Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy - prośba o analize


alarec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj miałem sytuację która mnie dość zaniepokoiła.

Wybrałem się w trasę i wszystko było ok w pierwszą stronę, w drodze powrotnej nagle auto straciło moc:

- obojętnie jaki bieg, do 2tys obrotów ledwo ciągnął (gaz w podłodze), powyżej 2tys nagle dostawał mocy (tak jakby włączała się turbosprężarka), dało się jeździć, ale tylko na wysokich obrotach.

- w połowie drogi nawet turbo się już nie włączało (chyba tryb serwisowy??), gaz w podłodze i z 1tys obrotów do 3tys rozpędzał się około 10sekund, mocy zero.

Dowiedziałem się że żonie zdarzyło się też to 2 razy wcześniej, tylko trwało znacznie krócej.

Przed chwilą byłem zrobić logi.

O dziwo teraz jak wsiadłem do samochodu, to normalnie power był, turbo ciągnęło i jechało się normalnie (więc logi były robione jak auto było w dobrym stanie, ale może się coś okaże).

Aha, temp. silnika cały czas 90*C, w czasie dnia było trochę ponad 30*C na zewnątrz. (jak robiłem logi wieczorem było ok. 20*C)

ZRZUTY Z GRUP:

grupy: 000, 001, 003

statyczne000_001_003.jpg

grupy: 004, 007, 013

statyczne004_007_013.jpg

grupy: 014, 018, 023

statyczne014_018_023.jpg

LOGI STATYCZNE:

logi statyczne - grupa 000

Logi statyczne - grupa 003

LOGI DYNAMICZNE:

Logi dynamiczne - grupa 003

Logi dynamiczne - grupa 011

Ogólny autoscan VAG'iem nie pokazuje żadnych błędów.

Ostatnio zauważyłem że EGR trochę leje.

Pomóżcie koledzy w zdiagnozowaniu problemu, bo zacząłem urlop a auto teraz akurat odmówiło posłuszeństwa :(

Nie mogę się nim wybrać gdzieś dalej bo po prostu boje się że znów zrobi mi niespodziankę.

ps. Proszę o szybkie odpowiedzi, żebym mógł jeszcze pojechać gdzieś na urlop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzyj cały układ podciśnień - nie tylko szczelność samych wężyków podciśnienia ale i tych plastikowych kapilar łączących wężyki. Najprawdopodobniej któraś kapilara (najczęściej ta przy samej przegrodzie czołowej) będzie przetarta i to zazwyczaj w miejscu jej plastikowych wieszaków. Miałem ostatnio identyczny problem z Passatem forumowicza - raz miał normalną dynamikę a raz prawie wcale. Przetarcie kapilary czasami przesłaniał inny materiał i wtedy było normalne doładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

To chyba jakaś plaga, bo wczoraj miałem dokładnie ten sam problem :/ 1.9TDI AWX

Niestety nie dysponuje kablem a jutro muszę jechać ok. 180km :/ mam nadzieje, że się nic nie stanie... na miejscu będę już miał mechanika.

Objawy identyczne, w trakcie jazdy nagle auto traci moc, za chwile moc wraca. Później już totalny brak mocy i chwile jakby turbo normalnie ładowało.

Ponowny start silnika nic nie daje :/

Jak dorwe kabel to zrobie logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się gdzieś kupić te plastikowe "łączniki" o których mowa w temacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tylko w serwisie albo ze szrotu a jeśli zakup się nie będzie cenowo opłacał to można w ich miejsce z powodzeniem zastosować wężyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przejechalem 200km i było ok, chociaż pod koniec drogi było czuć że auto ma mniej mocy, ale nie było to tak jak wczoraj.

Pisząc o kapilarach masz na myśli te wężyki od EGR i turbo przy filtrze powietrza?

A z logów można wyczytać cos ciekawego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o kapilarach masz na myśli te wężyki od EGR i turbo przy filtrze powietrza?

kr_ciec_podci_nienia_podw_jny_A4_TDI.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa,

samochód stał dwa dni w garażu (ok. 17st.C) i jak dziś rano go odpaliłem to jechał normalnie (moc standardowa), jak silnik osiągnął 90st.C przegoniłem go do prawie 4700RPM na 3 biegu. Myślałem, że usterka minęła, jednak po przejechaniu kolejnych kilometrów problem ponownie powrócił, ruszam z pod świateł i mocy nie ma i tak do końca trasy :/

Czy temperatura może mieć coś wspólnego z usterką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze, ale dopoki nie zrobisz kompletu logów ciezo bedzie cos stwierdzic ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślep EGR. Miałem takie przypadki ze jak się otworzył to cały czas wali spaliny i mocy brak i to właśnie po rozgrzaniu.

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zdążyłem tylko sczytać błędy z silnika i był jeden:

17564 - Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - zwarcie do masy/przerwa brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY.

Na jutro jestem umówiony na dalszą diagnostykę - logi (od razu wrzuce tutaj).

Dziś ponownie spod pracy (samochód stał 8h), na początku wszystko było ok, ale po rozgrzaniu silnika i przejechaniu kilku km moc spadła i tak już do końca drogi :/

Wiem, że jeden mechanik w okolicy ma maszynę, pod którą podłącza samochód, działa ok. 2h i czyści cały układ - syf wylatuje tłumikiem... myślicie, że to coś pomoże, czy w tym przypadku to już coś poważniejszego... :/

---------- Post dopisany 10-08-2013 at 11:41 ---------- Poprzedni post napisany 09-08-2013 at 23:30 ----------

Dynamiczne na zimnym silniku (normalna moc):

Log (0 - 003,011)

Dynamiczne po rozgrzaniu silnika (brak mocy):

Log (0 - 003,011)

Statyczne po uruchomieniu silnika (zimny silnik):

Log (0 - 000,003)

000_002_003.jpg

004_007_013.jpg

014_018_023.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj poszukałem wśród przewodów, które miałem w zasięgu ręki.

Przewód gumowy w oplocie od (chyba) siłownika klapy gaszącej (egr) jest przetarty w 3 miejscach, poniżej zaznaczyłem o co mi chodzi:

Bez_tytu_u.jpg

Czy mogło to mieć jakiś wpływ na to że auto nagle nie ma mocy, czy dalej szukać przyczyny?

Dzisiaj zamierzam przeczyścić EGR i wymienić ten wężyk, bo już go zakupiłem dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alarec sorki ze podczepilem sie pod Twój temat, ale mamy podobny problem. Daj znać jak uda Ci sie zlokalizować usterke.

---------- Post dopisany at 20:23 ---------- Poprzedni post napisany at 16:43 ----------

Może ktoś rzucić okiem na moje logi? Będę wdzięczny ponieważ mi niestety nic nie mówią :/

@Spanky, a już miałem sie do Ciebie umawiac na "wirusa" do mojego AWXa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj poszukałem wśród przewodów, które miałem w zasięgu ręki.

Przewód gumowy w oplocie od (chyba) siłownika klapy gaszącej (egr) jest przetarty w 3 miejscach, poniżej zaznaczyłem o co mi chodzi:

http://s8.postimg.org/peql59641/Bez_tytu_u.jpg

Czy mogło to mieć jakiś wpływ na to że auto nagle nie ma mocy, czy dalej szukać przyczyny?

nie miało szukaj w czujniku ciśnieniu doładowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, wymieniłem wszystkie wężyki, egr nie ruszałem. Poprawy brak.

Przy pierwszym odpaleniu zimnego silnika jest wszystko w porządku, jest normalna jazda, ale jak ciepły silnik się zgasi i odpali ponownie to już brak mocy.

Turbo się włącza, ale do 2tys obrotów nie ma za dużej mocy.

Pawel69, ale jak by to był n75 to by turbo się nie wlączało chyba? A turbina chodzi dobrze.

Dziś w nocy muszę wyjechać, dystans 400km, mogę jechać czy czegoś należy się obawiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, wymieniłem wszystkie wężyki, egr nie ruszałem. Poprawy brak.

Przy pierwszym odpaleniu zimnego silnika jest wszystko w porządku, jest normalna jazda, ale jak ciepły silnik się zgasi i odpali ponownie to już brak mocy.

Turbo się włącza, ale do 2tys obrotów nie ma za dużej mocy.

Pawel69, ale jak by to był n75 to by turbo się nie wlączało chyba? A turbina chodzi dobrze.

Dziś w nocy muszę wyjechać, dystans 400km, mogę jechać czy czegoś należy się obawiać?

to wymień czzujnk auto masz po programku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przed, dlatego chce doprowadzić go do serii. A byłem umówiony juz na wirusa. I nowe turbo gtb czeka na założenie.

Mówisz o czujniku g13 czy zawórze n75?

Nigdzie w sklepach nie mogłem znaleźć g13 do b6,może szukać pod inna nazwą?

A orientujesz się czy w silniku A6 C6 BLB 2.0tdi są te same czujniki? Bo bym mógł podmienić i sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie miało szukaj w czujniku ciśnieniu doładowania

a możesz mi wyjaśnić dlaczego w czujniku G71, bo ja nie widzę by miał jakąś usterkę ?

alarec, koledze chodziło o czujnik G71 a nie G13 ale to nie jego wina więc go nie szukaj.

Niestety na rozgrzanym silniku zrobiłeś już log od początku w trybie awaryjnym więc nie widać przyczyny. Loguj auto dynamicznie na krótko zanim będziesz się spodziewał objawów spadku mocy i to najlepiej grup 003 z 011 lub 008 z 010 - spodziewam się niedoładowania turbo z winy braku odpowiedniego podciśnienia na gruchę turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy czujników Autoscan VAGiem by wyłapał chyba, ale błędów żadnych nie ma.

Właśnie chodzi o to że spadek mocy jest po ponownym rozruchu dopiero.

Logi były robione gdy auto miało normalną moc.

Turbo ładuje dobrze uważam, chodzi tutaj bardziej o zakres obrotów 0-2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli spadek mocy jest od razu odczuwalny po ponownym odpaleniu silnika i ruszaniu z miejsca (wyczuwalny kompletny brak dynamiki) to podejrzewałbym najpierw instalację do czujnika G71 więc i błąd powienien się pojawić. Prosta sprawa - podmiana na inny/sprawny G71 od razu podpowie czy czujnik jest walnięty czy instalacja (jeśli tryb awaryjny znowu się aktywuje po odpaleniu silnika na podmienionym czujniku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...