Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL A4] Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moze moj problem nie do konca jest zbiezny z tematem ale mysle, ze przyczyna moze lezec w termostacie. Mianowicie objaw jest taki, ze przy szybkiej jezdzie plyn chlodniczy ucieka przez korek zbiornika wyrownawczego - pozostaja mokre slady. Do pewnego momentu (pewnie dopoki jest wystarczajaco plynu) temperatura stoi na 90 i ani drgnie. Potem kontrolka informuje o niskim poziomie plynu i za chwile tempertura zaczyna wzrastac. Przy umiarkowanej jezdzie - do 130~140 km/h wszystko wydaje sie byc w porzadku. Przy szybkiej jezdzie ubywa nawet ok 2 litry na 100 km.

Wentylator chlodnicy pracuje caly czas - mysle, ze bez uwag.

Sprawdzalem olej - brak oznak plynu (poziom bez zmian, pod korkiem zadnych sladow)

Sprawdzalem plyn po dolaniu i spokojnej przejazdzce - brak oznak spalin, zadnego zapachu ani kolorowych oczek.

Dym bezbarwny - samochod kopci ale dopiero po mocnym gazowaniu - to bez zwiazku z problemem.

Pompa wody wymieniona w lipcu wraz z rozrzadem i ciecza chlodzaca.

Silnik zostal obejrzany przez mechanika - nie stwierdzono w innych miejscach sladow plynu.

Moje pytanie jest nastepujace - czy przyczyna jest uszkodzony termostat, ktory nie otwiera duzego obiegu i doprowadza do nadmiernego cisnienia w malym obiegu i wyrzucanie plynu?

Jakiw moga byc inne przyczyny?

Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie jak by termostat sie nie otwierał to najpierw rosła by temp. aż by się płyn zaczął gotować i wtedy dopiero wylatywał by ze zbiorniczka.

Może masz coś zapchane ? :mysli:

Sprawdź korek zbiorniczka może w nim leży wina. Jak go odkręcisz i potrzęsiesz to powinno w nim tak "tykać"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...dzis zauwazylem, ze przy tych mrozach jesli samochod jest na trasie to ladnie trzyma 90 ale gdy wjezdzam do miasta, postoje na swiatlach to spada do 80 i tak skacze raz 80 raz 90, w trasie idealnie...Czy moze byc przyczyna to ze w te mrozy auto na niskich obrotach a przy wlaczanym nadmuchu cieplego powietrza ma problem z urzymaniem rownej temperatury.Termostat wahlera mam wsadzony i do tej pory bylo wszystko git, czy na orginalnych termostatach tez wystepuja czasem takie skoki temperatury plynu podczas duzych mrozow?Czy to normalne czy tylko ori termostat sprawe rozwiaze????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...dzis zauwazylem, ze przy tych mrozach jesli samochod jest na trasie to ladnie trzyma 90 ale gdy wjezdzam do miasta, postoje na swiatlach to spada do 80 i tak skacze raz 80 raz 90, w trasie idealnie...Czy moze byc przyczyna to ze w te mrozy auto na niskich obrotach a przy wlaczanym nadmuchu cieplego powietrza ma problem z urzymaniem rownej temperatury.Termostat wahlera mam wsadzony i do tej pory bylo wszystko git, czy na orginalnych termostatach tez wystepuja czasem takie skoki temperatury plynu podczas duzych mrozow?Czy to normalne czy tylko ori termostat sprawe rozwiaze????

Jeżeli nagrzeje się do 90*C to nie ma prawa spaść niżej nawet jeśli ogrzewanie masz na HI, może spść najwyżej ze 2-3 stopnie nic więcej ale tego nie zauważysz na zegarach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale diesel to nie benzyna i ciezko go nagrzac przy duzym mrozie a jak stoi i nie jedzie to juz wogole mu trudniej,bylem u majstra,ktory mi wymienial termostat i mowi ze moze tak sie przy tych temperaturach dziac.Wszedzie czytam ze ludzie maja odwrotny problem, ze w trasie im spada temperatura a u mnie w miescie, ale tylko przy duzych mrozach.Przy czym dodam ze jak wylacze goracy nadmuch to momentalnie wraca na 90. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem. W każdym razie temp. na postoju nie powinna spadać aż o 10 *C. Nadmuch ciepłego powietrza oczywiście schładza nagrzewnicę ale nie aż tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale diesel to nie benzyna i ciezko go nagrzac przy duzym mrozie a jak stoi i nie jedzie to juz wogole mu trudniej,bylem u majstra,ktory mi wymienial termostat i mowi ze moze tak sie przy tych temperaturach dziac.Wszedzie czytam ze ludzie maja odwrotny problem, ze w trasie im spada temperatura a u mnie w miescie, ale tylko przy duzych mrozach.Przy czym dodam ze jak wylacze goracy nadmuch to momentalnie wraca na 90. :mysli:

To normalne, nie masz się czym przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka może być przyczyna tego, że na kanale 49 mam cały czas 0? Na kanale 51 tem nieco niższa niż na zegarach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka może być przyczyna tego, że na kanale 49 mam cały czas 0? Na kanale 51 tem nieco niższa niż na zegarach.

Bo u ciebie temp. z G2 jest na kanale 51

Na 49 to po lifcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale diesel to nie benzyna i ciezko go nagrzac przy duzym mrozie a jak stoi i nie jedzie to juz wogole mu trudniej,bylem u majstra,ktory mi wymienial termostat i mowi ze moze tak sie przy tych temperaturach dziac.Wszedzie czytam ze ludzie maja odwrotny problem, ze w trasie im spada temperatura a u mnie w miescie, ale tylko przy duzych mrozach.Przy czym dodam ze jak wylacze goracy nadmuch to momentalnie wraca na 90. :mysli:

uszkodzenie twojego termostatu może polegać na tym, że całkowicie się nie domyka

a u tych co im w trasie spada to niedomknięcie jest znacznie większe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale diesel to nie benzyna i ciezko go nagrzac przy duzym mrozie a jak stoi i nie jedzie to juz wogole mu trudniej,bylem u majstra,ktory mi wymienial termostat i mowi ze moze tak sie przy tych temperaturach dziac.Wszedzie czytam ze ludzie maja odwrotny problem, ze w trasie im spada temperatura a u mnie w miescie, ale tylko przy duzych mrozach.Przy czym dodam ze jak wylacze goracyoju nadmuch to momentalnie wraca na 90. :mysli:

uszkodzenie twojego termostatu może polegać na tym, że całkowicie się nie domyka

a u tych co im w trasie spada to niedomknięcie jest znacznie większe

wtedy w trasie by dopiero temp. spadała a kolega pisze ze jest ok. Spada tylko na postoju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...przeszukalem caly net i z tego wynika ze przy takich mrozach przy niskich obrotach moze w dieselu temperatura lekko spadac, bo nie dosc ze chlodnica szybciej cieplo odddaje to jeszcze z nagrzewnicy zabieramy cieple powietrze przez duzy nadmuch i jakby dodatkowo ochlodzamy plyn.Tak to zrozumialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10o to za dużo

Dokładnie.

Ja mam benzynę, może w Pb jest inaczej niż w ON ale w te mrozy na Vagu mam 87-89oC(czujnik G62). A w lecie temp. jest 91-94oC(wtedy włącza mi się wisko).

Według mnie to że temp. spada w takie mrozy to normalne, ale nie może być to widoczne na zegarach. Jak tak spadnie sprawdź klimatronikiem ile to jest dokładnie oC, albo lepiej Vagiem jeżeli jest to 10oC lub więcej to raczej coś jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, chyba mam problem, bo wisko chula mi cały czas :kwasny:

hula cały czas ale przy ~94oC na chwilę zaczyna się kręcić równo z obrotami silnika aż spadnie trochę temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie jest tak że na climatroniku na 49 dochodzi do ~82 to wtedy na liczniku pokazuje 90 ale żeby takie coś uzyskać to długo trzeba go namęczyć i po chwili spada w granice ~70, przeważnie utrzymuje się w granicy 68-75. Nie mam możliwości sprawdzenia VAG'iem :confused4: Czy to może wina termostatu czy czujnika? Ma to wpływ na ogrzewanie w aucie? :sick3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name=Sebek (-_-) ]

Witam, u mnie jest tak że na climatroniku na 49 dochodzi do ~82 to wtedy na liczniku pokazuje 90 ale żeby takie coś uzyskać to długo trzeba go namęczyć i po chwili spada w granice ~70, przeważnie utrzymuje się w granicy 68-75. Nie mam możliwości sprawdzenia VAG'iem :confused4: Czy to może wina termostatu czy czujnika? Ma to wpływ na ogrzewanie w aucie? :sick3:

Według mnie winny jest termostat. Temp. spada podczas jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...