zradek1 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Witam Mam problem rozłącza mi turbinę , po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. VCDS wywala błędy Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKE.lbl Part No SW: 03G 906 016 FE HW: 028 101 212 7 Component: R4 1,9L EDC G000SG 9820 Revision: 12345678 Serial number: AUX6Z0D0463853 Coding: 0000071 Shop #: WSC 21072 146 80742 VCID: 6BD1C39F36A1 2 Faults Found: 18107 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Wheel Electronics P1699 - 000 - - Freeze Frame: RPM: 0 /min Torque: 0.0 Nm Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Voltage: 11.93 V Bin. Bits: 11001100 Bin. Bits: 00000000 (no units): 1.0 16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) P0234 - 000 - - - Intermittent Freeze Frame: RPM: 2310 /min Torque: 278.2 Nm Speed: 109.0 km/h Load: 87.8 % Voltage: 13.76 V Bin. Bits: 11001000 Absolute Pres.: 2131.8 mbar Absolute Pres.: 2570.4 mbar Readiness: 1 1 0 0 0 Address 15: Airbags Labels: 8E0-959-655-94.lbl Part No SW: 8E0 959 655 G HW: 8E0 959 655 G Component: Airbag 9.41 H10 3230 Revision: 91H10323 Serial number: 0036M000TM40 Coding: 0033622 Shop #: WSC 06325 000 00000 VCID: 3B7133DF0641 1 Fault Found: 01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199) 002 - Lower Limit Exceeded - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100010 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Mileage: 1048575 km Time Indication: 0 Address 46: Central Conv. Labels: None Part No: 8E0 959 433 BK Component: Komfortgerát TA7 2431 Coding: 07024 Shop #: WSC 06325 VCID: 7BF1F3DF46C1 Subsystem 1 - Part No: 8E1959801B Component: Tőrsteuer.FS BRM 0205 Subsystem 2 - Part No: 8E1959802B Component: Tőrsteuer.BF BRM 0205 1 Fault Found: 01366 - Opened Due to Crash Signal 35-00 - - LOGI robiłem pierwszy raz proszę o wyrozumiałość Narazie tylko statyczne Log (0 - 023) Log (1 - 011) Log (2 - 007) Log (3 - 018) Log (4 - 003,003) Log (5 - 013) Log (6 - 001) Log (7 - 004) Basic Settings Log (0 - 011) Log (1 - 003)
Sztomel Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Głownym powodem "rozłączania" turbosprężarki (w Twoim przypadku) jest jej przeładowywanie czyli turbo dmucha zbyt dużo w danym zakresie obrotów silnika niż oczekuje tego w tym czasie sterownik silnika - przykład : wartość zadana ciśnienia doładowania u Ciebie wynosi Absolute Pres.: 2131.8 mbar a wartość rzeczywista już grubo ponad to czyli Absolute Pres.: 2570.4 mbar w tym samym czasie. Winą tego jest zapiekająca się zmienna geometria turbosprężarki i aby to przeładowanie wyeliminować należy turbo wymontować z silnika, zdemontować z niej muszlę od strony wydechowej (czyli tzw. gorącą) i czyścić kierownice spalin z nagaru a bieżnię wewnątrz muszli gorącej wyszlifować z zadziorów w niej po krawędziach kierownic spalin i wtedy wszysto wróci do normalności. Logi statyczne grupy 011 w trybie Meas. Blocks jak i Basic Settings nie zawsze pokazują przycinanie się kierownic zmiennej geometrii a wręcz (na podstawie własnego doświadczenia przy logowaniu aut kolegów z różnych for) pokazują niedomaganie zmiennej geometrii praktycznie tylko wtedy kiedy stoi już ona definitywnie dęba i nie zmienia się jej położenie w prawidłowym zakresie.
zradek1 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2013 na jedynce i dwójce turbo się nie rozłącza nigdy , na trójce przy 4 tys. obrotów, czwórce przy 3,5 tys. na piątce przy około 3 tys. nie jest to reguła ale tak przeważnie się dzieje. Dałeś mi konkretną odpowiedz więc turbo idzie na stół. Dzięki
Sztomel Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 na jedynce i dwójce turbo się nie rozłącza nigdy , na trójce przy 4 tys. obrotów, czwórce przy 3,5 tys. na piątce przy około 3 tys. nie jest to reguła ale tak przeważnie się dzieje. Dałeś mi konkretną odpowiedz więc turbo idzie na stół. Dzięki ba na najniższych biegach jest zbyt mało czasu aby sterownik silnika zareagował trybem awaryjnym. Co innego jeśli przeciągniesz silnik na biegu 3 lub wyższym powyżej 4200 obrotów - wtedy tryb awaryjny murowany czyli tak jak to opisałeś. Na 99% jestem pewien, że to wina zmiennej geoetrii turbo ale jeśli chcesz się jeszcze upewnić zanim zdemontujesz turbo to zloguj sobie dynamicznie grupy : 003 z 011 i 008 z 010. Piszę o tym tylko dlatego, że rzadko ale czasami bywa przeładowanie tylko z racji tego, że ktoś lub jakiś mechanik poknocił kolejność podpięcia wężyków podciśnienia i na turbo jest podawane stale pełne podciśnienie itp. Czasami przyczyna przeładowania turbo jest tak banalna, że aż płakać się chce jak ktoś wymienia i czyści lub regeneruje turbo a potem okazuje się, że ktoś dał d*py i źle pozakładał wężyki podciśnienia więc upewnij się, że nie ma innych przyczyn, których przykład podałem zanim się zdecydujesz na wymontowanie turbo. Nie chodzi o to, że mam sam wątpliwości co do swojej diagnozy ale życie i przykłady z niego wiele mnie nauczyły a wystarczy tylko aby ktoś kumaty zerknął do komory silnika przed lub po logowaniu i wszystko jest wtedy jasne - ja takiej możliwiści niestety w Twoim przypadku nie mam więc rozważ jeszcze inne problemy bo nie chcę byś mnie potem na forum napiętnował bo okazało się, że np. wężyk idący od N75 do obudowy filtra powietrza był zatkany lub zagięty. Gdybym miał możliwość osobiście Twoje auto zlogować to wtedy biorę pełną odpowiedzialność za ewentualne dodatkowe koszty ale takiej pewności nie mam. Bazuję tylko na własnym doświadczeniu i rachunku prawdopodobieństwa w takich przypadkach.
zradek1 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2013 wężyki były już sprawdzane przez kolegę z serwisu w Gdańsku , sprawdzał gruszkę wszystko było okey tak na oko. Żaden mechanik jeszcze nie grzebał przy turbo , jak kupiłem samochód to normalnie jeździłem , po 15 tys. km zrobionych nagle turbo raz mi przeładowało , potem coraz częściej no i teraz za każdym razem.
Sztomel Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 więc objawy wskazują jednoznacznie na zapieczoną zmienną geometrię turbo.
zradek1 Opublikowano 2 Września 2013 Autor Opublikowano 2 Września 2013 taa była zapieczona , troszkę przeszlifować , wyczyścić , dwie godzinki pracy. Turbo śmiga jak nowe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się