Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Paliwo w układzie chłodzenia


Vienio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie, proszę o rady.

W piątek zaprowadziłem samochód do mechanika na wymianę oleju i wszystkich filtrów. Zaczęło się od tego że gościu podczas zdejmowania wężyka z podgrzewacza filtru paliwa urwał jedną rurkę (maskara!). Panowie z serwisu szybko zaczęli szukać czegoś w zamian ale akurat nic w okolicy nie dostali. Zgodziłem się na zespawanie(potrzebowałem samochodu), zawieźli podgrzewacz do zespawania, wygląda OK. Po zmontowaniu wszystkiego zadzwonili i odebrałem auto, do domu miałem blisko więc dojechałem bez żadnego problemu, jechał normalnie. Podczas następnej jazdy zaświeciła się kontrolka od układu chłodzenia (masakra jeszcze to zepsuli?!). Po zatrzymaniu się zajrzałem do zbiornika wyrównawczego ...był pełny, okazało się że pseudo mechanik zamienił wężyki i nadmiar paliwa z filtra wchodzi do zbiornika wyrównawczego.

Panowie dzisiaj przyjechali zabrali auto (zapewnili że tamten pseudo mechanik już u nich nie pracuje).

Proszę was o rady jakie konsekwencje może nieść za sobą paliwo w układzie chłodzenia i jakie czynności powinni wykonać żeby samochód działa tak jak przed felernym piątkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to talenciaka niezlego mieli. Raczej nic sie nie powinno stac. Spuszcza plyn chlodniczy, ewentualnie przeplucza chlodnice i reszte ukladu a potem zaleja nowy plyn. Czasami jak czytam tego typu historie to mam dreszcze jak przejezdzam obok jakiegos warsztatu :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm...przy wymianie filtra paliwa w AJM ( domniemywam że masz taki silnik ) z tym "podgrzewaczem" a tak naprawdę chłodnicą paliwa nie odpina się tych wężyków , odkręcasz imbus odkładasz całość z rurkami na bok , zmieniasz oring pod śruba zakładasz nowy filtr i to wszystko cała filozofia , co on kombinował z tymi wężykami :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konsekwencji nie powinno być.

Jak najszybciej płyn z chłodnicy do zlania (ewentualnie dodatkowo do przepłukania) i zalania nowym najlepiej koncetrat HEPU odpowiednio rozcieńczony wodą destylowaną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się takie coś czyta to normalnie się nóż w kieszeni otwiera... :facepalm:

Proponuje kilkukrotne przepłukanie układu.. Ropa jest jednak tłusta i moim zdaniem trzeba to przynajmniej dwa razy przepłukać...

czyli zalać nowym płynem, nagrzać auto, spuścić i ponownie... :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się takie coś czyta to normalnie się nóż w kieszeni otwiera... :facepalm:

Proponuje kilkukrotne przepłukanie układu.. Ropa jest jednak tłusta i moim zdaniem trzeba to przynajmniej dwa razy przepłukać...

czyli zalać nowym płynem, nagrzać auto, spuścić i ponownie... :whistling:

Zgadzam się i oczywiście na koszt warsztatu :)mogliby jakąś rekompensate zaproponować tak myśle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciekawe czy wyrownawczy nie pchal do paliwa skoro zamienil weze. W zbiorniku masz plyn zamiast paliwa?

Sony Xperia Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...