyz.th.jpg g22d.th.jpg r4pc.th.jpg 4ba3.th.jpg

blu6.th.jpg 74l9.th.jpg xk8u.th.jpg bufx.th.jpg

z0bx.th.jpg occ9.th.jpg q0z4.th.jpg 8x0n.th.jpg

t9pa.th.jpg pyko.th.jpg c1xl.th.jpg l9n4.th.jpg

kw1e.th.jpg b9eq.th.jpg ld8j.th.jpg mczr.th.jpg

9dw4.th.jpg zeuf.th.jpg d8jn.th.jpg ygzq.th.jpg

Inne:

j30b.th.jpg cqt1.th.jpg znzk.th.jpg wucs.th.jpg

i7ba.th.jpg gniw.th.jpg jskm.th.jpg 2c1b.th.jpg

cygc.th.jpg pkvm.th.jpg vrwn.th.jpg k933.th.jpg

3712.th.jpg 3euw.th.jpg d5iy.th.jpg x25j.th.jpg

g4sv.th.jpg qnuc.th.jpg d7zw.th.jpg qab7.th.jpg

23vo.th.jpg 6qdc.th.jpg 0pep.th.jpg wukz.th.jpg

w9h6.th.jpg vbqy.th.jpg 7iq3.th.jpg 2p66.th.jpg

7du1.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo ładne auto! ale zgadzam się z Wojtkiem, mi też czerwień nie pasuje w środku.. ale wiadomo, przy używanym aucie czasem trzeba iść na kompromisy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki amerykański:kox: Konkret :slina::jerk:Jesli chodzi o vipera to uważam że model z początku produkcji ma to coś w sobie i nawet zaakceptowałbym plastikowe tandetne wnętrze :kox: Oby furka służyła bezawaryjnie i sprawiałą frajde:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakich ?

Jakość wykończenia i jakość wykończenia. Ale mimo to fura kox ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silvertdi

wiadomo ze jakos wykonczenia to nie audi ... ale naprawde do normalnych marek nic jej nie brakuje.

Viper rzeczywiscie jest tandetny... tu odstaje wykladzina tu plastik itp... cos tam sobie poskrzypuje albo prog sie topi od wydechu

Ale w Corvette wszystko sie trzyma kupy i praktycznie nic nie skrzypi. Materialy nie sa miekkie ale nie sa tandetne napewno. Wiec jesli ktos oczekuje wykonczenia na poziomie a8 to rzeczywiscie go nie dostanie... ale jesli mam porownac to wykonczenie np do a3 .... to corvetta nie ma sie czego wstydzic. Plastiki sa twarde ale dobrze spasowane i nie skrzypia. Sa na poziomie innych europejskich marek ( nie premium ) z tamtych lat.

co do koloru wnetrza to kwestia gustu ... ja nie musialem isc na kompromis bo mi sie podoba :). Mialo byc wlasnie albo czerwono czarne albo cale czarne ... Nie chcialem tylko Kremowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedłeś po całości, nie mam nic do dodania -> szerokości! :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy montujesz gaz ? :decayed::wink:

Bardzo podoba mi się połączenie srebrnego lakieru z czerwonym wnęrzem :thumbup1:

Srebrny kolor dobrze pasuje do tego nadwozia i jest coś innego niż czerwona czy czarna Corvetta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahaha wiedzialem ze ktos zapyta ;)

gazu tym razem oczywiscie nie bedzie :)

aczkolwiek dalej jestem zwolennikiem gazu :) ba... nawet widzialem Corvette na mobile.de w gazie ... i Vipera zreszta tez :P

ps. teraz moge dolaczyc do C6 rulezzz

http://a4-klub.pl/c6-rulezzz-179/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowak - gratki ślizgacza :decayed: Teraz trzeba nagrać film z latania boczkiem po ZG i będzie ok:naughty: Też Cię naszło zmieniać wygodną kanapę na takie cudo, ale trzeba w życiu zakosztować, a nie siedzieć przy jednym :thumbup1: Gaz montuj, a do C6 i tak nie możesz z tym "hamburgierem":lol1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOval81

w ramach OT: a wiesz ze moja ex s6 c5 manual jezdzi po Legnicy ?

a w dodatku nowy wlasciciel ( Kaiser26 ) napisal:

"Olej Castrol 5W 30 dalej zalewany.

Esę posiadam od lutego 2013. W tym czasie zrobiłem kilka rzeczy:

- Kompletny wydech Milltek od katalizatorów - 4800

- Hamulce EBC przód tarcze + klocki - 2500

- Spoilerek a'la RS6 (musiałem to dokleić bo brakowało mi czegoś na tył a ORI od RS6 sedan nie znalazłem a bynajmniej nie w kwocie która by nie powalała z nóg)

- Chip silnika, nowy program

Przed zabiegami ESA pokazała na hamowni 328 kucków, po wszystkim 352 więc tragedii nie ma.

Mierzone było przy temperaturze 11oC gdyż bałem się, iż przy upałach będzie gorzej a takie wyniki mnie satysfakcjonują w zupełności. "

co do Vetty to gazu nie bedzie tym razem ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to Ci - muszę się rozejrzeć po uliczkach jak coś będzie burczało ładnie :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graty nowej furmanki jakże męskiej :wink:

W końcu raz się żyje i warto chwilę takim furaczem pojeździć :)

Powiedz jak wrażenia odnośnie mocy, przyspieszania w porównaniu z S6 C6 czy A8 D3, jak się zachowuje na drodze itd.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki dzieki :)

zapie*ala niesamowicie :) nie wazy duzo a mocy troche ma ....

przez to ze jest lekka i niska i ma dobrze rozlozony srodek ciezkosci to prowadzi sie bardzo fajnie. Jest bardzo przewidywalna, latwo postawic bokiem ale latwo tez jezdzic szybko ( na suchym oczywiscie )

trakcje ma... chyba ze sie strzeli ze sprzęgła to zostawia dwa ślady o szerokosci 285mm :)

duzo bardziej czuc te auto niz audi. Duzo bardziej czuc tez predkosc...

prowadzi sie naprawde fajnie i przewidywalnie, jesli ktos mowi ze amerykance nie skrecaja ( moze niektore rzeczywiscie nie ) to niech popatrzy na czasy Vipera i Corvetty na nurburgringu ( List of Nürburgring Nordschleife lap times - Wikipedia, the free encyclopedia ).

Moment dostepny naprawde nisko wiec zarzucenie d*pą przy 2tys obr/min to nie problem :) oczywiscie jak sie chce ....

Komfort tez calkiem ok jak na tak sportowe auto ...

Po przejechaniu sie Gt-R`em MY 2011 wiem juz o co chodzi w tym ze niektorzy zachwalaja lotusa ELISE.... GT-R to za***iście skuteczne auto ... ale frajdy z jazdy daje pewnie duzo mniej niz taki Elise ...

Gt-R jest fajny na codzien, bardzo komfortowy, szybki, dobrze sie prowadzi i duzo wybacza .... ale jest tak dopchany elektronika ze to wszystko odbiera ten caly FUN. Gt-R to taki komputer.... a Vette to nawet nie kalkulator przy nim. ;)

Corvette wlasnie daje za***iście duzo frajdy przez to ze jest lekka i w miare mocna.... nie jest najszybsza, nie jest najlepiej wykonana w porownaniu np do 911 czy r8 ... ale w ogolnym rozrachunku to za***iście fajne auto patrzac na to co daje za ta cene. Spalanie jest ok, komfort ok, osiagi ok... a uczucie przyspieszen hamowan, skrecania, nadrzucania d*pą mega .... i wlasnie to jest fajne w tym aucie. a jak ktos chce jeszcze szybciej to moze wybrac z06 ktora z rolki idzie jak gt-r ... lub zr1 ktora łyka prawie wszystko ( z rolki oczywiscie )

Duzym plusem Corvetty czy Vipera jest to ze sa duzo bardziej egzotyczne niz R8, Gtr czy 911...

Wiadomo ze gt-r`a mozna pomodzic i wtedy jest inna sytuacja ale mowimy o seryjnych autach takich jak jest wiekszosc na drogach.

Chevrolet Corvette ZR1 (2008) VS Nissan GT-R (2011) acceleration 0-300 km/h - YouTube

) 0-205 mph- gopro - YouTube

a tu zwykla LS2 .... taka jak moja

Wg mnie z Corvett idealem jest z06 ... poniewaz jest stosunkowo prosta ( nie ma kompresora jak ZR1 ) osiagami nie ustepuje GTRowi czy 911 turbo ( oczywiscie nie mowie ze startu zatrzymanego ) .... ma calkiem dobra cene.... a w dodatku ma to czego brakuje podstawowym wersja LS2/LS3 ... czyli poszerzenia.

lg0r.jpg

h8af.jpg

10991737.jpg

i Z06 na oponie 375/20R21

DSC_0401.jpg

untitled-2.jpg

DSC_0370.jpg

a tak wygląda wyświetlacz HEAD-UP który wyświetla nam trochę parametrów na przedniej szybie. Jego położenie można regulować

świateł europejskich tylnych nie założę bo są paskudne:

Wersja EU:

C6_euro_tailights.jpg

Wersja US:

001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za taką samą żółtą jechałem ostatnio w Krk, próbowałem podpuścić kolesia przez 8km bo jechał cały czas w tym samym kierunku ale ciągle jechał jak :hi:60-80km/h :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...