Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62 w Audi A4


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

wahlera

a mi znajomy mówił że godne to polecenia :)

no w tym wątku tez wszyscy go polecali ale mówie miałem miecha i do kosza więc moje osobiste zdanie to : NIE-PRZECIW :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pisane było w tym wątku już ze milion razy , żeby kupować termostat ORI i to wyłącznie w ASO nie żadnym Allegro itp. :cool1::wallbash: :wallbash: :wallbash: Ale jak ktoś lubi ciągle wymieniać , można i tak :gwizdanie: Ja prawie rok temu ( maj 2010) kupiłem w ASO i do dziś działa jak należy ( na VAG'u G2 i G62 wskazują równiutko 90oC ) ... w poprzednim A4 ( też zakupiony w ASO ) działał dwa lata po czym sprzedałem wóz i za pewne działa do dziś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim autku w trasie temperatura spadała do 57 na klimatroniku na blacie bylo około 60 i gdy wymieniałem termostat okazało się że jakiś wywiercił w kołnierzu termostatu 4 otwory wiertłem 3.Jak myślicie po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim autku w trasie temperatura spadała do 57 na klimatroniku na blacie bylo około 60 i gdy wymieniałem termostat okazało się że jakiś wywiercił w kołnierzu termostatu 4 otwory wiertłem 3.Jak myślicie po co?

pewnie termostat już się nie otwierał... i przygotował auto na sprzedaż... :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pisane było w tym wątku już ze milion razy , żeby kupować termostat ORI i to wyłącznie w ASO nie żadnym Allegro itp.

było pisane i tak i ze nowe w ASO tez szwankuja więc wzielemnie nie ory i terez wezme ory :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pisane było w tym wątku już ze milion razy , żeby kupować termostat ORI i to wyłącznie w ASO nie żadnym Allegro itp.

było pisane i tak i ze nowe w ASO tez szwankuja więc wzielemnie nie ory i terez wezme ory :cool1:

Czujnik kupiłeś na allegro i po zamontowaniu miało być niby Ok a tu widzę dalej masz jakieś problemy. Części z ASO są dobre jakościowo ale tam też są różni ludzie i tak jak ci pisałem to obecnie przy zdominowanym rynku przez całą masę oryginałów w okazyjnej cenienie nie należy wykluczyć, że jakaś sprytna osoba zamieni coś na sklepie a różnice np w tych czujnikach są w szczegółach. Kiedyś kupił znajomy oryginalny czujnik na allegro i okazało się, że to podróba. Sprzedawca wszystko robił aby nie uznać reklamacji a obecnie ten Pan na swojej stronie zamieszcza info aby uważać na chińskie podróbki oryginalnych czujników i niby te jego są Ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może głupie pytanie zadam, ale wg spisu kodów kanał 49 to : "49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu)" więc jakim cudem ma on pokazywać temperaturę?

wracając z pracy kanał 51 wskazywał duże 9 i małe 0 czyli wnioskuję że 89/90/91... na zegarach wskazówka też wskazywała 90 cały czas.

mam jednak obiekcje co do tego kanału 49 bo na nim cały czas małe 0 - ale czy ten kanał 49 na pewno powinien wskazywać temperaturę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może głupie pytanie zadam ...

wracając z pracy kanał 51 wskazywał duże 9 i małe 0 czyli wnioskuję że 89/90/91... na zegarach wskazówka też wskazywała 90 cały czas.

mam jednak obiekcje co do tego kanału 49 bo na nim cały czas małe 0 - ale czy ten kanał 49 na pewno powinien wskazywać temperaturę ?

W tym roczniku temp. z G2 sprawdzasz na kanale 51 , resztę zostaw w spokoju :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może głupie pytanie zadam ...

wracając z pracy kanał 51 wskazywał duże 9 i małe 0 czyli wnioskuję że 89/90/91... na zegarach wskazówka też wskazywała 90 cały czas.

mam jednak obiekcje co do tego kanału 49 bo na nim cały czas małe 0 - ale czy ten kanał 49 na pewno powinien wskazywać temperaturę ?

W tym roczniku temp. z G2 sprawdzasz na kanale 51 , resztę zostaw w spokoju :wink4:

czyli jest git majonez.

dzięki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy albo jestem uposledzony albo nie pelnosptytny.... :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Nie moge znalezc tego czujnika g2 a nowy mam juz w reku :embarrassed:

silnik BKE, ktos pomoze? :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciągasz filtr powietrza i prawie jak na dłoni, do tego jak dobrze zaplanujesz wymianę to jesteś w stanie nie stracić nic płynu chłodzącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. wpadł mi w ręce czujnik od passata afn o oznaczeniu: 357 919 501 a . Bedzie on pasowal do a4 b5 afn? Ten czujnik z passata jest czarny, a w audi siedzi niebieski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. wpadł mi w ręce czujnik od passata afn o oznaczeniu: 357 919 501 a . Bedzie on pasowal do a4 b5 afn? Ten czujnik z passata jest czarny, a w audi siedzi niebieski.

Z podanego numeru wynika, że wtyczka powinna być półokrągła a AFN z pierwszej połowy roku 1999 ma kwadratową. Najlepiej będzie jak odkręcisz osłonę i zobaczysz jaką masz wtyczkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

357 919 501 a

według mnie i ETKI nie pasuje :cool1: ... jedź do ASO i kup ORI taki jak ma być , nie kombinuj ... ten czujnik został zamieniony na 6U0 919 501 B który nie znajduje zastosowania w AUDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi.

mimo wszystko spróbowałem podłączyć ten czujnik i o dziwo wszedł i pasuje bez problemu. Auto szybko łapie 90st i odpala bez długiego grzania świec. Dlaczego wg ETKI nie pasuje a czujnik wszedł bez problemu? jest w tym jakiś haczyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi.

mimo wszystko spróbowałem podłączyć ten czujnik i o dziwo wszedł i pasuje bez problemu. Auto szybko łapie 90st i odpala bez długiego grzania świec. Dlaczego wg ETKI nie pasuje a czujnik wszedł bez problemu? jest w tym jakiś haczyk?

Ten czujnik był stosowany w VW Golfie , Polo , Corrado , Vento , Transporter , Sharan , Passat , Lupo ... w Audi A3 i Seat Alhambra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam te posty i juz zgupiałem

wymieniałem juz dwa razy termostat jeden whaler drugi ori z aso

temp. na blacie mam 90, na kanale 51 90,na 49 od 90 do 95

przy temp na kanale 49 90-94 płyn w zbiorniczku jest zimny,weze gorne gorace

jak bylo na 49 kanale 95 stopni po dluzszej jezdzie na autostradzie plyn w zbiorniczku zrobił sie ciepły

i teraz pytanie czy ten silnik 1.9tdi AHU ma taka sprawnosc ze dopiero bo ostrzejszej jezdzie otwiera duzy obieg i mozna to stwierdzic po wezu dolnym ze zbiorniczka ze robi sie ciepły, bo termostat ma otwierac sie przy 87 ale na wezu ze zbiorniczka tego nie czuc

sprawdzalem vagiem to roznica na kanale 49 wynosiła max 2-3 stopnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma niby być czuć na wężu idącym do zbiorniczka ? Wszystko masz OK

Po otwarciu termostatu czyli otwarciu "dużego obiegu" do bloku silnika ("mały obieg") jest dopuszczany dolnym wężem zimny płyn , nie jest tak jak niektórzy myślą , że termostat upuszcza ciepły płyn ... jak ciecz w całej obj. chłodnicy się nagrzeje ( termostat już od kilku/kilkunastu minut (zależnie od różnych warunków) "przepuszcza" ) to wtedy dolny wąż robi się ciepły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...