Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z uruchomieniem ciepłego silnika 2.0 tdi


Ma1477

Rekomendowane odpowiedzi

kolego tego kabla co ja mam nie kupisz na allegro kupowałem go u producenta jak znajde strone to dam namiar

---------- Post dopisany at 09:54 ---------- Poprzedni post napisany at 09:53 ----------

jarfab0511 Dzięki za podpowiedz.Wczoraj przestawiłem dawkę startowa u siebie i po testuje czy coś pomorze.Mialem na 0=2.54-----test na 50=4,75------test 40=4,15-------test 30=3,79 i zostawiłem na 30=3,79 mg chyba w miligramach (dawka startowa) to są przybliżone dane bo pisałem z pamięci .Kabel VagCanPro+K ogarnol.

testowałes kolego? jak wyszło pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega to zrobił takim kablem:

VAG CAN PRO + K-LINE + Crafter + flasher + aktual (4258328151) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Widzę że mocno staniały, parę latek temu płaciłem coś koło 1,8kPLN-ów :naughty:

---------- Post dopisany at 07:37 ---------- Poprzedni post napisany at 07:32 ----------

Tutaj masz stronę producenta:

VAG CAN PROFESSIONAL - VAG CAN PROFESSIONAL

Nie będę kupował kabla za 1k żeby zmienić dawkę startowa. Myślałem że są tańsze. Do moich potrzeb wystarczy mi mój a z tym podjade do jakiegoś znachora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie odczuwam większej poprawy ,za parę dni napisze coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VCDS raczej nie zmodyfikujecie dawki rozruchowej na tyle żeby poprawić problem palenia na ciepłym silniku.

Żeby to poprawić trzeba zmienić mapę startową silnika.

Oryginalnie wygląda ona tak:

15612f25aac6.jpg

Widać na tej mapie, że jeśli silnik ma 20-70 stopni to żeby zostało podane palio rozrusznik musi rozkręcić silnik do 250obr na minutę.

Poniżej tych obrotów paliwo nie będzie podane i silnik nie zapali.

Jeśli ma 70 stopni i więcej to rozrusznik musi rozkręcić silnik do 280obr.

Jeśli akumulator jest już nie pierwszej młodości a i rozrusznik ma już sporo za sobą to trochę czasu zajmuje uzyskanie takiej prędkości obrotowej dlatego silnik słabo pali jak jest ciepły.

Poprawienie tej mapy w poniższy sposób rozwiązuje całkowicie problem palenia na ciepłym silniku:

b56b873df2f1.jpg

Jak ktoś ma taki problem i chce go rozwiązać w powyższy sposób to zapraszam do mnie :)

Inne rozwiązanie problemu sprowadza się najczęściej do wymiany akumulatora na nowy i/lub regeneracji rozrusznika.

Edytowane przez Jarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem od 70 st plynu chlodzacego, ponizej tej temp silnik pali od strzala ale jesli przekroczy to przypal odpalac go jesli ktos jest w poblizu i jedynie z noga na gazie odpala, inaczej nie zapali. probowalem zmienic dawke biegu jalowego ale albo niewiem jak albo cos mam nie halo

w silniku w pozycji 16wbijam 12233 i vcds akceptuje ten kod po czym wychodzi do poziomu menu silnika i za zadnym przyciskiem niemoge znalezc wartosci do zmiany tej popularnej pozycji nr1 ktora odpowiada za wlasnie dawke na biegu jalowym

prosze nie wkrecac mi ze wina rozrusznika bo wariat, mam vcdsa 12.12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś na blokadę ust.wałka wydechowego względem wałka ssącego-kwestia przesunięcia wałka o 1mm może załatwić problem.

w gr004 -jakie masz wartosci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przestawilem w mojej OOOO dawke z oryginalnej 0 na 30 (bez poprawy) na 40 (bez poprawy) na 100 (lekka poprawa) i na 150 (poprawa o 50% przy starcie szybko wkreca sie na obroty, choc czasem bywa ze lekko przykuleje przy rozruchu) Obawiam sie troche czy dwumas to wytrzyma nalatane 225000 przeszedl tylko kastracje walkow przy 186000. Dawke zmienialem kablem VagCanPro + K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro sprawdze grupe 004

rozrzad jest ok, zmienialem silnik wiec mialem wywalony caly przod, co prawda uzylem wiertel zamiast blokad ale na 100% jest dobrze, jutro jeszcze zdejme obudowe i sprawdze kamera czy otwory sie pokrywaja.ustawialem rozrzad w ten sposob

ustawilem wal na znak na kole pasowym by kreska na kole nachodzila na kreske w obudowie, nastepnie poluzowalem kola walkow i ustawilem walki na moje blokady z wiertel, zalozylem pasek, obudowe dolna paska by sie upewnic ze wal sie nie ruszyl opdczas naciagu napinacza i zakrecilem kola walkow. silnik niema oporow krecac kluczem i wydaje mi sie ze ma moc ( nigdy wczesniej nie jezdzilem a4) W blokach vcdsa synchronizacje mam na 2 i niewiem o co z tym chodzi, dzis zaobserwowalem ze podczas rozruchu na goracym silniku on zapala i utrzymuje niesamowicie niskie obroty walac 2masa ze ciarki przechodza i dopiero po wcisnieciu gazu podnosi obroty i zwalnia do okolo950. mam jeszcze diorsko w dolocie na przewodzie sprezarka - rora pod chlodnicami ten fikusny wciskany, dziora na palec i w blokach pokazuje mi niemal 2 krotnie wieksze ssanie na przeplywce niz zaleca vcds ale niesadze by to mialo az taki wplyw na rozruch, orietujecie sie ile ten waz kosztuje w aso bo szukam juz tydzien po aukcjach w uk i wszystkie poza tym sa dostepne

jeszcze sprawa rozrzadu, jesli bylby machnienty to chyba problem bylby bez znaczenia na temp silnika, nie sadzicie? dodam jeszcze ze zagrzalem silnik i odpielem wtyczke temp za silnikiem, troche pomoglo ale nie wyeliminowalo problemu calkowicie, tylko po odpaleniu wskazowka podskoczyla powoli do 70-75 st na blacie i wlaczyl sie wentylator ale to normalne, vcds nie widzi bledow w zadnym ze sterownikow, commander 1.4 rowniez

egr i przepustnica pracuja prawidlowo z czego przepustnica chyba sie nie zamyka przy gaszeniu za szybko bo jest takie szarpniecie podczas gaszenia silnika charakterystyczne dla silnikow bez przepustnicy czy jak niektozi zwia klapy gaszacej

kolego Blbina mowisz o commanderze czy vcdsie? ja mam 260k, dwumasa lata ze szok ale kupilem nowa ktora rownierz miala taki sam luz wiec wsadzilem stara ale jak przytachalem bkd z golfa w manualu to tam 2mas scisly, moze w multitronicu ma byc taki luz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw synchronizacje na 0 i potem dokonaj ustawienia rozrządu tak aby wlożyć w wałek ssący blokadę jesli blokada pasuje mega idealnie ma wchodzić jak w masełko,to wyciągasz i spr jak pasuje w walek wydechowy - jeśli nie pasuje to luzujesz 3 śruby i walek ruszasz aż ci blokada wejdzie- tak ust.sie wałek wyde.względem ssącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 0 masz na mysli zmiane vcdsem czy fizyczna kalibracje walkow az pojawi sie 0 nie zwazajac na blokady? ide sprawdzic ustawienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Blbina mowisz o commanderze czy vcdsie? ja mam 260k,

Mowie o VagCanPro+K to jest cos bardzo podobnego do VCDS

Zaznaczam ze rozrzad ustawialem na ori blokady na 0(sprawdzone w silniku na bloku 4-tym) i drugi walek dostrojony na blokade

Edytowane przez blbina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 0 masz na mysli zmiane vcdsem czy fizyczna kalibracje walkow az pojawi sie 0 nie zwazajac na blokady? ide sprawdzic ustawienie

Fizyczne ust.na 0 a potem dopasowanie wałka wydechowego względem ssącego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie wałków za wiele nie zmieni. Ja wymieniałem silnik bo padł i rozrusznik i dalej nic. Aku też i wydaje mi się że albo zmiana mapy startowej albo oszukanie czujnika temp pomaga Ja będę robił remap to odrazu zrobię mapy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj sprawdzilem rozrzad i byl idealnie, cofnolem walek ssacy o okolo 2mm lecz bez zmian, nastepnie od znakow 2 mm do przodu i rowniez bez zmian, we wtorek zmienie ustawienie walu wzgledem walkow i sprawdze jak sie ma taki mod

Synchronizacja w vcdsie to moim zdaniem roznica miedzy walem a walkiem ssacym bo wydechowy nawet nieposiada czujnika polozenia wiec skad sterownik mialby wiedziec w jakiej pozycji on jest?

Robilem juz mnustwo rozrzadow z plywajacymi kolami rozrzadu i pierwszy raz mam taki problem, czasem kola plywaja na wale a czasem na walkach ale zawsze skladalem to dobrze na pseudo blokady, mam watpliwosci co do kola walu rozrzadu, wal z blokiem pochodza z bkd a kolo napedzajace pasek wielorowkowy z blb, kiedy rozbieralem silnik blb zaznaczylem na pasku znaki, na kole walu jest kreska i odnoszac sie do niej przenioslem kreske ze starego silnika na nowy, kreski ze starego paska na nowy, wszystko zlozylem i bylo ok, wal sie obracal ok wiec zaczolem skladac obudowy bo bywa ze jakas srubka wpadnie i moze biedy narobic wiec po zalozeniu oslon zauwazylem znak na kole pasowym wielorowkowym ktore sie nie pokrywalo ze znakiem na obudowie wiec ustawilem walki na znaki i wal na znak, byla roznica 2 zebow a to bardzo duzo lecz wal obracal sie swobodnie wiec tak zostalo i jest do teraz, tyle ze auto dostalem z zatartym silnikiem i pasek mogl przeskoczyc. autodata wiele nie mowi o kole walu, jest gdzies znak gmp poza kolkiem wielorowkowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gmp jest na kole zębatym wału,ale bez odpowiedniej blokady tego znaku nie odczytasz i ustawisz. A synchro pokazane w VCDS jest faktycznie między wałem korbowy a wałkiem ssącym. Dopiero po właściwym ustawieniu synchro doregulowujesz na blokady wałek wydechowy.

Napisałeś że masz dół od Bkd. Nasuwa mi się jeszcze jedno, może masz niewłaściwe koło na wale, bo były dwa rodzaje: zwykle (okrągłe) i eliptyczne (jajowate). Mają w innych miejscach znaki do ustawienia rozrzadu i są inne do nich blokady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obadam, mam jeszcze stary dol blb wiec porownam, zastanawialem sie jeszcze nad otworem w skrzyni multi po co on jest, widac przez niego 2mase ale jakichs znakow szczegolnych nie zauwazylem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wałek wydechowy nie ma czujnika halla ale za to ma 4 inne - wałek wydechowy napedza wałki od PPD.

miałes kompa posłaczonego w 004 masz 2*

gasisz motor odkrecasz 3 sruby wałka ssacego i przestawiasz wałek kontrujesz odpalasz motr gr 004 masz juz 0*

gasisz motor obracasz silnikiem do momentu ustawienia sie wałka ssacego na blokade która ma pasowac bez najmniejszych oporów - ok blokada pasuje wyjmujesz blokade ze ssacego wkładasz do wydechowego - pasuje bardzo ciasno lub nie pasuje wogole - odkrecasz 3 sruby przekrecasz wałkiem w str która potrzeba aby blokada weszła - blokada pasuje luzno- kontrujesz sruby,wyciagasz blokade i składasz do kupy - odpalasz grzejesz motor i testujesz zapalanie na goracym.

są silniki ktre mają 2 rodzaje ust - na godzine 12 wału na blokadzie a nowsze na godzinie jakos tak na 14 na blokadzie wtedy jest róznica 2 zębów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie wałków za wiele nie zmieni. Ja wymieniałem silnik bo padł i rozrusznik i dalej nic. Aku też i wydaje mi się że albo zmiana mapy startowej albo oszukanie czujnika temp pomaga Ja będę robił remap to odrazu zrobię mapy

Oddaj ten rozrusznik do regeneracji ?

Przecież sam pisałeś ze Ci słabo kreci poniżej obrotów przy których ma zapalić.. To nie są duże pieniądze :)

Edytowane przez kubson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemam sumienia rozkrecac silnika w swieta, jutro z rana startuje i dam znac, ale zapne laptopa i sprawdze co widzi vcds

Walki w glowicy sa proste do ustawienia, tylko jak pisalem wal jest problemem

Na kole paska rozrzadu na wale znak mi wyszedl na godz 14 lub 13, w kazdym badz razie w autodacie byly 2 ustawienia i jedno niby pasowalo, ale teraz tak mysle ze gdybym machnol sie o 2 zeby na wale to w vcdsie braklo by skali w synchronizacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...