Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL A4] Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

Czy takie same wskazania są w benzynie? Czy sprawdza się na tych samych kanałach w klimatroniku temperatury? I jaka jest norma dla benzyny 1,8 T quattro temperatury na bloku silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie koledzy natomiast temperatura rośnie na wskazaniu zegarze do 90 st. jak juz osiągnie 90 gwałtownie spada do 60:( Kanał 49 wskazuje mi po spadku temp. 50-53 st., a kanał 51 - trzyma 90st. Wlanięty jest czujnik czy termostat???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Audi temp. silnika na trasie 200 km do Zakopanego tylko raz na 5 min sie pokazała na 90st. po górskiej drodze przez 70 % czasu mam temp. 54 st. zauważyłem że stojąc w korku temp. przeważnie dochodzi do 65 st. i zaraz spada do ok. 54 st. Koledzy poradźcie czy czujnik czy termostat i jaki może być koszt wymiany w moim ALFie, z góry dzięki za porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dziale warsztat jest opis jak to zrobić. Procedura bardzo prosta ... no chyba że ktoś nie chce sobie rączek brudzić ;)

Dokładny numer do auta to najlepiej na podstawie ETKA dobrać.

Co do kupowanie czujnika przez allegro to nie wiem. Z jednej strony słyszałem że jak się już trafi na ori to mogą być to "odpady" które nie spełniały parametrów - działać może działają ale czy dobrze??? Pozatym z takimi leementami zawsze jest problem z reklamacją. Poprostu trzeba mieć świadomość że jak coś będzie nie tak to ta zabawa będzie nas więcej kosztować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniony i czujnik temperatury też :)

Temp. na blacie 90 i ani drgnie, na klimatroniku 89/90 i stoi, więc jest :good:

Termostat od sprzedawcy "skodexauto" 100% orginalny i sprawny więc :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja problem rozwiązałem w bardzo dziwny sposób, otóż zdarzyło mi się raz na parę minut wyłączyć klimę i od tego czasu także po włączeniu klimy temperatura ok. 88 st. C. Ulżyło mi bardzo bo wtopiłbym dużo kasy jakbym wymieniał bo w moim silniku trzeba cały przód rozbierać i rozrząd i co gorsza prawdopodobnie nic by to nie dało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaintrygowany możliwościami podglądania na panelu klimy parametrów silnika, wracając z pracy (cały czas w mieście) na trasie 12km na kanale 49 miałem 0, natomiast na kanale 51 temperatura mi się podnosiła, ale maxymalnie do 84 stopni. W ogóle autko mi się straszne długo grzeje. Z jednej strony to diesel, a z drugiej małe ilości płynów w układzie.

Wcześniej miałem (teraz powiem, nieodrzałowaną e-34 z silnikiem 2.0 150KM) tam do układu wlewałem 11 litrów płynu i autko po przejechaniu (latem max 5 km miało max temp na blaciku, a tu muszę zrobić 8-10km.

Wracając do meritum w czasie jazdy do domu max temp. to 84 (chwilowa) a raczej stała to 83stopnie. Przy chwilowym puszczezniu nogi z gazu zrobiło mi się 81 stopni.

chyba coś nie jest w porządku z termostatem. to trochę mało. Sprawdzałem zmiany temp. na polskim vagu2.5 i na kanale 51 to obie się pokrywały i silnik rozgrzewał się stojąc do 81 stopni, a na wskaźniku był pion?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie koledzy natomiast temperatura rośnie na wskazaniu zegarze do 90 st. jak juz osiągnie 90 gwałtownie spada do 60:( Kanał 49 wskazuje mi po spadku temp. 50-53 st., a kanał 51 - trzyma 90st. Wlanięty jest czujnik czy termostat???

koledzy ja już mam po problemie...wymieniłem czujnik temperatury i 90 na blacie cały czas, na klimatroniku w trasie 96.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanie : wymieniłem termostat bo temperatura na rozgrzanym oscylowała w granicach 68-70`C teraz mam 88-92`C lecz martwi mnie to jak jade powyżej 160 albo kręce na każdym biegu do 6000 rpm to temp spada mi do 70 po czym jak zwolnie do 120 rosnie spowrotem do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanie : wymieniłem termostat bo temperatura na rozgrzanym oscylowała w granicach 68-70`C teraz mam 88-92`C lecz martwi mnie to jak jade powyżej 160 albo kręce na każdym biegu do 6000 rpm to temp spada mi do 70 po czym jak zwolnie do 120 rosnie spowrotem do normy

jaki termostat zalozyles?[br]Dopisany: 10 Sierpień 2008, 16:09 _________________________________________________jesto mozliwosc ze wisko masz zatarte i przy wyskokich obrotach zamiast krecic sie swobodnie ciagnie mocniej powietrze ( wysokie obroty walu = duzy moment na zatartym wisku )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wisko mam raczej wporzo bo jak przy otwartej masce daje gazu pociągając za linkie to nie wieje tylko swobodnie się obraca . a termos założyłem jakiś moto rad . w sklepie mi powiedziano że to jeden z lepszych . chciałem wahlera ale nie mieli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potrzebuje ori termostat i na allegro znalazłem :

http://www.allegro.pl/item414580001_termostat_audi_seat_skoda_octavia_volkswagen_org.html

jak daleko wg Was brakuje mu do oryginalnego?

warto to kupić ?

czy symbol z Etki owego termostatu to: 050 121 113 C

i jaki nr ma owy czujnik cieczy chłodzącej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

moze moje doswiadczenia tez sie komus przydadza wiec sie nimi podziele.Po zakupie mojego cuda na climatroiniku kanal 49 pokazywal 80 stopni max a na zegarach wskazowka stala rowno na 90. Komputer pokazal blad czujnika temp. cieczy chlodzacej. Wymienilem czujnik (koszt 30 zl) wtedy na zegarku zaczelo pokazywac poprawnie 80 stopni.Zainspirowany na forum postanowilem wymienic termostat. Kupilem Wahler (koszt 30 zl) i po przeczytaniu instrukcji w dziale WARSZTAT w ciagu godziny go wymienilem. Teraz jest igla :evil: po okolo 8 km dochodzi do 90 i tak stoi zarowno na climatronicu jak i na zegarze. Wielkie dzieki za opis wymiany :hi:dla autorow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie....

Objawy:

- powolne nabieranie temperatury

- na zegarach do 75 stopni

- na klimatroniku (kanał 49) do 72 stopni

- podwyższone spalanie (ok 12l/100km)

Sprawdzenie:

- na VAGu czujniki temperatury - OK

Diagnoza:

- zepsuty termostat

Rozwiązanie:

- wymiana termostatu

Rezultat:

- szybkie nabieranie temperatury (kilka minut do 90 stopni)

- na zegarach 90 stopni

- na klimatroniku 90-98 stopni

- spalanie ok 9l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,mam podobne problemy co wy koledzy A4 4,9 TDI 96r (automat),ale wracam do tematu, na VAGu temp.mam 77 stopni na klimatroniku kanał 51 cały czas stoi 75-76 stopni,zegarek pokazuje natomiast wachania od 73-86 stopni, domyślam się że należy wymienić termostat, czy czujnik też? Jakie są dodatkowe objawy zbyt niskiej temp.silnika oprócz zwiększonego zużycia paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny termostat można kupić za jedyne 35 PLN na allegro u sprzedawcy "skodexauto". :good:

Polecam, gdyż sam tydzień temu skorzystałem z zakupu i po zamontowaniu wszystko ok. czyli 90 stopni na zegarze i na klimie 49 kanał 89/90 :good:

http://www.allegro.pl/item473030481_termostat_audi_seat_skoda_octavia_volkswagen_org.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...