Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BRD] Napęd pompy oleju 2.0 TDI


Marynarz____

Rekomendowane odpowiedzi

Jezeli pompy na lancuchu byly montowane w starszych rocznikach przed 2007r to czemu mechanik mowil mi ze sa lepsze bardziej wytrzymale, wrecz bezawaryjne, a te na kolach zebatych i imbusem tj nowsze sa wadliwe? I skad ta pewnosc ze w silniku BRD z listopada 2006r jest pompa na kolach zebatych z imbusem a nie starszego typu tj na lancuchu? Jezeli po VIN w ASO w Bialym nie potrafili tego stwierdzic? I mowili, ze dopiero zdjecie misy olejowej powie co tam tak naprawde siedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tez tak mysle, kwestia wymiany wałkow wyrównujacych gniazda i imbusa na bardziej wzmocniony, i pytanie ktora metoda regeneracji lepsza, gdzie gniazdo pod imbus jest wieksze i czesc imbusa jest wieksza? Czy gdzie gniazdo jest dluzsze i wiecej imbusa siedzi w tym gniezdzie. Oczywiscie wzmocniona wersja. Ponoc ostatnia wersja jest lepsza bo z jakas tam laserowa ustawiana geometria czy jakos tak? Jakich polecacie producentow z allegro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta aukcja pasuje ;)

przy wymianie walkow zaopatrz sie w nowa zebatke napedzajaca modul walkow. jest ona pokryta szkliwem, skreca sie ja na scisk bez luzow, szkliwo sie wyciera i powstaje wymagany luz na tej zebatce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka zebatka? Nikt nic nie mowil o jakiejs zebatce? Tylko o imbusie gniezdzie do niego i wałkach... Jak to wyglada ile kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wy się sracie... Zdejmij tą mich włóż nowy imbus i składaj. Nic tam nie będzie sie działo jeszcze...to ja u siebie mam nalot już 250tkm z czego i tak jest pewnie napewno na bank zdjęte i wymieniłem dobry na nowy.ledwie slady odbicia były.luzu żadnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tez tak mysle, kwestia wymiany wałkow wyrównujacych gniazda i imbusa na bardziej wzmocniony, i pytanie ktora metoda regeneracji lepsza, gdzie gniazdo pod imbus jest wieksze i czesc imbusa jest wieksza? Czy gdzie gniazdo jest dluzsze i wiecej imbusa siedzi w tym gniezdzie. Oczywiscie wzmocniona wersja. Ponoc ostatnia wersja jest lepsza bo z jakas tam laserowa ustawiana geometria czy jakos tak? Jakich polecacie producentow z allegro?

Czy Ty wiesz co piszesz??

przeczytałeś kilka wątków po łebkach i świrujesz.Jakie Ty gniazda chcesz wyrównywać?,jaka geometria laserowa??(na sprzęcie do turbin aby pokazać jak wałek się kręci?)

Nie wiem czy wiecie ale pseudo naprawiacze z imileina którzy wciskają tulejki i kasują po 550zł rozwalili audi a6-wejdzcie na forum to przeczytacie

Najpierw porozmawiajcie z kimś mądrym który robi to od podstaw a pózniej wybierzcie-ładne zdjęcia to nie wszystko

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchaj jak juz chcesz dawac madre rady to rozwin swoja wypowiedz rzeczowo, jak jestes kumaty w te klocki to podaj 2-3 zrodla w PL ktore robia te pompy naprawde full profi, ja nie znam sie auto kupila siostra. Chcesz pomoc to czekam na dobre rady i namiary pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchaj jak juz chcesz dawac madre rady to rozwin swoja wypowiedz rzeczowo, jak jestes kumaty w te klocki to podaj 2-3 zrodla w PL ktore robia te pompy naprawde full profi, ja nie znam sie auto kupila siostra. Chcesz pomoc to czekam na dobre rady i namiary pzdr

Poszło na priv-to miejce nie na reklamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne tulejki nie wchodzą w rachubę. Gość pewnie znalazł najtańszą ofertę i potem płacze na forum.

Wiele firm robi regenerację na większy imbus.

Sam zakładałem naście razy takie wałki po regeneracji i żadnych problemów.

Jak rozumny mechanik będzie Ci to robił i zweryfikuje luzy, wybicia wałka i gniazd to być może wymiana samego imbusa wystarczy na następne 50-100 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jak rozumny mechanik będzie Ci to robił i zweryfikuje luzy, wybicia wałka i gniazd to być może wymiana samego imbusa wystarczy na następne 50-100 kkm.
Jak wyżej, można robić przeróbke, można wyciągnąć KPL pompę i oddać do regeneracji, ale po weryfikacji (nowy wałek w ASO180zł) ja u siebie profilaktycznie będę go wymieniać dla świętego spokoju, jeśli się okaże iż luz jest za duży całą pompę dam do przerobienia, ale to wszystko będę robić przy okazji wymiany koła dwumasowego, powoli czuć że już na nie czas myślę że na wiosne będzie robiony kpl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega ma Passata 2,0 TDI 16v 170KM kod BRD z końca 2007r, ktoś mi powie jak tam wygląda sytuacja z wałkami wyrównawczymi i napędem. Trzeba się martwić, czy zostały one już w tym roczniku poprawione i nie trzeba robić swapa pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ponieważ jestem totalnym laikiem proszę o łopatologiczne odpowiedzi :) Posiadam 2.0 TDI BPW wyprodukowany 07.11.2006r.

Chciałem sprawdzić w jakiej kondycji się znajduje ten imbus - bo chyba on jest najbardziej newralgiczny. Czy duży kłopot jest to sprawdzić dla mechanika. Kiedy to najlepiej będzie mu zrobić - przy wymianie rozrządu czy wymianie oleju. Nadmienię, że olej i filtry będę wymieniał w grudniu a rozrząd planuję w lutym '15r.. Jeśli okaże się, że imbus już jest wyrobiony - to co mam kupić i gdzie? Czy są gdzieś jakieś poglądowe zdjęcia albo schematy BPW i gdzie ten napęd się znajduje - chciałbym to przedstawić swojemu mechanikowi aby miał jakieś szersze rozeznanie.

pozdrawiam Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...