cobradd Opublikowano 30 Lipca 2008 Opublikowano 30 Lipca 2008 Witam, moje audi znowu zamienia się w żabkę, pół roku temu pomogła wymiana sondy lambda i wygląda że to znowu ona jest winna, poniżej logi grupy 8 i 9 widzę, że nie pracuje ona poprawnie, ale chciałbym zasięgnąć opini bardziej doświadczonych, sonda jest walnięta czy może tylko coś wpływa na jej nieprawidlową pracę? Dodatkowo miałem problem z błędami: 00561 - Kontrola dodawania mieszanki 12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded 00561 - Kontrola dodawania mieszanki 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached i dzisiaj wyskoczył nowy: 01252 - Cylinder 4 – usterka wtrysku – N33 29-10 - Short to Ground - Intermittent Instalacja gazowa jest po przeglądzie, gazownicy niby sie nic złego nie dopatrzyli i narazie błąd 00561 (który jak się doczytałem na forum jest właśnie od LPG) od przeglądu się nie pojawił. Ale wystapinie błedu 01252 powoduje że silnikiem niemiłosiernie szarpie podczas próby przyspieszania, z tego co sie orientuje to sonda jest podpięta właśnie pod 4 cylinder. Proszę o opinie, sonda do wymiany czy może coś innego?
mateogda Opublikowano 30 Lipca 2008 Opublikowano 30 Lipca 2008 Proszę o opinie, sonda do wymiany czy może coś innego? W grupie 009 elegancko widać, że sonda jest ok. Natomiast w 008 mocno rozjechane korektory, stąd błędy 00561. Przy dobrych wiatrach to wina źle wyregulowanej instalacji lpg lub zaczyna coś niedomagać, np. przepływomierz.
cobradd Opublikowano 30 Lipca 2008 Autor Opublikowano 30 Lipca 2008 mateogda, czy dobrze rozumiem że prawidłowość pracy sondy lambda ocenia się po napięciu jakie generuje, a poprawne procentowe wartości zależą od innych elementów? Wracając do tematu, to przyglądałem się wartościom wyświetlanym w innych grupach i nie zauważyłem żeby coś wykraczało poza normy, jedynie te wartości przy sondzie lamda. Ale przyglądne sie jeszcze raz i może spróbuje logi dynamiczne zrobić, bo właściwie problem wystepuje gdy silnik jest obciązony, bez obciążenia na biegu jałowym działa bez zarzutów. Jak ktos jeszce ma jakieś pomysły lub uwagi to dawać
mateogda Opublikowano 30 Lipca 2008 Opublikowano 30 Lipca 2008 czy dobrze rozumiem że prawidłowość pracy sondy lambda ocenia się po napięciu jakie generuje Na początek tak, potem częstotliwość zmiany stanu (bogata/uboga), itd... na końec można to zweryfikować z analizatorem spalin. Zdjęcie klemy powinno skasować korektory addatywne i multiplikacyjne, potem logi dynamiczne ale tylko na benzynie żeby wykluczyć wpływ instalacji.
cobradd Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Zdjąłem kleme, odczekałem 20 min żeby się komp zresetował a w międzyczasie wymieniłem świece zapłonowe. Logi dla lambdy wyglądaja teraz na moje oko dobrze natomiast zauważyłem, że kilka wartości w grupach 1, 4 i 6 jest inna niz podaja specyfikacje. Są to wartości związane z kątem zapłonu, przepustnicy. Czym jest to spowodowane? A na koniec logi dynamiczne, mam nadzieje że są zrobione OK bo robiłem je pierwszy raz. Tutaj prosiłbym o ocene tych logów, bo w wartościach dla dynamicznych ni w ząb się nie orientuje. Dodam jeszcze, że po restarcie kompa, instalacja gazowa nie była załaczana aż do czasu zakończenia pomiarów więc nie mogła nic namieszać a tym samym mozna by ją wykluczyc jako źródło problemu szarpania. Świece, filtr powietrza wymienione, mozna by jeszcze przewody WN wymienic ewentualnie. Szarpanie podczas przyspieszania na niskich biegach zaczyna się po nagrzaniu silnika, rano na zimnym silniku nie odczuwam tego. 21.25 No Panowie nie bądzcie tacy, zerknijcie na moje logi
mateogda Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Dynamiczne do poprawy, za wcześnie odpuścileś gaz. Po 002 wydaje mi się, że przepływomierz lekko niedomaga ale głowy niedam. Popraw logi dynamiczne kręcąc do końca "zielonego pola" i trzymając gaz wbity w podłogę.
cobradd Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Gaz był wbity w podłoge, troche brakowało mi drogi żeby wysoko kręcić ale do 5 tyś trzymalem. W przypadku grup 5,6,8,9 samochód tez był kręcony do 5 tyś ale nie wiem czemu logi zapisywane sa tylko do 2550. Ostatni wiersz w tych pomiarach to napewno jest 5 tys obrotów anie 2550, jakaś usterka programu?
mateogda Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Z logów 004 wynika, że gaz nie był wciśnięty do podłogi "part throttle", albo masz linkę od gazu do naciągnięcia.
Gość xadamx Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 U mnie tak samo logi robi do 2550obr/min mimo,że kręce go do około 5000obr/min.Jak to zmienić?
MIIKEW Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 heyka mam pytanko bo chce zrobić logi mojego 1.8 ale nie wiem które grupy do benzyniaka są ważne, wszędzie wszyscy piszą o TDI, przeczytałem milion postów i wynika z tego że musze chyba wszystkie grupy zrobić napiszcie mi prosze jakie grupy zrobić żeby zdiagnozować benzynke, wymieniłem przepływomierz i chciałbym wiedzieć czy wszystko ok bo troche przepala mi niunia, przy lekkim bucie poza miastem 11 benzynki i 13-14 LPG aha czy logi robić tylko na benzynie czy na gazie też można sie czegoś dowiedzieć ? podpinam sie pod ten wątek bo niechce zakładać nowego tylko po to że by mi ktoś napisał
cobradd Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2008 To prawda, że cieżko coś znależć konkretnego o benzynowych ale nie przyłożyłeś się do poszukiwań wiem bo niedawno sam to przerabiałem http://www.ross-tech.com/vag-com/download/label-files/ Pod tym linkiem masz opisy kanałów do chyba wszystkich wersji silników. Znajdź swój silnik (najlepeij po kodzie sterownika), a potem zobacz pod którym kanałem występują wartości dla przepustnicy (lub to co cię interesuje) i je zloguj. Zobacz równiez tutaj: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=2104&highlight=abc jest tam twój silnik. Po analizie opisów bloków samemu mozna mniej więcej wywnioskowac co jest ważne a co nie, poszukaj również jakie bloki logowali forumowicze z takimi silnikami jak twój. -a tak dla wyjaśnienia dlaczego nie doprowadziłem wątku do końca, lenistwo, auto doprowadziłem do porządku wymieniając kable WN i czyszcząc przepustnice, teraz śmiga (pomijając bład 00561 - Mixture Adaptation, którym sie zajme w wolnej chwili) więc po co szukać dziury w całym a logowanie dynamiczne pożera bardzo duzo benzyny, podczas logowania, którego wyniki były wyżej auto wsysneło cała rezerwe benzyny
iporzech Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 No własnie moze ktos wie dlaczego tak sie dzieje? logi robi do 2550obr/min mimo,że kręce go do około 5000obr/min. Czy ktos moze to wytłumaczyć?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się