Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL A4] Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

wymiana jest banalna: http://www.a4-klub.pl/smf/ahh1zafnavgajmanbatj_wymiana_termostatu_fotostory-t4521.0.html

wchodzi ponad 6 L. tazke musisz kupic 3 butelki G12+

jak chcesz mieć płyn odporny na -24oC to kupujesz 3 litry G12+ (2 butelki po 1,5 litra ORI Audi lub 3 x 1 litr SKODA) i dolewasz 4 litry wody. 7 litrów takiego preparatu daje Ci pewność na -24oC

Jak tobie wchodzi niecałe 7 litrów to wówczas masz odporność na niższą temperaturę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze proste pytanie - jakbym miał padnięty czujnik cieczy chłodzącej to wykryję to za pomocą VAG-a ??? Jeśli tak to w jaki sposób - pokaże błąd tego czujnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana jest banalna: http://www.a4-klub.pl/smf/ahh1zafnavgajmanbatj_wymiana_termostatu_fotostory-t4521.0.html

wchodzi ponad 6 L. tazke musisz kupic 3 butelki G12+

jak chcesz mieć płyn odporny na -24oC to kupujesz 3 litry G12+ (2 butelki po 1,5 litra ORI Audi lub 3 x 1 litr SKODA) i dolewasz 4 litry wody. 7 litrów takiego preparatu daje Ci pewność na -24oC

Jak tobie wchodzi niecałe 7 litrów to wówczas masz odporność na niższą temperaturę

ja bym nie ryzykował do -24. kup tak zeby przynajmniej do -35C, czyli 4 litry. najlepiej skody. 15 zl na allegro.

Umieść cytat

Mam jeszcze proste pytanie - jakbym miał padnięty czujnik cieczy chłodzącej to wykryję to za pomocą VAG-a ??? Jeśli tak to w jaki sposób - pokaże błąd tego czujnika ?

wywali błąd np "01039 coolant temp. sensor G2"

tu jest temat. mialem podobny problem: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adr_i_adp_termostat-t4411.120.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pokazało błąd czujnika, a nie wariuje Ci wskaźnik?

W danych silnika AJM wychodzi że jest 7,5 litra w układzie http://bitnet.ro/vw/vindecoder/

A co do temperatur to ostatnio kupowałem koncentrat w ASO i było z tyłu butelki że jak pół na pół się rozrobi to daje pewność do -36.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskażnik nie waryjuje bo rzadko kiedy podnosi się do góry z pozycji wyjściowej. Na kanale 51 klimatronika ( temp. silnika) ładnie idzie do 90 stopni i już taką temperaturę utrzymuje. Gorzej jest na kanale 49 ( temp. cieczy ) - temperatura idzie do góry do około 70 stopni, a póżniej zaczyna opadać do uwaga ......................... -10 stopni - słownie - "minus dziesięciu stopni" i tak już się utrzymuje do końca jazdy. Czujnik walnięty czy termostat ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mysli: Hmmm chyba jednak czujnik ale dla pewności Vaga by trza podpiąć. :mysli:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak sprawdzić te błędy wersją 311-2 ??? Da się robić tą wersją VAG-a logi i je zapisać na dysku, a jeśli tak to w jaki sposób ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem termosik i czujnik dzisiaj za 2tyg wymiana :naughty: Dzisiaj stojac na parkingu na uruchomionym rozgrzanym silniku klimatronik 49 z 85stopni spadł do 78stopni przez niecałe 20minna zerowym nadmuchu, gdzie temperatura otoczenia -3 stopnie.

Mam pytanie do tych co juz zmienili termosik :gwizdanie: Zmniejszyło sie wam spalanie?? bo mój poji 7,3l według fisa <średnie> :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo mój poji 7,3l według fisa

norma w zimie.... :wink4:

tyle ze u mnie to spalanie jest od września :wallbash: odkad ostatni raz aku wyjmowałem i nawet większe było bo dochodziło do 8l pare razy do stolicy pogoniłem i jest takie jak wyzej pisałem :wallbash: jak patrze na temat ile mozna przejechać na pełnym baku to mnie krew zalewa bo mi sie udaje aktualnie lekko ponad 700 zrobić :kwasny: Myśle ze wymiana termosa zmniejszy zachłanność tego smoka :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat do wymiany. Pisz do goscia: http://allegro.pl/show_user.php?search=danielloss i kupuj.

ktos bral u niego do AEB? jest jakas mozliwosc sprawdzenia czy jest dedykowany czy nie? w opisie sa same TDi.

Napisal mi cene 49zl+wysylka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzis pojezdzilem troche dłuzej(wczoraj wymienilem termostat) i sprawa wyglada tak. Po przejechaniu jakis 7-8km temp. na zegarach 90C na klimatroniku na "kanale 49" 81-83C klimatronik włączony na "HI" i dmuchawa na ok 8-10 kresek tak jak ustawil to tryb "AUTO". Zmniejszylem sile dmuchawy do 3-4 kresek i bardzo szybko wskazania na"49" wzrosły do 91-93C. Z tego wnioskuje ze "kanal 49" klimatronika wskazuje temp. w nagrzewnicy albo czujnik który jest odpowiedzialny za te wskazania jest gdzies w poblizu nagrzewnicy i jesli dmuchawa chodzi na dosc wysokich obrotach poprostu schladza plyn jak normalny wentylator. Jesli sie myle to juz k...a nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za te twoje obserwacje bo już zaczynałem wątpić w słuszna decyzje wymiany :gwizdanie: skoro tobie kanał 49 pokazuje te 90 stopni to jednak ja miałem cos nie tak bo mój za chiny niechciał przekroczyc 87 stopni przy zerowym nadmuchu, odkąd pamiętam zawsze było 85 prakycznie jak bym nie gonił :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OJ oj oj ... termostat na swoją temp. otwarcia. W TDI jest to najczęściej 87st.C. Wiec czemu sie dziwisz że nie dobija do 90st.C na biegu luzem. W trakcie jazdy podniesie się o stopień czy 3 stopnie, przy putowania może nawet o 5st.

Pełne otwarcie (max skok) termostat osiąga przy 102st.C

ostanio u jednego z forumowiczów pomagałame zakładać termostat. Sprzedawca mu wcisnął taki z otwarciem 84st.C i cholernik nie chciał za nic przekroczyć 85-86st.C Nie było czasu na wymianę termostatu w sklepie ale pewnie skończy się reklamacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!!! :notworthy:

u mnie jest dziwna sprawa!!

po pierwsze jest ok. 6stopni róznicy miedzy blatem a klima na kanale49

po drugie faluje temperatura na blacie i na klimie

nie wiem czy to termostat czy czujnik!!!

pozdrawiam!!! :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak ty rą różnicę wyłapałeś ;)

A jakie masz temp. jak auto się rozgrzewai trzyma temp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :hi: U mnie temp. na zegarach po kilku km. "stoi" równiutko na 90C a na klimie temp. na "49" jest zalezna od tego z jaka sila dmuchawa schładza nagrzewnice. Przykladowo dmuchawa na 75% mocy(ok 10 kresek) ogrzewanie na "HI" i temp.na "49" wacha sie od 83-86C, zmiejsze moc dmuchawy na powiedzmy do 50%(7 kresek) to na kanale "49" temp. rosnie do ok.90C, jak jeszcze zmiejsze moc dmuchawy powiedzmy do 30%(4 kreski) temp. rosnie do 93-94C i caly czas sie tak trzyma. Z tego wnioskuje ze czujnik odpowiedzialny za wskazania na kanale "49" klimatronika jest gdzies w poblizu nagrzewnicy,a czujnik od wskazan temp. na "zegarach" jest w innym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!!! :notworthy:

u mnie jest dziwna sprawa!!

po pierwsze jest ok. 6stopni róznicy miedzy blatem a klima na kanale49

po drugie faluje temperatura na blacie i na klimie

nie wiem czy to termostat czy czujnik!!!

pozdrawiam!!! :hi:

Właśnie a trzyma Ci temperaturę?

Witam :hi: U mnie temp. na zegarach po kilku km. "stoi" równiutko na 90C a na klimie temp. na "49" jest zalezna od tego z jaka sila dmuchawa schładza nagrzewnice. Przykladowo dmuchawa na 75% mocy(ok 10 kresek) ogrzewanie na "HI" i temp.na "49" wacha sie od 83-86C, zmiejsze moc dmuchawy na powiedzmy do 50%(7 kresek) to na kanale "49" temp. rosnie do ok.90C, jak jeszcze zmiejsze moc dmuchawy powiedzmy do 30%(4 kreski) temp. rosnie do 93-94C i caly czas sie tak trzyma. Z tego wnioskuje ze czujnik odpowiedzialny za wskazania na kanale "49" klimatronika jest gdzies w poblizu nagrzewnicy,a czujnik od wskazan temp. na "zegarach" jest w innym miejscu.

Za każdym razem tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:naughty:

witam

koledzy jak ktoś chce ori termostat do 1,9 tdi ( ja mam AHU) to polecam sklep skody nr termostatu : 044 121 113 oryginał koszt 40 pln i uszczelka 5 zeta .Byłem w serwisie i gościu w etce sprawdził nr i powiedział ze pasi na 100 % a on jest od paska 1,9

Tak że w serwisie koszty 105 i 5 uszczelka a tu tylko 45 zetów i ori .Tak że wernety i inne bzdety nijak się mają do ceny tego ori.

PS wszystkie znaczki OOOO i VW posiada tak że zupełny ori :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...