Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62 w Audi A4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ok. dzięki :hi:

czyli mogłem go jednak dzisiaj wymienić :confused4:

Pozdro

Opublikowano

Wskaźnik pokaże ci temp. 90oC w przedziale "rzeczywistej" temp. 80oC do 110oC , temp. sprawdza się VAGiem , można też klimatronikiem ale tylko wskazania G2 :wink4:

Opublikowano

A jak na VAGu temperatura waha się po wymianie termostatu w granicach 82 - 85* to jest dobrze?

Opublikowano

A jak na VAGu temperatura waha się po wymianie termostatu w granicach 82 - 85* to jest dobrze?

A jakiej firmy to jest termostat ? Wahler ?

Opublikowano

Tak. Dokładnie.

Opublikowano

Wiedziałem :naughty: "ten typ tak ma" ... kup ORI i będzie 90oC :wink4:

Opublikowano

Tak myślałem. Teraz już wiem dlaczego piszecie że ori, tylko ori. Dzięki za info, pozdrawiam. :good:

Opublikowano

Tak myślałem. Teraz już wiem dlaczego piszecie że ori, tylko ori. Dzięki za info, pozdrawiam. :good:

... "Mądry Polak po szkodzie" ... :cool1:

sorry za :ot::wink4:

Opublikowano

Czy mądry....poszedł mi czujnik i termostat wymieniłem przy okazji wymiany płynu. Pojeżdżę na nim na razie a później tylko ori.

Opublikowano

Właśnie wymieniłem termostat na ori kupiony w ASO. robert. dzięki wielkie za instrukcje. Trochę byłem niecierpliwy tzn. nie wszytko udało mi się wydmuchać i po wyciągnięciu termostatu wyleciało mi jakiś 1 L z bloku. Temperatura na VAGU 89,1 st. Nie jestem pewny czy w 100% mam wszytko dobrze odpowietrzone. Po zalaniu płynu uciskałem przewody aż płyn schodził poniżej min i tak kilka razy. Miałem otwarty korek na zbiorniku i zsunięty ten przewód nagrzewnicy aby ten otworek był odkryty. Ugniatałem te przewody dużo razy. TYm otworkiem leciał płyn razem z powietrzem a jak mocniej uciskałem to sam płyn mocno tryskał. i tak kilka razy Ogrzewanie chodzi jak powinno. Potem przekręciłem zapłon i dałem na HI i tryb ECON ale nic nie działo się specjalnego. Potem go odpaliłem i trochę znowu pompowałem przewody a ten do nagrzewnicy miałem już zamknięty. Przy 90 st były już przy nagrzewnicy dość gorące. zrobiłem 20 km rundkę, przyjechałem i uzupełniłem 200 ml płynu mniej więcej do maksimum. Dolny przewód był gorący i chłodnica też. Trochę gazowałem ale wentylator się nie chiał załączyć. Ponieważ mi padłą bateria w laptopie więc nie umiałem zmierzyć temp na vagu. Po zgaszeniu silnika na jakąś minutę załączył się wentylator. CZy dobrze odpwowietrzyłem? Płynu nie ubywa, ogrzewanie jest.

Opublikowano

Koledzy tak czytam i czytam i nie widze odpowiedzi na moj problem.

Wymienilem termostat na ori,bo mi nie dogrzewal-na desce pokazywal jakies 70-80 i pod wagiem osiagal do okolo 82. Wymienilem termostat-teraz na desce staje na 90 (jest ok), na klimatroniku do 94,ale jak pojade troche szybciej tzn troche sie zagrzej wskakuje na klimatroniku do 110 i tym samym na desce rosnie (wentylaor kreci jak stane).Podlaczylem vaga i na nim ta sama temperatura co wskazuje klimatronik na 49 kanale i ta sama co jest na deska.Uklad odpowietrzony dodam,bo przewodem z nagrzewnicy juz nie leci powietrze.Nie mam pojecia w czym rzecz teraz?Czy macie jakis pomysl?

Jeszce jedno-wywala mi plyn zbiornikiem wrownawczym-kontroluje to, bo chodzi mi po glowie ze to uszczelka pod glowica padla,ale zadnych innych objawow nie ma(nie kopci,olej wporzadku itp),korek wymienilem(nie orginalny-jeszcze sie zastanawiam nad orginalnym zeby kupic-moze to jego wina?).Jak macie sugestie to poprosze.

Opublikowano

Może pompa wody

Opublikowano

mi to wygląda na zapowietrzony ew. niedrożny/przytkany gdzieś układ

Opublikowano

robert. możesz się wypwoiedzieć w moim temacie odpowietrzania.

Opublikowano

wygląda że masz wszystko ok , zagrzej go i podłącz VAGa , potem pojeździj z podłączonym laptopem i sprawdź [w 01 Engine >>> 007] czy trzyma te 90oC

na rozgrzanym motorze zsuń na chwilkę ten wężyk od nagrzewnicy , może jeszcze wyjdzie coś powietrza :wink4:

Opublikowano

Witam

Wczoraj wymieniłem termostat. Po wymianie i (chyba) odpowietrzeniu silnik łapie 90 st C na wskaźniku ( nie mam VAG-a) i tak zostaje, nie opada ani nie rośnie dalej.

Jadno co mnie dziwi to to że dość długi czas pochodził tak z temp 90 a przewód od termostatu był cały czas zimny, w zbiorniczku wyrównawczym wcześniej się zagrzał niż się zarzały te przewody od termostatu. możliwe że zapowietrzony jest jeszcze?

Opublikowano

Wszystko masz ok. ... chociaż dobrze było by sprawdzić temp. VAG'iem

Na wskaźniku temp. pokaże Ci 90oC jeżeli czujnik G2 będzie miał oporność w przedziale ~ 80-110oC :wink4:

Opublikowano

To fajnie.

VAG dopiero zamówiłem, myślę że jutro przyjdzie to wtedy sprawdzę

Dzięki :notworthy: pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Witam ponownie

Bylem u mechaniora i powiedział mi ze termostat nie otwiera(oryginalny!!!),wyjąłem go wczoraj i wymieniłem w aso na inny i dzisiaj wstawiłem.Temperaturke trzyma 90 w porywach do 95 i spada-wydaje mi się ze dobrze (może się za wcześnie chwale).

Pada teraz dylemat przynajmniej dla mnie z ta oryginalnością termostatu czy się opłaca,bo jak widzicie ze oryginał tez nie jest pewny.Dobrze ze problemu nie robili z wymiana,ale oczywiście 1000 pytań: kto wymieniał,jak itp. z bólem ale wymienili.

Opublikowano

wygląda że masz wszystko ok , zagrzej go i podłącz VAGa , potem pojeździj z podłączonym laptopem i sprawdź [w 01 Engine >>> 007] czy trzyma te 90oC

na rozgrzanym motorze zsuń na chwilkę ten wężyk od nagrzewnicy , może jeszcze wyjdzie coś powietrza :wink4:

Witam, chciałbym odświeżyć temat. Pojeździłem z laptopem i po 8 km przy temp. zewnętrznej 7 st ma te 90 st na blacie. Wskazania wg VAG-a podczas jazdy 89,1 st. Chciałem go jesczce odpowietrzyć więc dałem kliamtronic na HI i tryb ECO to temp trzymała 86-89 st. Po przejechaniu 20 km gdy już przyjechałem do domu, VAG pokazuje 89-90 st. Przez jakieś 30 sek na jałowym utrzymywałęm obroty na poziomie 3000. Temp dalej jakieś 90-91 st wg VAGA. Chłodnica gorąca (przynajmniej z góry). Przewód od termostatu do chłodnicy zimny. :mysli: (nie wiem czy to dobrze). Zgasiłem motor i delikatnie otworzyłem zbiornik - uszło troszeczkę powietrza ale nie dużo. Zamknąlem zbiornik i zsunąłem wąż z nagrzewnicy i popompowałem trochę przewody. Na początku uciskając tryskał płyn i powietrze potem mniej płynu i powietrze. Odpaliłem samochód i lał się strumień płynu na wolnych obrotach. Mam dwa pytania:

1) czy auto jest dobrze odpowietrzone- bo płynu nie ubywa, ogrzewanie jest ale czy jak zgasze silnik i uciskam węże to czy tym przewodem od nagrzewnicy ma tryskać sam płyn czy tak jak u mnie z powietrzem ( jak odpale motor to leci tylko płyn)?

2) czy ten wąż od termostatu może być zimny jak mi VAG pokazuje 89 st. Górny jest ciepły a chłodnica też. Dodam, że tydzień temu po wymianie termostatu i wcześniej czujnika na pewno ten wąż był ciepły ale wtedy autko trochę jednak dłużej chodziło i była wyższa temp na zewnątrz. Wtedy też wentylator właczył mi się dopiero po zgaszeniu silnika.

Dziękuję za odpowiedź :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...