lukaszkom Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Witam serdecznie forumowiczów. Mój problem polega na tym że jakiś czas temu zauważyłem olej na silniku, początkowo myślałem że to po wymianie filtra oleju się narozlewało ale po kilku sprawdzeniach okazało się że miejscem z którego wycieka olej jest punkt gdzie przykręcony jest przewód który prowadzi od silnika do odmy i przechodzi przez ten żółty zbiorniczek który nie wiem do czego służy. Czy miał ktoś może podobny problem?? Czy powodem może być zatkana odma lub ten żółty zbiorniczek?? Czy wycieku szukać mam gdzieś indziej?? Nie udało mi się zrobić zdjęcia tam gdzie widać wyciek ponieważ nie ma dostępu do tego miejsca ale ogólnie jest to w miejscu gdzie wąż od tego zbiorniczka łączy się z silnikiem. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
fireman82 Opublikowano 7 Września 2013 Opublikowano 7 Września 2013 Witam serdecznie forumowiczów.Mój problem polega na tym że jakiś czas temu zauważyłem olej na silniku, początkowo myślałem że to po wymianie filtra oleju się narozlewało ale po kilku sprawdzeniach okazało się że miejscem z którego wycieka olej jest punkt gdzie przykręcony jest przewód który prowadzi od silnika do odmy i przechodzi przez ten żółty zbiorniczek który nie wiem do czego służy. Czy miał ktoś może podobny problem?? Czy powodem może być zatkana odma lub ten żółty zbiorniczek?? Czy wycieku szukać mam gdzieś indziej?? Nie udało mi się zrobić zdjęcia tam gdzie widać wyciek ponieważ nie ma dostępu do tego miejsca ale ogólnie jest to w miejscu gdzie wąż od tego zbiorniczka łączy się z silnikiem. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam http://s24.postimg.org/d6b7h8pj5/DSC_0413.jpg W takim wypadku musisz wymienić odmę, rurkę, która przykręcona jest do silnika, koszt około 70zł. Sprawdź jeszcze ten pomarańczowy kołnierz, do którego wkłada się bagnet oleju. Ja miałem go popękanego i tamtędy też mi oliwę wywalało.
lukaszkom Opublikowano 8 Września 2013 Autor Opublikowano 8 Września 2013 W takim wypadku musisz wymienić odmę, rurkę, która przykręcona jest do silnika, koszt około 70zł. Sprawdź jeszcze ten pomarańczowy kołnierz, do którego wkłada się bagnet oleju. Ja miałem go popękanego i tamtędy też mi oliwę wywalało. Kolego dzięki za odpowiedz tylko na tym wężyku który idzie od silnika do odmy (czyli tego okrągłego na silniku) jest jeszcze taki jakby zbiornik czy filtr nie wiem co to jest ale jest umiejscowione po drodze pomiędzy silnikiem a tą odmą. czy mam to zlikwidować całkowicie i założyć tylko wężyk bezpośrednio od silnika do odmy, czy wymienić wszystko żeby było tak jak jest?? tylko jak się dowiedzieć co to jest ten zbiorniczek? Pozdrawiam ---------- Post dopisany at 13:19 ---------- Poprzedni post napisany at 12:54 ---------- Chodzi o element który zaznaczyłem na czerwono 1C czy to może być odpowiedzialne za wyciek oleju?? czy można to ominąć?? Pozdrawiam
fireman82 Opublikowano 8 Września 2013 Opublikowano 8 Września 2013 Kolego dzięki za odpowiedz tylko na tym wężyku który idzie od silnika do odmy (czyli tego okrągłego na silniku) jest jeszcze taki jakby zbiornik czy filtr nie wiem co to jest ale jest umiejscowione po drodze pomiędzy silnikiem a tą odmą. czy mam to zlikwidować całkowicie i założyć tylko wężyk bezpośrednio od silnika do odmy, czy wymienić wszystko żeby było tak jak jest?? tylko jak się dowiedzieć co to jest ten zbiorniczek?Pozdrawiam ---------- Post dopisany at 13:19 ---------- Poprzedni post napisany at 12:54 ---------- Chodzi o element który zaznaczyłem na czerwono 1C czy to może być odpowiedzialne za wyciek oleju?? czy można to ominąć?? Pozdrawiam http://s12.postimg.org/5qnkg643d/oodma.jpg Ten zbiorniczek to separator olejowy, wyłapuje olej jeśli nadmiar miałby się dostać do dolotu. Jeśli będziesz wymieniał odmę (tę rurkę od silnika) to kupisz raczej tylko w całości aż do tego czarnego dekielka (bez białego separatora) i możesz założyć bez niego. Ja jak wymieniałem to rozciąłem odmę i założyłem na obejmach separator, tak jak był poprzednio.
tommee25 Opublikowano 17 Września 2013 Opublikowano 17 Września 2013 Witam! Ja również mam pytanie odnośnie tej rurki. Ostatnio sprawdzałem i mam na tej rurce wzdłużne pęknięcie. Na razie zabezpieczyłem to taśmą PCV, ale wiem, że muszę wymienić. Z ETKI wynika, że do (poniżej) numeru silnika 619620 jest zwykła rurka bez separatora oleju (ja mam taką), powyżej tego numeru jest już rurka 2-częściowa z tym separatorem. Moje pytanie to jaką rurkę wybrać z separatorem czy bez i czy są one zamienne?
fireman82 Opublikowano 17 Września 2013 Opublikowano 17 Września 2013 Witam!Ja również mam pytanie odnośnie tej rurki. Ostatnio sprawdzałem i mam na tej rurce wzdłużne pęknięcie. Na razie zabezpieczyłem to taśmą PCV, ale wiem, że muszę wymienić. Z ETKI wynika, że do (poniżej) numeru silnika 619620 jest zwykła rurka bez separatora oleju (ja mam taką), powyżej tego numeru jest już rurka 2-częściowa z tym separatorem. Moje pytanie to jaką rurkę wybrać z separatorem czy bez i czy są one zamienne? Tak są zamienne. Możesz założyć jedną lub drugą.
Gniady Opublikowano 28 Września 2013 Opublikowano 28 Września 2013 Witam!Ja również mam pytanie odnośnie tej rurki. Ostatnio sprawdzałem i mam na tej rurce wzdłużne pęknięcie. Na razie zabezpieczyłem to taśmą PCV, ale wiem, że muszę wymienić. Z ETKI wynika, że do (poniżej) numeru silnika 619620 jest zwykła rurka bez separatora oleju (ja mam taką), powyżej tego numeru jest już rurka 2-częściowa z tym separatorem. Moje pytanie to jaką rurkę wybrać z separatorem czy bez i czy są one zamienne? Tak są zamienne. Możesz założyć jedną lub drugą. Tą co sprzedaje kolega na forum za 4 dychy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się