Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2 razy bardziej gorąca felga tylna od drugiej, po wymianie tarcz i klocków


majuDJ

Rekomendowane odpowiedzi

Opiszę cały problem. Byłem w Warszawie, tam nagle starł mi się do gołej blachy jeden klocek w prawym tylnym kole, w drugim było jeszcze jakieś ok 0,5cm do końca. A ten drugi starł się nagle, jak bym zdarł za jednym hamowaniem ostrzejszym 0,5cm kocka. Byłem zmuszony wracać i nie mogłem wymienić klocków i tarcz na miejscu. Przejechałem jakieś 350km, metal tarł o metal, ale jechałem bardzo delikatnie i powoli byle dojechać. Zauważyłem, że za każdym razem jak hamowałem to prawe tylne koło tarło metal o metal jeszcze jakiś kawałek i cichło ( chyba nie odbijało lub się coś zapiekło).

Podjechałem do mechanika kupiłem dwie tarcze tylne Skody, klocki włoskiej firmy LPR wymienił i myślałem, że będzie po problemie.

Odebrałem auto pojechałem na miasto zrobiłem z jakieś 15km, max zatrzymałem się na 4 skrzyżowaniach przyhamowałem na 2 rondach, i jakieś 2,5km przejechałem z prędkością 90km/h wysiadam z auta a tu smród spalenizny dym unosi się z prawego tylnego, od palących się klocków a tarcza cała prawie czerwona. Właśnie wydawało mi się, że auto było nieco zamulone.

Wiec pojechałem znowu do mechanika zostawiłem mu auto wróciłem i miał sprawdzić i przeczyścić tłoczek czy coś takiego bo mogło się zapiec. Odebrałem znowu auto ta sama trasa jakieś 15km po mieście, auto jakieś zrywniejsze, ale wysiadam czuć jeszcze lekki swąd spalenizny tarcze nie są już czerwone, ale różnica w temperaturze felgi jest powiedziałbym 2 krotna. Tylna lewa felga jest ciepła, a tylna prawa tam gdzie był niby tłoczek czyszczony jest gorąca aż parzy :( a to tylko 15km po małej mieścinie.

Czyli mam rozumieć, że dalej coś jest nie tak? Czy nagle koło z przesmarowanym tłoczkiem zaczęło 2 razy mocniej hamować od drugiej strony i temperatura jest dlatego 2 razy wyższa. Co mam zrobić kupić nowy tłoczek z uszczelkami REPERATURKA+TŁOCZEK SEAT LEON TOLEDO SKODA OCTAVIA (3458465217) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Czy problem może być gdzieś indziej?

Gdzie się najlepiej udać by rozwiązać problem na szarpaki do okręgowej stacji kontroli pojazdu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Miałem podobny problem tyle że z przodu. Po przejechaniu ok 400km. z przystankami miałem zjechane pół grubości klocka z jednej strony, felga była bardzo gorąca i cała czarna od scierających się klocków, spalanie wzrosło i o dziwo mogłem sam przepchnąć auto jak było na luzie. Powrót do domu w nocy gdy chłodniej ale i tak się grzało. Po zdemontowaniu koła i zacisku hamulcowego winnym okazało się łożysko, które musiało się przekośić osiowo i tarcza tarła cały czas o klocki. Myslę że jak zdemontujesz zacisk i klocki to stwierdzisz czy przyczyną może być łożysko czy nie odbijający tłoczek zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może hamulec ręczny nie odbija? Bo wcześniej przed wymianą tarcz i regulacją ręcznego tak nie miałem. To by się tak nagle łożysko zepsuło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem mechanik tylko przesmarował tłoczek który był zapieczony, odbija ale nie do końca, dobrze by było go wyczyścić i sprawdzić czy czasem nie jest uszkodzona osłona, jeśli czyszczenie to także jarzma, do sprawdzenia też prowadnice i powinno być ok.:hi:

szarpaki nic ci nie pomogą, to że z jednej strony klocek szybciej leci to norma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem nerwów do tego majstra, byłem już raz z reklamacją to przetrzymywał 2 dni dopiero po kilku telefonach pod koniec 2 dnia raczył powiedzieć, że poprawił. Pojechałem, dziś do innego podniósł auto na podnośniku hydraulicznym i zakręcił kołem i koło prawie nie dało się ruszyć, podłubał , pogrzebał czymś psyknął wydmuchał rdze sprężonym powietrzem i koło się kręci, bez oporu. Natomiast tamten po reklamacji trzymał 2 dni auto i nawet tego nie sprawdził. Zapłaciłem za usługę 30zł i mam po problemie w ciągu 15minut .

Rozkręcił śrubę zaznaczoną niebieskim kolorem na fotce i tam czyścił bo tam trzymało. Nie wiem jak to fachowa się nazywa.

Zasugerował mi, że tam koło linki hamulca ręcznego powinna być taka sprężyna rozprężająca (coś jak ta na zdjęciu obcinaka, zaznaczona tam czerwonym kolorem wchodzą w tą jedna i drugą dziurkę. Czy to jego błędne domysły. Znowu u Cedrycha niczego takiego nie ma tam.

pict2231.jpg

spr_zynka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma rację,jest to dźwignia od ręcznego powinna tam znajdować się sprężyna podobna do tej w obcinaku,też niedawno robiłem taką samą operację bo ręczny nie odbijał do końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma rację,jest to dźwignia od ręcznego powinna tam znajdować się sprężyna podobna do tej w obcinaku,też niedawno robiłem taką samą operację bo ręczny nie odbijał do końca

To czemu u Cedrycha na schemacie tego nie ma? Jakie są oznaczenia tej sprężynki, da się ją kupić gdzieś nową, czy tylko używka na szrocie? Bo u mnie brakuje po obu stronach? Są po obu stronach takie same?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są po obu stronach takie same,poszukaj w Etce może znajdziesz jakieś namiary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodanie sprezyny nic nie da

Zatarty jest trzpien mechanizmu od recznego

Moge Ci te zaciski doprowadzić do ładu, o tak:

---------- Post dopisany at 21:02 ---------- Poprzedni post napisany at 20:57 ----------

20130413_150933_1_1.jpg

---------- Post dopisany at 21:06 ---------- Poprzedni post napisany at 21:02 ----------

20130413_150907_1_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , wszystkich bardzo serdecznie, mam taki sam problem, mianowicie jedno koło jest gorące a dokładniej lewe tylne. tarcza jest fioletowa już i spalona, natomiast wczoraj rozebrałem wszystko i sprawdziłem, ręczny odbija dobrze, tłoczek przeczyściłem, tulejki na których porusza się zacisk w prawo<-->lewo chodzą gładko. Natomiast gdy wczoraj odkręciłem koło i sprawdziłem to tarcza nie chciała się przekręcić, trzymały ją klocki gdy lekko przyciągnąłem tarcze do siebie i potem odciągnąłem ją do auta tarcza chodziła ładnie i gładko, nie mam pojęcia co może ją trzymać i nie mam już pomysłów, z drugiej strony felga jest ciepła ale nie jest gorąca że nie da się jej dotknąć tak jak z lewej strony. Pomóżcie mi proszę ... pozdrawiam:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...