Jump to content
0
Ma1477

Problemy z uruchomieniem ciepłego silnika 2.0 tdi

Recommended Posts

Ciężko odpala jak jest ciepły i jak stoi pod górkę ale tylko jak jest ciepły. Myślałem o czym takim ŻLE ODPALA AUDI A2 A3 A4 A6 TDI TURBO START (3450130504) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. ewentualnie samemu zrobić taki przekaźnik. Bo za zmiane map liczą sobie od 200 do 400zł a auto już nie takie nowe bo z 2006r, a wydaje mi się że nie wielki wpływ na to na dwumas gorzej ze świecami. Co o tym myślicie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mysle ze ma ten sam problem co miały B6 1.9 jak rozrusznik na tulei juz przytarty to zimny z pol obrotu a cieply wcale bo za male obroty uzyskuje i komp nie otwiera paliwa. Ludziom wode z mózgu robia i pitolo jakies mapy startowe zamiast oddac rozrusznik do regeneracji za 100 gora.

Sony Xperia Tapatalk 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli zrobisz diagnostykę silnika i nie znajdziesz jednoznacznej przyczyny ciężkiego uruchamiania, to wtedy jest szansa, że urządzenie tego typu załatwi sprawę.

Można samemu coś takiego wykombinować, trzeba oszukać temperaturę silnika , jaką komputer sterujący silnikiem widzi w momencie rozruchu.

Zmniejszenie jej o 15-20 st. C poprzez włączenie w obwód czujnika temperatury dodatkowego opornika w momencie rozruchu załatwia sprawę.

Mam coś takiego , zrobionego własnoręcznie , w starym Golfie IV 1,9 ALH, działa bez zarzutu :whistling:


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten 2.0tdi jest specyficzny, po odłączeniu czujnika temp. odpala dobrze. Pewnie są zamałe obroty do odpalenia i wtryski nie podają paliwa odrazu. Standardowe rozwiązanie jest słabe czyli zmiana map, ze względu na cene, podniesienie dawki startowej (dawki paliwa) jest słabe bo zakres mały, rozrusznik zregenerowany działa na krótko, jest jeszcze przestawienie wałka wydechowego ale ma to jakiś zły wpływ na spalanie. Można pogrzebać z tą temp. jedyny minus to grzanie świec. No i tanio to wyjdzie. Wsumie aż takiej tragedii nie ma ale hmm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwieksz Vagiem dawke starowa paliwa. Ja ta zrobilem po roku od zakupu auta, meczarni i wstydu na parkingach... Po tym zabiegu, zalowalem, ze tak prosta czynnosc byla przeze mnie tak dlugo odkladana. Od dwoch lat problemu odpalania cieplego BLB nie mam. Opis na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zwieksz Vagiem dawke starowa paliwa. Ja ta zrobilem po roku od zakupu auta, meczarni i wstydu na parkingach... Po tym zabiegu, zalowalem, ze tak prosta czynnosc byla przeze mnie tak dlugo odkladana. Od dwoch lat problemu odpalania cieplego BLB nie mam. Opis na forum.

neologic gdzie się zwiększa dawkę startowa i na jaka wartość żeby było o.k. Wydaje się ze widziałem w moim interfejsie taka opcje ale chyba była

nieaktywna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie dawka nic nie dawała. Teraz już nie pamiętam który do blok a nie mam jak sprawdzić bo złamałem nogę, włożyli mi tam blachę i narazie nie mogę jeździć audi :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak odpięcie czujnika temperatury usprawnia Ci zapalanie to zakup moduł delay jest bardzo dobrym rozwiązaniem.

Przede wszystkim włącza grzanie świec żarowych nawet na ciepłym silniku co ułatwia poprawny rozruch.

Oszukuje komputer silnika ECU co powoduje późniejszy zapłon, więc silnikowi łatwiej.

Oczywiście najlepiej byłoby znaleźć przyczynę ale jak ktoś chce na skróty i tanio to właśnie rozwiązanie dla niego.

Tu masz coś co działa i spełnia swoją rolę Moduł MS-07 Delay Diesel


Regulamin Forum !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja mysle ze ma ten sam problem co miały B6 1.9 jak rozrusznik na tulei juz przytarty to zimny z pol obrotu a cieply wcale bo za male obroty uzyskuje i komp nie otwiera paliwa. Ludziom wode z mózgu robia i pitolo jakies mapy startowe zamiast oddac rozrusznik do regeneracji za 100 gora.

Sony Xperia Tapatalk 4

:thumbup1::thumbup1::thumbup1: to jest to


jYbirvL.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeżeli zrobisz diagnostykę silnika i nie znajdziesz jednoznacznej przyczyny ciężkiego uruchamiania, to wtedy jest szansa, że urządzenie tego typu załatwi sprawę.

Można samemu coś takiego wykombinować, trzeba oszukać temperaturę silnika , jaką komputer sterujący silnikiem widzi w momencie rozruchu.

Zmniejszenie jej o 15-20 st. C poprzez włączenie w obwód czujnika temperatury dodatkowego opornika w momencie rozruchu załatwia sprawę.

Mam coś takiego , zrobionego własnoręcznie , w starym Golfie IV 1,9 ALH, działa bez zarzutu :whistling:

Nie słuchać cudaków jak wyżej , to podstawa w dobrej ekspluatacji naszych aut !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to samo u siebie. I mam pytanie co dokladnie trzeba zrobic i sprawdzic? Z tego co widze to najpierw sprawdzic to z czujnikiem temp, rozrusznik, zmienic dawka, nowe mapy. Czytalem jeszcze gdzies ze moze to byc wina akumulatora? Prosze o dokladny opis "co i jak zrobic"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeżeli zrobisz diagnostykę silnika i nie znajdziesz jednoznacznej przyczyny ciężkiego uruchamiania, to wtedy jest szansa, że urządzenie tego typu załatwi sprawę.

Można samemu coś takiego wykombinować, trzeba oszukać temperaturę silnika , jaką komputer sterujący silnikiem widzi w momencie rozruchu.

Zmniejszenie jej o 15-20 st. C poprzez włączenie w obwód czujnika temperatury dodatkowego opornika w momencie rozruchu załatwia sprawę.

Mam coś takiego , zrobionego własnoręcznie , w starym Golfie IV 1,9 ALH, działa bez zarzutu :whistling:

Nie słuchać cudaków jak wyżej , to podstawa w dobrej ekspluatacji naszych aut !!

Idąc Twoim tokiem rozumowania, to takich cudaków na tym forum jest większość, poczytaj wątki o DPF-ach, ilu userów jest za montowaniem nowych, jak się stare zatkają :decayed:

Napisałem wyraźnie, jeżeli po diagnostyce nie ma jednoznacznej przyczyny, odpowiedzialnej za ciężkie odpalanie na ciepłym, to wtedy pozostaje do wyboru albo korekta map za kilka stówek, albo oszukiwanie temperatury w momencie rozruchu za kilka PLN-ów :naughty:

Obydwa sposoby są tak samo skuteczne, a wybór zależy od właściciela i aktualnej zasobności jego portfela :whistling:

A jak ktoś jest mocnym zwolennikiem wszystkiego co oryginalne, to pozostaje mu kapitalny remont , albo wymiana silnika z osprzętem na nowy :grin:


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiś tester i sprawdzić ilość obrotów podczas zapalenia. Ma być powyżej 250.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma1477 gdy odpalasz " przycina " przycina sie Tobie rozrusznik? brat w awx walczyl caly sezon z odpalaniem i wkoncu okazalo sie ze to wina rozrusznika... po regeneracji bendix az swiszczy przy odpalaniu, a pali na strzala...

jYbirvL.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak Wy ludzie ale chyba każdy ma jakieś małe pojęcie o tym jak auto powinno kręcić na rozruszniku.

Zakładając taki wątek myślę że kolega wie jaka jest różnica obrotów (jeśli jest) w kręceniu rozrusznikiem na zimnym i ciepłym. Domyślam się też że chyba by zauważył różnicę w zachowaniu pracy rozrusznika to nie zadawał by tak banalnych pytań.

Powiem więcej w tych samochodach problem rozrusznika jest stałą usterką a właściwie nie rozrusznika tylko kabelka od masy do obudowy.

Nawet akcja serwisowa na to była.

Pomijam inne usterki rozrusznika.


Regulamin Forum !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpiac vcdsa, odlaczyc koske od zasilania wtryskow i odczytac z jaka predkoscia kreci rozruch. Jak nie bedzie ok 300 obr/min to zapomnj o dobrym paleniu fakt zalezy to od stanu motorowni i sprawdzeni najprostrzych rzeczy punkty styku itp jak kolega mowil przewod masowy bo lubily gnic itp. Ja jak pracowalem w vw to byla informacja tpi na palenie na cieplym jak nie uzyskiwalo 320obr/min a aku dobre i punkty masowe ok to sie rozrucha wymienialo i po klopocie. Nie raz juz dawki rozruchowe poprawialem czy w 1.9 czy 2.0


     WWE-TUNING

CHIPTUNING/HAMOWNIA DYNOMET 4x4/POMIAR AFR/ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA/FAP-DPF-EGR-O2, Multimap EDC15/16/17/ ME7,5/ MED9/MED17, LC/ALS/NLS/Pops&Bang

STROJENIE INDYWIDUALNE DIESEL ORAZ TURBO-BENZYNA WSZYSTKIE MARKI

TEL: 880278024

https://www.facebook.com/Wwe-Tuning-965484956801511/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam nadal nogę w gipsie ale opisze co i jak z moim autem i odpalaniem. Po zakupie zauważyłem problem z odpalaniem na ciepłym, poczytałem i po odpięciu czujnika temp okazało się że pali od strzała ale wentylatory chodzą bo czujnik odpięty. Nic się nie przycinało rozrusznik chodził aku doładowałem. Puźniej jebn*** mi rozrząd i wymieniłem silnik na nowy bkd wyjęty z angielskiego vw ;) Uszkodziłem rozrusznik podczas odkręcania więc kupiłem używany jak nowy :) Włożyłem cały zestaw wszystko inne niż było i dalej odpala tak samo. Więc wina jest po stronie sterownika silnika, po minimalnym przebiegu silnika dawki są się wystarczające do rozruchu. Wydaje mi się że oszukanie czujnika to najlepsza rzecz w nie nowym już aucie. Co do koła 2 masy to wybaczcie ale stare b5 też je miało a paliło od strzała ta wymiana softu to ściema i nabijanie kasy tunerom a koło po 150-200tyś itak będzie waliło bo koło też mam nowe luk za 1200zł i jest to poroniony wynalazek jeśli chodzi o wytrzymałość ;) Wracając do softu to podnoszą dawke wiec oszczędzamy świece ale rozruch itak jest brutalniejszy niż przewidział to producent. Każdy zrobi jak woli mi szkoda kasy żeby napędzać czyjąś ideologie że soft jest lepszy bo tak ;) Ale każdy robi jak woli ja nie robie nic bo noga nie chce współpracować jeszcze :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie wiesz na czym dokładnie podlega obróbka w sofcie to nie mów takich głupot że się paliwa dolewa i jest brutalniej. Jest myk co wcale się nie rusza paliwa a auto pali.


     WWE-TUNING

CHIPTUNING/HAMOWNIA DYNOMET 4x4/POMIAR AFR/ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA/FAP-DPF-EGR-O2, Multimap EDC15/16/17/ ME7,5/ MED9/MED17, LC/ALS/NLS/Pops&Bang

STROJENIE INDYWIDUALNE DIESEL ORAZ TURBO-BENZYNA WSZYSTKIE MARKI

TEL: 880278024

https://www.facebook.com/Wwe-Tuning-965484956801511/

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ma1477 - ja też miałem problem z odpalaniem auta jak się rozgrzało. problemem była zbyt bogata mieszanka i czujnik temp spalin (tu masz link do mojego tematu http://a4-klub.pl/uklad-wydechowy-100/problem-usunieciu-dpfa-dodatkowo-czujnik-temp-spalin-306499/ ). Silnik lekko się zalewał i oto cały problem. teraz śmiga... :decayed:


To nie jest kombi.... To jest AVANT :naughty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy na pewno wymieniałeś czujnik temperatury pomiędzy turbo a DPF-em ( G506 )?

Jeżeli tak, to nieźli naciągacze, albo partacze wycinali Ci DPF-a :decayed:

G506 służy tylko i wyłącznie do kontroli temperatury spalin w celu zapewnienia ich odpowiedniej wartości do poprawnego działania filtra :whistling:

Jak DPF out, to jest on poprostu niepotrzebny do niczego, jego obsługa powinna być wyłączona w programie sterującym , albo program zmodyfikowany tak , jakby go tam nigdy nie było :facepalm:

Poza tym zbyt duża dawka paliwa w dieslu nie powoduje "zalania" silnika, co najwyżej kopcenie na czarno z powodu niedoboru tlenu do jego spalenia :whistling:


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeśli nie wiesz na czym dokładnie podlega obróbka w sofcie to nie mów takich głupot że się paliwa dolewa i jest brutalniej. Jest myk co wcale się nie rusza paliwa a auto pali.

Wybacz ale byłem u tunera pytałem więc jak wiesz co zrobić to się wypowiec i podaj złoty środek i potrzebne do tego przyrządy a nie tylko mrzonki że to nie tak. Tuner powiedział mi że zmniejszają wymaganą prędkość obrotową czyli np. że paliwo podaje już przy 150 obr. Ale stara b5 aż takich rzeczy nie miała jak lekki start by oszczędzić koło 2 masowe i jeździ bardziej bez awaryjnie niż ten wynalazek 2.0tdi. Jak dla mnie 80zł za łatwy start a 200-400zł za wizyte u tunera to jakaś pomyłka jak ceny spadną to i klientów zyskają, pomija ludzi którzy podnosili moc i przy okazji zrobili im to odpalanie. Jak macie kupe kasy to polecam kupno nowszego modelu bo b7 już ma swoje lata i to tylko samochód nie statek kosmiczny ;P Założyłem temat bo bardzo dużo ludzi ma z tym problem ale uzyskuje wiadomości na priv że mogą mi to zrobić za 200zł a to żadna odp wiec daj rozwiązanie a nie piszesz adrian że to nie tak :P czujnika od dpf nie mam wolałem auto bez niego ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@piotrsob1 - ja z 2-3 dni szukałem info czy jest to konieczne, pisałem na forum ale jak widziałeś żadnej odp nie dostałem :kwasny: no i zrobiłem jak "zalecał mechanik"... a że naciągacze to swoją drogą... już więcej tam nie pojadę. to że tam akurat auto trafiło to w zasadzie przypadek - auto mi padło w wakacje w Częstochowie (to ok. 40 km od mojego domu) a że warsztat był blisko i działał w sobotę to się zdecydowałem... no ale to już historia na inną okazję :decayed: BTW wiszę im jeszcze 200 zł za paliwo co niby musieli kupić bo podobno miałem za mało (i faktycznie było jak odbierałem więcej paliwa - tak za ok 100zł) ale jakoś się nie wybieram żeby zapłacić :grin:


To nie jest kombi.... To jest AVANT :naughty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak byś zapytał na tym forum, to prawdopodobnie dostał byś odpowiedź:naughty:

A do czegóż potrzebne było im to paliwo za dwie stówy ?:eusathink:

Przecież oni Ci DPF-a wycieli, a coś mi się obiło o uszy że tylko do jego serwisowego wypalenia potrzebne jest min. pół zbiornika paliwa :facepalm:


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz prędkość obrotową silnika na odpiętych wtryskach na ciepłym i podaj mi numer sterownika to moze sie dowiesz pewnych rzeczy


     WWE-TUNING

CHIPTUNING/HAMOWNIA DYNOMET 4x4/POMIAR AFR/ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA/FAP-DPF-EGR-O2, Multimap EDC15/16/17/ ME7,5/ MED9/MED17, LC/ALS/NLS/Pops&Bang

STROJENIE INDYWIDUALNE DIESEL ORAZ TURBO-BENZYNA WSZYSTKIE MARKI

TEL: 880278024

https://www.facebook.com/Wwe-Tuning-965484956801511/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Kolegów :hi:

Ja również od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem na ciepłym. Jak silnik zimny pali od strzała a jak ma 90 st to czasami ma takie przycięcie. Zaczyna kręcić po czym jest przyblokowanie na ułamek sekundy i odpala. Przy tym zjawisku zapalają się kontrolki od esp i abs (coś jak słaby aku) ale aku na 100% dobre.

Miałem również zmienianą dawkę startową ale nie rozwiązało to problemu. Masy też posprawdzane. Obroty rozrusznika to 210 na vcds. Czyli chyba tutaj jest przyczyna... :eusathink:


Było B6 1.9 AWX ... Było B7 2.0 BPW ... JEST B8 2.0 CAGB

Share this post


Link to post
Share on other sites

dżedaj u ciebie bym sie skpil na weryfikacji rozrusznika- szczotki i elektromagnes


Powered by diesel inside - by Leo... (Szczecin)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aku podmieniałeś na inny najlepiej nowy egzemparz i jest to samo ?

Jeżeli tak, to wyciągaj rozrusznik i oddaj do regeneracji :wink:

Jak byś robił sam, to zwróć uwagę na szczotki, komutator ( czy nie jest wylutowany) i tulejki.


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@piotrsob1 - wgrywali na nowo soft i niby sprawdzali czy wszystko ok. że niby auto będzie odpalone i takie tam... licznika nie sprawdzałem ale pewnie jeździli sobie :facepalm: wole o tym nie myśleć że mnie naciągnęli bo tylko człowiek się wkur.... yyy denerwuje :decayed:


To nie jest kombi.... To jest AVANT :naughty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale Soft to jest tylko zwiększenie dawki paliwa przy zastartowaniu silnika i robi się to gdy problem jest w zasterowaniu czujników itd a u ciebie jest problem mechaniczny czyli rozrusznik kleka i przy tym problemie ukrywanie tego softem nie załatwi tematu,naprawa rozrusznika to o wiele mniejsze pienIądze od "poprawienia"mapy startowej


Powered by diesel inside - by Leo... (Szczecin)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Koledzy za potwierdzenie moich przypuszczeń. Na dniach wyciagam rozrusznik i zobaczymy co go boli


Było B6 1.9 AWX ... Było B7 2.0 BPW ... JEST B8 2.0 CAGB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...