Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Proszę o analizę logów - czy to na pewno wina sondy ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

moje audi znowu zamienia się w żabkę, pół roku temu pomogła wymiana sondy lambda i wygląda że to znowu ona jest winna, poniżej logi grupy 8 i 9

ab97a6b1659b912c.jpg

widzę, że nie pracuje ona poprawnie, ale chciałbym zasięgnąć opini bardziej doświadczonych, sonda jest walnięta czy może tylko coś wpływa na jej nieprawidlową pracę?

Dodatkowo miałem problem z błędami:

00561 - Kontrola dodawania mieszanki

12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded

00561 - Kontrola dodawania mieszanki

15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached

i dzisiaj wyskoczył nowy:

01252 - Cylinder 4 – usterka wtrysku – N33

29-10 - Short to Ground - Intermittent

Instalacja gazowa jest po przeglądzie, gazownicy niby sie nic złego nie dopatrzyli i narazie błąd 00561 (który jak się doczytałem na forum jest właśnie od LPG) od przeglądu się nie pojawił.

Ale wystapinie błedu 01252 powoduje że silnikiem niemiłosiernie szarpie podczas próby przyspieszania, z tego co sie orientuje to sonda jest podpięta właśnie pod 4 cylinder.

Proszę o opinie, sonda do wymiany czy może coś innego?

Opublikowano

Proszę o opinie, sonda do wymiany czy może coś innego?

W grupie 009 elegancko widać, że sonda jest ok. Natomiast w 008 mocno rozjechane korektory, stąd błędy 00561. Przy dobrych wiatrach to wina źle wyregulowanej instalacji lpg lub zaczyna coś niedomagać, np. przepływomierz.

Opublikowano

mateogda, czy dobrze rozumiem że prawidłowość pracy sondy lambda ocenia się po napięciu jakie generuje, a poprawne procentowe wartości zależą od innych elementów?

Wracając do tematu, to przyglądałem się wartościom wyświetlanym w innych grupach i nie zauważyłem żeby coś wykraczało poza normy, jedynie te wartości przy sondzie lamda. Ale przyglądne sie jeszcze raz i może spróbuje logi dynamiczne zrobić, bo właściwie problem wystepuje gdy silnik jest obciązony, bez obciążenia na biegu jałowym działa bez zarzutów.

Jak ktos jeszce ma jakieś pomysły lub uwagi to dawać

Opublikowano

czy dobrze rozumiem że prawidłowość pracy sondy lambda ocenia się po napięciu jakie generuje

Na początek tak, potem częstotliwość zmiany stanu (bogata/uboga), itd... na końec można to zweryfikować z analizatorem spalin. Zdjęcie klemy powinno skasować korektory addatywne i multiplikacyjne, potem logi dynamiczne ale tylko na benzynie żeby wykluczyć wpływ instalacji.

Opublikowano

Zdjąłem kleme, odczekałem 20 min żeby się komp zresetował a w międzyczasie wymieniłem świece zapłonowe.

Logi dla lambdy wyglądaja teraz na moje oko dobrze

aadcede17ff644f5m.jpg

natomiast zauważyłem, że kilka wartości w grupach 1, 4 i 6 jest inna niz podaja specyfikacje. Są to wartości związane z kątem zapłonu, przepustnicy. Czym jest to spowodowane?

2699278d197286d5m.jpg dd97f04f14ab1ed4m.jpg

A na koniec logi dynamiczne, mam nadzieje że są zrobione OK bo robiłem je pierwszy raz.

fc48ad665d490c54m.jpg 04625390950310c4m.jpg 36282892ae491856m.jpg d8a80453f6902743m.jpg

Tutaj prosiłbym o ocene tych logów, bo w wartościach dla dynamicznych ni w ząb się nie orientuje. Dodam jeszcze, że po restarcie kompa, instalacja gazowa nie była załaczana aż do czasu zakończenia pomiarów więc nie mogła nic namieszać a tym samym mozna by ją wykluczyc jako źródło problemu szarpania. Świece, filtr powietrza wymienione, mozna by jeszcze przewody WN wymienic ewentualnie. Szarpanie podczas przyspieszania na niskich biegach zaczyna się po nagrzaniu silnika, rano na zimnym silniku nie odczuwam tego.

21.25

No Panowie nie bądzcie tacy, zerknijcie na moje logi

Opublikowano

Dynamiczne do poprawy, za wcześnie odpuścileś gaz. Po 002 wydaje mi się, że przepływomierz lekko niedomaga ale głowy niedam. Popraw logi dynamiczne kręcąc do końca "zielonego pola" i trzymając gaz wbity w podłogę.

Opublikowano

Gaz był wbity w podłoge, troche brakowało mi drogi żeby wysoko kręcić ale do 5 tyś trzymalem. W przypadku grup 5,6,8,9 samochód tez był kręcony do 5 tyś ale nie wiem czemu logi zapisywane sa tylko do 2550. Ostatni wiersz w tych pomiarach to napewno jest 5 tys obrotów anie 2550, jakaś usterka programu?

Opublikowano

Z logów 004 wynika, że gaz nie był wciśnięty do podłogi "part throttle", albo masz linkę od gazu do naciągnięcia.

Opublikowano

U mnie tak samo logi robi do 2550obr/min mimo,że kręce go do około 5000obr/min.Jak to zmienić?

Opublikowano

heyka

mam pytanko bo chce zrobić logi mojego 1.8 ale nie wiem które grupy do benzyniaka są ważne, wszędzie wszyscy piszą o TDI, przeczytałem milion postów i wynika z tego że musze chyba wszystkie grupy zrobić :(

napiszcie mi prosze jakie grupy zrobić żeby zdiagnozować benzynke, wymieniłem przepływomierz i chciałbym wiedzieć czy wszystko ok bo troche przepala mi niunia, przy lekkim bucie poza miastem 11 benzynki i 13-14 LPG

aha czy logi robić tylko na benzynie czy na gazie też można sie czegoś dowiedzieć ?

podpinam sie pod ten wątek bo niechce zakładać nowego tylko po to że by mi ktoś napisał :szukaj:

Opublikowano

To prawda, że cieżko coś znależć konkretnego o benzynowych ale nie przyłożyłeś się do poszukiwań :bicz: wiem bo niedawno sam to przerabiałem

http://www.ross-tech.com/vag-com/download/label-files/

Pod tym linkiem masz opisy kanałów do chyba wszystkich wersji silników. Znajdź swój silnik (najlepeij po kodzie sterownika), a potem zobacz pod którym kanałem występują wartości dla przepustnicy (lub to co cię interesuje) i je zloguj.

Zobacz równiez tutaj:

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=2104&highlight=abc

jest tam twój silnik. Po analizie opisów bloków samemu mozna mniej więcej wywnioskowac co jest ważne a co nie, poszukaj również jakie bloki logowali forumowicze z takimi silnikami jak twój.

-a tak dla wyjaśnienia dlaczego nie doprowadziłem wątku do końca, lenistwo, auto doprowadziłem do porządku wymieniając kable WN i czyszcząc przepustnice, teraz śmiga (pomijając bład 00561 - Mixture Adaptation, którym sie zajme w wolnej chwili) więc po co szukać dziury w całym :decayed: a logowanie dynamiczne pożera bardzo duzo benzyny, podczas logowania, którego wyniki były wyżej auto wsysneło cała rezerwe benzyny :kox:

Opublikowano

No własnie moze ktos wie dlaczego tak sie dzieje? logi robi do 2550obr/min mimo,że kręce go do około 5000obr/min. Czy ktos moze to wytłumaczyć?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...