endriuu Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 termostat do wymiany. Pisz do goscia: http://allegro.pl/show_user.php?search=danielloss i kupuj.
husain Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 termostat do wymiany. Pisz do goscia: http://allegro.pl/show_user.php?search=danielloss i kupuj. też od niego kupowałem Wahlera- polecam
ROBERT Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Witam ja tez dołącze sie do tematu. Dziś wymieniłem termostat i temp.na zegarach po kilku km stoi równiutko na 90C natomiast wskazania klimatronika na 49 kanale to 81-83C. Czy jest możliwa taka róznica miedzy "zegarami" a "klimatronikiem"? Dodam iz przed wymiana wskazówka na tablicy zegarów "leżała" na 60C natomiast kanał 49 klimatronika wskazywał 59-61C.
endriuu Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Witam ja tez dołącze sie do tematu. Dziś wymieniłem termostat i temp.na zegarach po kilku km stoi równiutko na 90C natomiast wskazania klimatronika na 49 kanale to 81-83C. Czy jest możliwa taka róznica miedzy "zegarami" a "klimatronikiem"? Dodam iz przed wymiana wskazówka na tablicy zegarów "leżała" na 60C natomiast kanał 49 klimatronika wskazywał 59-61C. taka roznica nie jest mozliwa
ROBERT Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 To co może być przyczyną tej różnicy? Dziś jeszcze pojeżdze troche wiecej i to dokładnie posprawdzam.
NYNA Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Pojeździj trochę dłużej żeby silnik się dobrze rozgrzał bo jest dość duży mróz i silnik wolno się nagrzewa a jak masz jeszcze włączone ogrzewanie to już wogóle.Obserwuj klimatronik jaką masz temperaturę i co pokazuje licznik. Jak temperatura jest powyżej 80 st. to na liczniku juz dochodzi do 90 i powinna stać nieruchomo pomimo że na klimatroniku może się wahać pomiędzy np: 86-83 ale na zegarach tego nie będzie widać i tak ma być. Jeżeli będzie Ci wariować wskaźnik temp. na liczniku to pewnie do wymiany masz czujnik temperatury.
Kowi87 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 U mnie po przejechaniu 150km przy mrozie ok -5 Blat 90stopni kanał51 90stopni kanał49 85stopni Na postoju ok 15 min temperatura spada do 70stopni na blacie jak i na kanale49 kanał51 trzyma równo 90 jeszcze Już zamówiłem nowy termostat :gwizdanie:
NYNA Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Przy takim mrozie to normalne że na postoju przy włączonym ogrzewaniu Ci spada temperatura.Z tego co piszesz to podczas jazdy wszystko jest ok. to po co chcesz termostat wymieniać?
Kowi87 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Ponieważ kanał 49 za chiny nie przekracza 86 stopni a z reguły mam 84-5stopni jak jeżdze po mieście to tak ma być??? Według wątku rozgrzany silnik powinien trzymać temperature a u mnie wczasie jazdy wolnej (lans ) temperatura potrafi spaść do 80 stopni na blacie też spadała ale nie tak drastycznie jak na kanale49. Ogrzewanie u mnie jest na 22 stopnie ustawione i nadmuch częsciej na szybe o wartosci max do 4 kresek więc wnioskuje ze to termostat
NYNA Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Według mnie przy tak niskich temperaturach i włączonym ogrzeaniu to normalne, ale może po wymianie będzie faktycznie lepiej.
Kowi87 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Tzn u Ciebie kanał49 też nie dociaga do tych 88-90stopni?? u mnie tak było i w czasie plusowych temperatur ( 0-3stopni) A i powiem że blat idzie równo z kanałem 49 do tych 82-84stopni a póżniej blat ciagnie do 90 a klimatronik staje na tej wartosci
NYNA Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Teraz jak jest zimno to dociąga po dłuższej jeździe ale temperatura się wacha 88-85 na blacie oczywiście cały czas 90 a podczas postoju tak z 5 minut jak mam ogrzewanie włączone to temp mi spadnie i na blacie i na klimatroniku. Termostat i czujnik temp. wymieniałem w lipcu i dopóki takich mrozów nie było to faktycznie temp. miałem 88-89 st. Teraz jak jadę do pracy 4 km z włączonym ogrzewaniem to mi do 65-70 st. dochodzi. Termostat sobie możesz wymienić bo koszt niewielki ale czy się coś dużo zmieni to wątpię.
Kowi87 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 tobie łapie po 4km te ok 70stopni i tu już wiem ze u mnie cos nie tak jest, bo ja potrzebuje 12km zeby złapał te 90stopni Cofne zamówienie i kupie czujnik moze to jego wina, we wrześniu miałem przez niego wyciek płynu i w sumie dalej gdzieś ucieka teraz na zewnątrz
NYNA Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 To u mnie 90 będzie też po 10-12 km zależy jeszcze czy po trasie czy po mieście bo jak co chcile na światłach stajesz to się wolniej rozgrzewa niż podczas ciągłej jazdy. Jeżeli miał byś wlanięty czujnik to by ci temp. na blacie latała od 90 do 60 i na VAG-u by pewnie błąd wyrzuciło tak jak u mnie było.Ja dla świętego spokoju odrazu wymieniłem termostat i czujnik i mam spokój. Pojeździj jeszcze trochę i obserwuj co się dzieje.Jak trochę mrozy spadną to powinno juz być normalnie.
Kowi87 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Nyna Ja już obserwuje to troche i wszystko wskazuje na to ze termos jest uszkodzony, juz w listopadzie go obserwowałem i wtedy przy dobrym butowaniu klimatronik49 osiagnął max 87, ale tylko zwolniłem to juz trzymał 85stopni (temperatura otoczenia 6-7stopni) W mojej mieścinie nie ma zbyt dużo skrzyzowań z oswietleniem (3 tylko) wiec nie stoje na swiatłach praktycznie
NYNA Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 To wymień ten termostat bo koszt nieduży tylko na Ori w ASO kosztuje ok 80 zł plus uszczelka przy okazji płyn w układzie chłodzenia (G12+) też możesz wymienić chyba że masz dobry i będziesz miał. spokój
domelq Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 To wymień ten termostat bo koszt nieduży tylko na Ori w ASO kosztuje ok 80 zł plus uszczelka przy okazji płyn w układzie chłodzenia (G12+) też możesz wymienić chyba że masz dobry i będziesz miał. spokój Jak Ci to nie do końca rozwiąże problemu to pozostaje Ci jeszcze do wymiany czujnik temperatury. Przy wymianie płynu pamiętaj, aby go dobrze odpowietrzyć na rozgrzanym silniku (musi zacząć działać termostat)
YATES Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Mam dwa pytania - ile wchodzi płynu chłodzącego do AJM tzn ile zakupić litrów koncentratu G12 aby go wymienić ??? Czy trudna jest wymiana termostatu w AJM ???
endriuu Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 wymiana jest banalna: http://www.a4-klub.pl/smf/ahh1zafnavgajmanbatj_wymiana_termostatu_fotostory-t4521.0.html wchodzi ponad 6 L. tazke musisz kupic 3 butelki G12+
NYNA Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Płynu wchodzi 7,5 litra z jednej butelki koncentratu 1,5 litra masz ok. 3 litry płynu do -36 stopni to i tak musisz 3 butelki kupić więc jedną możesz wlać samego koncentratu to ci w życiu nie zamarznie.Z tyłu butelki na koncentracie są opisane proporcje.Co do wymiany to w 1.9 nie jest skomplikowana jest gdzieś fotostory w dziale Warsztat.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się