Go0fi Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Witam, Czytając dużo tematów na tym forum i nie tylko, problem ten jest dość częsty wśród silników 1.9tdi, u mnie (130km) wygląda to następująco: Po zakupie auta wszystko śmigało, auto miało moc, zbierało się super, bez problemu załączała się turbina audiczka leciała 200km/h, po wymianie oleju (stary olej był jak woda) na 10w40 dla silników diesel firmy Mobil One zaczęły się problemy, auto już nie miało tej mocy, po przekroczeniu ok 130km/h i ok. 3 tys. obrotów auto traciło moc, chociaż bywało i tak, że jadąc trasę ok 150 km(długość) nie miałem z tym żadnego problemu (jadąc z powrotem) a jadąc do "celu" co chwile miałem ten problem. Po przeczytaniu forum zdecydowałem się przeczyścić przepływomierz, dało to efekt w postaci lepszego przyśpieszenia ale nadal padał po przekroczeniu 130km/h. Jest to o tyle dziwne, że nadal raz potrafi wszystko śmigać i auto bez utraty mocy pojedzie 210km/h, a innym razem nie pojedzie więcej niż 130km/h. Dodam, że nie ma różnicy czy silnik zimny czy rozgrzany, jak raz się załączy to już problem nie występuje, podejrzewam że mogą być to zapieczone kierowniczki turbiny lub sam już nie wiem. Czy miał ktoś taki przypadek, że raz taki problem występował a raz nie ? co wtedy pomogło i jaki był ewentualnie koszt naprawy ?
marcin78 Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Po pierwsze olej zalałeś niewłaściwy! Olej powinien być 5w40 lub 0w40. Trzeba zapiąć VAG, mogą być kierownice zapieczone.
Go0fi Opublikowano 1 Września 2013 Autor Opublikowano 1 Września 2013 Olej wymienić już teraz (przejechane jest ok. 3tys kilometrów) czy już zaczekać do następnej wymiany? mam wrażenie, że czym olej bardziej rzadszy tym mniejszy problem ze spadkiem mocy, może być tak, że za gęsty olej był wlany i kierowniczki turbiny się zablokowały? Wczoraj przy dłuższej jeździe na turbinie (jak załapała i jeździe ok 200km/h) później czuło się różnice w mocy auta i dzisiaj audiczka także zbierała się jak przed wymianą oleju
POWER-KRIS Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Możesz nie zmieniac, wymienisz razem z turbiną, szklankami, popychaczami, itp przy okazji. ;-) Sony Xperia Tapatalk 4
Go0fi Opublikowano 1 Września 2013 Autor Opublikowano 1 Września 2013 Jaki najlepszy olej do 1.9 tdi AWX 130 - żeby tym razem wlać dobry
POWER-KRIS Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Zeby wojny nie bylo to kazdy 5w40 z norma vw patrz punkt 1. Oleje stosowane w silnikach TDI 1. Do silników 1,9 TDI R4 czyli rzędowych m.in. o oznaczeniach AWX, AVF, AVB, AJM, BKE oraz 2.0TDI - BLB, BNA, opartych na systemie pompowtrysków czyli PD, należy stosować olej spełniający normy: 505.01 lub 506.01 lub 507.00 2. Do wszystkich silników diesla, zarówno 4-ro (z PD) oraz 6-cio cylindrowych, wyposażonych w filtr DPF, a więc mniej więcej od roku produkcji 2005 bezwzględnie wymagane są oleje spełniające normę: 507.00 Oleje należy ze względu na trwałość silnika - turbosprężarka - wymieniać najpóźniej po osiągnięciu przebiegu 15.000 km lub po okresie 1 roku od wymiany. Tryb long-life nie jest polecany ze względu na trwałość turbiny. 3. Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompą rozdzielaczową (rotacyjną) VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKN, AFB, Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy: 505.00 lub 506.00 UWAGA ! Ze względu na sporą ilość podróbek oleje kupujemy tylko z pewnego źródła, na oleju oraz filtrach się nie oszczędza Oleje należy ze względu na trwałość silnika - turbosprężarka - wymieniać najpóźniej po osiągnięciu przebiegu 15.000 km lub po okresie 1 roku od wymiany. Tryb long-life nie jest polecany ze względu na trwałość turbiny. Sony Xperia Tapatalk 4
Marcino87 Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 podmień zaworek n 75 przeładowuje Ci pewnie turbo
Pawci_o Opublikowano 9 Września 2013 Opublikowano 9 Września 2013 Ja miałem podobny przypadek, okazało się że turbina do czyszczenia, po wyczyszczeniu całkiem inne autko, wymienili mi jeszcze gruchę przy turbo bo coś z nią było nie tak.
a.ch Opublikowano 9 Września 2013 Opublikowano 9 Września 2013 Witam,podepne sie pod temat bo u mnie podobne objawy,auto zawsze traci moc przy pretkosci 140km/h obroty jakies 2800.Po wylaczeniu silnika jest ok na nizszych pretkosciach mozna silnik krecic na maxa byle nie przekroczyc 140km/h. u mnie wyszlo na kompie ze turbina przeladowuje czy wysterczy wymienic ten czujnik n 75?
Marcino87 Opublikowano 10 Września 2013 Opublikowano 10 Września 2013 Witam,podepne sie pod temat bo u mnie podobne objawy,auto zawsze traci moc przy pretkosci 140km/h obroty jakies 2800.Po wylaczeniu silnika jest ok na nizszych pretkosciach mozna silnik krecic na maxa byle nie przekroczyc 140km/h.u mnie wyszlo na kompie ze turbina przeladowuje czy wysterczy wymienic ten czujnik n 75? Przede wszystkim sprawdzic wymieniajac n75 Nastepnie sprawdz w blokach pomiarowych, zrobic test jak sie zachowuje sztanga tyrbiny. Duze prawdopodobienstwo ze stoi. Probowac ja rozruszac. Jezeli nie to czyszczenie turbo. Sent from my телефон
scubi206 Opublikowano 10 Września 2013 Opublikowano 10 Września 2013 Natychmiastowa wymiana oleju na pełny syntetyk z normą 505.01 + filtra oleju + czyszczenie zmiennej geometrii turbiny powinno rozwiązać problem.
a.ch Opublikowano 10 Września 2013 Opublikowano 10 Września 2013 Olej wymienilem zaraz po zakupie w kwietniu na motul x -clean .Wczesniej jezdzil na Long lauf.Mam pytanie czy poradze sobie sam z wymiana n75 i czy ewentualnie mozna z tym jeszcze jezdzic bo jestem aktulnie w Niemczech a planowany wyjazd do Polski dopiero na Boze Narodzenie.
POWER-KRIS Opublikowano 10 Września 2013 Opublikowano 10 Września 2013 Na moje oko to czyść turbo. Sony Xperia Tapatalk 4.
OLoSanPL Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 Witam. Podepne sie do watku bo mam podobny problem z moca a mianowicie wczoraj podczas jazdy auto stracilo moc .po dojechaniu do celu wylaczylem silnik odczekalem jakies 15min znowu odpalilem i wydawalo sie jakby wrocilo do normy.muszę wspomnieć że od jakiegoś czasu wydaje mi się że silnik jest jakiś zamulony i że nie idzie tak jak trzeba . niedawno wymieniałem wszystkie filtry i olej,olej taki sam jak poprzednio. proszę o jakieś porady pozdrawiam
moniuh Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 Witam. Podepne sie do watku bo mam podobny problem z moca a mianowicie wczoraj podczas jazdy auto stracilo moc .po dojechaniu do celu wylaczylem silnik odczekalem jakies 15min znowu odpalilem i wydawalo sie jakby wrocilo do normy.muszę wspomnieć że od jakiegoś czasu wydaje mi się że silnik jest jakiś zamulony i że nie idzie tak jak trzeba . niedawno wymieniałem wszystkie filtry i olej,olej taki sam jak poprzednio. proszę o jakieś porady pozdrawiam Pewnie zapiekają się łopatki w turbinie i silnik przechodzi w tryb awaryjny. Zobacz czy podczas jazdy jak Ci zamuli, wyłącz i włącz ponownie silnik jeśli moc wróci to turbo do czyszczenia, ewentualnie możesz zrobić logi i wrzucić do odpowiedniego działu, tam koledzy na pewno dadzą odpowiednia diagnozę.
OLoSanPL Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 dzięki będę miał to na uwadze. a słuchaj jak myślisz regenerować czy czyścić?
moniuh Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 Jak na moje to trzeba zobaczyć w jakim stanie jest turbina jak już. Trzeba i tak wyjąć i zobaczyć jak wygląda, czy nie puszcza oleju, czy nie ma luzów itp. na początek myślę, że czyszczenie wystarczy, ale jak już jest zużyta mechanicznie to do regeneracji.
scubi206 Opublikowano 12 Września 2013 Opublikowano 12 Września 2013 Jak na moje to trzeba zobaczyć w jakim stanie jest turbina jak już. Trzeba i tak wyjąć i zobaczyć jak wygląda, czy nie puszcza oleju, czy nie ma luzów itp. na początek myślę, że czyszczenie wystarczy, ale jak już jest zużyta mechanicznie to do regeneracji. Jest tylko jeden problem GARRETT nie zaleca regeneracji turbin VTG ze względu na skomplikowanie układu zmiennej geometrii i niemożność poprawnego wystrojenia turbiny w warunkach warsztatowych.
adadur Opublikowano 12 Września 2013 Opublikowano 12 Września 2013 Zmień olej na 505.01 - jeśli 10W40 używałeś tylko przez lato to pół biedy ... ale czym predzej zmień na 5W40 z normą VW 505.01 Następnie zrób logi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się